بازدید 32317
۴
بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز سیزدهم

شاهکارتاریخیِ‌نوشادعالمیان با مدال‌غیرممکن پینگ‌پنگ‌آسیا/ دوچرخه‌سواری‌ایران هم مثل بوکس دست‌خالی ازاندونزی برگشت+تصاویر

در روز خالی از مدال کاروان ورزش ایران و در حالی که رشته هایی همچون دوچرخه سواری و بوکس برخلاف مدال های متعدد دوره قبل، با عملکردی بسیار ضعیف دست خالی بازی های آسیایی را ترک کردند، نوشاد عالمیان شگفتی ساز شد و در رشته ای که هیچ تصور و پیش بینی برای مدال آوری اش نمی شد، نشان برنز ایران را پس از نیم قرن قطعی کرد.این ورزشکار مازندرانی(بابلی) و برادرش نیما که در خانواده پینگ پنگی پرورش یافته اند، غیرممکن را مقابل قدرت های شرق آسیا ممکن کردند
کد خبر: ۸۲۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 31 August 2018

روز دوازدهم بازی های آسیایی اندونزی، برای کاروان ایران روزی کم رویداد بود و تنها دوجرخه سواران ماده مدیسن ایران و جودوکار سنگین وزن کشورمان در کنار چند رشته معدود آبی در جدول صبحگاهی بودند که از دور مسابقات حذف شدند اما مصاف تاریخی نوشاد عالمیان و صعود به جمع چهار ستاره نهایی پینگ پنگ قاره، ورق را برگرداند و شادی را به اردوی ورزشکاران کشورمان آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، در روز خالی از مدال کاروان ورزش ایران و در حالی که رشته هایی همچون دوچرخه سواری و بوکس برخلاف مدال های متعدد دوره قبل، با عملکردی بسیار ضعیف دست خالی بازی های آسیایی را ترک کردند، نوشاد عالمیان شگفتی ساز شد و در رشته ای که هیچ تصور و پیش بینی برای مدال آوری نداشت نشان برنز ایران را پس از 60سال قطعی کرد.این ورزشکار بابلی و برادرش نیما که در خانواده پینگ پنگی پرورش یافته اند، غیرممکن را مقابل قدرت های شرق آسیا ممکن کردند.

بازیکن سرشناس تیم ملی پینگ پنگ ایران در یک بازی حساس مقابل حریف هنگ کنگی به برتری رسید و برای نخستین بار در کمال ناباوری راهی نیمه نهایی جاکارتا 2018 شد و طلسم تنیس روی میز را شکست. در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های آسیایی نوشاد عالمیان در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات از ساعت 18 به وقت محلی به مصاف وونگ چون تینگ از هنگ کنگ دارای رنکینگ 10 جهان رفت و کار غیرممکن را به ممکن تبدیل کرد. عالمیان تنها نماینده ایران در این مرحله بود و برای رسیدن به یک چهارم ظهر امروز توانست مقابل پینگ پنگ باز قدرتمند کره جنوبی به برتری برسد.

این ستاره مازندرانی در گیم اول بازی خوبی را ارائه نداد و با نتیجه 11-6 نتیجه را واگذار کرد. ولی در گیم‌های بعد عالمیان بازی را با شگرد «بک هندهای سنگین» و «سرویس های های تاس» معروفش در اختیار گرفت و در گیم‌های دوم، سوم و چهارم توانست با نتایج 11-8، 12-10 و 11-5 از حریف پیش بیفتد. در گیم پنجم عالمیان توانست با یک بازی حساب شده با نتیجه 10-8 به پیروزی رسید. در پایان این بازی نوشاد عالمیان توانست با نتیجه عالی و قاطع 4 بر یک مقابل حریف سختکوش خود به برتری دست پیدا کند. با این نتیجه مدال برنز عالمیان قطعی شد و حالا بعد از 60 سال تیم تنیس روی میز ما هم صاحب مدال خواهد شد. 

نوشاد عالمیان استعداد نابی است که زیر نظر پدر و عموی خود ( که در دهه 60 و 70 ملی پوش تنیس روی میز ایران بودند) و با برنامه های طولانی مدت فدراسیون پینگ پنگ در دوره ریاست مهندس شاهرخ شهنازی (دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک) پرورش پیدا کرد و امروز یکی از بزرگترین طلسم های ورزش ایران را پاره کرد.

ارزش این مدال آسیایی دست کمی از نشان المپیک و قهرمانی جهان ندارد چرا که همه غول های پینگ پنگ دنیا در قاره آسیا حضور دارند و در این دوره ژاپنی های معروف پشت سد محکم نوشاد عالمیان نتوانستند به نیمه نهایی برسند. صبح امروز نیما عالمیان که روز گذشته موفق شد حریفی از مالزی را شکست دهد در مرحله یک هشتم مقابل حریف ژاپنی قرار گرفت و 4 بر یک شکست خورد تا به کارش پایان دهد.

شاهکار تاریخی نوشاد عالمیان با مدال غیرممکن پینگ پنگ آسیا/ دوچرخه سواری ایران مثل بوکس، دست خالی از اندونزی برگشت

محجوب از رسیدن به مدال بازماند
رقابت های جودوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی٬ امروز (جمعه) با برگزاری رقابت های اوزان سنگین به پایان رسید و در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مردان، «جواد محجوب» پس از استراحت در دور نخست٬ حریفی از قرقیزستان را شکست داد. وی در نیمه نهایی مقابل «اولزی بایار» نایب قهرمان جوانان جهان ایستاد و در ثانیه های پایانی٬ نتیجه را واگذار کرد. «محجوب» سپس برای کسب مدال برنز با «بیک مراد اولتیبویف» نایب قهرمان جوانان جهان از ازبکستان مبارزه کرد و در نهایت با شکست تاتامی را ترک کرد تا بدون مدال بماند. با این اوصاف تیم جودوی ایران با یک مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.تیم ایران در دوره گذشته بازی های اسیایی به مدالی نرسیده بود.

شاهکار تاریخی نوشاد عالمیان با مدال غیرممکن پینگ پنگ آسیا/ دوچرخه سواری ایران مثل بوکس، دست خالی از اندونزی برگشت

باد به بادبان قایق های ایرانی نوزید!
پس از 7 روز و برگزاری 12 دور رقابت در مسابقات بادبانی بازی های آسیایی مسعود جانی نسب در کلاس Laser Standard چهاردهم و نیما رهبری در کلاس Laser 4.7 هجدهم شدند. نمایندگان کشورمان در 2 کلاس بادبانی با هدایت عمار رئوفی در بازی های آسیایی شرکت کردند.مسعود جانی نسب در پایان 12 دور مسابقه در رده چهاردهم کلاس Laser Standard قرار گرفت. در این کلاس نمایندگان کره، مالزی و سنگاپور صاحب مدال شدند.در کلاس Laser 4.7 نیما رهبری سیلور کشورمان در پایان 12 دور مسابقه رتبه هجدهم را به خود اختصاص داد. در این کلاس نمایندگان مالزی، چین و هند روی سکو رفتند.

نمایندگان سامبوی ایران حذف شدند
طی امروز و فردا مسابقات سامبوی بازی های آسیایی 2018 برگزار می شود و ایران هم چند نماینده در این رشته رزمی دارد.سهیل جمال آبادی نخستین نماینده سامبوی کشورمان در وزن منهای 52 کیلوگرم مردان در همان نخستین مبارزه خود برابر دژومی خسنی از تاجیکستان نتیجه را واگذار کرد. این نماینده ایران به جدول شانس مجدد رفت؛ اما این بار هم مقابل نماینده ازبکستان باخت و حذف شد. الهام بهرامی در وزن منهای 48 کیلوگرم دومین نماینده سامبوی ایران در بازیهای آسیایی بود که هم مثل نماینده اول در بخش مردان برابر تورگوبایومادینا از ازبکستان باخت. او در جدول شانس مجدد با نماینده ترکمنستان مصاف  داد که دومین باختش را هم تجربه کرد و حذف شد. 

صعود آقامیرزایی به فینال کایاک 200 متر
در ادامه مسابقات آبهای آرام بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر پالمبانگ علی آقامیرزایی در رقابت نیمه نهایی کایاک یکنفره ۲۰۰ متر با زمان ۳۶.۸۳۸ ثانیه دوم شد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد.این قایقران صبح امروز در گروه خود در دور مقدماتی چهارم شده بود. همچنین آرزو حکیمی و تیم دونفره کانوی مردان هم توانسته بودند صبح امروز مجوز حضور در فینال را کسب کنند.

شاهکارتاریخیِ‌نوشادعالمیان با مدال‌غیرممکن پینگ‌پنگ‌آسیا/ دوچرخه‌سواری‌ایران هم مثل بوکس دست‌خالی ازاندونزی برگشت+تصاویر

واترپلوى ایران به ژاپن باخت و از فینال بازماند
تیم ملی واترپلوى ایران که پس از پیروزی مقابل عربستان راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ شده بودند، امروز (جمعه) مقابل حریف قدرتمند آسیایی خود ژاپن به آب زدند. ملی پوشان ایران اگر چه شروع خوبی نداشتند و خیلى زود 5 گل از حریف فرصت طلب عقب افتادند اما در ادامه سعى کردند از فشار حملات حریف کم کنند.تیم ملی ایران در نهایت با نتیجه ۱۸ بر ۷ مقابل ژاپن شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.ملی پوشان ایران در ادامه این مسابقات و در مرحله رده بندی باید برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار قزاقستان و چین بروند.چین و قزاقستان به مصاف هم رفته اند تا تکلیف حریف ایران در مرحله رده بندی مشخص شود. تیم های سنگاپور و کره جنوبی نیز با برتری مقابل حریفان خود برای ایستادن در رتبه 5 و 6 باید به مصاف هم بروند. همچنین عربستان و اندونزی بازنده های این دو دیدار هم برای جایگاه 7و 8 باهم به رقابت می‌ کنند.

دوچرخه سواری ناکام محض در جاکارتا با دنیایی از ابهام
کایرین: احسان خادمی و محمد دانشوردر گروه‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند. خادمی در گروه خود پنجم شد در حالی که دوچرخه‌سواران قزاق، اندونزی، کره و تایلند به ترتیب در جایگاه اول تا چهارم دور مقدماتی قرار گرفتند. دانشور هم بعد از حریفانی از تایلند، چین و قزاق در مکان چهارم قرار گرفت. هر دو دوچرخه سوار از رسیدن به فینال باز ماندند.

ماده مدیسون: تیم ایران متشکل از مهدی سهرابی و محمد رجبلو در این ماده و در رقابت با 11 کشور در رده هشتم ایستاد تا بدین ترتیب پرونده دوچرخه‌سواری ایران بدون کسب حتی یک مدال بسته شود.

شاهکارتاریخیِ‌نوشادعالمیان با مدال‌غیرممکن پینگ‌پنگ‌آسیا/ دوچرخه‌سواری‌ایران هم مثل بوکس دست‌خالی ازاندونزی برگشت+تصاویر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مبارک باشد
خبر رو باز کردین خودتون؟
ورزش ایران درجا زده
این چه مدل صفحه آرایی ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل