بازدید 2370

چشم انداز ضعیف تقاضای نفت در جهان

پس از آنکه برای دومین بار اوپک پیش‌بینی از تقاضای جهانی نفت را کاهش داد، قیمت نفت هم پایین آمد البته تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین هم به این کاهش دامن زد.
کد خبر: ۸۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲ 14 September 2018

پس از آنکه برای دومین بار اوپک پیش‌بینی از تقاضای جهانی نفت را کاهش داد، قیمت نفت هم پایین آمد البته تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین هم به این کاهش دامن زد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 22 سنت کاهش داشت و بشکه‌ای 79.52 دلار معامله شد،‌قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم با افت 49 سنتی بشکه‌ای 69 دلار و 88 سنت به فروش رفت.

قیمت سایر فرآورده‌های پالایشی هم با کاهش همراه بودند به طوری که بنزین 14 سنت کاهش داشت وگالنی 203 دلار معامله شد.نفت کوره و گازوئیل هم با 50 سنت کاهش مواجه شد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: روز پنجشنبه قیمت نفت کاهش داشت و تا حدودی افزایش‌های روزهای گذشته را خالی کرد.

دلیل کاهش قیمت نفت نگرانی اقتصادی و احتمال کاهش تقاضا در بازارهای جهانی است.

طی روزهای گذشته تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین به عنوان دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت باعث شده تقاضا در بازارهای جهانی کاهش یابد.

همچنین سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک روز چهارشنبه پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت برای سال 2019 را کاهش داد.  دلیل اوپک مخاطرات اقتصادی عنوان شده بود.

اوپک در گزارش خود اشاره کرده که تقاضا برای نفت در سال آینده اگرچه 1.41 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد اما این رقم 20 هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته است و این دومین پیش‌بینی کاهشی است که اوپک مطرح کرده است.

دلیل بعدی که باعث کاهش پیش بینی کاهش تقاضای نفت شده تصمیم چین برای خروج یک میلیون کامیون سنگین از جاده‌های این کشور تا سال 2020 است.

چین تلاش می‌کند که به جای این وسیله‌های سنگین با مصرف سوخت دیزلی خودروهایگازسوز و برقی را جایگزین کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر