بازدید 3001

دلار استرالیا در پایین ترین سطح ۲.۵ سال اخیر خود ایستاد

با افزایش ریسک بر سر مسائل تجرات جهانی، ارزش دلار استرالیا به پایین ترین سطح ۲.۵ سال اخیر خود رسید.
کد خبر: ۸۳۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱ 14 September 2018

با افزایش ریسک بر سر مسائل تجرات جهانی، ارزش دلار استرالیا به پایین ترین سطح ۲.۵ سال اخیر خود رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دلار استرالیا که یکی از شاخصه های اندازه گیری رشد جهانی است از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸ درصد ارزش خود را از دست داده است. به نظر می رسد که جنگ تجاری بین قدرت های اقتصادی و کاهش شدید ارزش پول کشورهای نوظهور نظیر آرژانتین و ترکیه در این مساله بی‌تاثیر نبوده باشد.

در آخرین مبادلات ارزهای جهانی، هر دلار استرالیا به ۰.۷۰۸۵ دلار آمریکا کاهش پیدا کرد که از فوریه سال ۲۰۱۶ تاکنون بی‌سابقه است. با این حال این کاهش ارزش باعث افزایش سرمایه گذاری های خارجی و صادرات استرالیا شده است.

حجم سرمایه‌گذاری خارجی در استرالیا در دوازده ماه منتهی به ژوئن به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است که از سال ۲۰۱۲ تاکنون مشاهده نشده بود. از طرف دیگر بدهی دولت استرالیا با سرعتی بیش از حد تصور در حال افزایش است و طی یک دهه اخیر با ۶۰ درصد افزایش به ۵۳۴ میلیارد دلار استرالیا رسیده است.

با وجود بحران بدهی، هزینه استقراض در استرالیا هنوز از آمریکا پایین تر است و به نظر نمی رسد بانک مرکزی این کشور برنامه ای بری افزایش نرخ بهره از ۱.۵ درصد فعلی داشته باشد. فیلیپ لووه- رئیس بانک مرکزی استرالیا در سخنرانی هفته گدشته خود گفته بود که اگر روند فعلی کاهش ارزش دلار استرالیا ادامه داشته باشد برای بهبود چشم انداز تورم و رشد اقتصادی این کشور شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان