بازدید 13729

حکم مشایی و جوانفکر اعلام شد

کد خبر: ۸۳۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 12 September 2018

دادگاه انقلاب حکم اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حکم اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور اسبق و علی اکبر جوانفکر از سوی دادگاه شعبه یک دادگاه های انقلاب به ریاست قاضی حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی صادر شد.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران در نشست خبری خود که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، به بیان مواد این حکم پرداخت و گفت:رای شعبه اول دادگاه انقلاب در مورد مشایی و جوانفکر صادر شد.

وی با بیان اینکه این رای غیر قطعی است افزود: رای مشایی قابل تجدیدنظر خواهی و رای جوانفکر قابل واخواهی در همان شعبه است.

اسماعیلی گفت: مشایی به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به 5 سال زندان، به اتهام توهین به مقامات به 6 ماه زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال زندان محکوم شده است.

وی با بیان اینکه مجموع حکم مشایی 6.5 سال زندان است تاکید کرد: اگر همین حکم تایید شود، مطابق قانون اشد مجازات یعنی 5 سال زندان اجرا خواهد شد.

به گفته رییس دادگستری استان تهران، علی اکبر جوانفکر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به 4سال حبس محکوم شده اما حکم وی قابل واخواهی است.

وی گفت: رای دادگاه در مورد مشایی قابل تجدیدنظر خواهی است و در مورد جوانفکر به دلیل اینکه دادگاه به صورت غیابی برگزار شد قابل واخواهی در همان شعبه اول دادگاه انقلاب است.

اسماعیلی گفت: با توجه به فضا سازی رسانه ای در برخی از شکبه های اجتماعی، دادستان کل کشور در راستای اجرای تبصره 2 ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری انتشار جریان دادرسی و همچنین اعلام اسامی دعوا ضروری دانست و به موجب قانون از رییس قوه قضاییه درخواست استیذان کردند و ایشان با انتشار جریان دادرسی موافقت کردند لذا ما قانونا با توجه به انجام فرایند قانونی در بیان اسم و مشخصات و جریان دادرسی مجاز هستیم.

وی ادامه داد: نکته سوم این است که رای صادره صرفا در محدوده کیفرخواستی است که از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران صادر شده است و لازم به ذکر است که مشایی و برخی افراد دیگری که اسم آنها در جریان دادرسی و دادگاه برده شده است، دارای پرونده و اتهامات دیگری هستند که بعدا به آنها رسیدگی می شود و پرونده این افراد مفتوح است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر