بازدید 4663
۱

رشد سهام آسیایی در پی استقبال پکن از پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره

در پی انتشار اخباری مبنی بر تمایل واشنگتن و پکن برای از سرگیری مذاکرات اقتصادی و افزایش امید بازارهای جهانی به کاهش جنگ تعرفه‌ای، سهام آسیایی امروز پنجشنبه رشد کرد.
کد خبر: ۸۳۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 13 September 2018

رشد سهام آسیایی در پی استقبال پکن از پیشنهاد واشنگتن برای مذاکرهدر پی انتشار اخباری مبنی بر تمایل واشنگتن و پکن برای از سرگیری مذاکرات اقتصادی و افزایش امید بازارهای جهانی به کاهش جنگ تعرفه‌ای، سهام آسیایی امروز پنجشنبه رشد کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از رویترز، این اتفاق در حالی رخ داد که سهام بازارهای آسیایی در بحبوحه این تنش‌ها یک دوره کاهشی طولانی را تجربه کرده بود.

چین صبح امروز پنجشنبه اعلام کرد از پیشنهاد آمریکا برای برگزاری دور جدید مذاکرات استقبال می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ منتشر شده از سوی وزارت خارجه چین، پکن دعوت‌نامه‌ای از طرف آمریکا برای دور جدید گفت‌وگوهای تجاری دریافت کرده است. این در حالی است که چهارشنبه نیز روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی مدعی شده بود واشنگتن به دنبال حل مشکلات جاری از طریق مذاکره مجدد است.

رشد سهام آسیایی در پی استقبال پکن از پیشنهاد واشنگتن برای مذاکره

لری کادلو رئیس شورای اقتصادی کاخ سفید، با تایید این خبر گفت «بر اساس اطلاعاتی که ما بدست آورده‌ایم، دولت چین نیز علاقمند به از سرگیری مذاکرات است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات ارشد آمریکایی به ریاست استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور در پی آن هستند تا دور تازه‌ای از گفتگو‌ها را در مورد تجارت دوجانبه واشنگتن و پکن شروع کنند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز این خبر را تایید نموده و گفت «دو کشور در حال بررسی ابعاد مختلف و جزئیات مربوط به دور جدید مذاکرات هستند.»

وی افزود، «چین همواره موضع خود را علیه افزایش تنش‌های اقتصادی به صراحت اعلام کرده است، زیرا این اتفاق به نفع هیچ کس نخواهد بود. در حقیقت، از دور قبلی مذاکرات که ماه گذشته برگزار شد تا به امروز، تیم‌های مذاکره کننده هر دو کشور به صورت بی وقفه در حال رایزنی و بررسی مواضع یکدیگر بوده‌اند.»

دو منبع آگاه در این زمینه گفتند که این دعوت‌نامه برای لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین فرستاده شده است.

با افزایش امید به نشستن طرفین این جنگ تمام عیار بر سر میز مذاکره، شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه که بزرگترین شاخص سهام آسیایی خارج از ژاپن محسوب می‌شود امروز 0.6 درصد رشد کرد. این در حالی است که این شاخص، دیروز با افت 0.3 درصدی به پایین‌ترین میزان خود از جولای 2017 رسیده بود.

سهام بازار چین نیز، در نخستین ساعات کاری امروز، با جهشی 1.2 درصدی همراه بود، هرچند در ادامه روز بیشتر این سود را از دست داد. ولی در نهایت مجموع افت و خیز این سهام حاکی از رشد 0.6 درصدی این شاخص تاکنون بوده است.

Nikkei ژاپن نیز شاهد رشد قابل توجه یک درصدی بود، این در حالی است که دیروز این شاخص حدود 0.4 درصد کاهش داشت.

هرچند، بر اساس آمارهای رسیده از بازار انتظار می‌رود سهام اروپایی امروز را با افت ارزش به پایان برساند.

در پی بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، هر کدام از این دو کشور بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند. با این حال، ترامپ بار دیگر تهدید کرده که بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای ساخت چین تعرفه های گمرکی جدید وضع می کند. چین نیز تهدید کرده است که اقدامات آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

چین چند روز پیش اعلام کرده بود که هفته آینده در اقدام تلافی‌جویانه‌ای دیگر برای تحریم‌ کردن آمریکا از سازمان تجارت جهانی درخواست مجوز خواهد کرد.

این درخواست به علت عمل نکردن آمریکا به حکم این سازمان در خصوص یک مناقشه تجاری بر سر تعرفه‌های گمرکی آمریکا مربوط می‌شود. احتمالا این خواسته چین به سال‌ها مشاجره بر سر نوع تحریم‌ها و میزان آن منجر می‌شود.

سال گذشته میلادی چین توانست در یک مناقشه تجاری در سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا پیروز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همه در نهایت در مقابل امریکا سر تعظیم فرود می آورند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل