بازدید 8313

آماده باش فیلیپین برای مقابله با ابرطوفان

کد خبر: ۸۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 14 September 2018

به دنبال حرکت ابرطوفان سهمگین «منگخوت» با سرعت حدود 230 کیلومتر به سوی مرکز فیلیپین، مقام های مانیل اعلام کردند این کشور درحالت آماده باش قرار گرفته و صدها هزار نفر از مردم مناطق روستایی و شهری مسیر این طوفان در حال تخلیه محل زندگی خود هستند.

به گزارش ایرنا، رسانه های فیلیپین روز جمعه گزارش کردند، این ابرطوفان پس از فیلیپین جنوب چین و ویتنام را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طوفان و تندباد منگخوت پیشتر با سرعت 255 کیلومتر شمال جزایر مارینا و گوام را در نوردیده است.

مسئولان اداره هواشناسی و بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کردند، حدود 10میلیون نفر از مردم این کشور در مسیر این ابرطوفان قرار دارند.

طبق این گزارش این بلای طبیعی از سواحل جنوب شرق و شرق آسیا عبور خواهد کرد که دهها میلیون نفر در آن مناطق زندگی می کنند.

علاوه براین هزاران نفر از مردم مناطق مرکزی فیلیپین به ویژه جزیره لوزون درحال تخلیه خانه و محل زندگی خود هستند.

طبق گزارش اداره هواشناسی فیلیپین این ابرطوفان اوایل فردا (شنبه) به این کشور خواهد رسید.

مردم فیلیپین که خاطره ناخوشایندی از ابرطوفان ها دارند به رسانه های محلی گفتند، از طوفانی که در راه است بسیار هراس دارند، زیرا بسیار پرقدرت و مخرب بوده و به همین دلیل مزارع و خانه های خود را رها می کنند.

بر اساس این گزارش، تندبادهای قوی، طغیان رودخانه ها، خیزش امواج سونامی در سواحل، باران های سیل آسیا و سیلاب به همراه این ابرطوفان در این مناطق بوقوع خواهد پیوست.

پلیس فیلیپین نیز گزارش داد که گروه های امداد و نجات در این کشور در حال آماده باش هستند و حدود 43 میلیون دلار کالاهای امداد رسانی آماده توزیع است.

«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد، دستگاههای مربوطه در این کشور همه برای مقابله با آثار مخرب ابرطوفان اعلام آمادگی کرده اند.

مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش در مناطق مرکزی فیلیپین تعطیل شده و بسیاری از کشاورزان درصدد هستند تا پیش از رسیدن طوفان تا حد امکان محصولات مزارع خود را برداشت کنند.

فیلپین کشوری بابیش از 7 هزار و 500 جزیره کوچک و بزرگ سالانه شاهد بروز دستکم 20 طوفان است و همین امر سبب کشته شدن صدها نفر در طول سال در اثر فجایع طبیعی و فقیرماندن میلیون ها نفر در این کشور شده است.
طوفان «هایان» در سال 2013 بیش از 7 هزار و 350 کشته و مفقود در فیلیپین مرکزی برجای گذاشت.

ابرطوفان منگخوت که به زبان محلی 'مونگوستون یا امپنگ ' گفته می شود یکی از قویترین طوفان ها با سرعت 205 کیلومتر درساعت است اما پیش بینی شده سرعت آن در زمان رسیدن به فیلیپین به 230 کیلومتر برسد.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند، این طوفان پس از مناطق مرکزی فیلیپین و مناطقی در شمال پایتخت این کشور (مانیل) به سمت هنگ کنگ و جنوب چین در حرکت خواهد بود.

شبه جزیره لورنزو که ابرطوفان از آن عبور می کند یکی از مهمترین بخش های صنعت کشاورزی و ماهیگیری فیلیپین محسوب می شود.

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نیز هشدار داده است که این ابرطوفان 'آسیب های جدی' را به تمام مناطقی که از آن عبور می کند خواهد زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار