بازدید 24079

جزئیات فیلم «ماجرای نیمروز ۲»

بد نیست بدانید که گروه فیلمبرداری، تدوین و طراحی صحنه، همان‌ گروه فیلم اول است. و ظاهرا تغییر اساسی در این جمع اتفاق نیافتاده. بنا براین می‌شود انتظار داشت که «رد خون» را در جشنواره فیلم فجر ببینیم. فیلمی که احتمالا یکی از جنجالی‌های امسال خواهد بود و در چهلمین سال انقلاب، یکی از مهم ترین رویدادهای آن زمان را نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 13 September 2018

سازندگی امروز گزارش مفصلی درباره «ماجرای نیمروز: رد خون» را منتشر کرده است.

در این مطلب علت تغییر بازیگر اصلی زن این فیلم اشاره شده است. در این فیلم قرار است صحنه‌های اکشن زیادی ببینیم و بازیگران زن آن باید در صحنه‌های رزمی ایفای نقش کند که به همین دلیل الناز شاکردوست از بازی در این فیلم انصراف داده است. از سوی دیگر این روزنامه با اشاره به داستان عملیات «مرصاد» و نمایش چهره‌های سیاسی و تاریخی در فیلم‌های قبلی مهدویان از حضور نقش شهید صیاد شیرازی در این فیلم خبر داده است.

در ابتدای مطلب امروز روزنامه سازندگی نوشته کریم نیکونظر آمده است: ««رد خون» قصه همان گروه اطلاعاتی-عملیاتی «ماجرای نیمروز» است که بعد 7 سال و در بحبوحه آتش بس متوجه تحرکاتی در نیروهای منافقین می‌شود. با حمله منافقین به خاک ایران و شروع عملیات مرصاد، باقیمانده این گروه وارد معرکه جدیدی می‌شوند.»

جزئیات فیلم «ماجرای نیمروز ۲»

سازندگی در ادامه به غیبت مهرداد صدیقیان و احمد مهرانفر و علت آن در این فیلم اشاره کرده است: «همان‌طور که از پوستر فیلم هم مشخص است تمام گروه «ماجرای نیمروز» در فیلم حاضر نیستند. از این گروه دو شخصیت مهم و اصلی قسمت اول حاضر نیستند‎‏: مهران‌فر و صدیقیان غایبان اصلی «رد خون» اند چرا؟ این بار ظاهرا ما با قصه همان گروه طرفیم ولی طی 7 سال این گروه پوست انداخته و تغییر کرده‎. آدم‌های تازه‌ای اضافه شدند و آدم‌هایی از جمع کنار رفته‌اند. ظاهرا برخی بازیگران برای حضور در این فیلم نتوانسته‌اند با گروه تولید هماهنگ شوند و سازندگان ترجیح داده‌اند قصه را به نفع ماجرا تغییر دهند.»

این روزنامه همچنین علت انصراف الناز شاکردوست برای بازی در این فیلم را هم فاش کرده است: «گریم‌ها نشان می‌دهد دو شخصیت زن در فیلم موجودند‎‏ٌْ. اولی بهنوش طباطبایی است که جایگزین انتخاب اول گروه الناز شاکردوست شده و دومی هستی مهدوی است که یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. هر دوی این بازیگران صحنه‌های رزمی دارند و اصلا همین سکانس‌های اکشن بود که شاکردوست را از همکاری با گروه منصرف کرد. اما بین دو شخصیت دو گروه امنیتی هم ماجرایی هست که آنها را به هم وصل می‌کند. مهم اینجاست که به خلاف فیلم اول، اینجا سکانس‌های درگیری مفصلی می‌بینیم: به هر حال با عملیات «مرصاد» روبروییم.»

همچنین قرار است در این فیلم بازیگری هم نقش شهید صیاد شیرازی را بازی کند: «وقتی از مرصاد حرف می‌زنیم، پس از شهید صیاد شیرازی حرفمی‌زنیم. او یکی از افرادی است که قاعدتا باید در فیلم حضور داشته باشد و بنا به سابقه گروه مهدویان در نمایش چهره‌های موثر تاریخی مثل شهید همت در «ایستاده در غبار» و شهید بهشتی در «مارجرای نیمروز» او را خواهیم دید.»

سازندگی در ادامه می‌نویسد: «در این فیلم هم ما با یک قهرمان روبرو نیستم: اینجا گروه اطلاعاتی-عملیاتی است که درگیر یک نزاع سخت امنیتی می‌شوند و به درگیری سخت می‌انجامد.»

این روزنامه همچنین دلایل دیر کلید خوردن «ماجرای نیمروز: رد خون» را این‌گونه عنوان می‌کند: «فیلمبرداری «ماجرای نیمروز: ردخون» قرار بود زودتر از اینها شروع شود: گروه حدود یک ماه مشغول تمرین پینت بال بودند و به دلیل قصه پر حجم، گروه مدتها دنبال لوکیشن‌های مناسب در اطراف تهران می‌گشتند. اما ظاهرا با وجود پروانه ساخت فیلم، مثل قسمت اول، این یکی هم با تردیدهایی درباره ماهیت و نوع برخورد با وقایع سیاسی آن روزگار مواجه شد. تردیدهایی که منجر به بازنویسی متعدد فیلمنامه شد.»

در پایان این مطلب آمده است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، یک فیلم جنجالی مهم ترین رویدادهای دهه شصت را به نمایش درخواهد آورد: «بد نیست بدانید که گروه فیلمبرداری، تدوین و طراحی صحنه، همان‌ گروه فیلم اول است. و ظاهرا تغییر اساسی در این جمع اتفاق نیافتاده. بنا براین می‌شود انتظار داشت که «رد خون» را در جشنواره فیلم فجر ببینیم. فیلمی که احتمالا یکی از جنجالی‌های امسال خواهد بود و در چهلمین سال انقلاب، یکی از مهم ترین رویدادهای آن زمان را نمایش می‌دهد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر