بازدید 2151

پالایشگاه‌های ژاپنی توقف واردات نفت را به ایران اطلاع دادند

منابع آگاه گفتند، چند پالایشگاه ژاپن به ایران اطلاع داده‌اند، به علت ریسک ناشی از تحریم‌های آمریکا در نظر دارند واردات نفت خام از ایران در ماه اکتبر را متوقف کنند.
کد خبر: ۸۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 08 September 2018

منابع آگاه گفتند، چند پالایشگاه ژاپن به ایران اطلاع داده‌اند، به علت ریسک ناشی از تحریم‌های آمریکا در نظر دارند واردات نفت خام از ایران در ماه اکتبر را متوقف کنند.

به گزارش فارس، به نوشته ژاپن تایمز به نقل از منابع آگاه، پالایشگاه‌های نفتی ایدمیتسو کوسان و هلدینگ انرژی کازمو ژاپن  به ایران اطلاع داده‌اند، به علت ریسک ناشی از تحریم‌های آمریکا در نظر دارند واردات نفت خام از این کشور در ماه اکتبر را متوقف کنند.

پالایشگاه هلدینگ جی ایکس تی جی و شرکت فوجی اویل که به شدت به نفت ایران متکی هستند، نیز تصمیم گرفته‌اند، واردات نفت از این کشور را به صورت موقت به حالت تعلیق دربیاورند.

شرکت‌های ژاپنی قصد دارند، پس از رصد دقیق مذاکرات دولت آمریکا و ژاپن، تصمیم بگیرند برای واردات مانوامبر چه کاری انجام دهند.

به گفته منابع آگاه، ژاپن از آمریکا خواسته تا به شرکت‌هایش معافیت از تحریم‌های ایران را بدهد. با توجه به اینکه در مذاکرات دو دولت پیشرفت اندکی حاصل شده، با این حال، پالایشگاه های داخلی ادامه واردات نفت ایران را بسیار با ریسک می بینند.

صادرات نفت ایران به ژاپن در سال 2017 حدود 5.5 درصد کل خرید نفت این کشور را به خود اختصاص داده است. اگر این سهم ایران با نفت عربستان و دیگران جایگزین شود، توقف واردات نفت از ایران، هیچ تاثیری بر تامین نفت ژاپن نخواهد گذاشت.

اما نفت ایران به نسبت ارزان است (و با جایگزینی آن) پالایشگاه‌ها با افزایش در هزینه‌های خرید مواجه خواهند که احتمال این امر موجب افزایش قیمت بنزین در این کشور خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر