بازدید 17467

واکنش به حذف مهریه در شرایط اقتصادی کنونی

کد خبر: ۸۳۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 09 September 2018

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از طرح مباحثی درخصوص حذف مهریه به دلیل افزایش قیمت سکه، گفت: هر زمان زنان توانستند طلاق بدهند، حذف مهریه هم، شدنی می شود.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش هایی که برای تحقق مطالبات فعلی زنان در چارچوب شریعت و قانون انجام شده چقدر نتیجه بخش و قابل اجرا بوده که حالا قرار باشد مهریه حذف و جامعه زنان را از حق مسلم شان محروم کنیم؟

وی گفت: مهریه جزء لاینفک عقد ازدواج و از حقوق مالی است که در فقه اسلامی و در قانون مدنی کشورمان به رسمیت شناخته شده است؛ حتی آنجا که مهر در عقد ذکر نشده است، زن را با توجه به نوع ازدواج، مستحق مهرالمثل و یا مهرالمتعه می داند، حال با چه راهکار فقهی و یا قضایی گفته می شود که مهریه حذف گردد؟

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مهریه مالی است که باید توسط مرد به زن پرداخت شود و به محض عقد ازدواج این دِین بر عهده مرد قرار می‌گیرد اما این مال، الزاماً سکه نیست، هر چیزی که مالیت داشته باشد و بتواند در تملک زن قرار گیرد، می تواند به عنوان مهریه تعیین شود و لذا مهریه ولو با تعیین یک شاخه گل می بایست در عقد ازدواج لحاظ شود. حال، اینکه در عرف برخی مهریه های سنگین تعیین و از سوی دیگر برخی این هزینه گزاف را تقبل می کنند و بعضاً موجب بروز مشکلات می شود آیا تاوانش را همه زنان جامعه باید بدهند؟!

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اینکه میزان مهریه کم و بهتر بگوییم در حد توانایی مالی مرد باشد، بحث دیگری است که می‌تواند با راهکارهای فرهنگی و اجتماعی و تبلیغات رسانه ای به نهادینه شدن آن کمک کرد. بر فرض که مهریه پشتوانه فقهی نداشته باشد با چه استدلالی از قانون حذف شود؟ این استدلال که «با افزایش قیمت سکه، آمار محکومان به پرداخت مهریه در حال افزایش است، پس باید مهریه حذف شود» با چه میزان مطالعه و کارشناسی بیان شده است؟ آیا این پیشنهاد فراخور وضعیت زنان جامعه است؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شک نیست که تعیین مهریه های سنگین و بیش از استطاعت مرد، منطقی و معقول نیست اما در این مواقع راه حل های ارائه شده باید تا حد امکان جامع و مانع باشد. افزایش افسارگسیخته قیمت سکه باید مهار شود و ثبات اقتصادی اتفاق بیفتد چرا که مجموع افراد جامعه متضرر شده اند و مورد آسیب قرار گرفته اند. اینکه مهریه به دلیل وضعیت قیمت سکه حذف شود راهکار صحیح و کاملی به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: مهریه صرف نظر از اینکه پشتوانه مالی برای زنان به خصوص زنانی که استقلال مالی ندارند، است، اهرمی است برای اینکه زمانی که زنان قادر به اثبات مشکلات زندگی مشترکشان در دادگاه نیستند و از ادامه زندگی اکراه دارند، بتوانند بر روی آن مصالحه و از همسرشان طلاق بگیرند. چرا که زنان حق طلاق ندارند و تا زمانی که مرد بر انجام آن موافقت نکند، طلاق صورت نمی گیرد. این مسئله با عناوین طلاق خلع و مبارات نیز در فقه اسلامی دیده و مقرر شده است که در صورت اکراه زن با بخشش مهریه، طلاق های مذکور می تواند انجام شود. چنانچه ملاحظه می شود اجرای خلع و مبارات که شارع مقدس بنیان نهاده هم منوط به وجود مهریه است. پس حذف مهریه ممکن نیست؛ همان طور که حق طلاق برای زنان شدنی نیست. شاید گفته شود هم اکنون با اعطای حق طلاق به زنان در حین عقد ازدواج این اتفاق در حال انجام است اما باید گفت این وکالت در طلاق است که در موارد بسیار معدود به زن داده می شود و متفاوت از تعلق این حق به زنان است. آن هم در بسیاری مورد موافقت قرار نمی گیرد و انجام تشریفات آن نیز با مشکلاتی همراه است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تعیین سقف ۱۱۰ عدد سکه برای محکومان در زندان، در نظر گرفتن دعوی مهریه به عنوان دعوی مالی در دادگاه ها و اینکه زنان بر اساس میزان سکه های مطالبه شده هزینه دادگاه را بدهند که بسیاری از زنان را در پرداخت با مشکل مواجه می کند، در راستای مهار این نوع محکومیت، از طریق قانونگذاری بوده است اما حذف کلی مهریه آن هم با وضع قانون، پایمال کردن حقوق زنان است. تمام یا بخشی از مهریه می تواند عندالاستطاعه باشد. زنان می توانند مهریه شان را ببخشند می توانند آن را کم کنند می توان کمپینی به راه انداخت و زنان را به کم کردن مهریه هاشان تشویق کرد اما با ورود قانون و حذف کلی مهریه، برای زنی که در طلاق همچنان با مشکل مواجه است و تنها ابزار دفاعی خود را مهریه می داند که ببخشد و جدا شود ، چه پاسخی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶۶
حرف حق زدند. چون عده ای مشکل دارند نمی تواند کلیت جامعه زنان را در دست اندازی جدید انداخت و دچار مشکل کرد. قوانین فعلی ایران به ضرر زنان است و زنان حقوق برابر با مردان ندارند. مهریه یک اهرم کمکی است.
پاسخ ها
پیمان
| Russian Federation |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
شما برید 2 سال سربازی من تمام حقوقی که به هیچ دردم نمیخوره رو بهتون میدم. تا همه وجود درک کنید به مردها بیشتر ظلم میشه یا زن ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
واقعأ راست ميگن بايد حقوق زن و مرد يكسان بشه چه در پرداخت ارثيه ، حق طلاق ، حق مكان و ...... بايد همه چيز يكسان باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
ای کاش زنان حقوق برابر با مردان داشتند تا مردان هم از دادن پول مفت به زنانی که برای پول مردها کیسه دوختند و معاف میشدند
ناشناس
| Oman |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
پول مفت مال خود مرد آقا، ما حق برابر و مسئولیت برابر میخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
چیه دو سال رو میزنید تو سر ما . حق طلاق دارید لنگ امضا شما برای مسافرت و عمل جراحی هستیم . اگه فکرکردین ضرر کردین ما میریم سربازی شما بیاین لنگ امضا ما بشید
مهریه ، توهین و شروع زندگی مشترک بر اساس گروکشی و عدم اعتماده . راه درستش دادن حق طلاق به زن هست نه گروکشی که بعدا حتی اگر زن متعهد نبود باز چند میلیارد طلبکاره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
زن باید حق طلاق داشته باشه. زندگی مگه زوری میشه اخه نمی فهمم. طرف نمیخواد با شوهرش زندگی کنه حالا به هر دلیل بعد قانون ما میگه باید شوهر تصمیم بگیره این قوانین در جوامع متمدن اصلا عقلانی نیست
کسی را مجبور نکرده اند مهریه بالا را انتخاب کند ولی نیمی از حمعیت را از حق طلاق و حضانت و سایر حقوق انسانیش محروم کرده اند ارزش زندگیش هم نصف قیمت است و هر رزوز خبر کشته شدن تعدادی از انها در رسانه هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
مهریه سنگین فاجعه زندگی مشترک هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
هر روز خبر کشته شدن تعدادی از آنها در رسانه هاست؟؟؟
در رسانه شما لابد!!
تمام این حرفها درسته . مهریه طبق شرع تشیع از حقوق زن در ازدواجه . بیایید سکه را از مهریه حذف کنیم تا هخم شرایط ازدواج فراهم بشه و هم طرفین راضی باشند . با این شرایط فعلی موجود مردان به ازدواج تن نمی دهند بر فرض شما فقط 20 عدد سکه مهریه قرار بدهید باید 100 میلیون تومان نقد به زن بدهید که طبیعتا هیچ مردی این کار را نخواهد کرد . بهتر است زنان کمی کوتاه بیایند تا ازدواج سر بگیرد در غیر این صورت پسران ازدواج نخواهند کرد و دختران اجبارا مجرد خواهند ماند . نگاهی به دور و برمان اثبانت این مدعا خواهد بود . می توان از مهریه سکه را حذف کرد و قانون گذار به جای تعیین سقف و یا پیشنها حذف مهریه قانونی وضع کند که سکه و یا طلا از شموال مهریه خارج شود و پول نقد با افزایش تورمی و یا کالا ی دیگر و یا ملک و ... جایگزین طلا و یا سکه طلا شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
ما هنوز نفهمیدیم که چرا مهریه در هنگام طلاق وصول
میشه خوب اسمشو میذاشتین حربیه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
باید در موقع ازدواج و تعیین مهریه،مرد باید استعطاعت مالی خود را در قبال مهریه را اثبات نماید. مثلا حداقل 10 درصد مهریه ای که به گردن می گیرد باید اموال معرفی کند. در غیر این صورت دفاتر ثبت ازدواج از ثبت چنین مهریه هایی که باعث مشکلات خواهند شد منع شوند. تا به مرور مهریه به اندازه معقولی و در حد توان مرد برسد.
وای بر فمینیسم توی این صحبت ها چقدر تناقض بود. خودشم نمیدونه چی میگه
خب طرف بره زندان که مهریه نمیشه واسه زن.حتی اگه قسطی هم بشه با این حقوقا طرف نون نداره بخوره و کم میاره چطور میتونه ماهی یک سکه بده.پس بهتره مهریه در زمان عقد به صورت سهمی از کل خونه و زندگی که تشکیل دادن باشه.حالا از 50 درصدش تا 100درصدش بسته به توافق که هم در سریع ترین زمان به مهریه ش برسه هم ی چیزی باشه که طرف توانایی پرداختشو در هر زمان داشته باشه.اگه داشته باشن مطمئنا خیلی از زندگی ها اصلا به سمت طلاق نمیره.پس عاقل باشیم.این مسیر که داریم میریم چیزی جز ضرر به دولت و عده زیادی از خانواده ها نمیرسه...
پاسخ ها
پیمان
| Russian Federation |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
یعنی چی؟ شاید طرف میلیاردر باشه و لطف کنه با یه خانومی ازدواج کنه. باید نصف اموالش رو بده؟ مگر اینکه قانونی باشه که بگه اگه طرف بیشتر از 10 سال زندگی مشترک کرده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
قانون درست برای تقسیم نیمی از زندگی اینطور هست که از زمان ازدواج هر آنچه که زوجین بدست آوردند به دو قسمت مساوی تقسیم میشود
بخدا این حق نیست این مال حرومه. خوردن نداره. کسی که تا اخر عمرش نمیتونه 110 سکه پس انداز کنه چطور یه خانمی یک روزه تمام اموالش رو صاحب میشه که چه بسا برسه 110 میلیون که باز هم دو برابر دیگه هم باید مرد پرداخت کنه تا به این تعداد برسه. . شما میخوای خانم ها مثل راهزن ها همیشه سرگردنه واسه شوهرشون بشینن. کشورهای دیگه ببین چقدر راحت با هم ازدواج و از هم جدا میشن. فکنر کنم خونواده خانم هاشون موقع طلاق با یک لشکر چاقو کش بیان که اموال مرد رو بالا بکشن.
مثل خارج از کشور ، از زمان شروع زندگی هر چه به دست اومده باید نصف بشه .
پاسخ ها
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اگه مهریه نباشه پس زن خرجش را از کجا دربیاره؟ اگه مهریه نباشه تمام مردها بعداز مدتی زن را طلاق میدهند
مهریه ی هدیه است.
برای ندادن هدیه کسی نمیتواند شکایت کند.
مهریه توهین به زن است .
مثل اربابی که برده ای را میخرد
تعیین مهریه به سکه یکی از علل مهم عدم تمایل جوانان به ازدواج است. اغلب خانواده ها ازدواج را با یک معامله مالی اشتباه گرفته و تلاش می کنند تعداد سکه ها را 200، 300، ...، تاریخ تولد دختر خانم و یا حتی بالاتر ببرند! حالا این وسط آقا پسر چه گناهی را مرتکب شده که این همه حق و حقوق باید به دختر خانم پرداخت کند! مگر قرار نیست زندگی مشترک تشکیل شود؟ بهترین پیشنهاد سهیم شدن پنجاه درصدی زن و مرد در عایدات حاصل از زندگی مشترک است. بقیه موارد ظلم است در حق طرفین.
یه مرد اگه بعد طلاق اموالشو نگه داره میتونه ازدواج مجدد کنه و یه زندگی دیگه شروع کنه . خانم ها بعد طلاق ازدواج میکنن و نیازی به اموال خودشون ندارن چون مرد قرار نون اور خونه باشه نه زن . مرد سرپرست خونه ست نه زن. عملا اگه شوهر بعدی مرد باشه اموال مرد دیگه رو قبول نمی کنه مگه اینکه ادم مفت خور و بی سروپای باشه.به نظر شما در بعضی از استان ها مثلا در کردستان مرد هم جهیزیه میگیره ( جهیزیه با مرد) هم طلا و جواهرات میخره هم خونه باید بگیره هم هزینه عروسی و مراسم و خرج و خوراک خونه عروس و در بعضی جاها هم شیربها بعد یه شبه بیا همیه این ها رو ببره؟ به مردم رحم کنید.
یک کلام مهریه باطل. ختم کلام .
بهترین راهکار تعیین مبلغ ریالی برای مهر و یا ملک و زمین در حد استطاعت مرد است. در شرایط امروز که قیمت سکه رو به بالاست بهتر است بر اساس زمان عقد نرخ ریالی سکه محاسبه شده و آن نرخ با توجه به زمان تادیه و نرخ تورم معادلسازی شود و پرداخت آن نیز بصورت اقساط همانند اقساط بانکی با نرخ بهره 4 درصد محاسبه گردد آنهم برای مثلا مدت 10 سال و مابقی مهر که رقم بالا و غیر معقولی است حذف گردد .
بهتر است نسبت به پرداخت مهر دیه یک انسان کامل (دیه زن نصف دیه مرد)در نظر گرفته شده و معادل و یا کمتر از آن لحاظ شود ......
بهترین راهکار تعیین مبلغ ریالی برای مهر و یا ملک و زمین در حد استطاعت مرد است. در شرایط امروز که قیمت سکه رو به بالاست بهتر است بر اساس زمان عقد نرخ ریالی سکه محاسبه شده و آن نرخ با توجه به زمان تادیه و نرخ تورم معادلسازی شود و پرداخت آن نیز بصورت اقساط همانند اقساط بانکی با نرخ بهره 4 درصد محاسبه گردد آنهم برای مثلا مدت 10 سال و مابقی مهر که رقم بالا و غیر معقولی است حذف گردد .
بهتر است نسبت به پرداخت مهر دیه یک انسان کامل (دیه زن نصف دیه مرد)در نظر گرفته شده و معادل و یا کمتر از آن لحاظ شود ......
پس نگارنده این مقاله بنوعی اعتراف کرده که مهریه در واقع اهرم فشار خانم هست در مقابل حق طلاق مرد. خب چه کاریه؟؟ حق طلاق مشترک در قبال حذف مهریه دیگه. الانم که الحمدالله بازار کار برای خانمها بطور نسبی بهتره نسبت
به آقایون پس دیگه واقعا دلیلی نمیمونه برای مهریه.
مهریه چیز بی معنی و دست و پا گیریه! یکی از عوامل عدم گرایش به ازدواج، سوء استفاده، زندان و ... است که اگه حذف بشه کل این مسائل حذف میشه! خیلیها اصلا به مهریه اعتقاد ندارن و دارن زندگشون رو انجام میدن! تو حاهای دیگه هم اصلا چیزی به نام مهریه ندارن و بعضا مثل هند، خانواده دختر هدایایی برای پسر میارن و بعضی جاها دختر به خواستگاری پسر میره! بهتره ما هم عوامل سخت گیری رو بریزیم دور! همین کارا رو کردیم که حوونا ترجیح میدن با هم دوست باشن و یا ازدواح سفید کنن!
مهریه های بالا و حتی نیمه سنگین خارج از توان مرد حتی چند عدد باعث طلاق های عاطفی و جنایت میشود .چون مرد نمیتواند طلاق دهد به ازدواج موقت و یا ارتباط با دیگر زنان میرود و این بدتر به زن و خانواده صدمه میزند.
به این خانم ناآشنا با فقه اسلامی، بفرمایید همین الان هم خانمها می توانند با گذشت از مهریه درخواست طلاق خلع بدهند. در اروپا هم مهریه ای در کار نیست.
حل یک مشکل با یک مشکل دیگه، مهریه را درست کردید که مشکل نداشتن حق طلاق را مثلا حل کنید و امتیازی به زنان بدید ولی خودش شده یک مشکل، چرا اینقدر به اختراع چرخ علاقه مندید!؟ خب به زنان هم مثل یک انسان نگاه کنید و مثل یک مرد اگر نخواست با فردی زندگی کن حق داشته باشه انتخاب کند! آیا واقعا فهم این موضوع خیلی پیچیده است؟ چرا یک مردم میتونه انتخاب کنه با یک زن زندگی نکنه ولی یک زن نمیتونه این انتخاب را داشته باشه؟
مردان رو با این مهریه های کی داده کی گرفته رو تو عمل انجام شده قرار میدن و مردان رو استثمار کرده اند.

هیچ جای دنیا این کلمه های قلبمه سلمبه تو قانون خانواده و... ندارن. موقعیکه دونفر یا یکی از طرفین نخواد به هیچوجه نمیشه زندگی کرد به زور مهریه و گروکشی نمیشه زندگی را با دوام کرد.

هر شهری هم بنا به سلیقه خودش قانون و اجرا میکنه

قوانین سلیقه ای رو اعصاب زوجین هستش ولاغیر.

راحت نصف اموال مال زوج (مرد) نصف اموال مال زوجه (زن) باشه و با خوبی و خوشی از هم جدابشن...
"هر زمان زنان توانستند طلاق بدهند، حذف مهریه هم، شدنی می شود."
موافقم
یا زنگی زنگ یا رومی روم
نمیشه که موقع بحث طلاق اسلام گرا باشیم و سر بحث مهریه یهو بشیم غربگرا
یا به عبارت بهتر هرجا به نفع بعضیا بود بشیم غربی و هرجا به نفعشون نبود بشیم اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
زن ها اگر بتوانند با یک جلسه دادگاه رفتند راحت طلاق بگیرن کسی بیکار نیست راه بیافته تو دادگاه ها که سه . ماه یک بار یک سکه مهریه شو بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
خروج از کشور به اجازه شوهر را یادت رفت بگی یا خودت عمدا نگفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
مهریه یک هدیه است از طرف مرد به همسر که باید مطابق توانش تعیین شود نه اینکه بعنوان یک اهرم از طرف نسوان سو استفاده شود ولی الن متاسفانه مهریه های سنگین مانند یوق سنگینی بر گرده مردان بدبخت شده است، بعدش هم اگه شما حقوقی که یک مرد بدبخت، جنگ و هزاران کوفت و زهر مار دیگر از جمله حقوق مردان بدبخت این سرزمین است بدون اینکه آزادیهای غربی را داشته باشند، اول فکر کن بعد حرف بزن لطططططفا
زنها از دین اسلام فقط گرفتن مهریه رو بلدن....
باید مهریه حذف شود چون قوانین مهریه در زمان عصر حجر که قیمت طلا کمتر از مفرغ بود گذاشته شده ولی الان که طلا را این همه بالا برده اند کاربردی ندارد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
قانون مهریه رو بر اساس طلا نذاشته که
آفرین .کاملا صحیح هست.
ازدواج یک قرارداد است بین زن و مرد برای طی مسیر زندگی با هم. شرایط این دو را در این قرارداد برابر کنید. حقوق و اختیاراتشان را برابر کنید و دیگر نیازی به مهریه نیست. زن با امضای این قرارداد در حال حاضر همه اختیارات خود را به همسرش واگذار می کند و این فاجعه است. ساده ترین مثال اگر زن به جراحی نیاز داشته باشد همسرش باید اجازه دهد و خودش تصمیم گیرنده نیست... و از این مثالها زیاد است... وقتشه که قوانین را با عرف جامعه و تحولات جامعه سازگارتر کنیم تا دچار مشکلات اینچنینی نباشیم
کی گفته حق طلاق با مرد باید باشه؟! همانطور که مهریه نباید باشه
چون زنان امروز مثل قبل نیستند همه شدن گانگستر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
چون خدا گفته و اگر شما قبول نداری مشکل دیگر از خودتان است
نه مهریه همچون چماق بر سر مردان باشد تا خانمها هر کاری دلشان خواست بکنند و مرد جیکش درنیاد و هر حرفی هم زد مرد از ترس زندان و سو سابقه فقط بگه چشم و به نوعی به زندگی در اسارت اجباری تن دهد
با این قوانین فقط درصد زنان کاسب زیاد می شود
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
برخی از زنان فقط با امید مهریه بالا و بعد طلاق سزیع ازدواج می کنند تا از این طریق هم دارایی نصیب خود کنند و هم از محدودیت های خانواده رها بشوند. زنان کاسب.
حذف نکنید پولیش کنید یعنی چی همه چی با پول معامله میشه به جز مهریه خانوم ها هم زرنگن
مهریه از پایه اشتباه است...

این پولی است که مرد به زن میدهد که زن خودش را به او ارزانی کند..
طبق معنی خطبه عقد

در ضمن چه وقت حضرت علی به بانوی دوعالم پول پرداخت کرد؟؟؟

اگر اصل مهریه را در نظر بگیریم باید مثل حضرت علی ،مردها جهیزیه را فراهم کنند و عروس را به خانه بیاورند...

در ضمن خانمها الان کار میکنند و حقوق دارند ...

اگر قرار باشد که یک مردی در زندگی عرق بریزد و در این اوضاع کار کند و پول بدست بیاورد و بعد زنش برای اینکه خدماتی به او میدهد البته اگر بدهد و در خانه هم کار نمیکند بخواهد دسترنج این مرد را بالا بکشد در هیچ قانون طبیعتی درست در نمیاید.

پس بهتره مهریه حذف شود...

...

اجرکم الی الله....
حق ظلاق سهم ارث برابر و همچنین شریک اموال مرد بعد از ازدواج تا طلاق و همچنین اجازه مسافرت به خارج از کشور و سرپرستی فرزندان را که درست کردید مهریه را حذف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
دیگه چیزی نمیخواهید؟! تعارف نکنید اگر قرار است همه چیز برابر باشد که شراکت در اموال مرد در صورتی امکان پذیر است که زن هم مثل مرد کار کند
کی گرفته کی داده(4000 هزار نفر الان به خاطر اینکه زن گرفتند زندانی هستند کدام زن به خاطر ازدواج با مرد تو زندان است)
50 50بعد از ازدواج بهترین راه کار هست و گرنه خانمها هنوز وسوسه مهریه بالای 1000 سکه دارتد تا پیش فامیل و دوستانشان خرد و کوچک شمرده نشوند با این مهریه هم هیچ پسری آنهم در شرایط اقتصادی موجود ریسک نمیکند و خودش را به خطر نمی اندازد و ازدواجها کم میشود و آسیبهای اجتماعی هم بالا میرود چه بسا مواردی بوده که خانمها با اندک بحث و بگو مگویی مهریه شان را به اجرا گذاشته اند و خود این مسئله باعث طلاق شده یا وسیله ای برای کلاه برداری بعضی خانمها از مردان پولدار شده یا باعث دلخوری زن از مرد به خاطر پایین بودن مهریه شده و دلیلی برای جر و بحث و جدایی شده باید بطور اساسی فکری روش بشه و ادامه وضع موجود جز آشفتگی چیزی در بر نداره و به ضد خودش تبدیل شده
پس ان قانون خروج برای بدون اذن شوهر چی هست؟ اگر برابری می خواهید
باشه آقا ما راضی هستیم. اما دیگه راضی نیستیم حتی 1 سکه مهریه بدیم.
یعنی ما مردها می توانیم برویم چند تا زن بگیریم بدون مهریه ؟ زن هم بدبخت شد و کتک خورد و خرجی نگرفت و ما هم معتاد بودیم و بی بند و بار عیب ندارد ؟ چقدر خوب !!!!
من سال 80 تعهد 300 سکه 80 هزارتومانی دادم اما از 84 تا الان چندین برابر اون مبلغ بصورت اقساط سکه پرداخت کردم، تکلیف من چیه؟ با این قیمت فعلی چکار کنم؟
تکلیف مردهایی که همسرشون هم طلاق گرفته و هم طلا میگیره چی میشه؟
اگر مردی مهریه با تعداد بالای سکه قبول میکند بخاطر عشق و علاقه به زندگی اینده خود و همدم احتمالی هست پس در پس این رضایت مهر و محبت هست. اما بدلیل قدر ندانستن یا رفتارهای نادرست ویا ... مسیر زندگی نا خواسته منحرف میشود. در اینجا مهریه نباید ابزاری برای به بند کشیدن و اسارت و حقارت و بدبختی انسانها شود. اصل مهریه برای گرو کشی نیست
خانم محتر م نماینده متاسفانه تحلیل کاملا نادرستی از زندگی مشترک دو انسان و مهریه دارند
درخواست مهریه بالا در زمان عقد از سوی زوجه با توجه به آگاهی از وضعیت مالی زوج و ناتوانی در پرداخت آن هم بصورت عندالمطالبه بنظرم باید اشکال شرعی داشته باشد لذا خواهشمند است از علما و مراجع در این خصوص اعلام نظر نمایند
واقعا من مخالف مهریه م با اینکه دخترم مگه یه پسر جوان چقدر درآمد داره که باید ماهانه سکه بده به نظر من هرکی واسه خودش اهمیت قایل باشه مهریه سنگین نمیزاره این کار یعنی خرید وفروش با این اوضاع اگه کاری نکنن با مهریه ی سکه ای جامعه اوضاعش از این بدتر میشه .سن ازدواج از اینی که هست بالاتر میره .
بدترین قانون مهریه هست .
اگر دو نفر با هم تفاهم ندارند چرا باید مرد تاوانش را در طلاق بدهد ؟؟؟؟؟
مهریه عامل زورگویی زنان به مردان است.
همه مردان از وضعیت جامعه با خبرند وقتی کسی تمایل داره مهریه همسرش را سکه بیندازد به عواقب آن هم فکر کرده و طبق آیات قرآن کابین یا همان مهریه مالی حلال و مشروع است و کسب نمی تواند حکم به توقف آن بدهد
قانون گذاران باید با تصویب قانونی به زنان اجازه دهند تا در مقابل بخشش نیمی از مهریه خود حق یا وکالت در طلاق را بدست آورند تا بدینوسیله از چنگال نامردهای مردنما رها شوند
نقش زن یا شوهر در موفقیت یا زوال یک زندگی مشترک 50% است ،ممکن است 60% به 40% هم باشد اما هرگز 90% به 10% نخواهد شد. پس تعداد سکه های طلای مهریه ضامن خوشبختی و سعادت زن نخواهد بود بلکه تفاهم،تدبیر و تدبر ، اصالت ، نجابت ، تلاش و مثبت اندیشی است که طعم زندگی مشترک از عسل (منظور عسل خوراکی است!) هم شیرین تر میشود
مهریه در اکثر کشورهای مسلمان اطراف ایران به طور متوسط به پول ایران حدود پنجاه میلیون تومان است که به صورت نقدی از طرف مرد به زوجه در زمان عقد باید پرداخت شود. این مهریه های سنگین که مردم ایران از خودشان ساخته اند و البته قانون کشور هم از آن پشتیبانی می نماید تنها باعث تولید جرم و بروز مشکلات برای مردان و کاهش ازدواج و حتی رکود اقتصادی به علت کاهش ازدواج ها شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار