بازدید 34843
هزار و سیصد و سی امین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ایست قلبی یک نماینده مجلس در حاشیه بازی فوتبال/اعتراض تند روحانی سرشناس از برنامه‌های برخی روحانیون/تذکر رهبر انقلاب به رسانه ملی

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پیشنهاد یک نماینده برای مناظره با محمود صادقی/زیباکلام: نباید مردم مثل موم در دست‌ مسئولان باشند/تعیین تکلیف استیضاح وزرای راه و صنعت به مهرماه موکول شد/اولین سفیر زن اهل سنت از سیستان و بلوچستان می‌آید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 13 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کری مدعی دیدارهای متعدد با ظریف شد

وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا مدعی شد، در چند ماه اخیر چندین بار با وزیر خارجه ایران پیرامون راهکارهای حفظ برجام دیدار کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از نشریه واشنگتن فری بیکن، جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت و گو با یک مجری رادیویی مدعی شد که در چند ماه اخیر سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است. کری با بیان اینکه گمان می کنم سه یا چهار بار با او دیدار کرده ام، افزود که در این دیدارها از سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است. وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که در نروژ، مونیخ و دیگر کنفرانس های بین المللی ظریف را ملاقات کرده است. وی تصریح کرد: کاری که کردم این بوده، از او بپرسم ایران برای بهبود پویش های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟ کری با بیان اینکه این موضوعات ذهن ظریف را نیز مشغول کرده بود، مدعی شد که با وزیر خارجه ایران بسیار بی پرده گفت و گو کرده تا ایران را به محدود کردن نفوذ خود در منطقه ترغیب کند.

پیشنهاد یک نماینده برای مناظره با محمود صادقی

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: من پیش از این آمادگی خودم را برای مناظره در خصوص FATF با آقای محمود صادقی اعلام کردم؛ اما وی حاضر به این کار نشد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی فضاسازی‌ها در خصوص ربط دادن مشکلات اقتصادی به عدم پیوستن به FATF گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان صراحتا نظر خود را در باره پیوستن به FATF عنوان کردند و فرمودند اساسا کشورهایی که جریان‌های استعماری را دنبال می‌کنند پخت و پزهایی را قبل از کار خود انجام می‌دهند و این قوانین را وضع می‌کنند تا کشورهای که می‌خواهند استقلال‌شان را حفظ کنند لای منگنه قرار دهند. وی افزود: همه ما قبول داریم که جلوی پولشویی و فساد مالی باید گرفته شود؛ اما به رغم اینکه قوانین داخلی ما پولشویی را ممنوع کرده و دولت موظف است جلوی این مفاسد مالی را بگیرد متأسفانه دولت هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است و بهانه‌اش هم این بود که ما نباید سرک به حساب مردم بکشیم.

حیدر مصلحی، جانشین رئیس عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا شد

جانشین و معاونان جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب شدند. بنا بر این گزارش، در احکام جداگانه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور به عنوان مشاور عالی، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی به عنوان معاون تربیت و آموزش، حجت‌الاسلام مهدی حسینی به عنوان معاون نظارت و بازرسی و حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی نیز به عنوان مسئول واحد ویژه امور روحانیون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب شدند.

زیباکلام: نباید مردم مثل موم در دست‌ مسئولان باشند

صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درباره لزوم امید دادن به مردم گفت: این گونه نیست که مردم مثل موم در دست مسئولان باشند. صادق زیباکلام از تحلیلگران سیاسی جریان اصلاحات در سرمقاله امروز (پنجشنبه) روزنامه آرمان با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درباره لزوم امید دادن به مردم نوشته است" اخیرا رئیس‌جمهور اظهار داشته که معروفی بالاتر از امید دادن به مردم نیست که در این ارتباط می‌توان گفت؛ جامعه خودآگاهی، درک و فهم دارد و اینگونه نیست که مردم مثل موم در دست مسئولان باشند، بدین نحو که اگر مسئولان هر اظهار نظری در تأیید یا رد شرایط موجود جامعه داشته باشند، مردم موافقت کنند. وی ادامه می‌دهد: به ‌نظر می‌رسد در لایه‌هایی از دولت، چنین نگاهی وجود دارد که اگر به مردم امید بدهند، آنها امیدوار و اگر آنها را سرخورده کنند نا امید می‌شوند. این قضیه تا حدودی درست است، اما نه به صورت مطلق. اینگونه نیست که مردم از خود هیچ فکر و درکی نداشته باشند و چشمشان فقط به دهان مدیران و مسئولان باشد. مردم شرایط را تحلیل و بررسی کرده و علت مسائل مختلف را در جایگاه‌های متفاوت جست‌وجو می‌کنند.

ایست قلبی یک نماینده مجلس در حاشیه بازی فوتبال

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جریان حواشی ایجاد شده مسابقه فوتبال بین دو تیم پرسپولیس تهران و نساجی مازندران دچار ایست قلبی شد. در پی عارضه قلبی عبدالله رضیان، نماینده مردم قائم‌‌شهر که شب گذشته (چهارشنبه، 21 شهریور) و در حاشیه بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و نساجی در استادیوم آزادی رخ داد، علی لاریجانی بعدازظهر امروز (پنجشنبه، 22 شهریور) ضمن گفت‌وگوی تلفنی با خانواده نماینده قائم‌شهر که از دیشب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است، در جریان روند درمانی و سلامتی ایشان قرار گرفت. گفتنی است در حال حاضر وضعیت عمومی نماینده قائم‌شهر رضایت بخش بوده و جای نگرانی نیست.

تعیین تکلیف استیضاح وزرای راه و صنعت به مهرماه موکول شد

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که تعیین تکلیف در خصوص استیضاح وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به بعد از تعطیلات تابستانی و اول مهرماه موکول شده است.

اعتراض تند روحانی سرشناس از برنامه‌های برخی روحانیون

استاد فاطمی‌نیا در سخنانی با اعتراض شدید به صداوسیما به خاطر دعوت از برخی روحانیون که آن‌ها را «دزد فضائل» نامید، گفت: من نمی‌دانم این صداوسیما در و پیکر ندارد؟! به امام سجاد قسم من دلم خون است از بعضی‌ها که صداوسیما آن‌ها را می‌آورد. این‌ها نه تنها مردم را هدایت نمی‌کنند، بلکه عقل را از مردم می‌گیرند. حضرت زهرا (س) را می‌کنند یک پول! مگر ایشان‌ ام‌الائمه، معصومه و مطهره نیست مگر ایشان علم لدنی ندارد؟ چرا حضرت را از زنان معمولی هم پایین‌تر می‌آورید؟! آدم چه خاکی بر سرش بریزد؟! صداوسیما هم این حرف‌ها را پخش می‌کند، یعنی یک عالم و متخصصی در این صداوسیما نیست؟!من رو سیاه که جلوی شما نشسته‌ام، قسم حضرت سجاد خوردم که انا رجل نمی‌کنم، ۶۰ سال موضوع‌شناسی کردم. ۶۰ سال! بنده خاک پای شما هستم ولی موضوع‌شناس هستم. ممکن است در کتاب‌های معتبر هم چیزی اشتباه وجود داشته باشد که اگر علم الحدیث بلد نباشی به اشتباه می‌افتی! می‌گوید آقا چاپ شده است، جلد زرکوب، زیبا، مال شیخ صدوق است! باشد، من می‌گذارم روی چشمم، اما اگر یک غلط چاپی باشد و تو علم الحدیث نداشته باشی همان‌جا سرگردان می‌شوی!

دو حزب اصلی اقلیم کردستان درباره پست ریاست اقلیم توافق کردند

یک منبع که نخواست نامش فاش شود، امروز (پنج‌شنبه) در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق فاش کرد، دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان طی مذاکراتی دو جانبه به توافق رسیدند که سهمیه ریاست اقلیم برای حزب میهنی کردستان باشد و در مقابل حزب دموکرات کردستان سمت‌های اصلی در کابینه جدید از جمله وزارت‌خانه‌ها را به دست می‌گیرد. این منبع اظهار داشت: نشست شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در حال بحث و مذاکره برای معرفی کاندیدایی برای سمت ریاست اقلیم است و محمد صابر و پس از او فواد معصوم، رئیس جمهور کنونی عراق از جمله کاندیداهایی هستند که شانس بیشتری دارند. منبع مذکور در ادامه گفت: در نشست امروز شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان چندین موضوع از جمله کارهایی که در حال حاضر برای مشارکت در انتخابات پارلمان اربیل و تشکیل کابینه جدید انجام می‌شوند و دیگر موضوعات مربوط به مسائل سیاسی اقلیم مورد مناقشه قرار خواهد گرفت.

محمد معتمدی ممنوع الکار نیست

سرهنگ نوروزی، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ: هیچ دستوری مبنی بر ممنوع الکاری معتمدی صادر نشده است. معتمدی اگر مدعی است از سوی پلیس ممنوع الکار شده، به ما مراجعه کند تا بررسی کنیم از کجا و چه نهادی این ممنوع الکاری به وی ابلاغ شده است. گفتنی است؛ محمد معتمدی خواننده سنتی، ساعاتی پیش در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که پلیس اماکن تهران او را به دلیل اجرای کنسرت خیابانی از ابتدای هفته ممنوع الکار کرده است.

همکاری مشترک آمریکایی‌ها برای اغتشاش در بازار ارز ایران

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی: وزارت خارجه، خزانه داری و دستگاه اطلاعاتی آمریکا، برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران از طریق القای شوک‌های زمان بندی شده را در دستور کار دارند. ایجاد همگرایی بازاری عوامل به منظور ساماندهی تمرکز شوک بر بازار و تلاش برای حفظ عملیات شوک تا پنج روز کاری و هدایت ارزهای جمع آوری شده در مسیر اخلال در نظام اقتصادی ایران، از جمله دیگر این اقدامات در راستای اجرای برنامه عملیاتی اغتشاش در بازار ارزی ایران محسوب می‌شود.

جنیدی: دولت شکایتی علیه طلبه پلاکارد به دست نکرده است

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرآنلاین درباره خبر بازداشت برخی طلاب حضور یافته در مراسم مدرسه فیضیه قم به خاطر شکایت دولت گفت: دولت شکایتی از طلاب نکرده است. وی درباره شکایت دولت از طلبه‌ای که پلاکارد «ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت» را در دست داشت، بیان کرد: دولت شکایت خود را به طور کلی در دستگاه قضایی مطرح کرد. آخرین پیش نویس شکایت را که مدیر ما امضا کرد و فرستاد، دیدم؛ اسمی در آن نبود. ما در متن ارسالی به قوه قضائیه آوردیم «از کلیه کسانی که در آن ماجرا دخالت داشتند شکایت می کنیم»، چون بعید است کار فردی باشد بنابراین هر کسی دخالت داشته شامل این شکایت می شود. جرم مشهود و آن هم تهدید به قتل است که جنبه عمومی دارد.

تذکر رهبر انقلاب به رسانه ملی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن پذیرش انتقاد در خصوص تبلیغ شرکت‌های خارجی در رسانه ملی با تذکر به رئیس سازمان صدا و سیما خواستند دیگر جلوی این موضوع گرفته شود. عبدالرضا عزیزی با اشاره به دیدار نوروزی کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری گفت: من خطاب به رهبر انقلاب گفتم که سازمان صدا و سیما منتسب به جنابعالی است و رسانه ملی باید از کالای ایرانی حمایت کند، رهبر معظم انقلاب هم با تائید این موضوع گفتند شما کاملا درست می‌گوید و تذکر دادند. عزیزی خاطرنشان کرد:‌ در روز بعد آن رئیس سازمان صدا و سیما در بخشنامه‌ای جلوی تبلیغ کالاهای خارجی در سازمان صدا و سیما را گرفت. /فارس

توضيح یک منبع آگاه در بانک مرکزی درمورد ماجرای اختصاص دلار ۷ هزار تومانی ‌به زائران اربعین

برای زائران اربعین، دلار به صورت اسکناس پرداخت نمی شود بلکه حواله ای از سامانه نیما اختصاص می یابد. مبلغ ارز نیز با ‏همان سامانه نیما محاسبه می شود؛ در حال حاضر نرخ دلار در نیما ۷۶۰۰ تومان است. این امر، مربوط به ویزای زوار است و هر گونه پرداختی دیگر به نرخ بازارخواهد بود. /عصرایران

برای سفر به ایران فقط پول نقد داشته باشید

ژیل باربیر جهانگردی فرانسوی ا‌ست که تا حالا بسیاری از کشورهای دنیا را از نزدیک دیده تا به حال دو بار به ایران آمده است. ژیل در سال‌های 2014 و2017 به ایران سفر کرد. او درباره سفر به ایران می‌نویسد: برای سفر به ایران باید در همه جا پول نقد همراه داشته باشید. کردیت کارت را فراموش کنید. برای پرداخت هزینه هتل، رستوران‌ها، قطار و تاکسی و همه چیز باید پول را به صورت نقد پرداخت کنید. در ایران کالاهای جالبی خواهید دید که علاقه‌مند به خریدشان خواهید شد. گردشگران دوست دارند فرش ایرانی بخرند اما فرش‌ها گران هستند. به همین خاطر، خریدشان غیرممکن می‌شود. مسأله ریال و تومان هم از بزرگترین چالش‌های توریست‌ها در ایران به شمار می‌آید، زیرا واحد پول این کشور ریال است اما همه چیز با تومان محاسبه می‌شود.

اولین سفیر زن اهل سنت از سیستان و بلوچستان می‌آید

حمیرا ریگی سومین سفیر زن ایران به زودی کار خود را در سفارت کشورمان در برونئی آغاز می کند. /بلوچ نیوز

التهابات ارزی در حال فروکش شدن است

امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری: فروکش شدن التهابات ارزی از روزهای گذشته آغاز شده و براساس دیدگاه های کارشناسان اقتصادی پیش بینی شده در نیمه دوم سال این روند سرعت بیشتری به خود گیرد. /اقتصادآنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۹
از اقایان غرب گرا بعید نیست این دیدار ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
غربگرا اونایی هستند که ارزوی سفر به نیویورک رو داشتن که همراه با خانواده تشریف میبردن نه کسایی که برای رفع مشکلات بر بعضیا ملاقات میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
ان زمان فقط تحریم می شدیم نه الان که هم هسته ای را دادند و هم
تحریم می شویم
خطاب به ۲۳:۱۹
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
عامو، غرب و شرق نداره. آدم ریشش تو خاک باشه، از صبح تا غروب مدام بسمت آفتاب گرایش داشته باشه، چه اشکالی داره. مشکل ما بعضی آقایان بی ریشه هست، نه غربگرا و ...
ا......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
چرت نگو نادان ساعت 22:14
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
از عرب گرا که هیچ چیز بعید نیست
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
با روحاني تا 1400
يعني چند سال ديگه؟
فرش ایرانی با دلار ۱۴۰۰۰تومن قیمتش مفته. بگین بخرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
عزیزم، فرش ۵۰۰ میلیونی با دلار ۱۴ تومنی میشه نزدیک ۳۶هزار دلار. شاید شما فرش درست ندیدی یا درکی از این مقدار دلار نداری، ولی همینم خیلی گرونه. الان یه فرش چرت ۱۴میلیونی که میشه هزار دلار هم برای خیلی از توریستها گرون بحساب میاد. اون فرشهایی که شما میشناسی و میگی مفته، خریدار ندارن، البته بجز خود شما.
ناشناس
| Thailand |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
به برداشت از جیب مردم، سفره مردم و حساب بانکی مردم از از طریق گرد و خاک کردن سیاسی، انرژی اتمی و اقتصادی خاتمه بدید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
جناب.۰۳۲
ژن خوب عزیز من منظورم انسانها بودن نه شما ژن خوب پول حلال خور که فرش ۵۰۰میلیونی زیر پات میندازی و فرش ۱۴ میلیونی رو چرت میدونی.عزیزم اروپاییها هم خونشون رو دیدم و رفتم.اکثرا موکت میندازن بهمین قیمت فرشهای ما.البته اونجا هم ژن خوب کم هست.شمام جات اینجا نیست عزیزم.معمولا ژن خوبها اهل مطالعه نیستن.برو پیش ددی جون ماهیانت رو بگیر دیر نشه
مناظره کنند که مثلا استدلال هاشون کم بیاورد و بعد ابروزی
کاش ما هم یک زوار بودیم
همه منتظر دلار جهانگیری هستند نه دلار ۷۰۰۰ تومانی
فروکش التهابات ارزی در نیمه دوم: دلار ۲۲ هزار تومانی یعنی فروکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
وقتی چیزی از اقتصاد ندانی و سیاسی کاری می شود همین نظر
مگر اینکه یک جریانی بخواهد نرخ سازی کنند با این ارقام کذایی که برای حداقل ۴ سال اینده است با توجه به تورم
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
برادر عزیز همین گفتن من و شما تاثیر دارد چرا می گید دلار ۲۲هزاری.؟ ما مردم نباید به این وضعیت دامن بزنیم.گف
آلیس اگه ایران رو میدید دیگه سرزمین عجایب براش جذابیتی نداشت
هموطنان عزیز

دست از زاد و ولد بردارید. با زاد و ولد یک انسان بیگناه رو در این شرایط اسفناک وارد این زندگی نکبت بار در ایران نکنید. زندگی زمان کوتاهی هست و ما برای زجر کشیدن به دنیا نیومدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
البته دو سه میلیون نفری که دستشون توی بیت المال هست لازم نیست زادد و ولد نکنن، چون همین حالا تا هفت نسل بعدشون هم تأمینند
بسته ویژه افسردگی
ایست قلبی یک نماینده مجلس در حاشیه بازی فوتبال

کاش رو مسائل و مشکلات کشور هم اینقدر استرس داشتن
من متوجه تهدید به قتل با یک شعار نشدم.
یعنی من فردا به کسی بگم تو استخر منتظرتم میتونه ازم به عنوان تهدید به قتل شکایت کنه؟
اساتید حقوق توضیح بدن لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اره.اگه بگی تو استخر فرح منتظرتم حتما میتونه شکایت
کنه.خوب سفسطه میکنین شماها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
نفس عمل زشت بود به هر حال ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
تازه این اعتراف به قتل هاشمی هم هست
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دوست عزیز اونی رو که فکر میکنی ما هستیم فکر کنم خودت باشی/احتیاج به اساتید حقوق هم نداری
بیگناه ما مردم ایران
اینقدر سانسورچی شدی تابناک که پر بیننده ترین قسمت سایت از ۳۰ هزار به ۷ هزار کاهش پیدا کرده ، بخصوص از روزی که با حاج حسین شریعتمداری دم خور شدی ؟! و داری اصلاحات رو میکوبونی ؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
دمت گرم خوب گفتی.تابناک دیگه داره کم کم خراب می‌کنه
دلار ۱۵۰۰۰ تومانی هیچ تاثیری در افزایش قیمت محصولات کشاورزی که صادر میشدند نداره ، و فقط داره زتدگی ملت رو نابود میکنه لطفا بررسی بشه که این وسط کی بخور بخور داره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
همینه دیگه بیسوادی... نا آگاهی! محصول کشاورزی خوبخود که از خاک تولید نمیشه هزار تا مصیبت و خرج داره تراکتور کمباین لوازم یدکی کود و همینطور شخص کشاورز و خانواده اش آدم هستن و زندگی می کنن مایحتاج می خرن دکتر میرن و هزار تا چیز دیگه حالا تو اومدی می گی دلار رو محصول کشاورزی اثر نداره... بیسوادی این مملکت را بر باد می ده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
مثل اینکه دو ریالیت کج افتادمنظورم افزایش نرخ ارز تاثیری بر درامد کشاورزان مظلومنداره
خوبه امریکا و اسراییل هست که بی کفایتی خودتون را به انها نسبت بدین ، دلار رو ۱۵۰۰۰ تومان کردین خم به ابروتون نمیارید و با کمال اعتماد به نفس پشت تریبونها دارین ملت رو به سخره نیگیرین ؟؟
هر از گاهی توسط عده ای یا از نمایندگان مجلس موضوع هذف صفرها و تغییر ریال به تومان مطرح میشه اما متاسفانه دولت پیگری نمیکنه.؟!
تنهایی امام حسین در کربلا کاملا برایم قابل درک است ، چرا که به قول دکتر شریعتی دنیا پر از عمر سعد است که دنبال مطامع دنیا هستند ؟! دلار شده ۱۵۰۰۰ تومان سکه ۴ میلیون یک انسان باشرف نیست که به حضرات تذکر بده که ملت ببچاره شدن ؟؟؟
ای مردم...................
مردمو به خاک سیاه نشوندن عین خیالشون نیست اونوقت برای فوتبال حالش بد شده
من الان خودم ایرانم قیمت دلار هیچ تاثیری تو زندگی ما نداشته
آمریکائی ها فکر می کردند اگر دلار به 8 هزار تومان برسد ایران فرو می پاشد و جان بولتون به منافقین وعده تابستان داغ با جشن پیروزی در تهران را داده بود. اما نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه رونق بورس و توریسم داخلی و بازار مسکن و صنایع وابسته و تحرک مجدد تولید خودرو و رشد اقتصادی بالاتر محقق شد. البته سومدیریت بازار مصرفی و احتکار و دلال بازی سبب گران شدن کالاها شد. اگر قوه قضائیه دزدها و غارتگران بیت المال امثال مظلومین را دستگیر و مجازات کند خواهید دید آمریکا در هیچ هدفش پیروز نشده است.
قوانین داخلی ما پولشویی را ممنوع کرده و دولت موظف است جلوی این مفاسد مالی را بگیرد متاسفانه دولت هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است و بهانه‌اش هم این بود که ما نباید سرک به حساب مردم بکشیم.!!!!
شما با گونی پول ببر توی بان نه تنها از شما سوال نمی کنند از کجا آوردی و منشاء این پول کجاست بلکه یک چای قند پهلو هم بهت میدهند و از همه هم جلوتر کارت را راه می اندازند.
دلار 7300 تومنی را عراقی ها در بازار آزاد به قیمت 14000 تومان می فروشند واز رانت اختلاف قیمت استفاده بهینه میکنند . همین کار ضربه اقتصادی مهلکی به کشور است
ما که خودمان در ریال و تومن موندیم تا چه رسد به خارجی دولت ها و مجالس متعدد در کشور انقدر درگیر مسایل فرعی هستند که این موصوع را نتوانستند حل کنند! دولت و مجلس نتوانستند صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی و سردرگمی کارکنان مملکت را حل کنند. نمی توانند اموال و دارایی غیر مشروع مسئواین را که شروع کرده بودند به سر انجام برسانند. نمی توانند تکلیف زندان ها و زندگی مردم را با رها کردن مهریه از سکه که عین بیماری لاعلاج جامعه و دستگاه قصا و زندان ها را در گیر کرده است حل کنند. دغدعه و جنگ کریمی قدوسی با افراد خارج رفته است و دعدعه اصلاحی ها حفط بی مدیریتی دولت لطفا منتشر نمایید سایت محترم تابناک ما به کمک شما نیاز داریم
ما قدرتمندترین کشور کشکی دنیا هیچ گونه ملاقاتی با آمریکا نخواهیم کرد جز ملاقاتی پنهانی... مرگ بر آمریکا نه فابر میخوایم نه ریکا .
طفلک صداوسیما که نه باید چیزی بگه نه باید چیزی نشون بده .... تبلیغ کالای خارجی در صداوسیما با چند برابر قیمت کالای داخلی صورت میگیره و این یعنی وضع بودجه صدا وسیما بازهم بدتر خواهد شد.
یکجا میگید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یکجا هم همه مشکلات مثل افزایش نرخ ارز رو به گردن امریکا میاندازید. بلاخره تکلیف رو روشن کنید. البته بر کسی پوشیده نیست که گرانی ارز کاملا توسط دولت انجام شده است آدرس اشتباه ندهید چون خود دولت الان ارز ۹ تا ۱۳۰۰۰ تومن می فروشد نکنه آمریکایها گفتند اینکار رو کنید؟!!!
متاسفانه علی رغم افزایش قیمت دلار در سالهای گذشته بخصوص سال ۹۱ نه کمک به تولید و صادرات کرد و نه کمک به اشتغال چون کشور وارد کننده است اینکه تا کسی عطسه میکنه و کشور به هم میریزه دلیلش همین واردات است که به کام تولید تمام شده است . هرکجا بخش خصوصی وارد شده و واقعا سرمایه‌گذاری شده هیچ مشکلی نداریم مثل کاشی و سرامیک چون تولید واقعی است و دست بخش خصوصی . اگر تولید خودرو هم واقعا خصوصی بود امروز بهترین خودرو را تولید میکردیم و این مشکلات را نداشتیم . امیدوارم که از این به بعد روی ریل واقعیت حرکت کنیم و دولت هم شفاف سازی کند که کجا تولید میکنیم و کجا وارد کننده هستیم و نیایم به نام تولید ملی به مردم دروغ بگوئیم. اخه اینهمه نقدینگی داریم چرا باید کشور دیگری روی پوشک سرمایه گذاری کند . موسسات مالی و غیر مجاز با سودهای بالا پدر تولید را در این مملکت درآوردند و این مشکلات ناشی از رشد موسسات بی در و پیکر زمان محمود احمدی نژاد است
اقاي نماينده مجلس كه به خاطر فوتبال ايست قلبي مي كني كاش به خاطر مسائل اقتصادي

وفشار اقتصادي كه روي مردم بيچاره هست نيز يك نيم سكته مي زدي.

فوتبال براي مردم نون وآب نمي شه مردم زندگي بدون استرس وبدون مشكل مي خواهند فوتبال براي كساني كه فوتبال بازي مي كنند ودرامد ميلياردي دارند خوب است براي مردم نون اب نمي شه
دیدار ظریف با جان کری !!!!!! فکر کنید اردوغان و یا وزیر خارجه فرانسه بیاد با احمدی نژاد دیدار کنند انوقت دولت تدبیری ها خودشان را نمی کشند. ؟ این دیدار را هم ملت به حساب بی تدبیری دولت و قهرمان دیپلماسی (راستی دیگه حتی روزنامه ها و سایت های حامی دولت و ظریف از واژه قهرمان دیپلماسی استفاده نمیکنند یعنی خودشان هم باور کردند چنین خبری نبوده )خواهند گذاشت .
اگر هنوز هم یه مرد تو ایران باشه اونم محمد جواد ظریف هر تلاشی میکنه فقط و فقط برای آرامش ایران و مردم ایران
تهدید به قتل ?!! چقدر مضحک و مردم فریب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
نه دعوت به آب بازی .....
فرق یک خانواده ورشکسته با دولت ورشکسته این است که این خانواده نمی تواند پول چاپ کند ،
قیمت سکه و دلار را مصنوعی بالا بردند ، به اندازه ارزش آن اسکناس مانند چک بی محل چاپ کردند و با یک بار معامله ای که در هنگام خرید و فروش دلار انجام می شود ، آن اسکناس های بی ارزش رسما وارد زندگی همه ما می شود ، به این فرایند می گویند پول شوئی ، در نیمه اول سال ارزش پول ملی از بین رفت و در نیمه دوم قرار است این حجم عظیم پول بی ارزش تورمی بی سابقه را به ما هدیه دهد
روحانی : والله بالله آمریکا شکست خورده و ما پیروزیم . وضع ما الان در مقایسه با آمریکا خیلی بهتره مثلا در آمریکا فکر می کنمید حقوق یه کارگر چقده ؟ همه ش 3200 دلار ناقابله . اما کارگران ما اینجا 70 دلار در ماه حقوق می گیرند و با همین حقوق هم دارند زندگی می کنند . این واقعا جای تعجب داره . شما چرا این نکات مثبت رو نمی بینید و هی می گید نرخ ارز فلان ؟! کجای دنیا سراغ دارید یه خانوار با هفتاد هشتاد دلار بتونه به مدت یک ماه زندگیشو بچرخونه ؟ اینا همه بخاطریستادگی مردم غیور و غیرتمنده . البته مشکلاتی هم هست و باید به مشکلات رسیدگی کرد . مردم ما بدونند که ما به فکر حل مشکلات اونا هستیم و در همین رابطه بسته های حمایتی در نظر گرفتیم . یکی از این بسته ها واسه حقوق بگیراست که قرار شده ماهیانه یک کیلو گوجه فرنگی ؛ نیم کیلو برنج هندی و دو کیلو پیاز به همه از دم اختصاص بدیم . البته ممکنه صد گرم گوشت هم به این بسته اضافه کنیم . در جلسات هیئت دولت در این موضوع بحث های متعددی شده و انشاء الله به یاری خدا در چند ماه آینده در مورد این صد گرم گوشت هم تصمیمی گیری خواهیم کرد و انشاءالله مردم ما و حقوق بگیران با این بسته در رفاه کامل قرار می گیرند و دیگه مشکلی پیش نمی یاد .
دلار ۱۳۰۰۰ تومان که قطعا تا ۲۰۰۰۰ یا حتی بیشتر افزایش خواهد کرد و سکه ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومن، اصطلاح economic collapse یا همان فروپاشی اقتصادی را به طور عینی میتوانیم در ایران مشاهده کنیم. برخی از اقتصاددانان، ماه ها قبل، زمانی که دلار به مرز ۵۰۰۰ تومان رسید، این روند افسار گسیخته را پیش بینی کرده بودند. فروپاشی اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که ارزش پول یک کشور طی شش ماه، به یک سوم تنزل پیدا کند. در این حالت مردم پولها و نقدینگی خود را از بانکها خارج می کنند و آن را به سکه و طلا و ارز خارجی تبدیل می کنند تا ارزش پولشان از بین نرود. در این حالت به دلیل تقاضای بیش از حد، ارزش واحدهای ارزی و سکه بالا خواهد رفت و در نتیجه ارزش پول ملی، در سرازیری سقوط قرار خواهد گرفت. در کشوری مانند ایران که سرمایه گذاری در بازار بورس و کارخانه های تولیدی معمول نیست، در دسترس ترین امکان، خرید ارز و سکه است. این روند مانند دومینو ادامه می یابد تا مانند کشورهایی مثل سنگال و ونزوئلا، ارزش پول ملی در یک ماه، به یک دهم برسد.

اما فروپاشی اقتصادی چه نتایجی دارد؟
کسب و کار مختل میشود، زیرا فروشندگان سعی می کنند اجناس خود را حفظ کنند.
احتکار پیش می آید.
دلال بازی افزایش می یابد.
سو استفاده از شرایط اقتصادی پیش می آید، مثلا قیمت ماده اولیه ۲۰ درصد افزایش داشته اما تولید کننده تا ۸۰ درصد محصول خود را گران میکند‌.
پیشه های خدماتی به شدت افت می کنند، زیرا به ریالی دریافت می کنند که ارزشش لحظه به لحظه کم میشود.
داروهای خارجی کمیاب میشود. موج نارضایتی در جامعه راه می افتد و اعتماد به نفس جامعه پایین می آید.
سرانجام همه فروپاشی های اقتصادی، فروپاشی دولت و حکومت است.
تنها راه جلوگیری از این فروپاشی، این است که مردم به جای خرید سکه و ارز، آن را تحریم کنند، یعنی دقیقا آنچه که در زمان نلسون ماندلا رخ داد. اما در کشوری که همه به فکر خود هستند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد و نتیجه اینکه فروپاشی اقتصادی، فروپاشی کل جامعه و هیئت حاکمه را به همراه خواهد داشت.
اما آیا نمیشد از این فاجعه اقتصادی و این فروپاشی اقتصادی_اجتماعی جلوگیری کرد؟
به راحتی این کار امکان پذیر بود اگر:

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
چرا پس پایان باز گذاشتی؟
این جناب نماینده که ایست قلبی کرده حتما بی خیال است و مسائل مملکت برایش مهم نیست
زوار هستند که هستند ...........مگه خونشون رنگین تره .............درد بخورن این عراقی ها...............انقدر توان ندارید که خسارت جنگ را از این طریق که خورد خورد تو این چند ساله میتونستید ازشون بگیرید
استاد فاطمی نیای بزرگوار خداوند شما رو برای این مملکت حفظ کنه/ارزش کلام شما از جواهر بالاتر هست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل