بازدید 2234

سیر نزولی بهای نفت در پایان هفته‌

بهای معاملات نفت آمریکا با پشت سر گذاشتن عوامل متعدی از جمله آشفتگی بازارهای نوظهور، افزایش ارزش دلار، توفان خلیج مکزیک و همچنین تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران بود، روز جمعه را با سه افت متوالی به پایان رساند.
کد خبر: ۸۳۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 08 September 2018

سیر نزولی بهای نفت در پایان هفته‌بهای معاملات نفت آمریکا با پشت سر گذاشتن عوامل متعدی از جمله آشفتگی بازارهای نوظهور، افزایش ارزش دلار، توفان خلیج مکزیک و همچنین تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران بود، روز جمعه را با سه افت متوالی به پایان رساند.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از بلومبرگ، بهای معاملات آتی در بازار بورس نیویورک در حالی جمعه به اتمام سید که بیشترین افت از ماه جولای تا کنون را به نام خود ثبت کرد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحویلی ماه اکتبر با 2 سنت کاهش در پایان روز به قیمت هر بشکه ۶۷.۷۵ دلار معامله شد. قیمت این شاخص در طول هفته ۲.۹ درصد کاهش داشت که نخستین کاهش هفتگی پس از دو هفته رشد متوالی بود.

حجم کل معاملات WTI در هفته اخیر نیز نسبت به بازه زمانی 100 روزه اخیر با 18 درصد افت روبرو بود.

هرچند، شاخص نفت برنت تحویلی نوامبر که در اوایل روز با افت روبرو بود روندی افزایش به خود گرفت و با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به هر بشکه ۷۶.۸۳ دلار رسید. میانگین قیمت برنت در هفته اخیر کاهش یک درصدی را برای خود به ثبت رساند.

شرایط جاری که هر یک از سویی نفت را بازیچه خود کرده‌ پیش بینی سیر قیمت طلای سیاه را برای تحلیل‌گران دشوار ساخته است.

از یک سو جنگ تجاری آمریکا و چین که انگار فعلا قصد تمام شدن ندارد سایه‌ای مبهم بر روی چشم انداز رشد اقتصادی و بازار انرژی افکنده است، هرچند انتظارات برای محدود شدن عرضه به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، تا حدودی از بالا ماندن قیمت‌ها حمایت کرده است.

و از سوی دیگر افزایش ناگهانی نرخ اشتغال و دستمزد ایالات متحده که می‌تواند به طور مستقیم به رشد زودهنگام نرخ بهره‌، تقویت دلار و فشار بر روی ارزش اوراق قرضه منجر شود، روند افزایشی نفت را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده. بعلاوه، رشد ضعیف‌تر از حد انتظار مصرف سوخت در تابستان جاری، که به فصل رانندگی معروف است، یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش آخر هفته‌ای قیمت نفت بوده است.

به گفته بارت مِلِک، مدیر بخش راهبرد کالاهای جهانی بانک Toronto-Dominion تورنتو، «همه این اتفاقات دست به دست هم داده و فشار زیادی را بر روی بازارهای وارد می‌‎کنند.»

وی افزود، «به این ترتیب، میزان خطرپذیری سرمایه‌گذاران کاهش یافته، که این مساله به هیچ وجه نشانه خوبی نیست.»

شواهد موجود حاکی از آن است که با ادامه مذاکرات آمریکا با خریداران بزرگ نفت ایران از جمله چین برای اعطای احتمالی مصونیت نفتی، روند نزولی بازار نفت برای هفته بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها