بازدید 2386
حجتی:

وزارت جهاد کشاورزی در تعیین قیمت میوه دخالتی ندارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت دخالتی در افزایش قیمت میوه های سردرختی ندارد و وزارت جهاد کشاورزی هم در زمینه تعیین قیمت میوه دخالت نمی کند.
کد خبر: ۸۳۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 09 September 2018

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت دخالتی در افزایش قیمت میوه های سردرختی ندارد و وزارت جهاد کشاورزی هم در زمینه تعیین قیمت میوه دخالت نمی کند.

به گزارش ایرنا، «محمود حجتی» روز شنبه در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی ٩٨- 1397در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا درخصوص اقدامات این وزارتخانه برای کاهش قیمت میوه و گوشت افزود: بحث قیمت گذاری و تنظیم بازار میوه حوزه عملکردی این وزارتخانه نیست.

وی اظهارداشت: سرمازدگی که در بهار امسال پدید آمد، موجب شد تا محصولات سردرختی از جمله گردو، گیلاس و هلو که گل‌های بهاره داشتند 11 هزار میلیارد تومان خسارت دیدند و این امر باعث افزایش قیمت این محصولات شد، اما وضعیت درخصوص میوه‌های پائیزی مناسب ارزیابی می شود.

** ارایه نرخ خرید تضمینی گندم به دولت 

وزیرجهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت تعین تکلیف نرخ تضمینی گندم گفت: وظیفه قانونی وزارتخانه این بود که در مرداد ماه قیمت کارشناسی شده گندم را به شورای اقتصاد پیشنهاد دهد و این اقدام صورت گرفته و برای اعلام این نرخ توسط شورای اقتصاد پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: تولید کنندگانی که اردیبهشت و خردادماه گندم خود را تحویل داده‌اند، 100 درصد مطالبات را دریافت کرده‌اند، اما به طور متوسط 70 درصد پول گندم کاران پرداخت شده است.

به گفته وی، این هفته نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران پرداخت خواهد شد و تا یک ماه آینده مطالبات این گروه از کشاورزان تسویه می شود.

** بزودی ابلاغ برنامه الگوی کشت 

حجتی گفت: اقلیم کشور اقتضاء می کند تا برنامه الگوی کشت شامل توسعه کشت گلخانه ای، کشت نشائی ، کشاورزی حفاظتی، اجرای سیستم های نوین آبیاری پیاده شود که این مهم تدوین شده و بزودی ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: برنامه الگوی کشت، کشت چغندرقند پاییزه، تولید برنج در همه استان های کشور غیر از دو استان گیلان و مازندران ممنوع است و ذرت دانه‌ای که محصولی تابستانه با تبخیر بالاست به عنوان آب مجازی وارد می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی پیش از این گفته بود، در دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و تا پایان امسال در 130 تا 150 هزار هکتار از اراضی دیگر کشور نیز این سامانه ها نصب می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حداقل 85 درصد از هزینه نصب سامانه های نوین آبیاری بر عهده دولت است اما احتمال دارد این رقم برای سال های آینده به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی عملیاتی نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان