بازدید 212952

گستاخي مقتدی صدر دربرابر آيت‌الله خامنه‌ای

مقتدی صدر، روحانی جوان عراقی و رهبر گروه نظامی جیش‌المهدی، در سخنانی گستاخانه که شب گذشته از شبکه الجزیره پخش شد، اظهار کرد، در دیداری که سال گذشته با رهبر ایران داشتم، به آیت‌الله خامنه‌ای گفته‌ام که به اقدامات سیاسی و نظامی ایران در عراق پایان دهد.
کد خبر: ۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۶ 30 March 2008

مقتدی صدر، روحانی جوان عراقی و رهبر گروه نظامی جیش‌المهدی، در سخنانی گستاخانه که شب گذشته از شبکه الجزیره پخش شد، اظهار کرد، در دیداری که سال گذشته با رهبر ایران داشتم، به آیت‌الله خامنه‌ای گفته‌ام که به اقدامات سیاسی و نظامی ایران در عراق پایان دهد.

به گزارش خبرنگار تابناک، گفت‌وگوی صدر با شبکه الجزیره که گویا مدتی پیش ضبط شده بود، در شرایطی شب گذشته پخش شد که تحرکات گروه شبه نظامی منتسب به وی در روزهای گذشته پس از ۶ ماه آرامش نسبی در عراق، بار دیگر این کشور را به آشوب کشاندند، به گونه‌ای که طبق اعلام منابع عراقی در این هفته قریب ۲۵۰۰ تن کشته یا زخمی شده‌اند.

مقتدی در این گفت‌وگو شبه نظامیان و هواداران خود را به مقاومت فرا خواند و گفت: هدف نهایی جیش‌المهدی آزادی عراق از دست اشغالگران است. چون تاثیرحضور نیروهای آمریکایی در عراق از حکومت صدام حسین و حزب بعث منفی‌تر است.

در خلال مصاحبه برنامه «حوار مفتوح» غسان بن جدو، مجری این شبکه از وی پرسید: برخی مدعیند شما در عراق، برنامه‌های ایران را در عراق اجرا می‌کنید.

مقتدی صدر در پاسخ، با رد این موضوع گفت: من در دیداری که سال گذشته با رهبر ایران داشتم، ایشان را نصیحت کردم، ببخشید یادآور شدم که با اهداف «سیاسی و نظامی» دولت ایران در عراق موافق نیستم و ایران باید به این دخالت‌ها پایان دهد.

گستاخی مقتدی صدر در حالی است که تندترین اتهام آمریکا به ایران، اتهام دادن اسلحه و پول به گروه مقتدی صدر است و رسانه‌های غربی هر از چندگاه برای تضعیف ایران مدعی سفر مقتدی به ایران می‌شوند. ایران که متحد جدی دولت مردمی عراق است، همواره با این تحرکات طیف‌های تندرو که نتیجه اقدامات آنان صرفا تضعیف دولت و مردم عراق و بهانه‌جویی اشغالگران عراق است، مخالف بوده و همواره این اتهامات را رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۰
انتشار یافته: ۰
"شبکه الجزیره" شود سبب خیر اگر خدا خواهد! :
( همین مصاحبه بهترین گواه برای آن است که گروههای تندروی مانند جیش المهدی از حمایت ایران برخوردار نیستند.)
حرکات این شخص از ابتدا مشکوک بود. به گفته بزرگان تندروی زیاده از حد همیشه نشانه از نادانی یا وابستگی است .
آیا حرکات این فرد در راستای سیاست آشوب طلبی آمریکا نیست؟
حرکات 2-3 سال پیش این فرد منجر به هتک حرمت حرم علوی و کشتار شیعیان شد. و حالا که بحث خروج آمریکا از عراق مطرح است این حرکات باعث تاخیر آن نخواهد شد.
مقتدا صدر از اول تا حالا يك حركت درست و بر طبق مصالح اسلام نداشته است. اميد است با افزايش سن و سال، حركت هاي انقلابي ايشان !! رنگ و بوي اسلامي تري بگيرد
دست شان درد نکند حالا گستاخی تا حدی شده که ایشان آیت الله خامنه ای را نصيحت می کنند ؟ فکر نمی کنم سن ایشان به نصحيت کردن قد بدهد. ای کاش در سیاست خارجه تجدید نظر کنیم تا به هر کسی رو ندهیم.
ضربه ای که تندوریهاو اعمال غیرماذون این طلبه جوان به پیکر جریان شیعه وارد می کند کمتر از ضربات گروه القاعده و آمریکاییها و بعثیها نیست . ایشان با همین یک جمله خود کلی بهانه بدست آمریکاییها داده است . آمریکاییها چه حرفی بهتر از این می توانستند بشنوند . ما در تشیع حتی اگر به ولایت فقیه بشکل مصطلح آن اعتقاد نداشته باشیم لااقل به اجازه و اذن یک مجتهد جامع الشرایط برای شرعیت یافتن اعمالمان نیازمندیم نمی دانم این آقا و گروهش چقدر ماذون و مجاز به این کارها و مواضع هستند . مثل اینکه لازم است ایشان یک دوره ادب و احترام را از سید حسن نصرالله فراگیرد . خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند .
يا اخوان اوقفوا هذا السيد عند حدودة والله ما يعرف حتى الكلام وما يقدم الا الدمار للتشيع و العراق ليس كمثل لبنان ولا افغانستان ويراد له تدبر وتدبير وقياده تفهم السياسه وليس السلاح
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار