بازدید 3695

افت سهام اروپایی با افزایش ریسک سرمایه‌گذاری جهانی

در پی افزایش نگرانی‌ها از شدت گرفتن جنگ تجاری و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، شاخص‌های سهام اروپایی نیز در روز چهارشنبه همچون دیگر شاخص‌های جهانی با کاهش ارزش مواجه شد.
کد خبر: ۸۳۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 05 September 2018

افت سهام اروپایی با افزایش ریسک سرمایه‌گذاری جهانیدر پی افزایش نگرانی‌ها از شدت گرفتن جنگ تجاری و افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، شاخص‌های سهام اروپایی نیز در روز چهارشنبه همچون دیگر شاخص‌های جهانی با کاهش ارزش مواجه شد.

به گزارش «تابناک اقتصادی» به نقل از مارکت واچ، شاخص سهام SXXP اروپا در لندن امروز برای دومین روز متوالی کاهش یافت. این شاخص با افت 0.4 درصدی در رقم 378.19 قرار گرفت. SXXP در پایان روز سه شنبه نیز سقوط 0.7 درصدی داشت.

شاخص کلی سهام اروپا از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 2.8 درصد کاهش داشته است.

مهمترین شاخص سهام آلمان (DAX 30) نیز با افت 0.7 درصدی در رده 12,131.62 قرار گرفت، در حالیکه شاخص CAC 40 فرانسه نیز با افتی مشابه به 5,307.60 واحد رسید.

شاخص FTSE 100 لندن نیز به 7,428.89 رسید که این رقم نسبت به روز گذشته افتی 0.4 درصدی را نشان می‌دهد.

نسبت یورو به دلار امروز در بازار جهانی برابر با 1.1561 دلار محاسبه گردید. در روز سه شنبه، این نسبت در بازار سهام نیویورک برابر با 1.1583 ارزشگذاری شد.

ارزش پوند بریتانیا نیز نسبت به دلار در رده 1.2829 قرار گرفت، در حالی که دیروز سه شنبه هر پوند 1.2854 دلار معامله شد.

تنش‌های اخیر ایالات متحده و اقتصادهای بزرگ جهان و حتی شرکای این کشور در ماه‌های اخیر بازار جهانی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. از جمله این تنش‌ها می‌توان به موضع دولت آمریکا نسبت به کانادا اشاره کرد.

هرچند، آمریکا و کانادا در نظر دارند مذاکرات خود را در راستای یافتن راه حل موثر برای پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) هستند.

--- کاهش شاخص‌های آمریکا

شاخص‌های سهام ایالات متحده نیز روز چهارشنبه بواسطه افت ارزش غول‌های اقتصادی این کشور از جمله فیس بوک، سهام‌های انرژی، و نگرانی‌ از اعمال تعرفه‌های تنبیهی جدید توسط ترامپ بر روی کالاهای چینی کاهش یافت.
به نقل از رویترز، ارزش سهام فیسبوک در پایان امروز با کاهش 0.6 درصدی روبرو شد و سهام توییتر نیز دچار افت قابل توجه 2.4 درصدی شد.

کسری تراز تجاری ایالات متحد در ماه جولای به رکورد پنج ماهه رسید.

ارزش سهام آسیا نیز این هفته برای چند دور متوالی کاهش یافت. این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری بین آمریکا و چین و بی ثباتی اخیر در کاهش ارزش پول اقتصاد‌های نوظهور شدت گرفته است.

ترامپ در راستای سیاستهای حمایت گرایانه اقتصادی و با تاکید بر ضرورت دفاع از اقتصاد آمریکا که به گفته وی طی چند دهه تجارت ناعادلانه برخی کشورها به ویژه چین لطمه خورده، تعرفه های موجود بر کالاهای وارداتی از چین را افزایش داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است در صورتی که چین مازاد تجاری مبادلات خود با آمریکا را کاهش ندهد بر روی تمام کالاهای وارداتی چین تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد. مازاد تجاری چین در مبادلات خود با آمریکا ۳۳۵ میلیارد دلار است.

اقتصاددانان معتقدند جنگ تجاری ترامپ بر ۲ فرض بنا شده است: نخست اینکه آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی صادرات بیشتری به کشورهای دیگر خواهد داشت و در درجه دوم درآمد بیشتری از محل تعرفه‌ها خواهد داشت که هر دو ظاهرا به کاهش کسری حساب تجاری آمریکا منجر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها