بازدید 2639

دغدغه عدم تایید صلاحیت با شفاف شدن امور وجود دارد

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه دغدغه تایید صلاحیت با شفاف شدن آراء برای نمایندگان وجود دارد، گفت: طرح شفافیت آراء به فعالیت تشکیلاتی نمایندگان مجلس دهم کمک می کند.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 31 August 2018

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان مجلس می‌شود، گفت: موضوع شفاف سازی آراء نمایندگان بر اساس ماده 69 قانون اساسی و همچنین آیین نامه داخلی مجلس باید از ابتدا انجام میشد اما فقط بخشی از آن که منتشر شدن مشروح مذاکرات محسوب می شود محقق شده است.

مردم باید در جریان آراء نمایندگان قرار بگیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مردم باید در جریان آراء نمایندگان قرار بگیرد اما این مهم انجام نشده است. این در حالی است که مردم مطالباتی دارند و باید بدانند نماینده منطقه آنها چه موضوعات و دغدغه هایی را دنبال کرده است.

شفافیت آراء از بروز برخی پشت پرده ها جلوگیری می کند

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد شفافیت آراء نمایندگان مجلس می تواند زمینه جلوگیری از بروز برخی پشت پرده ها که شاید برخی افراد درگیر آن می شوند را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان گاهی برای رای دادن یا حتی رای ندادن تحت فشار هستند، تصریح کرد: بر این اساس وقتی طرح مذکور اجرایی شود دیگر این مهم رخ نخواهد داد و همه چیز علنی می شود.

دغدغه تایید صلاحیت با شفاف شدن آراء برای نمایندگان وجود دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با در خصوص دغدغه برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه اگر آراء شفاف شود شاید در تایید صلاحیت دوره بعدی نیز اثرگذار باشد، اظهار کرد: این دغدغه برای نمایندگان وجود دارد و برخی عنوان می کنند آیا آزادی بعد از بیان رای نیز وجود دارد لذا باید شورای نگهبان تکلیف این مهم را مشخص کند.

وی افزود: افراد تا پایان دوره نمایندگی مصونیت دارند اما این دغدغه حتی برای بعد از دوره نمایندگی نیز وجود دارد .

شفافیت آراء به فعالیت تشکیلاتی نمایندگان کمک می کند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه آیا شفافیت آراء می تواند به فعالیت تشکیلاتی نمایندگان کمک کند یا خیر، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مجلس دهم مسئله ضعف کار تشکیلاتی نمایندگان است و این طرح می تواند در بر طرف کردن این ضعف موثر باشد زیرا پایبندی به تشکیلات و فعالیت بر اساس این مهم دارای اهمیت زیادی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار