بازدید 2827

نظام رتبه‌بندی معلمان بدون نظر موافق دولت به جایی نخواهد رسید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید از آنجایی که طرح رتبه‌بندی معلمان بار مالی برای دولت داشت، به جایی نرسید؛ لذا دولت باید آن را در قالب لایحه ارائه کند.
کد خبر: ۸۲۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 31 August 2018

سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه 157 نفر از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور جهت تسریع در ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: گفت: نظام رتبه‌بندی که مجلس و کمیسیون آموزش به دنبال اجرای آن بود هنوز محقق نشده؛ در واقع طرح نظام رتبه‌بندی معلمان با آنچه که دولت به دنبال اجرایی شدن آن است، تفاوت دارد.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در اجرای طرح مذکور رتبه‌های معلمان همانند دانشگاه که مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمام وجود دارد، باید مشخص می‌شد و حقوق و مزایای معلمان نیز به نسبت رتبه آنها افزایش پیدا می‌کرد.

نظر نمایندگان در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با نظر دولت متفاوت است

وی بیان کرد: اگرچه دولت مدعی است که نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کند اما آنچه انجام شده با مواردی که خواسته فرهنگیان است تفاوت بسیار دارد نظر نمایندگان در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با نظر دولت متفاوت است و هر کدام بر موارد خاصی تاکید می‌کنند و ایده‌ها در این زمینه با یکدیگر فرق دارد.

طرح رتبه‌بندی معلمان بار مالی داشت، به جایی نرسید

عبادی با بیان اینکه از آنجایی که طرح رتبه‌بندی معلمان بار مالی داشت بدون رضایت دولت به جایی نرسید، ادامه داد: دولت می‌تواند با ارائه لایحه اعتبارات لازم برای اجرای این طرح را تامین کند؛ اجرا رتبه‌بندی فرهنگیان می‌تواند تاثیرگذاری درازمدتی در عملکرد معلمان داشته باشد.

حضور نیروهای باکیفیت در آموزش و پرورش یکی از ضروریات است

وی با بیان اینکه حضور نیروهای باکیفیت در آموزش و پرورش یکی از ضروریات است، خاطرنشان کرد: با اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان می‌توان انگیزه آنها را برای عملکرد بهتر افزایش داد از سوی دیگر این نظام برای نخبگان مشوقی می‌شود تا جذب آموزش و پرورش شوند؛ در حال حاضر نیروهای این وزارتخانه تلاش می‌کنند به سایر سازمان‌ها منتقل شوند تا بتوانند حقوق و مزایای مناسب به دست آورند.

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به اعتباری بسیاری نیاز دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان همانند اجرای سند تحول بنیادین به اعتباری بسیاری نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار