بازدید 2479

هواپیمای ATR باید سفارش‌‎های ایران را تحویل دهد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه هواپیمای ATR باید سفارش‌‎های ایران را تحویل دهد، گفت: ما می‌توانیم طبق قرارداد از طریق مجامع بین‌المللی از این شرکت شکایت کنیم زیرا آنها ملزم به جبران خسارت هستند.
کد خبر: ۸۳۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 12 September 2018

صدیف بدری در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات رئیس شرکت هواپیمایی ATR مبنی بر عدم تحویل مابقی سفارش‌های هواپیمای ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، گفت: ایران تاکنون حدود 13 هواپیما از شرکت ATR تحویل گرفته است و طبق قرارداد باید سایر سفارش‌هایی که برای آنها مبالغی پرداخت کردیم را بررسی کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت ATR اذعان داشته که به دلیل تحریم‌های آمریکا از تحویل سایر سفارش‌های ایران معذور است اما ما می‌توانیم به موجب مفاد قرارداد این مسئله را پیگیری حقوقی کنیم.

وی افزود: شرکت ATR متعهد به فروش تعدادی هواپیما به ایران شده لذا ضمن جبران خسارت به دلیل فسخ قرارداد بعد از خروج آمریکا از برجام، باید سفارش‌های ما را تحویل دهد در غیر این صورت می‌توان از طریق مجامع حقوقی بین‌الملل که به صورت شفاف در قرارداد هم قید شده، موضوع را پیگیری کرد.

بدری یادآور شد: تمامی موارد و راهکارهای حل اختلاف یا داوری در قراراد شرکت ATR پیش‌بینی شده همانگونه که مسئولان سازمان هواپیمایی کشور و شرکت هواپیمایی هما اذعان داشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت ATR به لحاظ قانونی نمی‌تواند هواپیماهای سفارش ایران را به کشور یا شرکت دیگری بفروشد، در صورتی که اقدام به فروش هم بکنند باید خسارات این قرارداد را به ایران بپردازند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت به نقل از روزنامه فرانسوی لاتریبون؛ «کریستین شرر» رئیس شرکت هواپیمایی ATR در مصاحبه‌ای گفته است که در سال 2018 اهداف و برنامه تحویل هواپیما به ایران احتمالا تحت تاثیر برنامه‌های تحریمی آمریکا قرار می‌گیرد لذا شرکت هواپیمایی ATR باقیمانده هواپیماهای سفارشی ایران را به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا نمی‌تواند تحویل دهد.

براساس این گزارش؛ «شرر» گفته است که ایرانی‌ها به دنبال این هستند که هواپیماهای ATR به آنها تحویل داده شود اما این شرکت نمی‌تواند خطر افتادن در تله تحریمی آمریکا را بپذیرد و سهامداران دو شرکت لئوناردو و ایرباس را با خطر تحریم مواجه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار