بازدید 16161
۳
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‎وگو با تابناک اقتصادی؛

افزایش تقاضا برای سکه در فضای کاهشی قیمت ها/ حباب سکه به ۸۵۰ هزار تومان رسید

اولین روز کاری بازارها در هفته جاری، با خبرهایی از کاهش قیمت ارز و سکه همراه شد. به گونه ای که نرخ ارز و سکه از نرخ های تاریخی هفته گذشته، عقب نشینی کرده و با وجود کاهش قیمت، همچنان با حباب کاذب نرخ گذاری شده اند.
کد خبر: ۸۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 08 September 2018

افزایش تقاضا برای سکه در فضای کاهشی قیمت ها/ حباب سکه 850 هزار تومان کاهش یافتاولین روز کاری بازار‌ها در هفته جاری، با خبر‌هایی از کاهش قیمت ارز و سکه همراه شد. به گونه‌ای که نرخ ارز و سکه از نرخ‌های تاریخی هفته گذشته، عقب نشینی کرده و با وجود کاهش قیمت، همچنان با حباب کاذب نرخ گذاری شده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار آزاد سکه در حالی که نرخ جهانی طلا را در محدوده ۱۲۰۰ دلار می‌بیند، با توجه به افت نرخ ارز به ویژه قیمت دلار در بازار آزاد تهران، با کاهش قیمت مواجه شد. در این بین باید به نرخ دلار در سامانه سنا اشاره داشت که امروز شنبه هفدهم شهریورماه ۹۷، قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بر اساس اعلام سامانه سنا، در محدوده ۱۰۴۶۰ تومان می‌باشد. حال برای اطلاع از آخرین وضعیت بازار آزاد سکه، گفت و گویی با محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران داشته ایم.

افزایش تقاضا برای سکه در فضای کاهشی قیمت ها/ حباب سکه به ۸۵۰ هزار تومان رسید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اظهار داشت: بازار سکه امروز در مسیر کاهشی حرکت کرد و این افت قیمت باعث شد تا عده‌ای که به دنبال خرید سکه در کمترین قیمت بودند، به بازار وارد شوند و از حدود ساعت ۱۴:۳۰ امروز، از شدت کاهش قیمت‌ها کاسته شود، زیرا شاهد افزایش تقاضا در شرایط فعلی هستیم. وی با بیان اینکه امروز نرخ جهانی اونس طلا، ۱۱۹۷ دلار می‌باشد اظهار داشت: نرخ سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) که در ابتدای امروز (صبح) از سطح ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به نرخ ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود، دقایقی پیش (حدود ساعت ۱۴:۳۰) با توجه به ورود تقاضای جدید (افزایش تقاضا) با رشد قیمت مواجه شود و در حال حاضر (در لحظه گفتگو) به سطح ۴ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان برسد. هرچند به گفته این فعال بازار سکه، این نرخ نسبت به سقف قیمت در هفته گذشته، حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد و با توجه به محاسابات نرخ جهانی طلا و نرخ دلار در بازار داخلی، می‌توان حباب سکه طرح جدید را ۸۵۰ هزار تومان برآورد کرد که نسبت به روز‌های گذشته، از حباب سکه کاسته شده است.

وی همچنین به نرخ سکه تمام طرح قدیم، نیم و ربع سکه بهار آزادی نیز اشاره کرد. بر این اساس، در حال حاضر، قیمت سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت هفته گذشته، در سطح ۴ میلیون تومان معامله می‌شود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به بیشترین سطح در هفته گذشته، امروز به رقم ۲ میلیون و ۹۱ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۹۱ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نشان از افت ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته قبل دارد. در بازار امروز به گفته محمد کشتی آرای، هر سکه یک گرمی ۶۱۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.   رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بازار سکه هر ساعت و هر لحظه دچار نوسان و تغییر قیمت می‌باشد و نمی‌توان پیش بینی از روند پیش رو داشت.

بر اساس این گزارش،  توقف معاملات سکه آتی در هفته گذشته، تاثیر زیادی بر روند افزایشی نرخ سکه و ارز داشت و باعث شد تقاضا‌ها در این بخش به بازار سکه و ارز منتقل شود و شاهد رشد نرخ‌ها به ویژه در بازار آزاد سکه باشیم.

بانک مرکزی: افزایش نرخ رسمی ۱۶ ارز از جمله پوند نسبت به روز پنج‌شنبه 

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه هفدهم شهریور) بدون تغییر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۰ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۴ هزار و ۲۷۳ ریال و هر یورو نیز با ۳۰۱ ریال کاهش در مدت زمان مشابه ۴۸ هزار و ۵۷۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۳۴۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۳۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۷۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۰۸ ریال، روپیه هند ۵۸۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۶۳۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۳۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۸۴۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۲۵ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۵۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۵۶۳ ریال، روبل روسیه ۶۰۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۷۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۵۹۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۲۳۶ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۳۹۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۳۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸هزار و ۲۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۴۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۷۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۶۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۵۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۸ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هنوز چند تا عنبر نسارا با قیمت اصلی فاصله دارد
بسمه تعالی
حباب سکه در اصل ۳۵۰۰۰۰۰ تومانه، سه میلیون پانصد هزارتومنه.
سکه ۱۴۰۰ شده ۵ میلیون تنوقت فقط ۸۵۰ هزار حباب داره
پس چرا وقتی خواستیم سکه ۱۴۰۰ بخریم گفتید نخرید ضرر می کنید
دروغ گو ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل