بازدید 2523
۱
امیر کویت پیشنهاد خواهد داد؛

لزوم به کار گیری عقلانیت در مدیریت نزاع آمریکا با ایران

یک روزنامه اماراتی در گزارشی در خصوص سفر آتی امیر کویت به آمریکا گفته شیخ صباح که پیش از این نقش میانجی را بازی کرده تلاش خواهد کرد دیدگاهی عقلانی در خصوص نزاع آمریکا با ایران ارائه کند.
کد خبر: ۸۳۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 02 September 2018

یک روزنامه اماراتی در گزارشی در خصوص سفر آتی امیر کویت به آمریکا گفته شیخ صباح که پیش از این نقش میانجی را بازی کرده تلاش خواهد کرد دیدگاهی عقلانی در خصوص نزاع آمریکا با ایران ارائه کند.

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه اماراتی العرب، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت قرار است چهارشنبه آتی برای گفتگو درباره پرونده های منطقه به واشنگتن سفر کند و کاخ سفید اعلام کرده است که قرار است در این دیدار تحولات روابط دو کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد.

روزنامه العرب در گزارش خود نوشته که سفر امیر کویت به آمریکا به ویژه در شرایطی که کویت خود را در مرکز تقابل احتمالی آمریکا و ایران می بیند اهمیت زیادی دارد و این کشور بیم دارد که در قلب بحران تهران و واشنگتن قرار بگیرد و شیخ صباح تلاش می کند در سفرش به آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره پرونده های پیچیده منطقه گفتگو کند.

العرب به نقل از کارشناسان و تحلیلگران مسائل منطقه گزارش داده که امیر کویت پیش از این هم نقش میانجیگری را در پرونده های مختلف منطقه بازی کرده است و در سفرش به آمریکا دیدگاهی عقلانی را مطرح و تلاش خواهد کرد تا منطقه را وارد نزاع آمریکا با ایران کند و به واشنگتن بفهماند که به همان اندازه که به اعمال فشار بر ایران اهمیت می دهد باید به حفظ امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز اهمیت بدهد.

بر اساس این گزارش کارشناسان و تحلیلگران نظامی و سیاسی معتقدند که با وجود بالا گرفتن تنش لفظی میان ایران و آمریکا اما امکان وجود کانال هایی که به دنبال راهکار دیپلماتیک و قانونی برای حل این اختلافات باشند را نمی توان انکار کرد و کویت نیز ضمن اینکه خواستار اعمال فشار بر ایران است اما معتقد است که این اقدام باید از طریق راهکار مذاکره و فشارهای دیپلماتیک و قانونی صورت بگیرد تا اینکه تقابلی نظامی در منطقه ایجاد شود.

این روزنامه به نقل از ناظران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گزارش داده امیر کویت که کشورش سابقه میزبانی گفتگوهای سیاسی برای حل بحران یمن را داشته است در تلاش است تا تصویری واضح و دقیق از بحران یمن در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار بدهد و این مسأله را روشن کند که آمریکا چگونه می تواند به حل این پرونده کمک کند به ویژه که دولت پیشین این کشور (دولت اوباما) بخشی از مسئولیت به تأخیر افتادن راهکار سیاسی برای حل بحران یمن را برعهده دارد.

این روزنامه اماراتی در گزارش خود به اقدام جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا برای ایجاد کانال های مذاکره با انصار الله اشاره کرده و گفته که این مسأله سبب شد تا به انصار الله مشروعیت داده شود و دولت ترامپ باید این اشتباه را جبران کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسئولان ما هم باید در مواجهه با رژیم وحشی آمریکا، عقلانیت و دانش مدیریت را بکار بگیرند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل