بازدید 4413
۱
لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس درخانه الدحیل بدنباخت/کار به تهران کشید

کد خبر: ۸۲۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 28 August 2018

پرسپولیس در بازی رفت خود مقابل الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با حداقل شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، بازی رفت تیم‌های الدحیل قطر و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه آغاز شد که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود تیم قطری به پایان رسید. تک گل این بازی را علی معز در دقیقه 15 به ثمر رساند.

ترکیب الدحیل؛ امین لکومته، لوکاس مندز، محمد موسی، سلطان بریک، مراد ناجی، لوییز مارتین (عبدالسلام - 68)، عاصم مادیبو (هاشم راوی - 75)، نام تائه هی، ادمیلسون (علی حفیف - 86)، علی المعز و یوسف العربی 

ترکیب پرسپولیس؛ علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، بشار رسن، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی(آدام همتی - 87) و علی علیپور(گادوین منشا - 78)

پرسپولیس در زمین الدحیل بد نباخت/صعودبه تهران کشید

الدحیل تاکنون دو بار در این مرحله با شکست مقابل حریفان از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازمانده است و این بار هم در حالی که تصور می شد با ستارگان پرتعدادش، پرسپولیسِ محروم از جذب بازیکن را گلباران کند اما با حداقل فاصله از سد شاگردان برانکو گذشت تا در تهران با جهنم 100هزارنفری روبرو باشد. نبیل معلول، سرمربی کنونی الدحیل که در این فصل هدایت نماینده قطر را برعهده گرفته، پیش از جام جهانی روسیه در جدالی دوستانه موفق شده بود روی نیمکت تیم تونس شاگردان کی روش را شکست دهد.

کمال کامیابی نیا، بشار رسن، حسین ماهینی و سیامک نعمتی چهار بازیکنی بودند که با دریافت کارت زرد احتمالی در این جدال از همراهی تیم در بازی برگشت محروم می شدند که در مورد نعمتی صدق کرد و این مهاجم برانکو بازی حساس در تهران را از دست داد. 

دیدار برگشت دو تیم روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

شرح گل

الدحیل قطر 1 پرسپولیس 0 : (دقیقه 15، معز): ارسال از سمت راست برای معز در سمت مخالف که بازیکنی او را پوشش نمی‌داد گل اول این بازی را به نام الدحیل کرد.

نیمه اول

در آغاز بازی قرمزپوشان الدوحیل بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و سعی داشتند با بردن توپ به زمین پرسپولیس بر بازی مسلط شوند.

آنها در این کار موفق عمل بودند و روی یکی دو صحنه فرصت‌های خوب گلزنی خلق کردند که روی یکی از این فرصت‌ها که از سمت چپ روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد توسط علی معرز در دقیقه ۱۵ به گل رسیدند.

البته قرمزپوشان الدحیل فرصت‌های دیگر گلزنی هم خلق کردند.

علی معز در دقیقه ۲۸ پشت محوطه جریمه پرسپولیس فرصت شوت‌زنی داشت که ضربه او از بالای دروازه به اوت رفت.

البته برانکو و شاگردانش هم پس از گلی که دریافت کردند سعی داشتند روی ضدحملات دروازه حریف را با خطر مواجه کنند.

امید عالیشاه روی پاس خوب بشار رسن در دقیقه ۲۴ فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه حریف به دست آورد اما توپ او راهی به دروازه پیدا نکرد.

پرسپولیس در زمین الدحیل بد نباخت/صعودبه تهران کشید

نیمه دوم:

در آغاز نیمه دوم دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند چراکه شاگردان برانکو که نیمه اول را با یک گل خورده به رختکن رفته بودند، تلاش زیادی انجام دادند تا با ایجاد موقعیت گل روی دروازه حریف گل خورده را جبران کنند. البته پرسپولیسی‌ها روی یکی دو صحنه موفق بودند و توانستند پشت محوطه جریمه حریف ضربه ایستگاهی به دست بیاورند و دروازه الدحیل را تهدید کنند.

روی یکی از همین صحنه‌ها که در دقیقه ۴۶ رخ داد، محمد موسی روی امید عالیشاه مرتکب خطا شد و در ادامه با استفاده از یک ضربه ایستگاهی محمد انصاری با یک شوت زیبا دروازه را هدف قرار داد اما شوت مدافع پرسپولیس از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۰ نیز باز هم قرمزپوشان الدحیل روی امید عالیشاه مرتکب خطا شدند که این بار شاگردان برانکو نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

در بین حملات نصفه و نیمه پرسپولیس، الدحیلی‌ها هم یکی دو فرصت گلزنی به دست آوردند که توپ‌های آنها راهی به دروازه پرسپولیس پیدا نکرد تا این دیدار در نهایت با برتری نماینده قطر به پایان برسد و پرسپولیس با وجود شکست در این دیدار به صعود از این مرحله کماکان امیدوار باقی ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تابناك معلومه پرسپوليسي هستي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان