بازدید 20764
«اوراسیا ریویو» عنوان کرد؛

چرا ترامپ مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرده است!؟

در همین زمینه، پایگاه تحلیلی «اوراسیا ریویو» در مطلبی به چرایی اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران پرداخته و نوشته است. ایالات متحده پنج مرحله یا گام برای «استانداردسازی رفتار ایران» یا به عبارت بهتر، اجرای طرح «تغییر رژیم» برنامه ریزی کرده است.
کد خبر: ۸۳۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 13 September 2018

ماه گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان تصریح کرد که تمایل دارد با مقام‌های ایرانی ملاقات داشته باشد.

وی گفته بود: من به ملاقات کردن اعتقاد دارم. اگر آن‌ها بخواهند، من قطعاً با [مقام‌های] ایران ملاقات خواهم کرد. نمی‌دانم آیا آن‌ها آماده این کار هستند. آن‌ها اکنون در حال پشت سر گذاشتن دوره سختی هستند.

در ادامه خبرنگاری پرسید، آیا ترامپ پیش‌شرطی برای چنین ملاقاتی دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: هیچ پیش‌شرطی، نه. اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، من هم ملاقات خواهم کرد. هر زمان که آن‌ها بخواهند. هر زمان که آن‌ها بخواهند. این کار برای این کشور خوب است، برای آنها خوب است، برای ما خوب است و برای جهان خوب است.

در همین زمینه، بسیاری از تحلیلگران و ناظران بر این باورند که اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران واقعی نیست و رئیس جمهور آمریکا اهداف مشخصی را از اعلام آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران دنبال می کند.

در همین زمینه، پایگاه تحلیلی «اوراسیا ریویو» در مطلبی به چرایی اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران پرداخته و نوشته است: ایالات متحده پنج مرحله یا گام برای «استاندارد سازی رفتار ایران» یا به عبارت بهتر، اجرای طرح«تغییر رژیم» برنامه ریزی کرده است.

این پنج گام یا مرحله عبارتند از: 1. بالا بردن فشار اقتصادی و معیشتی بر جامعه ایران، 2. ایجاد تردید در صداقت مقامات ارشد ایرانی در میان مردم، 3. ایجاد یک شکاف عمیق بین حاکمیت و مردم، 4. ناامید شدن و ترس از آینده در میان مردم و مهمتر از همه 5. پیشنهاد مذاکرات بدون قید و شرط با حکومت ایران برای تحریک احساسات مردم و ایجاد همبستگی ایرانیان برای مذاکرات جدید با ایالات متحده.

چرا ترامپ مذاکره بدون پیش شرط با ایران را مطرح کرده است!؟

واشنگتن معتقد است، چهار مرحله اول تکمیل شده است و پذیرش مذاکرات مستقیم با ایالات متحده نیز مرحله پنجم را تکمیل می کند. پس از آن، استاندارد سازی رفتار و برنامه تغییر رژیم ایران پیگیری خواهد شد. به همین دلیل است که ترامپ اخیرا و برخلاف انتظارات، پیشنهاد ملاقات و مذاکره بدون پیش شرط با ایران را داده است.

قابل توجه این که در حالی که او پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط را داده است، آمریکا بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای از برجام خارج شد و در حال تلاش برای تحریک مردم ایران جهت فشار بر حکومت و آغاز دور جدید مذاکرات مسقیم میان دو کشور بر سر برنامه موشکی و منطقه ای ایران است.

این به معنای آن است که پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط آمریکا، دام جدیدی از سوی واشنگتن برای تحریک جامعه ایران جهت مقابله با حکومت است. در واقع، ترامپ و دولت وی، بر این باورند که اکنون زمان مناسبی برای تحریک جامعه ایران برای مذاکره با آمریکاست. در همین راستا، فشار اقتصادی بر مردم ایران می تواند زمینه های تحریک جامعه برای اعمال فشار بر حاکمیت جهت مذاکره با آمریکا را فراهم آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸۱
برای اینکه شما خیلی خوبید
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
اصل این مقاله فارسیه که متعلق به سایت فردا نیوز
هست و این ترجمه ی ترجمه هست که به اسم خبرگزاری خارجی منتشر داره میشه !!!!!!!
این وضعیت اصلا قابل ادامه نیست.
ایشان بدون هیچ زحمتی به چهارتای اول رسیده.ولی نه با هوش زکاوت خودش.بلکه با بی عرضگی و نادانی و بی لیاقتی مسئولان کشور.
این تفسیر شماست وکاملا با واقعیت تناقض دارد واقعیت فقر. فلاکت مردم است. که با مذاکره هم حل نمی شود. ومسولین هم وقتی خطر را برای بقا احساس کنند تن به مذاکره می دهند. وشک نکنید. چون مسبوق به سابقه اند
تیوری بافی راه حل نیست !
والا الان 5 تا گام کاملا عملی شده!! یعنی مونده مرحله ی آخر ایشالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
خدا از بونت بشنود ایشالله
مذاکره در هر مرحله بهتر از در گیريه دلیل محکمی هم برای رد مذاکره از طرف ایران عنوان نشده
١٠٠ اشتباه ما داريم ٩٩ اشتباه امريكا واون اخرين اشتباه ما عدم قدرت و توانايي در مذاكره است وطبيعي است وقتي قدرت مذاكره نداريم وًتوازن در مذاكره وجود نداره مذاكره نكنيم همونطور که اقا فرمودن وًدرست اشاره كردن مذاكره الان معني ندارد اما اون روزي كه ترامپ از بر جام خارج نشده بود و ريس جمهور ما در امريكا بود تعادل بر قرار بود چرا مذاكره نكرديم و قضيه را حل نكرديم اين مقاله كاملا درست و يا كاملا غلط بايد مذاكره كرد در شرايط برابر پس شرايط برابر را بايد ساخت و بعد مذاكره كرد با اين روش دولت مردان ما هيچوقت امكان مذاكره نيست چون تعادل ديگر برًنميگردد
متاسفانه همینطور است.....
بهمین دلیل بر اساس آمارها ترامپ در بین مردم ایران بعد از امریکا اینچنین محبوب است. چه میخواستند و چه شد!
کی میخواید بفهمید که اختلاس و پارتی بازی و گیردادن به پوشش مردم و سلب آرامش و نشاط از جامعه و درآمد کم و ضعف مدیریت و شعار مرگ به این و اون ربطی به اون امریکای جهانخوار شیطان بزرگ نداره؟
خسته نشدیددد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
چقد دارو دسته شما عصبانی هستید
خیلی کلکی تابناک
می خوای بدونی کیا با مذاکره مخالفن!؟
داستان همینه دیگه .. وقتی حکومتی در موضع ضعف قرار میگیره در مقابل فشارها آسیب پذیر میشه ...
اگه مسئولان از اول اینقدر به فکر منافع شخصی و جناحی نبودن و اجازه میدادن افراد لایق و کارآمد در امور قرار بگیرن ، الان شرایط اینجوری نبود و میتونستن در مقابل زور مقاومت کنن ولی متاسفانه رسید به اونجایی که نباید میرسید !!!
نه مثل همیشه اول بگیم نه و وقتی حسابی درمانده و بدبخت شدیم اون موقع بریم سراغ مذاکره.عمر ملت 80 و 90 سال نیست که دارین تباه میکنیدش
اگه با مدیریت و برنامه ریزی بشه ترامپ واقداماتش رو تا 6 ماه یا یک سال اینده تحمل کرد قطعا عقب نشینی ترامپ از پیش شرطهایش اغاز میشه وچه بسا حتی درخواست مذاکره صرزفا هسته ای بکنه.چون در سال 2019 کم کم انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله تبلیغت میشه وترامپ باید در سیاست خارجی خودش چیزی داشته باشه تا بتونه مانور بده
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
خود دولت عمدآ دلار را 15000 تومان میکند تا کسری بودجه را تامین کنه تا 6 سال دیکر دلار به 100000 تومان برسه عمر ما تمام شده
برای اینکه ترسیده!
بنظرم بهتره سایت تابناک و .... یک کم درباره بخشهای 2 و3 و 4 فکر کنند و تیترها و مطالب این چند ماه را بررسی کنند و به خودشان نمره بدهند
ما راهی جز مذاکره با آمریکا نداریم ، تا کی باید با دنیا تقابل داشته باشیم ؟
با مذاکره مشکل ما حل می شود اگر هم مشکل حل نشود از این بدتر که نمیشه
مقامات کشور در ناز نعمت هستند ولی مردم تحت شدیدترین فشارها
ایران باید به میز مذاکره با آمریکا باز گردد
این چیز ها را گفته که در داخل اختلاف بین غرب گراها و نیروهای ملی بیاندازد
اتفاقا برعکس دولتمردان ما ترامپ وتیمش خیلی هم باهوش هستن .چون میدونن حکومت هیچوقت راضی به مزاکره نمیشه این شرط رو گزاشته .تا بدون هزینه اقتصاد مارو نابود ومردم رو از حکومت ناامید کنه .وبه مردم بگه مقصر حکومت شماست که در فقر به سر میبرید در حالی که اصلا به دنبال توافق با ایران نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
خوب جناب آی کیو اگه تقصیر مسئولان ما نیست که در فقر بسر می بریم پس تقصیر کیه؟! حتما آمریکا؟ بیایید فرض کنیم اصلا فردا با تمام دنیا دوستیم و هیچگونه مشکل ارتباطی، بانکی و تجاری با دنیا نداریم و صادرات ونفتی و غیر نفتی در اوجه، خوب فکر میکنید با این مدیران و نمایندگان و برنامه ریزان نابغه و صادقی که داریم اوضاع مملکت و مردم چند درصد بهتر بشه؟
با سلام
به نظر اینجانب ما باید قبل از مذاکره با امریکا با خودمان مذاکره کنیم و تکلیف خودمان را با خودمان مشخض نماییم آن موقع است که میتوانیم از موضع قدرت مذاکره هم داشته باشیم . چند راهکار به نظر من عملی برای بدست آوردن دوباره عزت ملی وجود دارد .
1- برنامه ریزی مبارزه جدی و نه شعاری با فساد سیستماتیک و گسترده در کشور به صورتیکه جو نا امیدی کنونی از کاهش فساد در بین مردم از بین برود .
2- برنامه ریزی درست اقتصادی به نحوی که در کوتاه مدت حداقل اقتصاد از این سراشیبی سقوط نجات یابد .
3- جذب حداکثری از طریق اصلاح و اجرای قوانین( از جمله قانون اساسی ) تا جاییکه حقوق فردی و اجتماعی مردم همانند بسیاری دیگر کشور های جهان محترم شمرده شود .
4- اصلاح روابط بین الملل و پرهیز از رودررویی با کشورهای جهان به نحوی که حداقل چند دوست در دنیا داشته باشیم و در منطقه دشمنانمان کم شود .
فقط در این صورت است که ممکن است مردم کشور امیدوار شده و به وضعیت غیر قابل بازگشت دچار نشویم وگرنه در وضعیت کنونی نه تنها تحقیر میشویم بلکه سودی هم از مذاکره نخواهیم برد .
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
شنا فکر میکنید اینحا سویس . یا کشور های اسکاندیناوی است که وزیرش بخاطراستفاده از تلفن
خدمت برای کار شخصی مجبور بشود استعفا بده ریس دولت در مجلس قسم میخورد با وجوذ 4 برابر شدن ارزش دلار در عرض 6 ماه ما دچار بحران تیستیم
دولتهای آمریکا، انکلیس و کانادا از طریق ایادی رسمی (بخوانید دو تابعیتی نفوذ کننده در جایگاه مقامات) و غیر رسمی خود از جمله ستون پنجم، جاسوسان و بهره گیری از انواع و اقسام فناوریها که بخشی از آنها را در خواب هم نمی توان دید، خیلی کارهای ساده تا پیچیده میتوانند انجام دهند.

گفتن از ما، پشت گوش انداختن از شما !
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
توی که منفی داده ای، خوابی و خود خبر نداری که خوابی در نتیجه خبر نداشتن را، حمل بر خلاف واقع بودن می کنی البته خود اگر جزئی از ماموران مخفی آنان نباشی اما حتی اگر مامور مخفی آن دولت ها باشی آنان را خوب می شناسی در ادامه کامنت بمن بگو انواع دستگاههای ناشناخته دولت انگلیس در سیستم عصبی و سیستم بینائی شما چه می کنند ؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
بسیار نظر مزخرفی خوبی بود.
تحلیل ابکی است چرا مذاکره با آمریکا به معنای تغییر رژیم است؟
.....1. بالا بردن فشار اقتصادی و معیشتی بر جامعه ایران، 2. ایجاد تردید در صداقت مقامات ارشد ایرانی در میان مردم، 3. ایجاد یک شکاف عمیق بین حاکمیت و مردم، 4. ناامید شدن و ترس از آینده در میان مردم و مهمتر از همه 5. پیشنهاد مذاکرات بدون قید و شرط با حکومت ایران برای تحریک احساسات مردم و ایجاد همبستگی ایرانیان برای مذاکرات جدید با ایالات متحده.......

این ۵ عامل را فقط مسئولین درست کرده اند اما می خواهند آن را به گردن آمریکا بیاندازند.همه مشکلات کشور در این چند دهه ریشه در مسئولان کشور دارد... خب شما که شهامت انتشار یک نظر را ندارید چطور مدعی هستید که توان مقابله با تهدیدات آمریکا را دارید؟؟؟؟؟
چون مي خواهد مقامهايي ايراني ديگه هيچ بهانه اي نداشته باشند
اگه برنامه و هدف ترامپ همین چند مورد بوده میشه گفت که بی شک در همه این موارد موفق عمل کرده و نتیجه بخش بوده است.
تمام مشکلات داخلی است لطفا آدرس و تحلیل اشتباه ارائه ندهید؛ اختلاس، فساد، رانت ، گرانی و احتکار و فرافکنی و عدم صداقت مسئولین و ...
مذاكره چه اشكالي دارد كه ايران از ان ترس دارد
اگر استدلال ما قوي است پس مذاكره بهترين راه حل اختلافات ميباشد
پيغمبر اسلام هم بر مذاكره با دشمنان تاكيد داشته است
ترامپ همچون سناتور مکین خواسته اش در مقابل ملت ایران را باید با خود بگور ببرد. انشالله
براي مردم عادي مي خواهند نمايش بازي کنند ملت خسته و عصباني هستند و دشمن خود را رانتخواران و انحصارگران داخلي ميدانند مذهبي نماهايي که زندگي لاکچري دارند و حسابهاشون انباشته است و اقتصاد و توليد را نابود و فساد و بي اعتمادي را گستراندند ما ملت هم مي گوييم از جيب ملت در کشورهاي ديگر سرمايه گذاري نکنيد که نتيجه اش همانند عراق خواهد بود
شرط یا بدوپن شرط ما با همه قهریم البته به جز یمن فلسطین سوریه و چند تا کشور زپرتی
چون ته قضیه رو خودش اونطور که دوس داره می بنده و خوب هم بلده
والا بلا تو فشاریم جوری شده ملت واسه حمله آمریکا لحظه شماری میکنن دیگه سفر که هیچی پول کفشم ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
مثل حمله آمريكا به عراق و افغانستان
پيشنهاد مي كنم يه سفر بري عراق ببيني چه خبره اونجا
تو تابناک چرا می خوایی در مورد موشک صحبت شود
ميشه تصوير پايگاهي كه اين مطالب رو نوشته منتشر كنيد
جدا عكسي بهتر از ترامپ نداشتين بزارين شما چرا طرف رو كودن نشون ميدين
اكثر قولهاي انتخاباتي رو عملي كرده
روحاني كدوم وعده اش رو عملي كرده
اصلا كدوم رئيس جمهور كفه عملي كردن وعده هاشون سنگين بوده
متاسفانه با عملکرد بد مسئولین آمریکا به اهداف خودش رسیده است واگر این انقلاب شکست بخورد تنها مقصر آن مسئولین در تمام دولت ها هستند . مردم تمام سختیها را تحمل کردند و به وظیفه خودشان به نحو احسن عمل نمودند و پیش خدا و شهدا روسفیدند.
مذاکره کنید لطفا
تا اینجای کار که در تمام مراحل موفق بوده!
ﯾﻪ ﺭﻭﺯی مردی ﺭﻓﺖ ﭘﯿﺶ ﻣﻼﯼ ﻭﻻﯾﺘﺸﻮﻥ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺯﻧﻢ ﻧﻤﺎﺯ نمی خونه، ﭼﮑﺎﺭ ﮐﻨﻢ؟؟؟
ﻣﻼ: ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻓﻀﻴﻠﺖﻫﺎی ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺮﺍﺵ ﺑﮕﻮ، ﺑﮕﻮ ﻛﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭﯼ ﺭﻭﺡ ﺁﺩﻡ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺍﺭﻩ.
مرد: ﮔﻔﺘﻢ، خیلی ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ ولی ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻩ!!!
ﻣﻼ: ﻭﻋﺪه ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ نعمت های ﺍﻭﻥ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﺵ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﻮ ﮐﻪ ﺍﮔﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﻧﻪ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎیی ﺗﻮﯼ ﺑﻬﺸﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﺷﻪ.
مرد: ﮔﻔﺘﻢ! خیلی ﻫﻢ ﺍﻏﺮﺍﻕ ﻛﺮﺩﻡ. ولی بی فایده ﺍﺳﺖ.
ﻣﻼ: ﺍﺯ ﻫﻮﻝ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺟﻬﻨﻢ ﻭ سختی هایی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺨﻮﻧﺪﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﻪ ﺑﺮﺍﺵ ﺑﮕﻮ.
مرد: ﮔﻔﺘﻢ خیلی ﻫﻢ ﺯﻳﺎﺩ ولی ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ
ﻣﻼ ﺑﺎ ﻋﺼﺒﺎﻧﻴﺖ ﺁﺧﻪ ﺣﺮﻑ ﺣﺴﺎﺑﺶ ﭼﯿﻪ!؟
مرد: هیچی، ﻣﻴﮕﻪ ﺗﻮ ﺑﺨﻮﻥ ﺗﺎ ﻣﻨﻢ ﺑﺨﻮنم ....داستان ماهم اینجوری مسولیین خودشون تونازونعمت زندگی میکنن به مامیگن تحمل کنید ..اشگنه بخورید خودتونم مثل ماتوفقرزندگی کنید ماهم تحمل میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آفررررررررررررررررررررررررررررررررررین
تا وقتی مردم فلک زده تاوان میدهند مسئولان مملکت مذاکره نخواهند کرد. این داستان همیشه همین بوده.
قربانی این وضعیت فقط مردم ایران هستند. مسولان و وابستگان انها وضعشان توپ توپه.
بسیار عالی
مهمتر از پرداختن به مسئله ای که فعلا منتفی شده رفتن یا نرفتن رئیس جمهور به سازمان ملل وشورای امنیت است .موضع تابناک چیه ؟ ندیدیم واضح به ان بپردازید .
ما که نابود شدیم و‌موافق مذاکره هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
سرت سلامت . خانواده ات سعادتمند . کانون خانواده ات گرم . ولی بحث من و تو نیست .که بگیم ما که نابود شدیم پیس بگذار کله سگ توی این دیگ بجوشه
این حرف خوبی نیست که شما زدی
چهار مرحله از پنج مرحله نه توسط آمریکا بلکه توسط خود جمهوری اسلامی ایران با موفقیت کامل به نتیجه نهایی رسیده است . دراین موارد به کمک هیچ کشوری نیازی نیست
این مراحل برای کشاندن ایران به پای مذاکره نیست, بلکه برای فروپاشی و اضمحلال ایران است برای حذف ایران از صحنه روزگار ب برپایی جنگ داخلی .مقابله مردم با حاکیت نتیجه اش مذاکره نیست , جنگ داخلی است بد تر سوریه .
نه بابا
هر پنج مرحله انجام شده است ولی امریکا هنوز نمیداند که در ایران افکار عمومی اصلا در تصمیمات تاثیر گذار نیست.
آمریکا گروگان لابی اسرئیل و عربستان و امارت شده است.
برای اینکه می دانست مسئولین کشورمان پیشنهاد ایشان را نمی پذیرد. زیرا مسئولین به این بهانه توانسته اند دلار را به ۱۴۰۰۰ تومان برسانند و سودجویی حداکثر از شرایط داشته باشند حال اینکه اگر مذاکره می کردند دیگر بهانه برای گران کردن دلار نداشته اند
آیه قرآن کریم است لیس للانسان الا ماسعی ژاپن وآلمان با سعی خودشان به اینجا رسیدند البته 50 درصد کار با حضور مدیران لایق است زمانی بود که خودروهای تجاری ترکیه جاده های ایران را بیریخت میکردند ولی امروز مستقل ویک قدرت منطقه ای خوداتکا هستند ترامپ ازما چه میخواهد تسلیم محض ورهاکردن منطقه وعدم ساخت سلاحهای استراتژیک ودربهترین وضعیت خریدارسلاحهای آمریکایی خوب ما خودمان آب به آسیاب دشمن میریزیم چرا دولت عدالت حقوقی را رعایت نمیکند چرا سیاسیون درچنین موقعیتی دنبال تضعیف دولت وگرفتن قدرت هستند درچنین شرائطی نبایستی برای خرید طلا وارز اقدام کرد درچنین سرائطی نبایستی به فروشگاهها هجوم برد و غارت کرد پس دولت وملت هردومقصریم دولت همین ارز قطره چکانی را صرف مسافرت وخرید موبایل و کارتلهای دوروبرش میکند چرا 20درصد نرخ نقدینگی مابالارفته مابایستی ازدرون تک به تک مستقل وخوداتکا شویم دولت بدون ملت همراه یعنی صفر یعنی تسلیم این مذاکره مورد درخواست ترامپ یعنی تسلیم وبی آبرویی من به هیچ جناحی تعلق ندارم ولی از الان شروع به قناعت واستقامت میکنم کمتراز قبل جنس میخرم ومردم را به قناعت وعدم خرید وبالابردن تولید تشویق میکنم شماهم باما همراه شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
خدا پدرت رو بیامرزه . اقلا انتقاد هم که می کنی انتقاد درست و با عرق ملی و دینی است . برخی از نظرات را که ادم میخواند فقط می گویند دستا بالا.
کشوری که از تامین پوشک و نوار بهداشتی و دستمال کاغذی مورد نیاز شهروندانش عاجز است ، باید به اندازه ی وزنش ادعا داشته باشد .. ادعای ما خیلی بیشتر از وزنمان در دنیای فعلی است و شعارهای پوچ و توخالی ما فقط به زیان خود ما و به نفع دشمنانمان تمام شده است ..

تغییر نیازمند شجاعت است و متاسفانه مسوولین ایرانی ، شجاعت لازم برای تغییر ندارند و این وضعیت تا نابودی کامل ایران و ایرانی ادامه خواهد یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
همه کشورها خودشون تولید نمیکنن دوما یه عده نفوذی هستند چرا نمی فهمی
ملت خولید. یک بار مذاکره کردیم. نمیبینید میزنه زیرش
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
مگه وضع کشوررو نمیبینی ماخودمون به همدیگررحم نمیکنیم هرکسی پول داره دلاروسکه خریده ..جنسهاشون انبارکردن تمام کالاها چندبرابرگران شده .
اصل این مقاله فارسیه که متعلق به سایت فردا نیوز هست و این ترجمه ی ترجمه هست !!!!!!!
برای مقابله با امریکا فقط یک راه حل وجور دارد
1- عفو عمومی تمام زندانیان سیاسی
2- وروذ تمام ایرانیان خارج از کشور بدون محدودیت
3- انتخابات آزاد بدون نظارت استصوابی
مشکل مردم مذاکره با امریکا نیست . امریکا نه در مذاکرات ثبات دارد و نه نیت خیر به ما دارد ‌ . یعنی چه مذهبی و انقلابی باشی چه نباشی امریکا دنبال زدن ریشه ایران است . لذا مشکل درون خود ما است ‌ . رانت و فساد که هر دو جناح را شامل میشود و بنظر میرسد که نمیتوانند با فساد مبارزه کنند چون میشه من بگم من هم میگم . مردم از مسئولین در رابطه با وفاداری به نظام اسلامی جلوتر هستند نسبت به اوضاع معترض هستند بالا رفتن قیمت را تحمل میکنیم اما تبعیض و رانت را هرگز . نتیجه فساد گمرک حداقل از ده سال تا کنون چی شد؟ نتیجه افراد اصلی ونه چند تا کارمند خودروهای وارداتی چی شد؟ چه طرحی در مبارزه با فساد بانکی انجام شد؟ و دیگر چراها . ما به امریکا میگوییم که به تو اعتماد نداریم و تا این دولت سر کار است با تو مذاکره نمیکنیم . به مسئولین هم میگوییم بابت این نظام خونها داده شده خودتان فساد را جمع کنید و حتی اگر فرزندتان هم هستند نیز به محکمه عدالت بسپارید همانطور که اول انقلاب عمل شد یا با خشم الهی گرفتار میشوید چون الان خداوند ناظر هست و صبور
حرفهای دیروز ریاست جمهور بایستی در سال اول از دوره اول ریاست ایشان گفته میشود و نه در سال ششم، و بعد از شکست طرحهای تیم اقتصادی دولت که درست از روز بعد انتخابات 96 شروع شد. اگر قرار بود که هر طرحی بدون مخلف باشد که دنیای امروز جای خیلی بهتر میبود. ترامپ برای اجرای وعده های انتخاباتی خود امریکا را در شرایطی قرار داد که تنها اسرائیل، سعودی، امارات و بحرین از او حمایت میکنند و حتی فرمانداران ایالیتهای امریکا هم برای حودشان، و جدای از دولت طرحهای مطابق تا تغییرات اقلیمی ارائه میدهند. وعده های انتخاباتی کشور ما به جا رسید، حتی یکی از آنها هم محقق نشد، کو رفع فقر مطلق، دلار تک نرخی، برداشتن سه صفر، طرحهای زیست محیطی مثل دریاجه ارومیه یا زائیده رود، قطع یارانه ها( البته اگر دولت نتوانست یارانه ها را قطع کند، پول میلی را آنقدر بی ارزش کرد که یارانه ها دیگر ارزشی ندارد)، و ... دولت باید بگوید که کدام وعده انتخاباتیش عملی شد. در سال ششم تقصیرها را بگردن دیگران اندختن که راه حل و وعدۀ انتخاباتی نشد. میگوید که راه حل مشکلات اقتصادی بگیر و بند نیست، پس راهش چیست؟ ایکاش یکی از سوالات نمایندگان مجلس از رئیس جمهور همین بود که راه حل ایشان اگر مجازات اخلال گران نیست، پس چه باید کرد. مدیر حراست بانک مرکزی بازداشت شده، معاون ارزی ب م بازداشت است، سیف بازجوی شده، دولت پر از مدیران نالایق است(به گفته جهانگیری) دولت بی تدبیر و مایوس کننده شده!!
ترامپ برای انتخابات میان دوره ای باید چیزی برای ارائه داشته باشد، شرط را ترامپ نمیگذارد، بعد شروع گفتگوها شرایط را ناتایاهو مشخص میکند. ترامپ از تنهایی و انزوا ریاست سازمان ملل را تقبل کرده تا شاید کسی پیدا شود و در حین سخنرانیش بگوید آقای رئیس!
مردم جهان سوم چه میدون هسته ای برق و اب شیرین چیه فقط بزاری بخورن برن جوج بزن فقط حرف بی ادبی بی عصبابی بی نزاکتی تنبلی دزدی رشوه خوردی دروغ مسخره بازی وقتی سرکلاس تنبلا الگو میشن بقیه خرخون ....
پنج دلیلی را که آورده بودید قبل از به قدرت رسیدن ترامپ هم وجود داشت
اصلا مردم به مسئولان اعتماد نداشتند البته اگر ما هم جز مردم محسوب شویم
این ترامپ نه روانی است نه دیوانه. خیلی بیشتر از اوباما و بوش و...می فهمد اهل جنگ. مستقیم نیست. با هوش است وقتی می بیند.چرا استفاده نکند. هرکشوری هم که بخواهد. مستقیم با او در افتد با تحریم وقدرت اقتصادش به خاک سیاه می نشاند برای نمونه تا پنج سال دیگر. وضع نابسامان روسیه را خواهید دید.
کسانی که بدون یک لحظه تفکرمی گویندفقط راه درست مذاکره باامریکاست مگربارهاباامریکامذاکره نشده است؟اول مذاکره دولت موقت بامریکا دوم مذاکرات الجزایرکه قرارشد امریکا ده میلیارددلارپول ایران که بلوکه کرده مستردکندودرامورایران دخالت نکند که بعدازسی وهشت سال نه یک دلارپس دادوکماکان درحال مداخله است وزمان خاتمی ومخصوصا درموردافغانستان که پاداش همکاری ایران رابالقب محورشرارت توسط بوش دادوآخرینش همین قراردادبرجام که ضمن اینکه قبول داردایران مفادآن را رعایت کرده اماترامپ راحت آن راپاره کردوپاروی امضا امریکا گذاشت وازآن خارج شدوحال باچه اعتمادواطمینانی می شودباامریکا مذاکره کردوقراردادبست ؟تاکی بلاهت وحماقت وسادگی؟
اصلا به هیچ عنوان به امریکا نمی شه اعتماکرد
به امید خدپیروزی نزدیکه وانهم ازان ماست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی