بازدید 1893

بهارستان به داد قاچاق گسترده کتاب می رسد

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید با نظارت دقیق تر از قاچاق کتاب و چاپ غیر قانونی آن جلوگیری بعمل آید.
کد خبر: ۸۳۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 12 September 2018

سیده فاطمه ذوالقدر،‌ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قاچاق کتاب و انتشار غیرقانونی کتاب در برخی از انتشاراتی ها و عرضه آن به بازار با قیمت نازل گفت: طبق گزارشاتی که به اینجانب رسیده و بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته، متاسفانه شاهد قاچاق کتاب و فروش به مبالغ کمتر توسط افراد دست فروش در سطح شهر هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعا جای سوال دارد که چاپ و نشر این کتاب ها در کجا صورت می گیرد؟ آیا زیر زمین های مخفی برای چاپ کتاب وجود دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها بی خبر است؟ متاسفانه در بسیاری از دست فروش های شهر شاهد فروش کتاب هایی هستیم که در مراکز کتاب فروشی با قیمت های نظیر 50 هزار تومان بفروش می رسد ولی در این دست فروشی ها نزدیک به 20 هزار تومن بفروش می رسد.

چاپ غیرقانونی کتاب منجر به کاهش انگیزه نویسندگان در خلق اثر می شود

وی با بیان اینکه یک نویسنده کتاب با زحمت فراوان اثری را خلق می کند و با فروش اثرش امرار معاش می کند، تاکید کرد: بر همین اساس چاپ کتاب به صورت غیر قانونی علاوه بر تاثیر مخرب بر اقتصاد کتاب در کشور، باعث کاهش انگیزه نگارش کتب توسط نویسندگان می شود.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظارت خود بر چاپ کتاب و انتشاراتی ها را بطور گسترده افزایش دهد و در صورت مشاهده تخلف از جانب انتشاراتی ها و چاپ غیر قانونی کتاب، مراتب را به مراجع ذی صلاح جهت رسیدگی به تخلفات گزارش دهند.

رسیدگی به موضوع قاچاق کتاب در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: تلاش می شود موضوع قاچاق کتاب و انتشار غیرقانونی کتاب در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی در هفته آتی مورد بررسی قرار گیرد تا اقدامات لازم برای شناسایی متخلفان حوزه نشر صورت گرفته و حوزه کتاب و نشر به یک وضعیت مطلوب برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی