بازدید 2429

دهلی‌نو به شدت به ایران در زمینه انرژی وابسته است

منابع هندی گفتند در دور بعدی مذاکرات هند و آمریکا، دهلی‌نو قصد دارد این نکته را که هند به شدت به نفت ایران وابسته است برای آمریکا روشن کند.
کد خبر: ۸۳۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 05 September 2018

منابع هندی گفتند در دور بعدی مذاکرات هند و آمریکا، دهلی‌نو قصد دارد این نکته را که هند به شدت به نفت ایران وابسته است برای آمریکا روشن کند.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، علی‌رغم تلاش‌های متعدد هند برای کم کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دولت ترامپ هنوز مشخص نکرده است که به دهلی‌نو معافیت می‌دهد تا بتواند به خرید نفت از ایران ادامه دارد و به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ایران ادامه دهد یا نه.

یک مقام دولت هند گفت دهلی‌نو گام محکمی به نفع روابط با ایران در جریان مذاکرات با آمریکا در روز پنج‌شنبه برخواهد داشت.

وی گفت دهلی نو روابط زیادی با ایران دارد و به وابستگی به ایران در زمینه انرژی ادامه خواهد داد.

این مقام افزود: «ما روابط زیادی با ایران داریم. ما می خواهیم این نکته را که هند به شدت به نفت ایران وابسته است برای آمریکا روشن کنیم. 83 درصد نفت ما از منابع خارجی تامین می شود و حدود 25 درصد این رقم از ایران وارد می‌شود که منبعی قابل اعتماد و مقرون به صرفه است.»

دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حالی از 4 نوامبر اجرایی می‌شود که انتظار می‌رود به شدت به روابط تجاری ایران و هند صدمه بزند. با این حال، دولت هند به پالایشگاه های خود اجازه داده است تا به واردات نفت از ایران با نفتکش‌ها و بیمه ایرانی ادامه دهند.

به گفته منابع هندی، دهلی‌نو همچنین به وزرای خارجه و دفاع امریکا خواهد گفت تطابق لازم برای پالایش انواع دیگر نفت خام در پالایشگاه‌های هند نیازمند زمان، تلاش و منابع است. بیشتر پالایشگاه‌های هند از نفت خام ترش ایران استفاده می‌کنند.

در مذاکره بعدی هند و آمریکا در سطح وزرا، سوشما سوآراج، وزیر امور خارجه هند و نیرمالا سیتارامان، وزیر دفاع این کشور حضور خواهند داشت. این وزرا احتمالا اهمیت استراتژیک بندر چابهار برای هند را به آمریکا یادآوری خواهند کرد.

چابهار زیرمجموعه موضوعات است. این بندر اجازه فعالیت‌های بشردوستانه و توسعه‌ای در افغانستان را خواهد داد. چابهار نقش مهمی دارد و حقیقتا تنها برای هند یک بندر نیست که در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

با این وجود، هند نه تنها از آمریکا درخواست اعطای امتیاز خواهد کرد بلکه در نظر دارد که واردات نفت از امریکا را نیز افزایش دهد.

این مقام هندی ادامه داد: «ما امسال 20.5 میلیارد دلار نفت از آمریکا وارد خواهیم کرد. واشنگتن باید قدر این تلاش‌های هند را بداند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی