بازدید 3198

کاهش بی سابقه سهام آسیایی/ ثبات سهام اروپایی

همزمان با شدت یافتن تنش‌های اقتصادی واشنگتن و پکن، سهام آسیایی امروز چهارشنبه در حالی آغاز به کار کرد که ارزش آن به پایینترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسید.
کد خبر: ۸۳۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 12 September 2018

کاهش بی سابقه سهام آسیایی/ ثبات سهام اروپاییهمزمان با شدت یافتن تنش‌های اقتصادی واشنگتن و پکن، سهام آسیایی امروز چهارشنبه در حالی آغاز به کار کرد که ارزش آن به پایینترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسید.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از رویترز، شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه که بزرگترین شاخص سهام آسیایی خارج از ژاپن محسوب می‌شود با افت 0.3 درصدی در ابتدای امروز پایین‌ترین میزان خود از جولای 2017 رسید.

شاخص Hang Seng هنک کنگ با 0.4 درصد کاهش نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز کرد.

شاخص Composite بازار بورس شانگهای که در روزهای اخیر ثبات بیشتری نسبت به همتایان خود داشت نیز با 0.3 افت همراه بود.

Nikkei ژاپن 0.4 کاهش یافت و سهام بازار استرالیا نیز کاهش ناچیز 0.1 را تجربه کرد.

شاخص KOSPI کره جنوبی، به پیروی از دیگر بازارهای قاره کهن چهارشنبه را با 0.3 افت شروع کرد.

این در حالی است که برطبق پیش‌بینی تحلیل‌گران و در پی بهبود اوضاع وال استریت و سهام FTSE لندن در روزهای اخیر ، بازار سهام اروپا نیز با ثبات یا حتی رشد کار خود را آغاز کند. شاخصFTSE کار خود را با رشد نه چندان محسوس آغاز کرد، در حالی که شاخص DAX فرانکفورت 0.15 درصد افزایش یافت و CAC فرانسه نیز شاهد رشدی 0.25 درصدی در ابتدای روز بود.

بالا گرفتن تنش‌های ترامپ و مقامات بازرهای جهانی را در هفته‌های اخیر دسختوش خود ساخته است.

در پی بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، هر کدام از این دو کشور بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند. با این حال، ترامپ بار دیگر تهدید کرده که بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای ساخت چین تعرفه های گمرکی جدید وضع می کند. چین نیز تهدید کرده است که اقدامات آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

علاوه بر این، چین هفته آینده نیز در اقدام تلافی‌جویانه‌ای دیگر برای تحریم‌ کردن آمریکا از سازمان تجارت جهانی درخواست مجوز می‌کند.

براساس دستور کار سازمان تجارت جهانی چین قرار است هفته آینده از این سازمان برای تحریم کردن آمریکا درخواست مجوز کند.

این درخواست به علت عمل نکردن آمریکا به حکم این سازمان در خصوص یک مناقشه تجاری بر سر تعرفه‌های گمرکی آمریکا مربوط می‌شود. احتمالا این خواسته چین به سال‌ها مشاجره بر سر نوع تحریم‌ها و میزان آن منجر می‌شود.

سال گذشته میلادی چین توانست در یک مناقشه تجاری در سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا پیروز شود.

این مناقشه مربوط به صادرات در صنعت ماشین‌سازی، الکترونیکی، صنایع سبک، فلزات و مواد معدنی با ارزش صادرات سالانه 8.4 میلیارد دلار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار