بازدید 12007
نکاتی درباره تأثیر قیمت ارز بر اقتصاد ایران؛

رئیس‌جمهور درست می‌گوید؛ باید پول ملی را قدرتمند ساخت، اما.../ موضوعاتی که روند قیمت‌ها را افزایشی می‌کند، اعلام عمومی نکنید!

بهتر است از بیان بسیاری از مسائل، موضوعات و طرح هایی که اختلاف برانگیز است و روند قیمت ها را افزایشی می کند اجتناب شود و اگر دستگاهی می خواهد مسأله ای مطرح کند که احتمال تأثیرگذاری آن بر افزایش روند قیمتی وجود دارد، به جای اعلام عمومی آن، باید آن را غیرعلنی و بین بخشی مطرح کند تا شاهد ایجاد ثبات در وضعیت اقتصادی باشیم، چون تنها با وجود ثبات می توان شاهد آینده اقتصادی، پیشرفت و امیدواری مردم به آینده بود.
کد خبر: ۸۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 13 September 2018

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و اساتید فن بر این باورند که نرخ واقعی ارز به ویژه دلار، آن چیزی نیست که توسط عده ای دلال و در کوچه پس کوچه های بازار سیاه دلار تعیین و اعلام می شود، چون این حجم از خرید و فروش، تنها صرف کمتر از 10 درصد نیازهای اقتصادی کشور است و بیش از 90 درصد تقاضای ارز برای امر واردات و مبادلات تجاری و اقتصادی کشور، با نرخی است که در سامانه های تحت نظارت بانک مرکزی با قیمت زیر 10 هزار تومان عرضه می شود.

به گزارش «تابناک»؛ بخشی از کالاهایی که عمدتا کالاهای اساسی و ضروریات کشور است، با نرخ ارز مبادله ای وارد کشور می شود که برای دلار 4200 تومان و برای یورو 4887 تومان است. همچنین بخش دیگری ارز مورد نیاز برای واردات از طریق سامانه سنا تأمین می شود که برای یورو قیمت تعیین شده زیر 10 هزار تومان و برای دلار قیمتی بیش از 10 هزار تومان تعیین کرده است و تقریبا مطابق با نرخ ارز مبادله ای یک روند ثابتی را هم طی می کند.

لذا اگر با این استدلال و استنتاج برای مردم، مسأله نرخ گذاری ارز و تأثیر آن بر اقتصاد کشور را تشریح کنیم، حتما نتایج آن در مقابل جنگ روانی و اقتصادی ایجاد شده مثبت خواهد بود و کم کم مسأله را به سمتی سوق خواهد داد که تلاش برای حفظ ارزش پول ملی از سوی مردم هم با جدیت بیشتری دنبال شود؛ اما نکته مهم این است تا جامعه قدم های عملی حکومت و دولت برای این موضوع را احساس نکند، همراهی تمام عیاری با این موضوع نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور درست می‌گوید باید پول ملی را قدرتمند ساخت، اما.../ موضوعاتی که روند قیمت‌ها را افزایشی می‌کند، اعلام عمومی نکنید!

همان گونه که روز گذشته، رئیس جمهور در جلسه دولت توضیح داد، سهم ارز خارجی بر اقتصاد کشور ما، آنچنان که امروز نشان داده می شود نیست و برای ما باید ریال و تومان واحدهای پولی با ارزشی به حساب آیند، چون علاوه بر اینکه این دو مفهوم ارزش پول و قدرت اقتصادی ملی ما را مشخص می کند، داد و ستدهای روزانه، حقوق، امور بانکی و سایر مفاهیم اقتصادی و مالی مردم ما بر اساس آن محاسبه می شود.

روز گذشته حسن روحانی با انتقاد از عدم گفتن حقایق و واقعیات به مردم و ایجاد ترس و دلهره در مردم گفته بود: مگر ارز خارجی در اقتصاد کشور ما چند درصد نقش دارد؟ اگر تولید ناخالص داخلی (GDP) را بر مبنای قدرت خرید یا ارزش بازار محاسبه کنیم، واردات کالا و خدماتی که متکی به ارز است، درصد بسیار کمی است و براساس برخی محاسبات، حدود 5 درصد و برخی دیگر که ارزش و قدرت خرید را در آن در نظر نمی‌گیرند، حدود 10 درصد است.

وی افزود: بر فرض آنکه واردات کالا و خدمات 10 درصد نقش دارد، باید ببینیم که از این میزان چه مقدار با ارز 4200 تومان، چه مقدار با ارز حدود 7 هزار تومان و چه میزان برای بازار سوم می‌ماند. بازار سوم در برابر ارزش تولیدات داخلی کشور، کمتر از یک درصد و یا 1.3 درصد است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اقتصاد کشور را براساس این رقم محاسبه کنیم و این به دور از عدل، کارشناسی، حق و انصاف است، افزود: متخصص، نخبه و روزنامه‌نگار و سرمقاله‌نویس ما، چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند؟ این در حالی است که امروز خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوئیل و انرژی، بر مبنای دلار کوچه پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود.

مسأله مهم این است که به دلیل پمپاژ تبلیغاتی و رسانه ای بسیار در خصوص آینده اقتصادی ایران و آنچه مردم مشاهده کرده اند، یک نوع بی اعتمادی از سوی آنان نسبت به سخنان مسئولان و مقامات کشور شکل گرفته که همین باعث شده، آنان بعضا رفتار متناقضی در قبال سخنان و خواسته ها و تحلیل های مسئولان داشته باشند، برای همین خیلی نتایج ملموسی از آنچه گفته شده و خواسته می شود، به دست نمی آید و بعضا نتایج دقیقا عکس آن چیزی است که مسئولان از مردم می خواهند.

از طرفی در پیش گرفتن رفتار سیاسی مسئولان و دنبال کردن رقابت ها و بازی های سیاسی شان حتی به قیمت از دست رفتن منافع اقتصادی مردم و ملت باعث شده که اوضاع هر روز پیچیده تر و سخت تر شود. یکی از نمونه های عینی این مسأله اعلام عمومی برخی موضوعات از سوی دستگاه ها، نهادها و افراد است که اتفاقا تأثیر مستقیم و ملموسی بر قیمت ها به ویژه قیمت ارز، طلا و سکه می گذارد.

طبیعتا یکی از موضوعات مهمی که در هر جامعه ای می تواند منجر به پیشرفت اقتصادی مردم و کشور شود و در نتیجه آن کارخانجات تولیدی راه افتاده و حجم تولیدات و اشتغال افزایش یابد و در نتیجه رفاه بیشتری کسب شود، موضوع و مسأله «ثبات اقتصادی» است که در کمال تأسف طی شش ماه گذشته کمترین اثری از آن در اقتصاد کشور دیده نشده و نمی شود.

سخنان و رفتارهای عجیبی از سوی برخی مسئولان به بهانه رقابت سیاسی یا مخالفت با فلان فرد و فلان گروه بیان می شود که ثبات نصفه و نیمه یا روند کاهشی قیمت ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. نمونه این سخنان و تأثیرگذاری بر روند کاهشی قیمت ها در ماه های اخیر بارها و بارها دیده شده و چیزی که کمترین اهمیت را برای چنین افرادی داشته، موضوع منافع ملی و وضعیت اقتصادی مردم بوده است.

بهتر است از بیان بسیاری از مسائل، موضوعات و طرح هایی که اختلاف برانگیز است و روند قیمت ها را افزایشی می کند، خودداری شود و اگر دستگاهی می خواهد مسأله ای مطرح کند که احتمال تأثیرگذاری آن بر افزایش روند قیمتی وجود دارد، به جای اعلام عمومی آن، باید آن را غیرعلنی و بین بخشی مطرح کند تا شاهد ایجاد ثبات در وضعیت اقتصادی باشیم، چون تنها با وجود ثبات می توان آینده اقتصادی، پیشرفت و امیدواری مردم به آینده را شاهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۶۰
دولت عمدا و از روی اگاهی و هدفمند قیمت ها و اقتصاد رو به اینجا کشوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
وقتی با درآمد محدود که عن قریب قطع نیز خواهد شد، در سه جبهه می جنگی معلومه وضع بهتر که نه بلکه روز به روز بدتر خواهد شد. داشتن بمب و موشک برای ابرقدرت شدن لازم است ولی کافی نیست. اولین اصل داشتن اقتصاد سالم و قوی است که ما ضعیفش رو هم نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
علت ها باید پنهان بمونه که یک دلیلش:

به جیب زدن مقداری بی حد از مال و خالی کردن جیب مردم توسط برخی است.
چون امثال حسن بر مسند قدرت نشستن وخزانه مای رو بر باد داد وگفتن خزانه خالی هست مردم باید هواسشون حمع باشد تا گرفتار توهمات دولت تدبیر نشوند جنا ب تابناک
اینو که راست میگه خب!
بحث خیلی پیچیده شد .
اولا خدا به همه عقل داده
دوما همان عقلی که خدا داده سالها قبل گفته بود روی اقتصاد نفتی حساب نکنید ممکنه با مخ بخوری زمین

سوما آقای روحانی و همهُ گروهها و احزاب حامی ایشان ثابت کردند در اقتصاد هیچ حرفی برای گفتن ندارند و همیشه بدنبال قاتل بروسلی هستند ؟!!!!!
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
خوب شد اون عقل سلیم گفت روی اقتصاد نفتی حساب نکنید و گرنه کسی عقلش نمی رسید - دوست عزیز تو حرف زدن ما هم بلدیم بهترین تئوری های دنیا رو اعلام کنین وقتی وارد عمل میشین با هزار تا مساله لاینحل ایران و قدرت و سیاست درگیر میشی و میفهمی خیلی جاها باید بکوبی از نو بسازی .....
مشگل. از بین رفتن اعتماد مردم به حاکمان است . هرچی دلار به بازار تزریق بشه بعلت عدم اعتماد به حاکمان، همه خریداری و در بالشها پس انداز میشه.

ایجاد اعتماد هم ایجاد کردن بسیار مشکله چون چهل ساله که وعده بهتر شدن دادند ولی عملا مردم بهتری ندیدند.
کو گوش شنوا
نرخ واقعی ارز به ویژه دلار آن چیزی که بصورت آزاد و به هر میزان افراد بخواهند خرید و فروش کنند
نرخ ارز در هر کشور تابع شرایط اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امید به آینده است حالا نرخ ارز باید چند باشد
بعنوان کسی که به آقای روحانی رای دادم میگم کاش ایشون دیگه سخنرانی نکنه. واقعا هردفعه حرفهای ایشون فقط بیشتر آدم رو ناراحت میکنه اونهم در وضعیتی که کلی مشکلات دیگه هست.
ارز هم مثل کالا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشود وقتی به تقاضا پاسخ داده نمیشود قیمت بالا میرود
واقعیت این است که دولت قدرت کنترل بازار را ندارد وقتی به 99 درصد واردات ارز تعلق میگیرد نباید اجناس سه برابر شوند
هیچ کنترلی روی قیمت اجناس نیست علت این امر با تصور خوشبینانه ناتوانی دولت و بصورت بدبینانه فساد است
والا قیمت اجناس دلار 4000 و 7000 تومنی رو نشون نمیده. مثلا موز که قیمتش 3500 تومن بود شده 12000 تومن. یا پوشک خارجی که قبل 30000 تومن بود شده 120000 تومن. قیمت سکه و طلا هم با ارز 14000 تومنی داره خرید و فروش می شه. میوه های داخلی هم که با ارز 20000 تومانی حساب می شوند. پس این که می فرمایند درصد واردات مربوط به دلار آزاد هست، درست به نظر نمی رسد. یا آقای روحانی متاسفانه از واقعیات جامعه بی اطلاع هستند و یا اینکه واقعا عده ای دارند این وسط کارشکنی می کنند.
بنده نمی دانم اینک قیمت کاخ محقر اقای رئیس جمهور چقدر است ولی خوب میدانم دغدغه ای ندارند ولی بنده امروز هم مقداری از اثاث منزل را فروختم سمساری ها پر از اثاث مردم قهرمان ایران که در رویای پول نفت بودند هست اجرکم عندالله
تابی وقتت بخیر . تنها سایتی هستید که میشود اخبار و ناگفته های خبری را در این سایت جستجو کرد ولی بعضی از اخبار تصویری واقعا از شبکه دیگر به یکباره آدم را دگرگون فکری میدهد مثلا امروز من کلیپی از پناهیان دیدم که گفته چه اعتراض به گرانی و آشوب و تظاهرات و مخالفت همه همه این مخالفت ها باید اعدام کرد . من میگم چرا این حرف ها را بعد از چهل سال میگویید . چرا همان اول انقلاب و موقع رفراندوم چرا نگفتید که در حاکمیت ما چیزی بنام اعتراض سیاسی و مدنی و اقتصادی نداریم . چرا نگفتید چرا فقط وعده آب و برق مجانی داده شد . ایکاش اصلا تلگرام اختراع نشده بود . چرا حرف های اینها با دمکراسی سازگار نیست . کسی پاسخم را مودبانه بدهد متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آقای پناهیان برای خودش هر نظری ممکنه داشته باشه ولی مردمی که پای انقلاب و کشور خون دادند و ایستادند مدافع آزادی های سیاسی هستند. هر کسی هم بخواد جرات کنه جلوی این آزادی رو بگیره محکوم به فنا است.
آقای روحانی خوابه
آقای رئیس جمهور دچار فلسفه بافی احمدی نژادی نشوید که بر مبنای تعریف کار ، اکثر مردم ایران را شاغل به حساب می آورد و میگفت بیکاری را ریشه کن کرده ایم. بالا یا پایین بودن دلار برای مردم مهم نیست ولی وقتی که خودتان قیمت خودروی ساخت داخل را دو برابر میکنید و با عرضه ناموزون سکه و طلا قیمت آن را سه برابر می کنید، مردم عقل دارند و میفهمند. لازم نیست با آمارها به ایشان گوشزد کنیم که مشکلی نیست و همه چیز آرام است.
دیروز به یک فروشگاه بزرگ در شهرکرد رفتم جهت خرید مردم همانند مردم ونزوئلا در حال خرید بودند و نوشته بودند تاید فقط ۵ عدد به هر خانوار تعلق میگیرد پوشاک یک بسته ، مسئولان کشور از خواب بیدار شوید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
تهران هم همین است. باز شما خوش شانس هستید اینجا می گویند 3 بسته می دهیم.
والله همه باید به فکر ارزش پول ملی باشیم در این چند وقت گذشته که بازار ارز به چنین تب و تابی افتاده آدم فکر میکند و میبیند که در کل اتفاق خاصی نیفتاده و صرفا به خاطر دامن زدن به شایعات که چنین خواهد شد و چنان خواهد شد با دست عده ای مغرض شایعه پراکن که اهدافی ورای مسائل اقتصادی دارند بازار به چنین آشفتگی افتاده است بر ماست که در برابر شایعات ایستادگی بکنیم و آنرا باور نکنیم و هر چیزی را به اندازه نیاز روزانه خرید و ازایجاد شکاف و کمبود در بازار جلوگیری بکنیم پر واضح است که منافع عدهای در پشت این شایعات میباشد که از آب گل آلود ماهی بگیرند این که یک عده در خیابانی راه بیفتند و برای اقتصاد مملکت و پول ملی نرخ تعیین بکنند فاجعه ملی است که جلوی اینکارها باید گرفته شود متاسفانه با وجود شبکه های اجتماعی و بسط و توسعه شایعات باید دولت مردان نیز مواظب مواردی باشند که گفتن آن به التهاب بازار دامن میزند و بهانه به دست عدهای میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
داداش شعار نده...برو یخورده از خونه بیرون یه هوایی بخور یه ۲ ۳ کیلو میوه بخر ۱۵۰ تومن که پیاده شدی خودت میای حرفتو پس میگیری!!
اگر رئیس جمهور راست میگویید که ۱۰ درصد سهم اقتصاد از ارز بازار آزاد است، ارز را به قیمت همان ۹۰ درصد در بازار آزاد عرضه کنید تا مشکل حل شود. مشخص است شما دنبال حل مشکل از سمت مردم نیستید، شما مشکل را از سمت خود می بینید تا با درآمد فروش ارز را بیشتر کنید
بی اعتمادی رو سال 88 دوستان خودتون کلید زدن و نظام رو زیر سوال بردن!!! اون موقع به عینه این روز رو میدیدم که کسی دیگه حرفهای مسئولین رو قبول نکنه!!
الانم بلد هستین بسم الله اگه هم بلد نیستین استعفا بدین !! ایران کشور بدبخت و جنگ زده نیست که نشه بلندش کرد با این همه ثروت فقط نیازمند یه مدیر خلاق و خوش فکر هست تا مسائل رو پشت سر هم حل کنه
یکی از دلایل بدبختی مردم اینه پول مردم دست دولته نه دست خودشون شما لطف کن درامد نفتی هرچه قدر که هست بده به کل مردم ایران مثل یارانه بعد هزینه های دولت رو با استفاده از مالیات و امکاناتی که به مردم میدی بدست بیار اونوقت اولا عدالت برقرار میشه دوما اگه دلار دست مردم باشه برای گذران زندگی اونو میفروشن و هیچوقت الکی بالا نمیره چون مردم نیاز به ریال برای گذران زندگی دارن ولی وقتی دلار دست دولته این دلار میفته دست یه عده سود جو که هر قیمتی خواستن بفروشن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
حتما مدیران خلاقی از جنس محمود
آقا هزار تومان معادل پنج افغانی شده است. سال گذشته معادل سی افغانی بوده است. شاید کشور رسما در حال جنگ باشد بهتر است. متاسفانه نتوانستند کشور را حتی مثل افغانستان اداره کنید.
اغلب کارخانه ها شرکتها. دولتی یا نیمه دولتی هستند.بنابراین دولت توان برخوردبا آنها ندارد
دلار ۱۵۰۰۰ تومانی نشانه دیگر قدرتمند کردن پول است . تا دیروز دلار ۱۰۰۰۰ هزار تومان بود همه اقتصادانان می گفتن صادرات زیاد میشود الان بهبود وضعیت اشتغال و...
حالا با دلار ۱۵ هزار تومانی باید مشکل اشتغال ریشه کردن شده باشد .....
ما جز فلاکت مردم با دلار ۱۵ هزار تومانی ندیدیم . ؟؟؟؟؟
اگر توان اداره کشور رو نداري استعفا بده
پیشنهاد دارم در استانها مثل اصفهان حداقل یک بانک ارز مسافرتی انجام بدهد تا از افزایش ارز و بالتبع تاثیر ان برکل کشور ممانعت گردد پس راه های کاهش قیمت را در نظر گیریم
پس سكه چرا قيمت نجومي پيدا كرد وهر روز با ارز
مسابقه مي گذارد در مورد سكه چه تحليلي داريد مورد ديگر چرا مردم را در جريان نمي گذاري
هرچه باعث تلاطم و افزایش قیمتها شده از دولت شروع شده
اعلام ارز۴۲۰۰ تومانی
بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو
ممنوع شدن واردات خودرو
پیش فروش سکه
عدم توزیع ارز در صرافی ها
محدود شدن واردات کالاهایی که ارز بری دارند
لیست ممنوعیت واردات و صادرات
پیش فروش خودرو
محدودیت ثبت نام در خودرو و سکه
عدم تحویل سکه با قیمت مصوب زمان ثبت نام
قاچاق بودن خرید و فروش ارز
ایجاد سایت نیما
متعهد کردن صادر کنندگان به تحویل ارز در موعد مقرر
اعلام در نظر گرفتن بسته های حمایتی از اقشار آسیب پذیر
تهدید به بستن تنگه هرمز و دیگر تنگه ها
عدم تخصیص ارز دانشجویی و مسافرتی

این مواردی بوده که خود دولت و مسئولین دولتی اعلام کردند و باعث این اوضاع شدند به غیر خودتون دیگه چه کسی را متهم میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
متاسفانه حسن روحانی خودشو زده به کوچه علی چپ!! خودش
همین پنهانکاری و مصلحت اندیشی تیشه به ریشه دین و دینداری و مملکت و سیاست زده. نمونه و مصداق ناچیز این پنهانکاری و سانسور همین است که این نوشته را انتشار نخواهید داد.
پول هر کشوری از ارزش پاسپورت هر کشور بالاتر است . شما الان باید با گونی پول بیاری تا ۱۰۰۰ دلار بخری . واقعا باعث آبروریزی و خجالت است .
اين چه توجيهي است كه شما ميكنيد؟
مردم ندانند تا قيمتها ثابت بماند؟
در محافل خصوصي عوامل تاثير گذار بر قيمتها مطرح شود تا عده اي خاص رانت داشته باشن؟
مردم حق دارند تا سرمايه هاي زندگي شوه رو حفظ كنند.
مردم در اين خصوص بع نفع دولت گذشت كنند تا آقا زاده ها اونور آب به ريش مردم بخندن و بگن نميتونيد پول در بياريد بريد بمريد!!!؟؟
حرفهای دیروز ریاست جمهور بایستی در سال اول از دوره اول ریاست ایشان گفته میشود و نه در سال ششم، و بعد از شکست طرحهای تیم اقتصادی دولت که درست از روز بعد انتخابات 96 شروع شد. اگر قرار بود که هر طرحی بدون مخلف باشد که دنیای امروز جای خیلی بهتر میبود. ترامپ برای اجرای وعده های انتخاباتی خود امریکا را در شرایطی قرار داد که تنها اسرائیل، سعودی، امارات و بحرین از او حمایت میکنند و حتی فرمانداران ایالیتهای امریکا هم برای حودشان، و جدای از دولت طرحهای مطابق تا تغییرات اقلیمی ارائه میدهند. وعده های انتخاباتی کشور ما به جا رسید، حتی یکی از آنها هم محقق نشد، کو رفع فقر مطلق، دلار تک نرخی، برداشتن سه صفر، طرحهای زیست محیطی مثل دریاجه ارومیه یا زائیده رود، قطع یارانه ها( البته اگر دولت نتوانست یارانه ها را قطع کند، پول میلی را آنقدر بی ارزش کرد که یارانه ها دیگر ارزشی ندارد)، و ... دولت باید بگوید که کدام وعده انتخاباتیش عملی شد. در سال ششم تقصیرها را بگردن دیگران اندختن که راه حل و وعدۀ انتخاباتی نشد. میگوید که راه حل مشکلات اقتصادی بگیر و بند نیست، پس راهش چیست؟ ایکاش یکی از سوالات نمایندگان مجلس از رئیس جمهور همین بود که راه حل ایشان اگر مجازات اخلال گران نیست، پس چه باید کرد. مدیر حراست بانک مرکزی بازداشت شده، معاون ارزی ب م بازداشت است، سیف بازجوی شده، دولت پر از مدیران نالایق است(به گفته جهانگیری) دولت بی تدبیر و مایوس کننده شده!!
آقای روحانی. والله اگر در هر کشور دیگری چنین وضعیت اقتصادی پیش. بیاید . دولت یکپارچه. استعفا می دهد واز ملت عذر خواهی می کنند. وبعد ادامه موضوع. برای رسیدگی به دستگاه قضایی سپرده می شود.
مگر نمی گید حجم مبادله دلار در کوچه پس کوچه ها بسیار ناچیز است؟ پس بسم الله با عرضه ناچیز ارز در کوچه پس کوچه ها قیمت دلار را کاهش دهید. لطفا دروغ نگویید. در ضمن قیمت یک لپتاپ متوسط 7 میلیون تومان شده یک گوشی متوسط 4 میلیون تومان شده که سال پیش به ترتیب 3 و 1.5 میلیون تومان بود. قیمت مسکن در تهران 60 درصد افزایش یافته آیا این حجم ناچیز دار کوچه پس کوچه چنین تاثیری عمیقی دارد؟ راستی قیمت خودرو چطور شده؟
خوب که چی؟
الان از پوشک و قطعات خودرو و پلاستیک و لاستیک و... همه چیز وارداتیه و برای من نوعی 3 برابر شده
حقوق همونه که بوده
میوه و... بماند ضروریات زندگی دیگه نمیشه تامین کرد
چطور اونوقت دلار پنج درصد تو کشور تاثیر داره اینم ی جور گول زدنه دیگه
روحاني كمتر شعار بده.اقتصاد كشور كه همش دسته دولته
حالا دنبال مشكل تو جاي ديگه ميگردي
از ماست که بر ماست.. اقا ساده بگم براتون این مردم وقتی حمله ور میشن برای خرید اقلامی مثل پکیج و رادیاتور... دیگه چه انتظاری هست... مردم هیچ گونه رحمی و همیت جمعی ندارن...
روحانی و تیمش در کنار مرکز امار فقط دروغ میگن.افزایش 100درصدی قیمت رو میان میگن 10درصد یا میاد افتخار میکنه میگه واسه اینکه مردم اذیت نشن ما انرژی رو گرون نکردیم هنوز خبر نداره گورش رو با این کارها میکنه.مردم دیگه در حده انفجار هستند و با این فشارها از چیزی نمی ترسند.
خداهم ازماروبرگردونده به خاطر این همه دروغ ها
آقای روحانی بعنوان کسیکه بازنشسته سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری دودوره به شما رای دادم وافتخارایثارگر جنگ تحمیلی ازوضعیت فلاکت باراقتصادی کاردبه استخوانم رسیده وشرمنده خانواده نه تنها ازرای دادن به شما پشیمان هستم
مشکلات دلار در تمامی دولتهای بعد از جنگ وجود داشته است پس ربطی به ایکس وایگریگ ندارد / در همه مراحل بخشی از افراد حاضر در قدرت بصورت پنهان وآشکار با سخنان خود افزایش قیمت دلار را مدیریت نموده اند / نتیجه گیری پرتقال فروش: در بین مردم پول توزیع کنید اما نگذارید پولدار شوند ! پولدار شدن عامه مردم نتیجه مثبتی نخواهد داشت
نتیجه هیاتی اداره کردن مملکت و ترجیح تعهد بر تخصص الان داره مشخص میشه
اعتماد از دست رفته مردم را در این نسل نمی توان بدست اورد مگر مسئولان عوض شوند یا دست به اقداماتی بزنند که تاکنون نظیر نداشته ولی زهی خیال باطل چند سطر بالاتر همان گروههای ناشناس باز هم ارکستر زنده را با تهدید منع می کنند یعنی همانی که بوده باز هم هست
میتوانید بگویید چیزی از ارزش پول ملی باقی مانده که حالا باید حفظش کرد و ضمنا قیمت دلار ۹۰۰۰ هزارتومانی را از کجا اوردید لطفا با فرمول و محاسبات دقیق اقتصادی و بطور واضح و روشن اعلام بفرمایید که مطمعنم همچین فرمولی ندارید لطفا ملی گویی را کنار بگذارید
روحانی با وعده های دروغ درمدت 5سال دلار 3000تومانی دوره احمدی نژاد رابه بالای 14هزارتومان وسکه 300هزارتومانی رابه بالای 4میلیون تومان وسایر مایحتاج زندگی ملت بطور بی سابقه بالابرد وارزش پول ملی کشوررابه بی ارزشترین پول جهان رساند وآنچنان ضربه ای به اقتصادکشورواردنمود که نسلهای آینده هم ضربه خواهندخورد
میگه باید ارزش پول بالا بره. خوب اخه تو مسئول این کارایی فقط بلدی حرف بزنی. خوب منم میگم انشالله ارزش پولمون بالا بره. مگه به حرفه. اون یکی اومد گفت نفتو میارم سر سفرتون ضربه زد به مملکت الانم فکر میکنه خیلی رییس جمهور خوبی بوده. این یکیم بدتر از اون اومد گند زد به سفره ملت. بابا بیخیال دیگه
والا من فکر میکنم مسئولین مملکت ما دارن به آمریکا و انگلیس خدمت میکنن چون همش ارزش پول اونارو بالا میبرن.
شاید منظور این باشد که اقای سیف یا صیف دوباره ریاست بانک مرکزی را عهده دار تامانند کار قبلی دلار را به سه هزار توان برساند دفعه قبل برای شوخی پانزده هزار تومان شده بود
اقای روحانی هرچه بگوید بر عکس آن را عمل میکند
گول حرفهایش را نخورید
با توجه به اوضاع کنونی اقتصادی و کاهش ارزش پول ایران و بهتر نابودی پول ایران ،همه کشورها حتی همسایگان که قبلا سطح پاپانتری بودند برای خرید و غارت کالاهای ما سبقت میگیرند و در شهرهای مرزی مثل مریوان و ... هر کالایی را با ولع میخرند و میبرند .
تا با کاهش شدید کالا و ضروریات و مایحتاج در داخل مواجه نشده ایم و مثل سکه و دلار همه را از کشور خارج نکرده اند باید سقف مورد نیاز داخل تامین و سپس به مازاد نیاز اجازه خروج داد .
دولت باید از خواب بیدار شود اینطور پیش برود چندی بعد نان خوردن هم نداریم .نباید از خالی شدن کشور از منابع و ضروریات خانواده ها به عنوان صادرات و ارز آوری خوشحال باشیم ،این نقشه نابودی مردم است ما اگر صادرات مایحتاج مردم خودمان را انجام بدهیم ،مردم چه بخورند ؟
باید نیروهای امنیتی این را بررسی کنند که این برنامه ریزی از کجاست ؟
حتی کالاهای صادراتی را نباید به ارزش داخل صادر کنند بلکه باید بسیار گرانتر ارزشگذاری کنند .
ما با عنوان تورم و تامین دلار نباید مایحتاج مردم را اجازه خروج بدهیم .سری به مرزها و شهرهای مرزی بزنید و بررسی کنید ،دولت باید حرکتی کند .
جالبه که نزدیک 60 تا کامنت را خوندم یک نفر هم پیدا نمیشه که از روحانی حمایت کنه من خودم در هر دو دوره ریاست جمهوری به آقای روحانی رای دادم ولیکن از این صحبت های دیروز آقای روحانی خیلی بدم آمد و گفتم عجب اشتباهی کردم به روحانی رای دادم احمدی نژاد که میگفت گوجه فرنگی تو نارمک ارزونه و بعد از سه برابر شدن ارز احمدی نژاد گفت چرا باید سرویس آشپزخانه ایتالیایی وارد کشور شود اگر ارز گران شود دیگر سرویس ایتالیایی وارد نمی شود و اینهم از روحانی که میگه یورو 16 هزار تومانی تاثیر یک درصدی بر اقتصاد دارد همه اقتصاد و مملکت ریخته بهم و چیزی نیست که دو یا سه برابر افزایش قیمت نداشته باشد آنوقت ایشون میگه قیمت دلار در کوچه پس کوچه ها تاثیری بر اقتصاد ندارد. آقای روحانی واقعا که!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی