بازدید 18980

فرجام تلخ رئیس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد

رئیس سابق دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد که پیش از این و به دنبال افشای اسناد مرتبط با تخلف‌های آموزشی پس از چندین سال از سمت خود عزل شد، بر اساس شنیده‌ها قرار است به کلی از این دانشکده اخراج شود؛ اتفاقی که حکایت از صحت اطلاعات منتشر شده در مورد وی و عمق فاجعه‌ای دارد که مدت‌ها بود در این دانشکده به وجود آمده بود.
کد خبر: ۸۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 04 September 2018
فرجام تلخ رئیس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه آزادرئیس سابق دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد که پیش از این و به دنبال افشای اسناد مرتبط با تخلف‌های آموزشی پس از چندین سال از سمت خود عزل شد، بر اساس شنیده‌ها به کلی از این دانشکده اخراج شده است؛ اتفاقی که حکایت از صحت اطلاعات منتشر شده در مورد وی و عمق فاجعه‌ای دارد که مدت‌ها بود در این دانشکده به وجود آمده بود.

به گزارش «تابناک»، بر اساس اطلاعات به دست آمده از دانشکده مدیریت واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال افشای برخی تخلفات علمی و آموزشی این دانشکده که عمدتاً با محوریت رئیس سابق دانشکده رخ داده بود، اکنون پس از گذشت چند ماه از عزل وی، موضوع اخراجش در دستور کار مسئولان دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

سخن از دکتر صالح اردستانی، دانشیار دانشکده مدیریت تهران مرکز است که پیش از این به مدت تقریبی ۶ سال در مقام ریاست این دانشکده قرار داشت و با اقداماتی نظیر منع اساتید مخالف از گرفتن پایان نامه، برداشتن بی حساب پایان نامه به نام خود، صدور مجوز تدریس برای برخی مقامات سیاسی، صدور مجوز برگزاری دفاع چندین پایان نامه در یک ساعت با اساتید راهنما و یا مشاور مشترک و... از مقام ریاست کنار رفت.

این استاد دانشکده که انتظار می‌رفت با عزل از سمت ریاست پاسخ تخلفاتی که در طول سال‌های دراز در دانشگاه آزاد کرده بود را گرفته باشد، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تحصیلی در شرایطی قرار گرفته است که بی شباهت به اخراج دائم از تدریس و عضویت هیأت علمی نیست.

اردستانی که دانش آموخته دکترای رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی است، در حالی عزل شد که برخی گزارش‌های رسیده، حکایت از وقوع تخلفات پرشماری در دانشکده تحت امر وی داشت؛ تخلفاتی که به تازگی موجب استقرار تیمی از بازرسان برای بررسی عملکرد وی و همکارانش نیز شده بود.

از جمله پرونده‌های گشوده شده او در زمان مدیریت شش ساله بر دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد، می‌توان به استفاده گسترده از استادان مدعو و عدم ارائه دروس به برخی اساتید هیأت علمی دانشکده اشاره کرد. به گونه‌ای که خود ایشان گاه در یک روز در جلسه دفاع از سیزده پایان نامه حضور می‌یافتند و برخی اساتید از داشتن یک پایان نامه محروم بودند. دفاع از پایان نامه‌های کپی-پیست شده و حذف اساتیدی که به این روند اعتراض می‌کردند، از دیگر تخلفات گزارش شده از این دانشکده است.

اگرچه در این باره هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است، اما بررسی‌های «تابناک» از چندتن از اعضای هیأت علمی دانشکده و نیز اخبار غیر رسمی به دست آمده موید این ادعاست.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت در همین رابطه به خبرنگار «تابناک»، گفت: تا آنجا که من می‌دانم در سال تحصیلی جدید برای دکتر اردستانی جز یک درس در گروهی غیر از تخصص وی، درس دیگری ارائه نشده است و پس از بررسی‌هایی که در مورد تخلف‌های گذشته وی شد، ایشان به زودی از دانشکده اخراج خواهد شد.

وی در مورد زمان قطعی شدن این خبر، اضافه کرد: فعلاً که در چارت درسی و برنامه اساتید نام ایشان دیده نمی‌شود، اما برای نتیجه گیری نهایی در این باره باید منتظر ماند  تا بازه ثبت نام دانشجویان و بسته شدن برنامه درسی دانشکده تمام شود.

به هر صورت در این باره باید منتظر ماند تا همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید چه شرایطی برای وی رقم خواهد خورد. با اینحال نکته مهمی که نباید از قلم انداخت اینکه برخورد با این مسئول سابق دانشکده قطعاً برای حل مشکلات ریشه‌ای دانشگاه کافی نیست و چه بسا لازم است بررسی‌های دقیقی در رابطه با تخلف‌های مشابه این موضوع در دیگر واحد‌های دانشگاه آزاد و نیز دانشگاه‌های سراسری کشور صورت بگیرد تا نظام آموزش عالی دیگر شاهد بروز تخلف‌های اینچنینی نباشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
جالبه که این موضوع اردستانی اینقدر برای تابناک مهمه
این خبره یا شب نامه!!! \
دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تبریز کم از این دانشکده نیست
معلومه این دانشکده مدیرای خوبی به کشور تزریق کرده که سونامی پوشاک بچه در کشور راه افتاده
در دانشگاه بین الملل امام استاد در یک روز 4 تا پایان نامه بودند حتی تذکر هم نگرفت تازه تشویق هم شد. البته استادان دانشگاه فکر می کنند خیلی به قوانین آشنا هستند. باید سالی یکبار خواندن و ابلاغ شود و نیز کارکنان
نظام حق التدریس فسادی در دانشگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی بوجود آورده که به این زودی ها قابل حل نیست.
من علوم تحقیقات هتلداری می خوندم ورودی 87.مدیر گروه ما یک خانم با مدرک مامایی بود که بورسیه دکترا دانشگاه را گرفته بود.اگر قرار به اخراجه خیلی ها باید اخراج شوند.
خدا رو شکر یک متخلف تنبیه شد
چگونه است که نام فردی که هنوز خطایش مورد بررسی قرار نگرفته یا نتایج بررسی اعلام نشده است ، کاملا واضخ و نه با حروف اول نام ، اعلام می شود؟
جالبه
عین همین تخلفات تو یکی از دانشکده های دانشگاه تهران هم که بنده اونجا درس میخوندم میفته حتی شدید تر ولی آبم از آب تکون نمیخوره.
با سلام بنده بعنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد شاهدها تخلفاتی به مراتب سنگین تر از موارد مطرح شده در مورد ایشان بودم
تو هر کشور منظم دیگه ای چنین فردی را به دادگاه می کشاندند
سلام. اگر میخواهید بیشتر از این مطلبی که نوشتید در مورد ایشان بدانید یک نوری هم بر دوران خدمت ایشان در دانشگاه عدالت بیاندازید. قطعا سورپزایز خواهید شد!
از این بدتر در فیروزکوه است. اما کی به اونجا رسیدگی میکنه؟
از اینا کم تو کشور نداریم.
به نظرم اسم ایران رو باید عوض کنن. بزارن فسادستان
این موارد در دانشگاه های دولتی از جمله علوم پزشکی هم وجود دارد.
با این حساب اکثر روسا دانشکده ها باید اخراج بشن
وای وای چه تخلفاتی
به جای این تسویه حساب های شخصی برید دنبال اونایی که مردم رو بدبخت کردن
فقط عزل و اخراج! اگر تخلفاتي كه گفته شد داشته نبايد مجازات بشه؟!!! اينطوري با متخلفان برخورد ميكنن و ميخوان تخلف كم بشه؟!
نتیجه گیری این خبر کاملابجاست...
میره یه جای دیگه مدیر میشه با پست بالاتر
آیا پول هایی که از این تخلفات عایدش شده برگردونده میشه؟ آیا مجازات کیفری براش درخواست میشه؟
اين آقا آنجا را تبديل به مركز امنيتي كرده بود من هم مي خواهم افشا گري كنم
خخخخ
اين آقا آنجا را تبديل به مركز امنيتي كرده بود من هم مي خواهم افشا گري كنم
اوضاع دانشکده علوم پایه واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد از این هم بدتر است...خواهشا مسولان مربوطه با جدیت اقدام کنند و اساتید رد ظلم قرار گرفته را نجات دهند
دانشگاه آزاد قاتل علم و ماشین تخریب اقتصاد کشور
ولی باید ازش تجلیل می شد چون مدیرهای لایق این مملکت رو داشته تربیت می کرده.
بله به عنوان یکی از دانشجویان سابق این دانشکده موارد گفته شده و رفتار تبعیض امیز ایشان با افراد کاملا درست است . ضمنا بیسوادی، رفتار غیر اخلاقی و رفتار تبعیض امیز بر خی از اساتید با دانشجویان و فروش نمره .. نیز باید در این دانشکده مورد بررسی قرار گیرد
کاملا تابلویه که گزارش جهت دار و دور از انصافه
مشابه به این وضعیت حتی در حال حاضر در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد شهرستانها دیده می شود ولی کسی رسیدگی نمی کند.
تابناک جان موارد اتهامی ایشان که موضوعی متداول وشایع در بسیاری از دانشگاههای دولتی نیز بوده که در جریان می باشد!!!!
خیلی عالی بود
از این کارها در دانشگاه آزاد زیاد هست، هم در زمان رفسنجانی و هم حالا....
مملكت نيست
بايد حتما به دادگاه تخلفات اداري شكايت بشه و براي تخلفات ايشون راي سنگين صادر بشه بلكه براي بقيه درس عبرتي باشه
همه واحد‌های دانشگاه ازاد همینه
حیف عنوان استاد
برسه به دست اونهایی که مدعی هستند فساد تو کشور انگشت شمار هست.
به کچل میگن زلفعلی اسم این بابا رو هم گذاشتن صالح !!
دانشگاه آزاد نرین تروخدا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر