بازدید 3377

پاسخ همشهری به گزارش تابناک درباره ولخرجی

در متن جوابیه ضمن تایید کمک 45 میلیارد ریالی یا 4.5 میلیارد تومانی، کمک 54 میلیارد تومانی رد شده، حال آنکه با توجه به آنکه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تاکید کرده «ماهیانه 4.5 میلیارد تومان یارانه» توسط شهردازی پرداخت می‌شود با یک ضرب ساده در ماه‌های سال مشخص می‌شود عدد مورد اشاره در گزارش تابناک، اشاره به یارانه پرداختی در طول دوازده ماه به همشهری است که قطعاً برخلاف خواست عموم مردم تهران است.
کد خبر: ۸۳۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 12 September 2018

مدیرمسئول همشهری در واکنش به گزارش «تابناک» پیرامون هزینه سنگین شهرداری تهران از جیب مردم برای سرپا نگه داشتن موسسه همشهری، توضیحاتی برای «تابناک» ارسال کرد.

پس از انتشار گزارش «تابناک»، مهران کرمی مدیرمسئول همشهری به این گزارش واکنش نشان داد و جوابیه‌ای در این ارتباط ارسال کرد. در متن جوابیه ضمن تایید کمک 45 میلیارد ریالی یا 4.5 میلیارد تومانی، کمک 54 میلیارد تومانی رد شده، حال آنکه با توجه به آنکه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تاکید کرده «ماهیانه 4.5 میلیارد تومان یارانه» توسط شهردازی پرداخت می‌شود با یک ضرب ساده در ماه‌های سال مشخص می‌شود عدد مورد اشاره در گزارش تابناک، اشاره به یارانه پرداختی در طول دوازده ماه به همشهری است که قطعاً برخلاف خواست عموم مردم تهران است.

متن جوابیه مدیرمسئول همشهری بدین شرح است:

 

گذر از شرایط کنونی مطبوعات نیازمند تعامل و همکاری رسانه‌هاست

سایت خبری تابناک، در تاریخ 14 شهریور 1397 در مطلبی با عنوان «ولخرجی برای روزنامه نگاری در دوران مرگ روزنامه‌نگاری؛ کدام‌یک از مردم تهران موافق برداشت 54 میلیارد تومانی از جیب‌شان هستند؟!» سخنان اخیر آقای محسن هاشمی رئیس محترم شورای شهر تهران درباره پرداخت یارانه به همشهری را دستمایه گزارشی قرار داده و پرسیده است... آیا اساساً پرداخت کسری از رقم یارانه همشهری توجیه پذیر است و در شرایطی که پایتخت با چالش‌های اساسی روبه‌روست، هزینه کردنِ این 54 میلیارد تومان در سایر بخش‌های فرهنگی تهران یا حتی خدمات عمومی خواسته مردم تهران نیست؟

درباره این گزارش به اطلاع خوانندگان می‌رساند که ریاست محترم شورای شهر تهران در اصلاحیه بعدی بر روی خبر اولیه که به نقل از ایشان منتشر شده بود، این توضیح را داده بودند که درباره «یارانه 45 میلیاردی همشهری نیز به اطلاع می‌رساند رقم صحیح 45 میلیارد ریال (و نه 54 میلیارد تومان ادعایی تابناک) بوده که در اشتباه لفظی تومان بیان شده است. منظور از یارانه نیز زیان شرکت همشهری متعلق به مدیریت شهری است.»

همشهری بارها بر این نکته تاکید کرده است که از آغاز فعالیت خود هیچ‌گاه نه ردیف بودجه‌ای در شهرداری داشته و نه در سالهای اخیر یارانه‌ای از شهرداری یا نهادهای دیگر دریافت کرده است.

اگر منظور از پرداخت یارانه مطبوعات باشد که گزارش‌های فصلی آن بر روی خروجی سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است و در این سال‌ها همشهری هیچگونه یارانه‌ای دریافت نکرده است. در شرایطی کنونی اغلب مطبوعات کشور به دنبال افزایش قیمت‌های کاغذ، زینک و... و با توجه به شرایط اجتماعی حاکم بر فضای رسانه‌ای کشور که خود نیازمند بررسی و بحث بیشتری است با دشواری‌هایی روبه رو هستند و روزنامه همشهری نیز از این وضعیت مستثنی نیست و منبع درآمدی خارج از حوزه فعالیت خود در اختیار ندارد.

موسسه رسانه‌‎ای همشهری به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه رسانه‌ای کشور پس از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای گذر از چالش موجود در کنار حفظ جایگاه خود در میان مطبوعات کشور تلاش خود را برای گسترش فعالیت در حوزه رسانه‌های نوظهور اینترنتی و فعال دیجیتال متمرکز کرده و امیدوار است بتواند در فضای آرام تعامل بین‌رسانه‌ای و پرهیز از جنجال‌ها و فضاسازی‌های کاذب، در کنار دیگر مطبوعات و رسانه‌های کشور به بالندگی و توسعه رسانه‌ای ادامه دهد و در این مسیر دیگر رسانه‌ها را نیز به همین همکاری و همراهی فرابخواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار