بازدید 1608
وزیر امور خارجه روسیه:

دلار اهرم فشار آمریکا برای مجازات کشورهاست

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا به طور عمد ارزش دلار را دستکاری می کند و از آن برای مجازات کشورهای دیگر استفاده می کند.
کد خبر: ۸۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 06 September 2018

وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا به طور عمد ارزش دلار را دستکاری می کند و از آن برای مجازات کشورهای دیگر استفاده می کند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، سرگی لاوروف؛ وزیر امورخارجه روسیه، طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیون یک این کشور گفت: آمریکا به صورت عمدی ارزش دلار به عنوان پول ملی خود را دستکاری می کند و از آن به عنوان یک اهرم برای مجازات دیگر کشورها استفاده می کند.

وی ادامه داد آمریکا برای مجازات کشورها، به سرعت دسترسی آنها به خدمات بانکی دلاری را متوقف کرده و دسترسی دیگر کشورها که با کشور مذکور ارتباط دارند را نیز به دلار مسدود می کنند.

لاوروف می گوید دهه هاست که همه امیدوارند که آمریکا به عنوان منتشر کننده دلار به عنوان ارز مرجع بین المللی به وظایف خود در قبال آن عمل کند.

لاوروف گفت: اما حالا شاهد آن هستیم که آمریکا در حال دستکاری ارزش دلار بر اساس امیال خود است.

لاوروف ماه گذشته میلادی نیز پس از دیدار با مولود چاوش اغلو، همتای ترک خود، گفته بود که نقش دلار به عنوان ارز مرجع حساب ذخیره بین المللی کشورها، با توجه به رفتن روز افزون کشورها به سمت استفاده از ارزهای ملی خود به جای دلار در مبادلات تجاری با دیگر کشورها به زودی از بین خواهد رفت.

لاوروف گفت: سواستفاده شدید از دلار جایگاه آن را به عنوان ارز ذخیره بین المللی تضعیف خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر