بازدید 4866
۱

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

مازاد تجاری چین در مقابل آمریکا، در بحبوحه تنش های تجاری میان دو کشور، بار دیگر در ماه آگوست رکورد زد. این در حالی است که روند صادرات پکن به ایالات متحده در این ماه کند شده بود.
کد خبر: ۸۳۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 08 September 2018

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زدمازاد تجاری چین در مقابل آمریکا، در بحبوحه تنش های تجاری میان دو کشور، بار دیگر در ماه آگوست رکورد زد. این در حالی است که روند صادرات پکن به ایالات متحده در این ماه کند شده بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از گزارش شنبه رویترز، مازاد تجاری چین در برابر آمریکا در برای ماه آگوست در حالی در رقم 31.05 میلیارد دلار قرار گرفت که در ماه جولای با روندی افزایشی به 28.09 میلیارد دلار رسیده بود. تراز تجاری بین دو کشور در ماه می به 24.58 میلیارد دلار و در ماه ژوئن به 28.97 میلیارد دلار رسید. به طور کلی، اختلاف تراز تجاری بین این دو کشور در هشت ماه نخست سال جاری میلادی 1.5 درصد رشد داشته است.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

با وجود اینکه صادرات سالانه چین در ماه آگوست وضعیت آرامتری به خود گرفت و نرخ رشد آن 9.8 درصد بود، این میزان اختلاف تجاری با آمریکا ممکن است جنگ تمام عیار تجاری میان آنها را شدیدتر کند.

مازاد تجاری چین عامل اصلی تنش تجاری میان واشنگتن و پکن است. ترامپ از چین خواسته است تا برای کاهش این مازاد تجاری تلاش کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در راستای سیاستهای حمایت گرایانه اقتصادی و با تاکید بر ضرورت دفاع از اقتصاد آمریکا که به گفته وی طی چند دهه تجارت ناعادلانه برخی کشورها به ویژه چین لطمه خورده، تعرفه‌های موجود بر کالاهای وارداتی از چین را افزایش داده است.

در پی بالا گرفتن جنگ تجاری، هر کدام از این دو کشور بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند. با این حال، ترامپ بار دیگر تهدید کرده که بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای ساخت چین تعرفه های گمرکی جدید وضع می کند.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه آگوست رکورد زد

ژائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگاني چین روز پنجشنبه گفت: «در صورتی که ایالات متحده تعرفه جدیدی بر روی کالاهای ساخت چین وضع کند، چین نیز مجبور به مقابله به مثل خواهد شد.»

ژائو افزود: «پکن با نظارت دقیق بر تاثیر تعرفه‌های جدید، اقدامات حمایتی جدی از شرکت‌های چینی و خارجی فعال در این کشور برای مقابله با مشکلات احتمالی پش رو انجام خواهد داد.»

تعرفه‌های جدید به طور مستقیم کالاهای مصرفی از جمله لوازم منزل، محصولات روشنایی، تایر، دوچرخه و صندلی ماشین مخصوص کودک را مورد هدف قرار خواهد داد.

ترامپ همچنین تهدید کرده است در صورتی که چین مازاد تجاری مبادلات خود با آمریکا را کاهش ندهد بر روی تمام کالاهای وارداتی چین تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد. این در حالی است که وی چهارشنبه اعلام کرد هنوز آمادگی هیچ گونه موافقت با غول اقتصادی شرقی را ندارد.

واردات محدود کالاهای آمریکایی به چین در مقایسه با صادرات کالاهای چینی به ایالات متحده می‌تواند در آینده پکن را مجبور کند که در جنگ تجاری با آمریکا از ترفند‌هایی به جز وضع تعرفه‌های مشابه استفاده کند.

از جمله تقاضاهاي اصلي آمريكا از دولت چين براي پايان دادن به اختلافات تجاري مراقبت و احترام به حقوق مالكيت معنوي شركت هاي آمريكايي در چين، پايان دادن به يارانه هاي دولتي براي صنايع و باز كردن اقتصاد چين براي عرصه رقابت خارجي مي باشند.

در پی تهدید دوباره ترامپ، هفته اخیر نیز با ضرر و کاهش ارزش سهام بازارهای جهانی در شرق و غرب و همچنین خود ایالات متحده به پایان رسید.

آمریکا همچنین با متحدان اروپایی، کانادا و مکزیک نیز وارد جنگ تجاری شده و تعرفه هایی بر فولاد و آلومینیوم آنها وضع کرده است.

کسری تجاری با مکزیک ۲۵.۳ درصد کاهش یافت و به ۵.۵ میلیارد دلار رسید، درحالی‌که کسری تجاری با کانادا ۵۷.۶ درصد اوج گرفت و به ۳.۱ میلیارد دلار رسید.

کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا ۵۰ درصد افزایش یافت و به رکورد همیشگی ۱۷.۶ میلیارد دلار رسید. در ماه جولای صادرات کالا و خدمات آمریکا با افت ۱.۰ درصدی به ۲۱۱.۱ میلیارد دلار رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امریکا از چین در زمینه تجاری از روسیه در زمینه نظامی از ژاپن در زمینه فرهنگی و رباتیک از هند در زمینه نرم افزار ..شکست خواهد خورد همه چیز را همه گان دانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان