بازدید 4225

فیروز علیه هوشنگ: نصیرزاده کار مادر ناصرالدین شاه را کرد!

اتفاقا زمانی که خودش(نصیرزاده) فهمید در تراکتور جایگاهی ندارد، آمده بود و می‌گفت آنها(تراکتور) با این بازیکنان پا به سن گذاشته و پیر چیزی نمی‌شوند؛ حالا این ایراد را به من می‌گیرد؛ آن هم در جایی ایراد می‌گیرد که من با توان خودم به بازیکنان گفتم بیایند
کد خبر: ۸۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 10 September 2018

فیروز کریمی بار دیگر حاشیه ساز و جنجال آفرین شده است و این مرتبه طرف مقابل هم خودش دست کمی از فیروز ندارد؛ هوشنگ نصیرزاده.

به گزارش تابناک ورزشی، زخم روابط فیروز و هوشنگ با اخراج کریمی از سرمربیگری ماشین سازی سر باز کرد و حالا دو طرف هر چه دل شان می خواهد علیه طرف مقابل می گویند. گروهی می گویند از ابتدا هم مشخص بود کار او و هوشنگ نصیرزاده به نتیجه نخواهد رسید. نحوه برکناری فیروز کریمی از ماشین‌سازی بعد از شکست این تیم مقابل ذوب آهن و اظهاراتی که هوشنگ نصیرزاده پس از پایان همکاری، درباره کریمی به زبان آورده موجب شد تا این مربی قدیمی هم جواب بدهد. مختصر حملات فیروز را بخوانید.

یک بار جواب نصیرزاده را می‌دهم و تمام

هیچ وقت بعد از جدا شدنم از یک تیم، نه جواب دادم، نه کسی در مورد جدایی‌ام صحبت کرده و نه سوالی صورت گرفته و نه جوابی داده‌ام؛ اصلا این موضوعات را گفتن، به دور از روح ورزشی است که آدم بخواهد پس از جدا شدن، راجع به مجموعه قبلی صحبت کند ولی چون آقای نصیرزاده راجع به بنده صحبت کرده بود، یک بار بر مبنای پاسخگویی به ایشان، جواب خواهم داد؛ الان هم که پاسخ آقای نصیرزاده را می‌دهم، امیدوار هستم توجیه شود و دیگر پاسخ ندهد چون اگر باز هم مصاحبه‌ای داشته باشد، دیگر هیچ حریمی را نگه نمی‌دارم.

همان اول گفتم مدیریتت را قبول ندارم

اگر مشکلی داشته باشم، شما خبرنگاران می‌دانید که آدم سریع السانی هستم ولی هیچ‌وقت پشت سر کسی حرفی نمی‌زنم؛ ابتدای فصل هم به خود ایشان گفتم که او نیز از همه بهتر می‌داند که صادقانه می‌گویم یا نه؛ چهار نفر نیز شاهد در آنجا بودند که در اتاق آقای نصیرزاده رسیدم و گفتم نه از خودت خوشم می‌آید و نه مدیریتت را قبول دارم، اما به هر حال ما با توجه به حکمی که بود، در کنار یکدیگر قرار گرفتیم ولی بنده تا زمانی که در تیم حضور داشتم، موظف بودم که یک سری مسائل و موارد را نسبت به مدیرم رعایت کنم که این کار را انجام دادم و به غیر از آقای نصیرزاده، تاکنون با هیچ مدیری به مشکل نخوردم.

وقتی حرف می‌زنید، باید جواب بدهم

الان هم با نصیرزاده مشکلی ندارم؛ جدا شدیم و دلیلی نیست که کسی توجیهی بیاورد؛ من تا یک مقطع در گسترش فولاد بودم و از این به بعد نیستم؛ قاعده کار مدیریت و مربیگری در یک باشگاه این است که اگر دو طرف رضایت داشته باشند، در کنار یکدیگر می‌مانند؛ اگر من راضی باشم و مدیر نه، من می‌روم ولی اگر مدیر راضی نباشد و من باشم، مثل الان می‌شود و اگر جفت مان هم ناراضی باشیم، در کنار هم نخواهیم ماند؛ اگر شما برای خودت بخواهی این توجیه را داشته باشی که دو طرف روی هم را می‌بوسیم و خداحافظی می‌کنیم و این موضوع یک اتفاق طبیعی است، اما وقتی شما در رسانه‌ها و برای روشن شدن اذهان عمومی صحبت می‌کنید، باید جواب بدهم و پاسخم را نیز داده‌ام.

عشق و فکرش مدیریت تراکتور بود

خود آقای نصیرزاده می‌داند که از اواسط نیم‌فصل دوم سال قبل(حدود دو ماه آخر سال ۹۶)، به غیر از سه روزی که شب عید آمد، کنار تیم حضور نداشت؛ اینکه چرا نبوده، مسائلی است که به من ارتباطی ندارد ولی اگر بود، اوضاع خیلی بهتر از آن می‌شد؛ حتی وقتی دو ماه و نیم بعد از عید آمد، اصلا در شروع فصل جایی که باید با تمام وجود در خدمت تیم ما بود، به عشق و فکر اینکه در آینده می‌خواهد مدیر تراکتورسازی شود، تمام وقت‌اش را صرف این باشگاه کرد؛ باشگاهی که خودمان می‌دانیم چطور است و ایشان با این عقبه در عالم مدیریت ورزشی که حتی سابقه‌اش به یک سال هم نمی‌رسد، نباید توقع داشته باشد که مدیریت باشگاه بزرگی مثل تراکتورسازی و یا حتی تیم ریشه‌داری مثل ماشین‌سازی را بر عهده بگیرد؛ اصلا جایگاه ایشان در حدی نیست که بتواند مدیر باشگاه ماشین‌سازی پُر سابقه با آن بنیه، سابقه و ... در فوتبال کشور شود ولی به هر دلیل با این تصور که بود، کارش را ادامه بدهد.

به من گفت تراکتور با این بازیکنان چیزی نمی‌شود

اینکه الان می‌گوید یک مُشت بازیکن مصدوم و تاریخ مصرف گذشته(بازنشسته) جذب کردیم، باید پاسخ بدهم؛ اتفاقا زمانی که خودش(نصیرزاده) فهمید در تراکتور جایگاهی ندارد، آمده بود و می‌گفت آنها(تراکتور) با این بازیکنان پا به سن گذاشته و پیر چیزی نمی‌شوند؛ حالا این ایراد را به من می‌گیرد؛ آن هم در جایی ایراد می‌گیرد که من با توان خودم به بازیکنان گفتم بیایند؛ من به ایشان گفتم اگر بازیکنی هست بیارید؛ ایشان میلاد نوری را سر تمرینات فرستاد که نمی‌خواهم بگویم بد یا خوب بود؛ میلاد نوری هم اگر در تیم ما می‌ماند، او را می‌ساختم ولی خود این بازیکن نماند.برای منِ فیروز کریمی بازیکن پا به سن گذاشته و بازیکنی که تازه فوتبال را شروع کرده یا وسط این دو است، هیچ تفاوتی ندارد؛ من این توان را دارم بازیکنانی که پا به سن گذاشته‌اند را به شرایط ایده‌آل بازگردانم؛ تجربه من در سه دهه اخیر نشان داده که این کار را کرده‌ام ولی می‌خواهم یک مطلب را بگویم.

چیزی به اسم پیر نداریم

من با اعتبار شخصی خودم بازیکنان خوبی را آوردم؛ حالا ایشان بگوید آنها از کار افتاده هستند؛ پارسال اسماعیل فرهادی بهترین بازی‌ها را برای ما انجام داد و سه هفته نیز در تیم منتخب هفته بود؛ عزیز معبودی، میلاد زنیدپور و ... بهترین بازی‌ها را کردند و حتی زنیدپور در آستانه دعوت دوباره به تیم ملی بود؛ این بازیکنان در کنار نفراتی که امسال اضافه کردیم، به همراه حسین کنعانی‌زادگان که ایشان می‌گفت مصدوم است و حتی آقای سید احمد مهدی‌زاده که اصلا نمی‌دانست ۳۰ سال سن دارد.(نصیرزاده) دوباره آمد و گفت آقای محسن یوسفی یک سال و نیم است که بازی نکرده ولی من گفتم با تضمیم من بازی کند؛ محسن یوسفی در دو بازی پیاپی گلزنی کرد و در سومین مسابقه پاس گل داد و به بهترین شکل بازی کرد؛ فرید کریمی هم که من آوردم، عملکرد خوبی داشت؛ ممکن است در این نفرات، اسماعیل فرهادی یک مقدار با تجربه‌تر باشد و من اسم پیر روی او نمی‌گذارم چون چیزی به نام پیر در فوتبال نداریم.

نمی‌خواهد در روی بازیکنان نگاه کند؟

یک مدیر در باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن، سپاهان، سایپا و ... از یک بازیکن که ۱۰ سال قبل در تیمش بوده، تجلیل می‌کند ولی اینجا شرایط متفاوتی اتفاق می‌افتد؛ حیف است در یک تیم ریشه‌دار و با قدمت مثل ماشین‌سازی، چنین مدیر کم تجربه یا بی‌تجربه‌ای حضور داشته باشد و او، بازیکنان‌اش را آن هم در کوران مسابقات یک مُشت خارج از رده و مصدوم بداند .

نصیرزاده راجع به مسائل فنی فیروز کریمی حرف می‌زند؟

هنوز ایشان نمی‌داند که باید در حوزه کاری خود عمل کند و اظهار نظر داشته باشد؛ به خود آقای نصیرزاده هم در حضور مالک و قائم مقام باشگاه و سرپرست تیم این موضوعات را گفتم که خودش هم آن را تایید می‌کرد ولی حالا که هوشنگ نصیرزاده راجع به مسائل فنی فیروز کریمی حرف می‌زد، خیلی درد دل و حرف است؛ اگر کسی مثل آقای عابدینی، سرپرستی مثل محمود خوردبین یا فردی در عامل فوتبال مثل علی آقای پروین و آقایان ذوالفقارنسب یا یاوری در مورد مسائل فنی حرف بزنند، بحثی نیست ولی فقط مانده آقای نصیرزاده راجع به مسائل فنی ما صحبت کند.

نتوانستیم ۲ روز به اردو برویم

آقای نصیرزاده! خطیبی، گلزار و آذرنیا زنده هستند و می‌دانند آقای نصیرزاده در واکنش به هر بازیکنی که بنده آوردم، گفت باید آنها(یوسفی، کنعانی‌زادگان و فرهادی) بخاطر مصدومیت‌های قبلی به ایفمارک بروند که من گفتم ایفمارک دویدن پیچ زاویه، روی تردمیل است و من هم می‌توانم الان این کار را انجام دهم؛ گفتم چرا این بازیکنان به ایفمارک بروند؟ اجازه بدهید دو هفته تمرین کنند، جهش و پرش آنها را ببینید، سلامت و کیفیت این نفرات را مشاهده کنید و ... و بعد قرارداد ببندید.

هیچ بازیکنی این کار را نمی‌کند و ابتدا به ایفمارک رفته و بلافاصله قرارداد را امضاء می‌کند؛ باشگاه‌هایی که این کار را کردند، الان متضرر شدند ولی بنده بازیکنانم را به اعتبار خودم نگه داشتم و گفتم باید دو هفته در تمرینات باشند تا مسؤولان سلامتی و توانمندی شما را ببینند؛ به آقای نصیرزاده گفتم شما فوتبال نکردید و به لحاظ فنی فوتبال را نمی‌دانید ولی بیننده خوبی که هستید؛ خودت قضاوت کن و بگو با فلان بازیکن قرارداد ببندید؛ من که نمی‌توانم این کار را انجام دهم؛ حتی ایشان در شروع فصل نیز همین موضوع را گفت که مسابقات ابتدای فصل، دیدارهای تدارکاتی ما محسوب می‌شود و اگر هم موردی بود، با خود من در میان می‌گذاشت.

کار مادر ناصرالدین شاه را انجام داد!

آنهایی که مسابقات این فصل را دیدند، می‌دانند که در تمام مسابقات، با احترام به سایر تیم‌ها استحقاق پیروزی داشتیم و خود ایشان(نصیرزاده) نیز در جریان است که تیم ما به مرور زمان به شرایط مسابقات و ایده‌آل بازمی‌گشت؛ ایشان می‌دانست که اوضاع در بازی‌های آینده به اوضاع مطلوب می‌رسد، عملی را انجام داد که مادر ناصرالدین شاه کرد ، همان ماجرای حمام فین و زدن رگ میرزاتقی خان که متاسفانه کارساز هم شد.

 چرا باید مدیر عامل باشگاه باشی؟

آقای نصیرزاده، شما بخاطر اینکه دل یک نفر را شاد کنید، حق تمام اعضا را پایمال می‌کنی و این حرکتی است که هیچ‌کس حاضر به انجام آن نخواهد بود؛ مگر کسی که عزت نفس نداشته باشد وگرنه همه می‌دانیم که حضور شما(نصیرزاده) در ماشین‌سازی با کمتر از یک سال سابقه مدیریت ورزشی، فقط به دلیل برخی امور در قرارداد افراد بوده و تهیه کردن حق الزحمه آنها، وگرنه شما در باشگاه ریشه‌داری مثل ماشین‌سازی چه می‌کنید؟؛ در کشوری که تمام ارکان نهادها، ادارات، وزارتخانه‌ها و ... از آذری‌های پُر توان، غیور و فرهیخته استفاده می‌کنند، لزوم حضور شما در ماشین‌سازی چیست؟ البته که به من هیچ ارتباطی ندارد!با همه این اوصاف، من همیشه به دلیل رعایت سلسله مراتب، ایشان را به‌عنوان یک مدیر همیشه احترام ویژه‌ای قائل بودم و روزی هم که آمدیم یک کلمه با هم حرف نزدیم؛ نه اهل شکایت بودم و نه کار دیگری؛ سه دهه است در فوتبال هستم ولی هنوز پای من به کمیته انضباطی باز نشده است.

جواب بدهد در ۱۵ جلسه پاسخ می‌دهم!

همیشه بهترین رابطه را حتی با خود باشگاه گسترش فولاد که الان ماشین‌سازی شده است، داشتم؛ حتی یک بار از تیم رفتم و بخاطر حُسن رفتار و برخوردم دوباره بازگشتم؛ سه مرتبه از استقلال خوزستان، ابومسلم و پاس رفتم و برگشتم؛ هر جایی رفتم، جای خودم را در آن تیم باز گذاشتم ولی حالا که ایشان(نصیرزاده) صحبت کرده، جواب‌اش را داده‌ام تا آخرین مصاحبه ایشان و آخرین جواب من باشد؛ البته اگر بخواهد دوباره حرف بزند، این بار به صورت فصلی و در ۱۵ جلسه با ذکر حقایق پاسخگو خواهم بود؛ البته من به تمام عزیزانی که برای فوتبال زحمت کشیدند، احترام قائل هستم.

درگیری فیزیکی نداشتیم

آقای نصیرزاده بزرگتر از ما هستند و احترام ایشان برای ما واجب است؛ اصلا چنین چیزی(درگیری فیزیکی) نبوده و فقط در ابتدای فصل به ایشان گفتم نه از کاراکترتان خوشم می‌آید و نه مدیریت‌تان را قبول دارم، اما به هر حال از اختیارات من نیست و به حکم شخص دیگری ما در کنار هم کار کردیم؛ البته من موظف بودم و رعایت اصول را کردم؛ روزی هم که رفتم، تعجب کردم که ایشان مصاحبه‌ای انجام داد و گفت بخاطر بعضی از مسائل فنی و رفتاری چنین تصمیمی گرفتم؛ گفتن مسائل رفتاری موجب می‌شود تا خواننده مطالب هر فکری در این بین داشته باشد که رفتاری چه چیزی بوده و موجب کنار رفتن من از تیم شده است؛ منی که تیم را شانزدهم تحویل گرفتم و به رتبه تک رقمی رساندم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل