بازدید 3868

افزایش اشتغال‌زایی با واگذاری پروژه‌های نیمه کاره دولتی به بخش خصوصی/امیدوارم دوره کنونی منجر به بازسازی اقتصاد درونی کشور شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری پروژه های نیمه کاره دولتی به بخش خصوصی با در نظر گرفتن طرح های تشویقی منجر به افزایش اشتغال زایی می شود.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 31 August 2018

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کرده است، امروز (پنجشنبه، 8 شهریورماه) در حاشیه بازدید از شرکت فولاد غرب آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا چندی پیش این کارخانه وضعیت نامرتبی داشت، میزان تولیدات آن کاهش پیدا کرده بود ولی با تشکیل یک ستاد، همتی شد که کارها را پیگیری کنند و امروز تلاش آن ها به نتیجه رسیده است، یکی از کارهای مهم این شرکت این است که زنجیره نیاز کارخانه را خودشان تامین کرده اند و قطعات موردنیاز کارخانه را نیز تولید می کنند و اقدامات سامان یافته مهندسی انجام می دهند، همچنین تولیدات این شرکت صادر شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازی ها باید از ورق های تولیدی شرکت فولاد غرب آسیا استفاده کنند و ترسی برای استفاده از تولید داخل نداشته باشند، همچنین لازم به ذکر است که این اقدام زنجیره های تولید داخل را به یکدیگر متصل می کند.

وی افزود: برای پساب این کارخانه نیز تدبیر شده تا هم مشکل زیست محیطی ایجاد نشود وهم از آب تصفیه شده آن استفاده کنند.برای بخش های تحقیق و توسعه این کارخانه کمک های لازم انجام می شود، همچنین استاندار قم نیز جلساتی را برگزار می کند تا کمک های لازم ارائه شود.

ایجاد ثبات نسبی در حوزه تولید با ایجاد بازار ثانویه ارز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نوسان نرخ ارز مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد ولی با ایجاد بازار ثانویه ارز ثبات نسبی ایجاد شد. برای تقویت صنایع تولیدی باید بودجه در گردش باشد که بانک ها در این مسیر باید واحدهای تولیدی را کمک کنند البته ابتدا باید مشکلات بانک ها حل شود تا آن ها بتوانند به واحدهای تولیدی کمک کنند.

دکتر لاریجانی اظهار داشت: باید برای تولید داخلی سرمایه گذاری کنیم و اکنون با توجه به شرایط ارزی کشور اضطرارا این دوره گذار می تواند حجم سرمایه گذاری داخلی را افزایش دهد که منجر به اشتغال زایی و افزایش توان ملی می شود.

ضرورت ارائه مشوق اقتصادی برای واگذاری پروژه های نیمه کاره دولتی به مردم و بخش خصوصی

رئیس نهاد قانونگذاری کشور بیان کرد: باید پروژه های نیمه کاره دولتی با در نظر گرفتن تشویق های لازم به مردم واگذار شود در این مسیر به بخش های خصوصی که وارد این عرصه شوند 10 سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته می شود، همچنین نیاز نیست که بلافاصله منابع اولیه را پرداخت کنند علاوه بر این ها کمک هایی نیز به این بخش ارائه می شود، با اجرای این طرح اشتغال زایی فراوانی ایجاد می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این دوره که به زعم دیگران فشار بیرونی بر کشور است، منجر به بازسازی اقتصاد درونی کشور شود و تاب آوری اقتصاد را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل