بازدید 5645
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تا دیر نشده از کارشناسانی که تکنیک‌های مقابله با جنگ اقتصادی و اداره اقتصاد در بحران را می‌شناسند، استفاده شود

دکتر محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "در جنگ اقتصادی نیز مثل نبرد نظامی، بازار آزاد کارکرد خود را از دست می‌دهد. اقتصاد جز با نظم جایگزین و خواص شرایط غیرعادی قابل مدیریت نیست. روسای محترم قوا هرچند مدیریت اقتصاد را در دست گرفته‌اند اما همچنان موفق نشدند قیمت‌ها را به طور کامل کنترل کنند."
کد خبر: ۸۳۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲ 06 September 2018

تا دیر نشده از کارشناسانی که تکنیک‌های مقابله با جنگ اقتصادی و اداره اقتصاد در بحران را می‌شناسند، استفاده شوددبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که باید از کارشناسانی در عرصه اقتصاد استفاده شود که اداره اقتصاد در دوران بحران را می‌شناسند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در جنگ اقتصادی نیز مثل نبرد نظامی، بازار آزاد کارکرد خود را از دست می‌دهد. اقتصاد جز با نظم جایگزین و خواص شرایط غیرعادی قابل مدیریت نیست.

تا دیر نشده از کارشناسانی که تکنیک‌های مقابله با جنگ اقتصادی و اداره اقتصاد در بحران را می‌شناسند، استفاده شود

روسای محترم قوا هرچند مدیریت اقتصاد را در دست گرفته‌اند اما همچنان موفق نشدند قیمت‌ها را به طور کامل کنترل کنند.

مشاوره کارشناسانی هم که دانش کلاسیک شرایط عادی را دارند، موثر نیست زیرا خود آنها در چنین شرایطی باید فن مدیریت بحران بیاموزند.

مشورت کارشناسانی مفید است که تکنیک‌های مقابله با جنگ اقتصادی و اداره اقتصاد در بحران را می‌شناسند. تا دیر نشده است از این افراد استفاده شود.

بر اساس این گزارش، باید یادآور شد که پیش از این در 23 مردادماه سال جاری، دکتر محسن رضایی در جمع مدیران و متخصصان تولیدکننده دانش و فناوری با تشکر از کارآفرینان و نوآفرینان ایرانی گفته بودند: "امروز دشمنان ما با همه قدرت به صحنه آمدند. آقای ترامپ می خواهد پول ما بی ارزش شود و نفت ما صادر نشود و ما پشت میز مذاکره بنشینیم. البته این برخورد را با ترکیه هم انجام داده و به ارزش لیر ضربه زده. با روسیه و اروپا و کانادا هم به چالش و مشکل برخورد کرده اند. ترامپ می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال امتیازگیری از ملت ما است. ملت ما را نشناخته که قهرمان اقتصاد و فرهنگ هم هست. دشمن با زیر پا گذاشتن همه توافقات بین المللی می خواهد به سرعت به نتیجه برسد، این شرایط فرصتی است که در آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد. در این شرایط باید مردم را به صحنه فراخواند. امروز روز فراخوانی ملت ایران به صحنه است. باید محیط کسب و کار را برای فعالیت مردم آماده کرد و با دل بزرگ به جوانان اجازه ریسک کردن بدهیم.

نباید ترسید که جوانان کارآفرینان ما به خطا دست بزنند. با دلهای کوچک نمی شود انقلاب بزرگی را رقم زد. الان 90 درصد توانایی ما درحاشیه هستند. باید همه مردم را به صحنه مقابله با تحریم های اقتصادی فرا بخوانیم. باید در اقتصاد به خودمان برگردیم. باید با دست پر و با اقتدار به مقابله با مشکلات برویم و با کمک 15 کشور همسایه مان به جنگ تحریم ها برویم. ما می توانیم از طریق ابتکارات ونواوری مثلا ایجاد مینی پالایشگاه ها در مناطق مرزی درآمد خودمان را دو برابر کنیم. 

امروز بهترین فرصت برای برگشت ما به پاشنه خودمان به اقتصاد است. اساس این حرکت جوانان هستند. در سیاست های کلی برنامه ششم از شرکت های دانش بنیان و علم و فناوری نام برده ایم و به مجلس و دولت ابلاغ کرده ایم. در گذشته جوانان ما کاری کردند که صاحبان تکنولوژی دفاعی الان نیازمند دانش فنی ما هستند. چرا صنعت خودروی ایران تحول شایسته ای نیافته. اگر همزمان که یک محصول می آید، فناوری ساخت و دانش فناوری ها کار بشود، به تولید محصولات پیشرفته تر خواهیم رسید."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل