بازدید 19118

ورودی‌های شهر جم بوی مرگ می‌دهد

مسیرهای ورودی شهر جم وضعیت خوبی ندارد و به علت نداشتن تقاطع‌های غیرهمسطح مناسب برای ورود و خروج از این محل‌ها، شاهد وقوع تصادفات دلخراشی در این قسمت هستیم.
کد خبر: ۸۳۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 11 September 2018

شهرستان جم با همه زیبایی‌های تاریخی و فرهنگی خود در کنار آب و هوای مناسب و دارا بودن منابع نفت وگاز، محل سکونت‌گاه کارکنان شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی شهرستان های جنوبی استان بوشهر است.

این شهرستان علی‌رغم توسعه در زمینه‌های مختلف، از نظر تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح ایمن هیچ‌گونه توسعه‌ای نداشته و تقریبا بی‌نصیب است.

به دلیل نبود تقاطع غیرهمسطح در ورودی‌های شهرستان جم از مسیر سیراف و همچنین مسیر استان فارس، خودروها برای ورود به شهر جم باید از عرض اتوبان پرتردد عبور کنند که علاوه بر ترافیک زیاد باعث به وجود آمدن تصادفات متعددی در ورودی‌های جم می‌شود.

با این حال مسئولان شهرستان با ابراز نگرانی در جلسات متعدد با بهانه کردن تملک اراضی و عدم اعتبار کافی برای به پایان رساندن پروژه‌های تقاطع های این شهرستان عنوان می‌کنند.

متاسفانه در کنار همکاری نفت برای ساخت اتوبان جم به سیراف و جم به فیروزآباد هیچ گونه تدبیری برای تقاطع زیرگذر - روگذر برای راه های ورودی شهرستان جم از سوی مسئولین امر اندیشده نشد تا شاهد نشانه‌های بی‌تدبیری مسئولین امر باشیم.

ایجاد تقاطع غیر همسطح در اولویت است

فرماندار شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نبود تقاطع غیرهمسطح در ورودی های شهر جم از سمت شیراز و کنگان نامناسب و خطرناک است.

محمد حسینی افزود: برای ایجاد تقاطع غیر همسطح از مسیر استان فارس بعد از مطالعه و تامین مبلغ مورد نیاز این پروژه وارد مناقصه شده است.

وی افزود: دو تقاطع دیگر هنوز تامین اعتبار نشده است، ولی به عنوان اولویت‌های ما در حوزه عمرانی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تقاطع غیر همسطح از ورودی جاده جم به پالایشگاه در حال مطالعه و تامین اعتبار مورد نیاز است که در آینده نچندان دور این امر محقق خواهد شد.

حسینی ابراز امیداوری کرد: با همکاری نماینده جنوب استان و پتروشیمی‌ها انشالله شاهد اتمام پروژه تقاطع‌های ورودی شهر جم که از مطالبات جدی مردم شهرستان جم است، باشیم.

عبور پرخطر از ورودی‌های جم

رئیس شورای اسلامی شهر جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: تمامی مسیرهای ورودی شهر جم به دلیل نداشتن تقاطع های مناسب با مشکلات زیادی همراه است.

عبدالحسین اکسیر افزود: عبور از عرض اتوبان جم به فیروزآباد پرتردد که با خطرات زیادی همراه است، سبب نگرانی بسیاری از خانوارهای نفت و همچنین مردم شهرستان جم شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انجام مطالعه با اختصاص یافتن بخشی از اعتبارات نفت برای پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی جم از مسیر چاهه و شهرک پردیس این پروژه از سر گرفته خواهد شد.

اکسیر با بیان اینکه وجود تقاطع غیر همسطح ورودی جم از مسیر پالایشگاه از الزامات است افزود: پالایشگاه فجر جم متعهد شده است با مطالعه و تامین اعتبار این پروژه ورودی جم را از مسیر پالایشگاه بر عهده گرفته و به پایان رساند.

هزینه تقاطع تامین شود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای مسیرهای ورودی شهر جم، وجود تقاطع‌های غیر همسطح ضروری بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

سامان قلی پور افزود: برای تقاطع ورودی جم از سمت بوشهر هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد مورد نیاز است که لازم است همه دست به دست هم بدهند و با تامین هزینه مورد نیاز این تقاطع ها احداث شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک بسیار زیاد در ورودی‌های جم، در صورت عدم احداث تقاطع های مناسب و ادامه عبور خودروها از عرض جاده شاهد تصادفات متعددی خواهیم بود که جبران ناپذیر است.

مردم جم چشم‌انتظار راهی ایمن

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در حاشیه بازدید از راه‌های ورودی شهرستان جم اظهار داشت: انجام برآوردهای مطالعاتی تقاطع غیرهمسطح و همسطح برای ورودیهای شهر جم از ضروریات است و با اجرای کامل این طرح شاهد بهبود وضعیت رفت و آمد در این شهرستان خواهیم بود.

اما این خبر خوش مدیر کل درکنار دیگر وعده‌های توخالی مسئولان هیچ وقت اجرایی نشد و مردم جم همچنان چشم انتظار راهی ایمن در ورودی‌های شهر جم هستند. قاعدتا بازم شاهد تصادفات زیاد در این ورودی‌ها و سکوت همیشگی مسئولان خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر