بازدید 31941
نقاط ابهامی که نیاز به اطلاع‌رسانی و شفافیت دارد؛

آیا قانع نشدن مجلس از پاسخ روحانی معنایش تخطی رئیس‌جمهور از قانون است؟!

اگر پاسخ مثبت است که باید قوه قضائیه مطابق با پیش بینی های قوانین بالادستی نظیر قانون اساسی خیلی جدی به مسأله ورود کرده و آن را بررسی کند. اگر تخطی از قانون برای دستگاه قضایی هم محرز شد، برخورد لازم و قانونی در این زمینه صورت بگیرد؛ اما اگر سؤال ها به معنای تخطی رئیس جمهور از قانون نباشد، چرا باید مسأله به قوه قضائیه به منظور انجام بررسی بیشتر ارجاع شود و دوباره به مجلس بازگردد.
کد خبر: ۸۲۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 28 August 2018

سرانجام صبح امروز (سه شنبه) پس از کش و قوس های فراوان، سؤال از رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان پرسیده شد و حجت الاسلام «حسن روحانی» نیز به این پرسش ها پاسخ داد؛ البته از مجموع 5 سؤالی که نمایندگان با 80 امضا آن را راهی هیأت رئیسه و اعلام وصول کردند، مجلس تنها یک پاسخ رئیس جمهور را قانع کننده دانست و در 4 محور دیگر پاسخ ها را قانع کننده ندانستند.

به گزارش «تابناک»؛ این سؤال شامل پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.

مشروح این سؤالات بدین شرح بود؛

سؤال نخست: «چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق، که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟
سؤال دوم: علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال و علیرغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟
سؤال سوم: چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط، اقدام شایسته‌ای ندارد؟
سؤال چهارم: علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟
سؤال پنجم: علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟

در ابتدا پنج نماینده مجلس به نام های «محمد دهقان، نقوی‌حسینی، حمیدرضا فولادگر، محمد حسین فرهنگی و کوروش کرم‌پور»، سؤالات خود را در بخش نخست از «حسن روحانی» پرسیدند. بعد از آن، رئیس جمهور سی دقیقه به سؤال نمایندگان پاسخ داد.
سپس حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری» یکی از طراحان اصلی سؤال از رئیس جمهور پشت تریبون رفت و درباره سؤالات مطرح سخنرانی کرد که در نهایت «حسن روحانی» در بخش دوم سخنان خود تلاش کرد، پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان بدهد.

پس از اتمام سخنان رئیس جمهور، «علی لاریجانی» رئیس قوه مقننه مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس، تک‌تک سؤالات را جداگانه به رأی وکلای ملت گذاشت که نتایج این رأی‌گیری‌ها به شرح زیر اعلام شد؛

سؤال نخست: چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق، که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟ وکلای ملت با 123 رأی موافق، 138 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال دوم: علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال و به رغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟ وکلای ملت با 137 رأی موافق، 130 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده دانستند.

سؤال سوم: چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟ وکلای ملت با 74 رأی موافق، 190 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال چهارم: علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟ وکلای ملت با 116 رأی موافق، 150 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال پنجم: علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟ وکلای ملت با 68 رأی موافق، 196 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

بنابراین، با قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به چهار سؤال از 5 سؤال مطرح، سؤالاتی که در نهایت منجر به تأمین نظر نمایندگان مجلس نشده به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن، نتایج بررسی دستگاه قضایی پیرامون این سؤالات، بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود تا قوه مقننه پیرامون این مسائل تصمیم‌گیری ‌کند.

حالا برای همه این پرسش مطرح است که سرنوشت سؤال از رئیس جمهور چه خواهد شد؟ نکته مهم اینکه آیا در جریان سؤالاتی که مجلس از رئیس جمهور پرسیده و در نهایت از آن قانع نشده است، شاهد تخطی رئیس قوه مجریه از قانون بوده ایم که به دلیل قانع نشدن مجلس به قوه قضائیه ارجاع شده است؟ آیا تخلفات، کم کاری ها و تخطی از قانون در مجموعه های دولتی و وزارتخانه ها به معنای تخطی رئیس جمهور از قانون هست یا خیر؟

اگر پاسخ مثبت است که باید قوه قضائیه مطابق با پیش بینی های قوانین بالادستی نظیر قانون اساسی خیلی جدی به مسأله ورود کرده و آن را بررسی کند. اگر تخطی از قانون برای دستگاه قضایی هم محرز شد، برخورد لازم و قانونی در این زمینه صورت بگیرد، اما اگر سؤال ها به معنای تخطی رئیس جمهور از قانون نباشد، چرا باید مسأله به قوه قضائیه به منظور انجام بررسی بیشتر ارجاع شود و دوباره به مجلس بازگردد؟!

نکته ای که اکنون وجود دارد، پس از برخورد جدی و قاطع مجلس با برخی کاستی هایی که در کشور و مجموعه دولت احساس می شد و پاسخ های بدون حاشیه رئیس جمهور به این موضوعات، این است که باید نکات مبهم پیرامون سرنوشت سؤالاتی که مجلس از آن قانع نشده روشن شود و البته اطلاع رسانی لازم پیرامون روند و چگونگی بررسی و پاسخگویی دولت در خصوص این مسائل هم صورت بگیرد.

 

برای خواندن خبرها و تحلیل های بیشتر درباره سوژه روز تابناک ماجرای سؤال از رئیس‌جمهور اینجا  را کلیک کنید.

 
 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۱۲۲
رئیس جمهور محترم که همون اول اعلام کردن قراره ( رعایت کنند )، شما دنبال چی می گردی؟
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آدم ساده رعایت چی ؟
دوره انتخابات و قبلش رو یادت رفته هر چی دلش میخواست علیه هر کس که میخواست میگفت ؟؟؟
حالا شده مراعی ؟
سلام بر دلار 20 تومانی و پرایت 100میلیون تومانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
و همچنین سلام بر آغازاده هایی که به مردم توهین میکنند و هیچ کس ، ککش هم نمی گزد
خیالتان راحت ، اتفاق خاصی نمیقته . اینها فقط شو تبلیغاتی برای مجلسیان بود . این عزیزان به انتخابات پیش روی مجلس دورخیز کردند . فقط همین !
بین عمل و شعار یک دنیا فاصله است مردم چی فرض کرده اند من دوبار به ایشان رای دادم گردنم بشکند فقط حرف که با واقعیت آسمان تا زمین فاصله دارد .همه باهم برای خود واقازاده شان خوب باشند مردم مهم نیست چه بدبختی دارند من چهارنفر تحصیل کرده بیکار۸سال است دارم بعد آمار شغل ساختگی می دهند توهین به اندازه متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دوست عزیر بیخیال شو الان میان میگن دلواپسی اره برای بیکاری گرانی دلواپس هستیم هر اسمی میخواهید بزارید ادمای بی فرهنگ روی ملت اسم میذارن
پاس کاریه دیگه. تا بخواد به نتیجه برسه عمر دولت تموم میشه
به سوالات جواب ندادن فقط شعار دادن
استیضاحش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای دکتر!
بعد. چی ؟
رئیسی رئیس جمهور شود ویا انتخابات. دوباره؟
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به نظر شما اگه استیضاح بشه مشکل مملکت حل میشه؟ایران آباد میشه؟عزت به مردم برمیگرده؟اصلا رئیس جمهور کاره ای هست؟؟؟
فساد آقایان به پایان میرسه؟قوه قضائیه کار مردم را سریع و بی غل و غش انجام میده؟......
هیچی تو این سوال ها نیست
سلام.وقتی روحانی خودش میگوید که فقط چند درصد محدود از اقتصاد کشور در دست دولت است و( لذا میتوان استدلال کرد که اختیاراتش برای کنترل اقتصاد محدود است)،باید بجز بخشی که در دست ملت است و تکلیفش مشخص است بقیه که در دست نهادها و بنیادها و... است پاسخگو باشند تا بتوان در مورد کوتاهی روحانی از کنترل اقتصاد قضاوت کرد وگرنه اگر حرف روحانی در مورد درصد تحت اختیارش درست باشد ،سین جین کردنش بیشتر به جنگ زرگری میماند تا انجام وظیفه و مصداق پرداختن به حاشیه و رها کردن متن هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر اینطوری چرا تو سخن رانی دوباره به احمدی نزاد حمله کرد کمی هوش هم بد نیست
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما اگر فرصت کردید به وزارت صنایع در خیابان شهید کلانتری سری بزنید! آنجا نمونه مدیریت فوق العاده رییس جمهورتان را می بینید!! آنجا دست هیچ نهادی نیست. اما برای رسیدن به میز مثلا خدمت!!!! که اختراع ایشان است باید دقیقا از روی 400 نفر عبور کنید!!
محمد
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی توانایی ندارد چرا در انتخابات اینهمه شعار و ادعا میکنند و به بیان دیگر به مردم دروغ می گفتند....آیا ایشان بعد از انتخاب شدن متوجه شدن که درصد محدودی از اقتصاد در دست دولت است یا بعد از اینهمه سابقه اجرایی! میدانستند کع قطعا پاسخ مثبت است. پس ایشان دروغ گو هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مهم اینه که بانک مرکزی دستشه که برای بدبخت کردن هفت پشت ما کافیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خب اگه هیچی دستش نیست مگه ما مسخرش هستیم که رییس جمهور ما باشه. خودش استفا بده. شفاف بگه اقایون. مردم محتذم من اختیاری ندارم. زورم به فلان و ببهمان نمیرسه. اونوقت مردم پشتش وایمیسن. نه که دو دستی بچسبه صندلی ریاست و بگه من زورم نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
معلومه روحانی میگه دست من نیست شما میگی "وقتی خودش میگه !!!!"
گیرم بخشی از اقتصاد دست کس دیگه ، تصمیمات غلط و روند غلط اقتصادی را در یک سال اخیر کی گرفته؟ نهادها؟ ایشان پاسخگوی بخش خودش باشه.
نهاد ها سکه را حراج کردند؟ نهاد ها ارز را دستوری کردند؟ نهادها صرافی ها را تعطیل کردند؟ نهاد ها اقتصاد مملکت را به برجام وصل کردند؟
"قوه قضاییه به موضوع وارد شود" نه اینکه "ورود کند " . این فرهنگستان زبان فارسی کجاست که در مقابل چنین اشتباه واضح و رایجی واکنش نشان نمی دهد ؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اصطلاح ادبی نیست. حقوقی است
جوابهاى الكى.
باید استیضاحش میکردند و تمام
همه چیز تو مملکت رو هواست حتی رِییس جمهورش
همه چیز بلاتکلیفه
اصلا معلوم نیست چی به چیه؟ این سوالات کلی هستن! یه نفر میاد پشت تریبون در هر دقیقه بیستا مشکل نام میبره! سوال باید واضح و شفاف و از اون مهمتر فنی و تخصصی باشه و دقیقا همون سوال با تمرکز به محل های مورد اختلاف پاسخ داده بشه. اینجوری شبیه انشاست مثلا بگن آقا شما بیا انشاتو در مورد فصل بهار بخون بعدش ما نمره میدیم!!! الان بعد این سوالات کی فهمید مشکل چی بوده؟
قانع شدن یا نشدن نمایندگان حالا که ارزش پول ملی به یک،سوم کاهش یافته چه فایده ای برای مردم دارد
بی خودی وبی جهت ملت رو سرکار گذاشنتند بدوناینکه نتیجه ابی حاصل بشه اگر این قانع نشدن به معنایی عدم کارایی رییس جمهور است چرا به او رای عدم اعتماد ندادن واگر نتیجه اش غیر از تین است اصلا چرا از ائ سئوال شد واصلا چرا چنین جلسه ایی برگزار گردید رییس جمهر هم که فقط دم از وحدت میزد وحدت کنند که بیشتر اختلاس کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این همه رئیس جمهور تو دنیا استعفا میدن فرانسه یونان کره جنوبی اینم روش چرا انقد دعوا می سازید
چه عجب این نمایندگان اصفهان از خواب بیدار شدن یه تکونی به خودشون دادن البت فقط یکیشون
اقای دولت .
آقای مسئول .
آقا حکومت .
افزایش قیمتهای کالاهای مختلف همونطور که خودتون دیدین
در 3 ماه گذشته اصلا حباب نبوده و ارزون هم نشده .
حتی بعد از دستگیری چندین نفر ارزون هم نشدن .
چرا افزایش حقوق ما نباید اصلاح شود .
روزی یک میلیون تومن داره روی پراید میره .
مسافر کشی هم نمیشه کرد . ما نمیتونیم با این حقوقهای مسخره زندگی کنیم . انفجار در راهه
انفجار در راهه
انفجار در راهه
انفجار در راهه
انفجار در راهه
انفجار در راهه
انفجار در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انفجار واقعی در آبان ماه ست
بله. این همان هم پرسی است که رئیس جمهور دنبالش بود. رای نمایندگان ملت همان نظر مردم است. امیدوارم قوه قضاییه سریعتر اعلام نظر کند تا روند عدم کفایت ایشان انجام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مجلس نمایندگی ملت رو نمی کنه . پس این همه پرسی نیست . همه پرسی باید از "همه" پرسیده شود نه 290 نفر که صرفا جهت پوز زنی این جناح و اون جناح یا جمله معروف "تکرار می کنم " رفتن تو مجلس
فرماليته. فقط طرح سوال شد كه دل مردم رو خوش كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باید استیضاحش کنند والسلام
متاسفم
دولت هر تصمیمی که خواست برای ارز و سکه و‌ خودرو‌ و... گرفت
اما ادای اختیار کافی نداشتن درمی آورد
این خیلی مضحک‌ و توهین آمیره
متاسفم
ای بابا!! دارن بین خودشون بازی و پاس کاری می کنن!! شما خودتو ناراحت نکن
چه عجب سرنوشت مردم برای نمایندگان اهمیت پیدا کرد و از حق مردم دفاع کردند!
چراآراكاغذي وبانام افرادمشخص نشد
این موضوع هم میرود پیش ماده 236 که یکسال قبل به ق ق ارسال شد و هنوز خبری از ان نیست .کار به قق سپرده شود معنایش ماست مالی کردن است.
خود نماینده ها گفتن که سؤالاتی که رأی نیاورد را به قوه قضائیه نمی فرستیم!!!
هههخخخ
دقیقا
استیضاح رئیس جمهور یکی از مهمترین وظایف نمایندگان است. امیدوارم در این زمینه سهل انگاری نشده هیچگونه اهمال کاری نشود. در چنین شرایط حساس حق ما است که مملکت را به دست یک مدیر دلسوی بسپاریم. با شروع تحریمهای اصلی مدیربت کشور به این شکل غیر ممکن است. چه چپ باشیم، چه راست و یا اصلا مخالف نظام باشید ولی بخواهید تو ایران زندگی کنید. صاف و پوست کنده گفتم. همگی ببخشید.
جالب است وقتی احمدی نژاد مملکت رو بر باد میداد همه مجلسیان خواب بودند...
بوی کودتا می آید
پرسش از رئیس جمهور امر سیاسی است نه قضایی و قانع نشن هم به منزله تخطی از قانون نیست
علت تمامی مشکلات کشور فساد گسترده، رانت بالای برخی افراد و پایستگی مدیران کشور است.
و شما از رئیس جمهوری که شجاعت بیان این موارد را ندارد چه انتظاری دارید...
متاسفانه مطلعم بسیاری از قضات خصوصا تهران به روحانی رای دادند
پس امیدی نیست جز به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عمر همه ی ما تمام شدنی است

عمر این دولت هم الان تمام نشه، دو سال دیگه تمامه
کاملا به همین شکل است
کسی که بتواند در روز روشن جلوی مردم به مردم خودش دروغ بگه معنایش این است برام مهم نیست که مردم چه می کشند. این است نتیجه رای من به شما آقای روحانی
کجا حقوق کارمندان را شما دو برابر کرده اید ؟ در آمریکا یا در روسیه شاید هم در لبنان و سوریه و فلسطین
ای بابا رئیس جمهور کاره ای نیست همه چی تمام شد
فکر نون کنید
تنها راه نجات رفراندوم
دعوا سر لحاف ملاست . اینجوری که مملکت داری نمیشه
رئیس جمهور بد ، خوب مجلس تو کارتو درست انجام میدادی
قوه قضائیه تو کارتو درست انجام میدادی
نتیجه کار کلی شما ، اوضاع فعلیه
فرض کنید از قانون تخطی نشده باشه. بی کفایتی چی؟ چرا میخواید همه چیز رو بپیچونید؟؟؟ یک بازیکنی مناسب یک پستی نیست. اینکه نتونسته کاری کنه دلیل بر این نیست که حتماً خلاف کرده. وجودش در اون پست خلاف هست و اون به درد اون پست نمیخوره. حالا بیاید هی مقاله های صد من یک غاز بنویسید.
یک کم دور هم مشغول بودن .مردمم بدرک
این دولت پیر فرسوده توان کار ندارد .چرا حب دنیا گرفته شون .
یعنی میشه برکنار بشه و انتخابات زود هنگام داشته باشیم؟ میشه سه سال دیگه این شرایط رو تحمل نکنیم و واقعا یه نفر مدیر بیاد سر کار؟
اللهم عجل لولیک الفرج
اقای رئیس جنهور بصراحت اعلام کردن من باعث و بانی کرونی دلار میباشم و کفت من به بانک مرکزی دستور دادم دلار به بازار ندهید و الا مثل پارسال که دلار دادیم قیمت دلار همون محدوده ی ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ میماند ( نقل به مضمون)
همه سرکاریم
همه سرکاریم
لطف کنید یکبار دیگر این مطلب را بخوانید و ببینید خودتان هم سر در می آورید چه نوشته اید!
اقاي روحاني مي بايست واقعيتها رو به مردم ميگفت ، تا نمايندگان قانع شوند .
برکناری آقای روحانی مرهمی است برای دردهای مردم.
ای تابناک بلااا، به کجا می خواهی بکشونی بحث رو؟؟
تا وقتی غیر از دولت،نهادها و ارگان ها و سازمان های منتصب قدرت اجرایی بالا و بدون پاسخگویی وجود دارند وضع ایران بهتر که نخواهد شد بلکه روز به روز بدتر هم میشود.
آقای روحانی ! کسانی که مثل من دو بار به شما رای داده اند توقع دارند شفاف عمل کنید . چرا لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را منتشر نمی کنید .
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

سایت محترم تابناک :

شما پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستید . جای تشکر و قدر دانی دارد .

واقعا" امثال بنده حقیر که سالها کار کردیم و حالا دوست داریم یک زندگی متوسط خوب داشته باشیم ولیکن با این

اوضاع و احوال اقتصادی وحشتناک چطور میشود ،

چگونه میشود یک خانه 75 متری نوساز خرید . با کدام درآمد .............اگر وام بگیریم چطور باید قسط و سودش را هم بپردازیم

حقوق ما نمی رسد ..........قرار نیست تا آخر عمر در خانه پدر و مادر زندگی کنیم ............

واقعا" اینجانب دوست دارم کشورم را سرافراز و با قدرت خوب اقتصادی ببینم ........


یعنی آمریکا اینقدر قدرت دارد که میتواند کل اقتصاد دنیا را تحت سلطه خود در آورد ؟

یا فساد در داخل است . ؟
سوال این است
در کنار این مشکلات پیش آمده آیا همه کاستی ها به دولت بر میگردد؟آیا مجلس و نمایندگان ما فقط وظیفه ی استیضاح بر دوش دارند؟ مجلس در مقابل مشکلات پیش آمده،کدامین طرح یا برنامه ای را ارایه داد؟اگر قاچاقی بوده که حتما بوده اگر گرانیو بیکاری و تورمی بوده که حتما بوده پس آن زمان که همه امثال این مشکلات گریبانگیر جامعه و مردم بوده و بقول آقایان مجلسی دولت هیچ کاری نکرده پس همین آقایان چرا دست رو دست گذاشته بودند و فقط نگاه میکردند؟اصلا کجا بودند؟چراهمان موقع گذاشتن که این مشکلات فراگیر شود؟چرا جلوی بروز مشکلاتو نگرفتن؟آیا طرحی یا برنامه ای ارایه دادند و دولت اجرا نکرد؟آیا فسادیو معرفی کردند و قوه قضاییه مانع نشد؟اگه دولت کم کاری یا یاکاستی داشته چرا دولت را همان موقع اجبار به بهبود وضعیت و امور نکردند؟مگر نه این است که آقایان وزرا با تایید مجلس بر مسند وزارت می نشینند چرا مدام در زمان تصدی وزارت پیگیر برنامه هایی که همان آقای وزیری که در جلسه کسب رای اعتماد ارایه داده نیستند؟ آیا مجلس فقط کارش استیضاح است و فقط باید منتظر بروز مشکل بماند و بعد شروع به استیضاح کند؟ دولت و مجلس باید باهم و درکنار هم از تمام ظرفیتها برای عبور از این بحران عبور کنند و این حتما شدنی است اگر اراده ای قوی و پولادین و بدون ترس و نگرانی وجود داشته باشد و برنامه ها و استفاده از تجارب کارشناسان خبره و استفاده از مدیران مردمی و مجرب و خداترس فقط در حد حرف و بازی با کلمات در زمین نماند.ان شاءالله
من نبودم دستم بود دستم تو آستینم بود آستینم مال کتم بود و...... خلاصه این شوی این شد
اقا روحانی تئوری کیهانی داد : چون مردم تو دی ماه اعتراض کردند ترامپ هوس کرد ایران رو تحریم کنه !!! یعنی به عقل کیهان هم نمیرسید همچین توجیهی .بعدم که میفرمان ارز داریم اگه وارد کنیم قیمت ها برمیگرده سر جای قبلیش ( ولی خب نمیکنیم این کارو ؟؟!!)
قطعا اینطور است
هدف ساقط کردن دولت فعلی است توسط بازندگان انتخابات که به کمک قدرت تبلیغاتی نظامی و سیاسی که سالهاست در دست دارند به هدف خود رسیدند پشت پرده رئیس جمهور را وادار به سکوت می کنند در پیشگاه ملت محکوم
شرط میبندم هیچگونه اتفاقی نه برای رئیس جمهور و نه هیچ اتفاق خاصی برای مردم میفته جز چندتا نماینده درستکار بقیه دارن فیلم بازی میکنن و بعدا میفهمیم که اقایون قانع شدن
خواهیم دید
مجلس به عنوان راس امور باید یا دولت برداره یا اصلاح کنه
شرکت های بیمه ای ، تنها شرکت های هستند که با کاهش ارزش پول ملی سود می برند چون در سال های که فرد حقوق خود را پرداخت می کرده پول با ارزش بالا داده الان که بازنشست شده باید پول با ارزش پایین تحویل دهد!!!
لطفا نمایندگان مجلس در این اتفاق ورود کنند.
اول چرا در رای گیری دو سوال اول مجموع حضار با مجموع رای دهندگان برابر نیست؟ این اتفاق در رای گیری های پیشین مجلس هم مشاهده شده. دوم نمایندگانی که رای ممتنع میدن برای چه منظوری در مجلس حضور دارن؟
میلیونها نفر با ارز دولتی و به عبارت دیگر بصورت مجانی سفر خارجی رفتند که برای خرید دلار به بازار مراجعه نکنند در مقابل این توجیه فقط باید انگشت حیرت به دندان گزید
ايا جنگ زرگري بايد ادامه داشته باشد ؟
گفته شد که اگر به مسافر ارز نمیدادم قیمت ارز در کوچه بازار تعیین میشد دهها هزار میلیارد خسارت به دولت وارد شد با اینهمه بدهی که دارد بعد از بیست فروردین قیمت در کوچه بازار تعیین شد و همین امروز هم قیمت در کوچه بازار تعیین میشود
روحانی بای بای می شه. درسته؟
در زمانی که مسافر خارج ارز میدادید دلار تا 12000 تومن رفت امروز که به مسافر خارج ارز نمیدهد 10500 تومن است
معنی این رای گیری این است که دولت آقای روحانی باید استعفاء کند. مگر این دولت شعار حاکمیت قانون نمیدهد، پس خود نیز باید به قانون پایبند و عمل کند. گوووود بای مستر روحانی گود بای
جواب رییس جمهور در حد پاسخگویی یک مدیر مدسه هم نبود یا خودشون نخواستند در حد یک رییس جمهور پاسخگو نباشند
اگر با یک گردهمایی مردم و اقدام یک دولت خارجی اینهمه اتفاق در کشور باعظمتی چون ایران بوقوع میپیونده پس مسئولین چکاره اند؟
مگه ترامپ عامل اختلاس و گرانفروشی است ؟ !
چه دموکراتیک
ایشالا کی شیرینی رییس جمهور جدید رو بخوریم
خخخ
فقط استعفا
تا دولت سایه برداشته نشود هیچ رئیس جمهوری در ایران توانایی هیچ کاری را ندارد و نا موفق خواهد بود
این جلسات همه نمایشی است که بتوانند گرانی های خودساخته دولت را قانونی جلوه دهند

مردم از گرسنگی می می رند انگاه روحانی با خنده میگوید ما هیچ مشکلی نداریم!!!!!

درود برنماینده قم که حرف دل مردم را گفت
رانت های دلار را دولت داد کی خورد.ماشین ها قاچاق چه شد39000دستگاه .خودر دولتی چرا گران نه سر سام اور شد.قیمت دلار .تا کجا میره .148000میلیارد دلار در امریکا مل کیه از کجا وبه چه طریق رفته امریکا .فرزندان کیا در امریکا.انگلیس. هستند وبه مردم دهن کجی میکنند 4000 اقازاده در اروپا چه میکنند .فساد های مالی را کی بایستی به مردم بر گردانه.قاچاق چی کیند چرا دستگیر نمشند چرا افشا کننده ها مجرمند .اجرا کننده های فساد .قاچاق .رانت.محبوب القلوب هزارارن چراها بیکاری .فقر .فحشا. اعتیاد.خوابیدن تولید.و.......دیگه مردم چی رو باید تحمل میکردن که نکردن
روحانی واقعا به درد حل اقتصاد ایران نمی خوره وفقط روضه میخونه.
یعنی این همه سر و صدا و هیچ
قانع نشدن نمایندگان دردی از بیکاری تورم قاچان و مسئله ارز برا مردم کشور دوا نمیکند
کار در باره فروش خلیج فارس و دریای خزر و حقوق شهروندی هم سئوال میکردند
تابناک جان مادرت بگو این نمایشا رو جمع کنن .... خانه از پای بست ویران شد...
راستی قوه قضائیه و شورای نگهبان و صدا و سیما و آستان قدس و ائمه جمعه و غیره به کی پاسخگوئی دارند؟جوابگو هستند؟
روحاني رو ميخوان قرباني كنن....
اصولا بعد از چهل سال کسی فکر نکرده که اگر روزی چنین وضعی پیش آمد دقیقا بعدش چی باید بشه؟! نمایندگان تمام ادوار جمیعا خسته نباشید!
رییس جمهور باید استیضاح شود
بازم دم ذالنور و جناحش گرم که با تمام فشارها ریس جمهور رو بعدا از 6 سال مجبور به پاسخ کردند؟! هرچند جواب درستی هم نداد
وگرنه لیست امید که با رای ما رفت مجلس، نه در استیضاح نقشی داشت نه در سوال کردن، هنگام جواب رئس جمهور هم، همشون قانع بودند
رییس جمهور ی اجازه دفاع کردن از خودش رو نداره ، در برابر تهدیدها بلرزه بهتر که نباشه ، درود بر شرف محمود ، امیدوارم احمدی نراد حلال کند همه کسانیکه فکر میکردند مشکل از اونه
نمایندگان مجلس یا نمیفهمند که روسای جمهور در حد یک تدارکاتچی بیشتر نیستند ، ویا اگر این را میدانند فقط برای مردم فیلم بازی میکنند که به مردم نشان دهند که در حال انجام وظیفه هستند.!
صد درصد تخطی کرده و باید برکنار شود اما متاسفانه قوه قضاییه فکر نکنم از جق مردم دفاع کنه و اقدام به عزل ایشان کند
در اصل اگر اسم تخطی بر آن گذاشته نشود ولی میتوان از آن بعنوان بی کفایتی ویا عدم کفایت یاد کرد
بگذریم آقا پراید چند؟
امروز یک چیز مشخص شد آن هم اینکه تصور مردم غلط است
بله تصور ما غلط بود که به تو رای دادیم که ما را به خاک سیاه بنشانید
ولی به قول قدیمی ها ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است
وعده ما تحریم هر گونه انتخابات از این تاریخ به بعد
امروز بی کفایتی تمامی مسئولان به همه ثابت شد
هرکی بیا د تا با آمریکا آشتی نکنیم همین آشو همین کاسه است
بخشش لازم نیست استیضاحش کنید . . .
چیزی که مهمه وضعیت بد اقتصادی مردم و بازنشستگانه که حقوق 3 میلیونی میگرند وبا انواع مشکلات مانند هرینه خورد وخوارک فرزندان بیکار، فرندان دانشجو، درمان و..... درست به گریبانند وبیشترشان در پایان عمری بجای استراحت باید بفکر شغل دوم باشند وبا پائین امدن ارزش پول ملی متاسفانه پاداش 30 سال خدمتشان هم ارزش مادی چندانی برایشان ندارد شوخی نیست حاصل 30 سال . کی جوابگو و حلال این مشلات است ؟
اقایان بی خیال باید قبل اینکه دلار گرون میشد سوال می کردید دولت ول کردید وظیفه مجلس نظارت ببنید مجلس امریکا چه بلایی سر ترامپ اورده
اصلا نه دولت اصولگرا و نه دولت اصلاح طلب در ایران کاره ای نیست. مشکل جای دیگر است تا حل نشود این کشور همین است و در نهایت به سمت ونزوئلا میرویم که برای خرید یک بربری باید یک چمدان پول ببریم
مشکل نبود برنامه مشخصی برای اداره کشوره وتا فاجعه ومشکلی رخ نده مسئولان به فکر چاره جویی نمیفتن تو همین بحث اشتغال اگه دولت روحانی تمرکز خود را برروی ایجاد ظرفیت تولید کالاهایی که ازخارج وارد میشه وکلی ارز برمیداره متمرکز میکرد وسالانه ۱۰۰کارخانه باتوجه به ظرفیت های هراستان ومنطقه ایجاد میکردن الان کشور گلستان بود هم کالاهای مردم تامین میشد هم واردات بی رویه وخروج ارز نداشتیم که این قانون اقتصاده وبرای افزایش وپیشرفت اقتصاد باید صادرات ما از وارداتمون پیشی بگیره .در اقتصاد خوندیم که برای تولید به سه چیز نیاز داریم زمین .نیروی انسانی.سرمایه .خوشبختانه ایران هرسه موردشو داره اونم فراوووون ولی اینها باید مدیریت بشن اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت داخلی برای ساخت آینده کشور ولی متاسفانه دولت روحانی همه توان خودش را در برجام تلف کرد آمریکا برا من ایرانی کارخانه نمیسازه این من ایرانیم که باید بداد خودم برسم .اونها زمان میخواستن که جلوی ایران هسته ای رو بگیرن وموفق شدن با بتن ریزی راکتور اراک که حاصل خون دانشمندان شهید هسته ای بود
اینجوری که روحانی حرف زده انگار کسی هست که به دولت میگه به ارز دست نزنید و بگذارید دلار گران شود؟
واقعیت اینه که همه خودشان را زده اند به کوچه علی چپ ونمی خواهند قدرت آمریکا را قبول کنند !
همه اش خیمه شب بازی بود برای اینکه مردم را سر کار بذارن و یه مدت هم اینجوی بگذره . هر اتفاقی در کشور می افته مجلس و دولت در ان دخالت دارن. اینها دعوای ساختگی برای سرکار گذاتشن مردم و همچنین فرار به جلو نمایندگان برای انتخابات اینده . ملت باید در انتخابات اینده به هیچ صاحب منصب و نماینده ای که پیشتر در مجلس و دولت بوده رای ندهند تا شاید مدیریت ضعیف و ناتوان کشور عوض شود.
نرخ واقعی دلار 8000 تومن هست ..در ضمن اتفاقات خوبی در راه هست ...مردم عجولانه اظهار نظر نکنند
آقای روحانی در مجلس فرمودند: آمریکا فکر نکند از پایان جلسه امروز خوشحال خواهد بود؛ من آمریکا را نمیدانم اما هیچ شکی ندارم که انگلیسیها بسیار ناراحت شدند.
روحانی مانند هاشمی با انتخاب سیاست سکوت مصلحتی به منظور حفظ بقای انقلاب خواسته یا ناخواسته خود را در مسیر طی شده و ناموفق او قرار داد.
اين دولت مقصر نيست روحاني بيگناهه !!!! تقصير دولت قبل تا زمان شاه و حتي ممكن است تقصير هخامنشيان باشد! البته حمله مغول ها هم بي تاثير نبوده! وگرنه اين دولت روحاني فقط خدمت كرده ! اين همه آغازاده تربيت كرده و به كشورهاي مختلف چون امريكا و اروپا صادر كرده است! حالا پرايد شده چهل ميليون تقصير دولته؟ مردم كه مسخره مي كردند مي گفتند اين ماشين امنيت نداره چرا مي خرند به قول دولتمردان نخريد شايد ارزان بشه! همچنين ارزش پول ملي شده كاغذ باطله ان هم مهم نيست بالاخره اين همه از صندوق ها و موسسات مالي اختلاس شده و هيچ ربطي به سو مديرت دولت نداره ! بعدشم براي جبران بدهي هاي دولت بايد پول بي پشتوانه چاپ كنيم بايد ذخاير ارزي را اتش بزنيم بايد سكه بديم به دلال ها بايد حقوق هاي نجومي بدهيم بايد رانت باشد وگرنه چه فرقي دارد اين دولت با دولت قبل!
فقط يك قسمت جالب از صحبت هاي رئيس جمهور در مجلس جالب بود وقتي عرصه را برخودش تنگ ديد گفت بايد دولت و مجلس با هم باشيم هفته دولت مجلس ما را دعوت كرد البته بعدش ما دعوت مي كنيم شيريني هم به نماينده ها مي دهيم خشك و خالي كه نميشه !!!!
اونچنون رونق اقتصادي ايجاد كنم از چشتون بزنه بيرون (روحاني قبل استيضاح )
از ابتدا دولت روحانی بجای حل مشکلات، با گروه ها و شرایطی که مشکلات را ایجاد کرده بودند مصالحه کرد. حالا آقای روحانی و دولتش ناگزیر است تاوان آن سهل انگاری در برخورد با مشکلات را بدهد و قربانی گروه هایی شود که با آنها مصالحه کرده است.
بیشتر به یک. مجلس روضه خوانی و وعظ و خطابه شبیه بود سخنرانی روحانی...
کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می‌خواهد و مرد کهن

میدونم تابناک این متن رو نمیذاره اما واقعیت همینه.. روحانی نهایت بدرد حوزه می‌خورد...
فقط رفراندم تنها راه نجات كشور
فقط رفراندم
تابي جون چرا هيچوقت نظر رفراندم را منتشر نميكني
اينه ازادي حتي از اسم رفراندم هم ميترسند
گنه كرد در بلخ آهنگري به شوشتر زدند سر مسگري
همه مردم می‌دانند مشکل از کجا آب میخوره
آقای روحانی حالا که قیمت دلار و کالاها 3 برابر شده ، چرا حقوق کارمندان و کارگران نباید 3 برابر بشه ؟
با سلام . اینها فقط سیاه بازی همه میدونند که درمان و چاره همه مشکلات فقط مذاکره مجدد با امریکاست و اقلا باید چند بند از ۱۲ بند اونها را بپذیرم تا رفع تحریم بشیم تا با ورود ارز به کشور مردم احسااس ارامش کنند و اثرات روانی تو بازار ارز و طلا از بیین بره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر