بازدید 3281
۱

پشت پرده آتش سوزی جنگل های زاگرس چیست؟

کد خبر: ۸۳۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 04 September 2018

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس گفت: ایجاد زمین کشاورزی، سهل انگاری مسافران و فعالیت سودجویان مهمترین دلایل آتش سوزی های جنگل های زاگرس است.

محمد بیرانوندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آتش سوزی های جنگل های زاگرس گفت: جنگل های زاگرس از گذشته های دور تا به امروز نعمتی برای مردم مناطق زاگرس نشین بوده اند به عبارتی این جنگل‌ها یک پیوند دیرینه ای با زندگی مردم دارند. همیشه این درختان سایه ای بوده اند برای آرامیدن مردمان این دیار و مردم همه گونه از این نعمت بهره برده اند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین ما از این جنگل ها به عنوان یک میراث گران بها یاد می کنیم و بدون شعار و اغراق این میراث را دوست داریم. امروز با توجه به اینکه صنعت از سنت پیشی گرفته است، خطرات بیشتری محیط زیست را تهدید می کند و ضرورت و لزوم حفظ این جنگل ها بیشتر احساس می شود.

وی افزود: در گذشته به صورت طبیعی و سنتی خطراتی برای این جنگل ها وجود داشت. عواملی مانند گرمای هوا، خشک شدن طبیعی یا ناشی از بیماری درختان، خشک شدن علف ها و... ممکن بود باعث آتش سوزی شود. اما این اتفاقات طبیعی آسیب آنچنانی به جنگل ها وارد نمی کند که اگر می کرد تا به حال نابود شده بودند.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: حتی مردم بومی منطقه نیز در گذشته به واسطه همزیستی که با طبیعت داشتند نیازهای خود را از طریق این جنگل ها بر طرف می کردند و به صورت ناآگاهانه ممکن بود آسیب‌هایی را هم به درختان وارد کنند اما همه این موارد جزء چرخه طبیعت است و آسیب چندانی به محیط زیست منطقه وارد نمی‌کرد امروزه با صنعتی شدن برداشت‌ها این چرخه به هم ریخته و این میراث را در معرض خطر قرار داده است.

وی تصریح کرد: نمی توان گفت چه درصدی از آتش سوزی ها علل انسانی و یا سود جویانه دارد اما حتماً بخشی از این تخریب ها برای ایجاد زمین کشاورزی، بخشی از طرق سهل انگاری مسافران در خاموشش کردن آتش خود و بخشی هم احتمالاً به وسیله سود جویان است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز داشت: آن گونه که من اطلاع دارم مامورین سازمان جنگل ها و محیط زیست نظارت خوبی در منطقه دارند و از هر نوع تولید و حمل زغال جلوگیری می کنند و در صورت کشف، بار را مصادره و فرد جریمه می شود اما این به معنای تولید نشدن زغال به صورت مخفیانه نیست. اما در مورد وجود کارخانه ها یا کارگاه های تولید زغال انشاالله که این گونه نیست اما اگر باشد مصیبتی است که جای نگرانی فراوانی دارد.البته به صورت دستی و سنتی بنده اطلاع دارم که برخی ها با آتش زدن درختان زغال تولید می کنند اما این که کارگاه هایی وجود داشته باشد را حتما پیگیری می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توی این مملکت هر اتفاقی که میفته بدون شک یا پشت پرده دارد یا حباب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل