بازدید 3085
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر دارایی شدن دکتر محمد سجادی تا ورود ۱۲ هزار تن برنج پاکستانی برای بازار محرم

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۳۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 10 September 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

19 شهریور 1326، احمد قوام وزیران خود را به این شرح معرفی کرد: محمود جم وزیر جنگ، علی ‌اصغر حکمت وزیر مشاور، دکترمحمد سجادی وزیر دارایی، موسی نوری اسفندیاری وزیر امور خارجه، احمدحسین عدل وزیر کشاورزی، دکتر منوچهر اقبال وزیر بهداری، غلامحسین فروهر وزیر راه، جواد بوشهری وزیر پست و تلگراف، سرپرستی وزارت کشور را نیز قوام عهده‌ دار شد.

19 شهریور 1330، "شپرد" سفير انگليس در تهران به شاه هشدار داد بريتانيا در اعتراض به ملي شدن صنعت نفت، قصد اقدامات تلافي جويانه اقتصادي عليه ايران را دارد.

19 شهریور 1339، به علت کاهش‌ بهای نفت، کشورهای نفت خیز خاورمیانه یک جلسه‌ فوری در بغداد تشکیل دادند.

19 شهریور 1346، قرارداد خرید گوشت از بلغارستان امضا شد و شهردار تهران پنج نفر سلاخ را برای ذبح شرعی به آنجا فرستاد.

19 شهریور 1349، باند جاعلان اسکناس ‌های 500 تومانی به دام افتاد.

19 شهریور 1354، احمد ضرابیان مسوول توزیع سیمان در اصفهان به جرم اخلال در توزیع و تخلف از نرخ رسمی به دو سال زندان محکوم شد.

19 شهریور 1357، امروز كاركنان صنعت نفت كه مهمترين منبع تأمين درآمدهاي ارزي كشور هستند، اعتصاب سراسري خود را آغاز كردند. در تهران نيز اعلام شد كه تا پايان مراسم هفتم شهداي 17 شهريور، هيچ مغازه اي باز نخواهد شد و بازار يكسره تعطيل خواهد بود.

19 شهریور 1371، ملاقات آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس جمهور اسلامي ايران با رئيس جمهور و نخست وزير چين، زمينه ساز انعقاد پيمان مهمي در زمينه انتقال تكنولوژي هسته اي به ايران، احداث مترو در تهران و چند پروژه بنيادي ديگر كشورمان شد.

19 شهریور 1392، بعد از اظهارات نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر غیرانحصاری بودن بازار خودرو در ایران، خروج دولت از قیمت ‌گذاری خودرو بار دیگر قوت گرفت.

19 شهریور 1393، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی در نیمه دوم امسال به بخش تولید اختصاص می ‌یابد.

19 شهریور 1394، دو منبع آگاه هندی به رویترز خبر دادند دولت از پالایشگاه‌ ها خواسته است به منظور پرداخت نخستین قسط از بدهی نفتی به ایران، برای سپردن ۷۰۰ میلیون دلار سپرده نزد «یونایتد کامرشال بانک» آماده شوند.

19 شهریور 1396، رئیس اتحادیه دارندگان انبارهای کالای تجارتی، سراها و سردخانه‌ها از ورود ۱۲ هزار تن برنج پاکستانی به انبارها خبر داد و گفت: این برنج به منظور اشباع بازار در ماه محرم وارد شده است.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان