بازدید 2038
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد؛

گرایش جهانی به کاهش استفاده از دلار

ولادیمیر پوتین، در اجلاس اقتصادی شرقی در ولادی‌وستوک، با اشاره به بدهی بالای آمریکایی‌ها گفت که گرایشی جهانی در بین کشورها، برای کاهش سهم پرداخت‌های بین‌المللی به دلار، به راه افتاده است.
کد خبر: ۸۳۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 14 September 2018

ولادیمیر پوتین، در اجلاس اقتصادی شرقی در ولادی‌وستوک، با اشاره به بدهی بالای آمریکایی‌ها گفت که گرایشی جهانی در بین کشورها، برای کاهش سهم پرداخت‌های بین‌المللی به دلار، به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، در اجلاس اقتصادی شرقی در ولادی‌ وستوک، با اشاره به بدهی بالای آمریکایی‌ها گفت که گرایشی جهانی در بین کشورها، برای کاهش سهم پرداخت‌های بین‌المللی خود به دلار، به راه افتاده است.

پوتین گفت: با توجه به آن‌چه در موقع پرداخت با دلار با آن روبرو هستیم، کشورهای بیشتری علاقه دارند با ارزهای ملی خود تجارت کنند.

او اضافه کرد: به علاوه برای ایجاد پایداری مالی بهتر است تجارت‌های دوجانبه را با ارزهای ملی انجام دهیم. ما به تدریج به سوی این امر حرکت خواهیم کرد.

رییس‌جمهور روسیه اشاره کرد که ریسک‌هایی در تجارت با ارزهای ملی وجود دارد اما می‌توان آنها را به حداقل رساند. او گفت: ریسک‌ها همه‌جا وجود دارند، اما باید آنها را به حداقل رساند و برای به حداقل رساندن آنها لازم است در تجارت ایجاد تنوع کنیم.

پوتین گفت: دلار آمریکا یک ابزار مالی پر ریسک است. بدهی خارجی آمریکا بالغ بر ۲۰ تریلیون دلار است. بعد از این چه خواهد شد؟ کسی چه می‌داند.

پوتین ادامه داد: روسیه در حال تنوع بخشی به ذخایر ارزی خارجی و اوراق قرضه خود می‌باشد. او گفت: تمام این‌ها باعث ایجاد پایداری در سیستم مالی می‌شود.

روسیه در ماه‌های اخیر اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخت. آخرین داده‌های خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد سهم روسیه از اوراق قرضه آمریکا به پایین‌ترین حد ۱۱ ساله خود رسیده است و حالا ارزش آن تنها ۱۴.۹ میلیارد دلار است.

میزان ذخایر اوراق قرضه آمریکایی روسیه در ماه مارچ ۹۶.۱ میلیارد دلار بود و در سال ۲۰۱۰ هم این کشور با داشتن ۱۷۶.۳ میلیارد دلار ذخایر اوراق قرضه آمریکا یکی از ۱۰ کشور برتر دارندگان این اوراق در جهان به حساب می‌آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان