بازدید 2289

گرانی پوشک نوزادان ریشه درکمبود مواد اولیه دارد

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه گرانی پوشک نوزادان ریشه در کمبود مواد اولیه دارد،گفت: وارد کنندگان دارو با ارز دولتی تنها مجازبه فروش دارو با نرخ مصوب قانونی هستند و درغیر اینصورت سلب امتیاز می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 12 September 2018

احمد همتی درگفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره بازار آشفته‌کالاهای دارویی مورد نیاز نوزادان و کودکان در کشور گفت:گرانی داروی مورد نیاز نوزدان و کودکان بدون شک خانواده‌ها را نگران کرده است و این در حالی است که هم اکنون تمهیداتی در این راستا در وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است تا نرخ این نوع اقلام به شرایط منطقی برسد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست‌های متناقض گمرکات کشور در کنار کمبود اولیه نیز بر گران شدن اقلامی همچون پوشک نوزدان وکودکان نیز تاثیرگذار بوده است بنابراین در این راستا مقرر شده است که کمک‌های ریالی و ارزی به منظور تامین مواد اولیه در اختیار وزارت بهداشت ودرمان قرار بگیرد تا بتوان خلاء کمبود مواد اولیه را نیز در حوزه تامین دارو در حوزه سلامت ودرمان را مرتفع کرد.

واردات به موقع مواد اولیه نیازمند تزریق کمک‌های ارزی به وزارت بهداشت ودرمان

همتی افزود: واردات مواد اولیه در زمان مقرر درحوزه سلامت ودرمان نیازمند تامین ارز در این حوزه بسیارکاربردی است و این در حالی است که مسئولان گمرک نیز اعلام کردندکه مشکلات در زمینه واردات در حوزه بهداشت ودرمان نیز مرتفع شده است.

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآورشد: وارد کنندگان دارو درحوزه بهداشت و سلامت که با ارز دولتی دارو و اقلام پزشکی را وارد می کنند، تنها مجاز هستند،اقلام مذکور را با نرخ مصوب قانونی بفروش برساند ودر غیر اینصورت امتیاز وارد کننده دارو سلب خواهد شد اما افرادی که دارو را با ارز آزاد وارد می‌کنند،حسابشان با دیگران متفاوت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار