بازدید 12690

چرا باید نبات سالم و استاندارد مصرف نماییم

کد خبر: ۸۳۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 12 September 2018

نبات زعفرانی سحرخیز نشان عالی طعم و کیفیت 2018 بلژیک را دریافت کرد.

نبات از دیرباز استفاده های مختلفی برای تمام سنین، از نوزاد تا افراد مسن داشته است. در طب سنتی نبات در مقایسه با شکر، به دلایلی از جمله اصلاح طبع شکر به علت فراوری و تصفیه آن، راحت تر بودن مراحل هضم در گوارش و مطبوع تر شدن طعم ، جایگاه بسیار مهمی در سبد خانوار ایرانی داشته است.

از طرف دیگر استفاده از نبات ناسالم و غیر استاندارد می تواند منجر به عوارضی از جمله بیماری های دستگاه گوارش و حتی در دراز مدت سرطان شود.

به گزارش خبرنگار تابناک دکتر فرهاد سحرخیز، رئیس انجمن تخصصی صنایع نبات خراسان رضوی، در ادامه ضمن تاکید بر توجه به علامت استاندارد در بسته بندی های نبات در این باره افزود: جهت تولید یک نبات سالم باید به فرآیندهای مهم تولید از جمله تصفیه چندین باره آب و شکر ، استفاده از زعفران خالص برای نبات زعفرانی، استفاده از نی چوبی، عدم استفاده از افزودنیهای غیرمجاز و ... توجه زیادی کرد.

ایشان همچنین اضافه کردند که در روش صنعتی تولید نبات، شیره یا محلول نبات بر خلاف روش سنتی، در شرایط خلأ و با حرارت غیرمستقیم بخار به اشباع لازم می رسد و در این فرآیند نیاز به هیچ گونه افزودنی، از جمله بلانکیت یا جوهر قند که برای شفافیت بلور و استفاده ی چند باره از شیره نبات میشود، وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت زعفران سحرخیز افزود: «شرکت سحرخیز از سال 91 به عنوان بزرگترین تولید کننده نبات استاندارد به صورت کاملاً مکانیزه و پاکیزه در این صنعت پیشرو بوده و هست تا در راستای مأموریتش، محصولاتی سالم و با کیفیت براساس رعایت تمامی موارد ذکر شده ، برای هموطنان عزیز تولید نماید.»

دکتر سحرخیز افزود: «در حال حاضر تولید نبات استاندارد ایران با دریافت تاییده های بین المللی به کشورهایی همچون عراق، قطر، امارات، آمریکا، کانادا و ... صادر می شود. همچنین ما از طریق تأسیس آزمایشگاه همکار سازمان استاندارد، در تعریف و تدوین استانداردهای این محصول دخیل بوده ایم. در همین راستا همواره از دستگاه های نظارتی و مسئول خواسته ایم که علاوه بر بازرسی مستمر و دقیقی که در حال حاضر بر واحدهای تولیدی دارای مجوز و استاندراد دارند، بر تولید و عرضه نبات توسط کارگاههای گمنام و فاقد مجوزهای لازم که بخش بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند اهتمام بیشتری داشته باشند و در نهایت ضمن آموزش و استاندارسازی این واحدها گام بلندی در افزایش سلامت غذایی جامعه بردارند.

سحرخیز همچنین اعلام کرد نبات های شرکت سحرخیز در کنار هفت محصول دیگر این شرکت، برای اولین بار در دنیا موفق به دریافت عالیترین نشان از انستیتو بین المللی طعم و کیفیت بلژیک ITQI در سال 2018 شدند.

این موسسه تست های کیفیت و طعم را با چشمان بسته توسط حدود 200 نفر از سرآشپزان و کارشناسان خبره ارزیابی حسی نموده و به آن امتیاز می دهند.

در پایان ایشان اذعان نمود که این افتخار ابتدا مرهون استقبال و حمایت ارزشمند همراهان وفادار سحرخیز بوده و سپس ثمره همکاری و پشتکار تمامی پرسنل و همچنین باور و اعتقاد به تولید محصولات با بالاترین کیفیت ممکن توسط این شرکت در راستای هدف والای ارتقای سلامت جامعه است.


پایان خبر

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر