بازدید 17644
نخستین جلسه دادگاه اخلالگران بازار ارز؛

لطمه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۹ متهم به نظام ارزی کشور/ خرید صوری ۲۱ میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ ساله/ سرنوشت ارز‌هایی که متهمان خریده‌اند مشخص نیست

افراد اصلی با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی اشخاص متعدد و با ثبت ارز در سامانه سنا، مبالغ هنگفت را به نام این متهمان ثبت کردند. اظهارات متهمان نشان از آن دارد صرافی‌هایی که با آنان همکاری داشتند، با بانک تماس گرفته و مشخصات افراد را در سامانه سنا ثبت کرده‌اند و به حساب شرکت تضامنی صرافی واریز و مابقی نیز به حساب ...
کد خبر: ۸۲۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 28 August 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

قاضی زرگر گفت: تعداد متهمانی که امروز محاکمه می‌شوند ۱۹ نفر است و ارزش ریالی فعالیتی که باعث لطمه به نظام ارزی کشور شده ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش «تابناک»؛ دادگاه رسیدگی به جرایم ۱۹ تن از اخلالگران ارز که آن را خارج از شبکه قانونی توزیع کردند، در شعبه ۲ دادگاه ویژه دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

قاضی زرگر بیان داشت: این جلسه برای رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان ارزی در شعبه ۲ ویژه دادگاه در حال برگزاری است.

وی افزود: این جلسه در ارتباط با عزیزانی که در توزیع غیرمجاز ارز با شگرد‌هایی که حضار بهتر می‌دانند فعالیت داشته اند، تشکیل شده است. تعداد این متهمان ۱۹ تن است و ارزش ریالی فعالیتی که باعث لطمه به نظام ارزی کشور شده، ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس شعبه دو دادگاه ویژه دادگاه انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر یک از این افراد خبر از مشکلات مردم نداشتند، گفت: ارز‌هایی که باید برای بهداشت، آذوقه و معیشت مردم صرف می‌شد، توسط افرادی که این متهمان برای آنان کار می‌کردند، از بین رفت و به مردم لطمه رساند.

وی خطاب به متهمان بیان داشت: شما کارهایی کردید که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و از طرفی دشمن از این کار خشنود شد. امیدواریم خداوند توفیق عنایت فرماید تا با رعایت عدل و انصاف، خساراتی که با اقدامات این افراد به کشور وارد شده پرونده را به نتیجه برسانیم. این مقدمه گفته شده به دلیل ایجاد آمادگی برای قرائت کیفرخواست است و از برادر عزیز خواستار قرائت کیفرخواست هستیم.

نوسانات بازار ارز، باعث کاهش ارزش پول ملی و فشار بر قشرهای کم‌درآمد شده است

حسینی، نماینده دادستان تهران در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۹ تن از اخلالگران نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارز به قرائت کیفرخواست پرداخت. این پرونده نسبت به برخی از متهمان که شرکای جرم هستند و شامل چند صرافی است که متهمان حاضر با آن‌ها همکاری داشتند که در دادسرا مفتوح و تحقیقات آن در مراحل پایانی است.

وی افزود: نوسانات اخیر بازار ارز تأثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشور داشته و موجب کاهش ارزش پول ملی و فشار بر قشرهای کم‌درآمد شده است. هرچند اعمال تحریم خارجی و ایجاد ناامنی روانی توسط برخی رسانه‌ها در افزایش ناامنی مؤثر بوده است، این عوامل از ابتدای پیروزی انقلاب هم بوده و مسأله جدیدی نیست؛ اما به دنبال فعالیت خارجی، عده‌ای سودجو در داخل کشور به دنبال سود هنگفت بوده و با سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی و عدم نظارت صحیح برخی مسئولان در تخفیف و تامین ارز و نحوه توزیع، تأثیر مهمی در افزایش قیمت نفت از طریق توزیع نادرست آن داشته‌اند.

نماینده دادستان تهران گفت: این اقدامات موجب کمبود منابع ارزی شده و زمینه‌ساز افزایش چشمگیر قیمت ارز در ماه‌های اخیر شده است. اعمال سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسی در آشفتگی بازار ارز مؤثر بود، اما فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی باعث شد امکان استفاده بهینه از امکانات موجود فراهم نشود.

وی افزود: این افراد متهم هستد که از طریق مداخله کلان در معاملات ارزی به صورت صوری با سوءاستفاده از کارت‌های ملی متعدد و با همدستی تعدادی صراف موجب شدند ارز توزیع شده بانک مرکزی به دست نیازمندان واقعی نرسد و به جای صرف شدن در راه خرید کالا‌های مورد نیاز و سفر‌های خارجی ضروری در گاو صندوق افرادی خاص ذخیره شوند.

نماینده دادستان تهران خاطرنشان کرد: فعالیت این افراد که بعضا خود اقدام به ذخیره‌سازی ارز‌های خارجی برای دستیابی به سود کرده‌اند، باعث شده که به ارز به عنوان یک کالای سودآور نگاه شود و به این ترتیب ارزش پول ملی کاهش یافته و قیمت ارز افزایش نامتعارف پیدا کند. البته اختلال در نظام اقتصادی به شخص واحد ختم نمی‌شود و افراد متعددی در این بخش در ماه‌های اخیر فعال بودند؛ هرچند نقش آن‌ها یکسان نیست، عملکرد آن‌ها مجموعا موجب اختلال در نظام اقتصادی کشور شده است.

خرید صوری ۲۱ میلیون دلار توسط دو پسر ۲۷ ساله

نماینده دادستان تهران در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز اسامی ۱۹ ن از متهمان را به همراه اتهامات آن‌ها بدین شرح قرائت کرد؛

۱- علی صارفی که در یکم مرداد ۹۷ بازداشت شده و متولد ۱۳۴۶ است. متهم به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۵۰ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد است.

۲- علیرضا حسن‌زاده؛ بازداشت از تاریخ ۳ مرداد ۹۷ ـ متولد ۱۳۷۰، اهل ساری، ساکن تهران، فاقد سابقه، متاهل، دیپلم، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ۵۰ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۳- علیرضا لوینی، بازداشت ۱۰ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۷۸، اهل تهران، متأهل، لیسانس، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۴- علی راستگوی کواکی، بازداشت ۸ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۵۳، اهل و ساکن تهران -دیپلم، متاهل، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۷ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۵- نوید فرشید ترکمانی، متولد ۱۳۷۱، اهل و ساکن تهران، متاهل، کارشناسی، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۵ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۶- علیرضا پرونده، بازداشت ۸ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۵۴، اهل و ساکن تهران، متاهل، دیپلم، فاقد سابقه -متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۵ میلیون دلار به صورت صوری و سوءاستفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۷- مجتبی نوروزی، بازداشت ۲ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۷۰، اهل و ساکن تهران، مجرد، دیپلم، فاقد سابقه کیفری، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۱ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۸-نوید ظهره‌وند، بازداشت از تاریخ ۷ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۷۰ اهل و ساکن تهران، مجرد، کارشناسی، فاقد سابقه کیفری، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۰ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۹- محمد هاشمی، بازداشت از ۱۰ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۵۰، دیپلم، فاقد سابقه کیفری، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۱۰ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۰- رحمت میرزایی آزاد، با قرار وثیقه، لیسانس، متاهل، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۸ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۱- محمد احمدی، بازداشت از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷، متاهل، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۸ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۲- حمید خسروی، بازداشت از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۷، اهل بروجرد، ساکن تهران، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۷ میلیون و ۲۲۹ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۳- محمد کاظمی، متولد ۱۳۵۱، متاهل، فوق دیپلم، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۴- مهدی علیپور، بازداشت ۸ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۹، اهل و ساکن تهران، فوق دیپلم، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۵- سعید کاظمی، بازداشت در تاریخ ۸ مرداد ۹۷ متولد ۱۳۶۵، اهل هشترود، ساکن تهران، متاهل، دیپلم، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۵ میلیون و ۵۹۳ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۶- شاهین بنی‌جمالی، بازداشت ۹ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۶، اهل و ساکن تهران، فاقد سابقه کیفری، دیپلم، مجرد، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۴ میلیون و ۸۲۹ هزار دلار و بیش از یک میلیون یورو به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۷- غلامرضا حقیقت‌پژوه، بازداشت یکم مرداد ۹۷، متولد ۱۳۴۴، اهل و ساکن تهران، دیپلم، مجرد، فاقد سابقه متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۸- احمد طاهری، بازداشت ۱۰ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۶۹، اهل دامغان، ساکن تهران، متاهل فوق دیپلم، فاقد سابقه، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۴ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

۱۹- نریمان آرزومند، بازداشت از تاریخ ۷ مرداد ۹۷، متولد ۱۳۷۰، اهل و ساکن تهران، مجرد، فوق دیپلم، متهم است به شرکت در اخلال در نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خریدو فروش غیرقانونی ۳ میلیون دلار به صورت صوری و سوء استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد.

در اختیار گرفتن کارت های ملی افراد با مبالغ ناچیز برای خرید ارز

در ادامه رسیدگی به پرونده حسینی نماینده دادستان تهران افزود: متعاقب استعلامات اولیه و همچنین استعلام از بانک مرکزی مبنی بر سوء استفاده برخی افراد از سامانه سنا که اقدام به خرید ارز دولتی کرده و از جایی که هزینه‌کرد‌ها مشخص نیست، پرونده‌های متهمان تشکیل شده است.

وی افزود: بیشتر افرادی که به عنوان متهم حضور دارند از قشرهای کم درآمد و ضعیف جامعه هستند که با دریافت مبلغ ناچیز کارت ملی خود را در اختیار افراد سودجو قرار دادند و آنان نیز با استفاده از این کارت شرایط را به اینجا رساندند. در حال حاضر سرنوشت ارز‌ها مشخص نیست که باید از طریق کارت‌های بانکی مشخص شود.

حسینی بیان داشت: افراد اصلی با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی اشخاص متعدد و با ثبت ارز در سامانه سنا مبالغ هنگفت را به نام این متهمان ثبت کردند. اظهارات برخی از متهمان نشان از آن دارد صرافی‌هایی که با آنان همکاری داشتند با بانک تماس گرفته و مشخصات افراد را در سامانه سنا ثبت کرده‌اند و به حساب شرکت تضامنی صرافی واریز و مابقی نیز به حساب کارگران صرافی واریز و به شرکت صرافی بازمی‌گشت.

وی در خصوص دستگیری این متهمان گفت: گزارش‌هایی از بانک مرکزی که نام ۱۰۲۸ تن را در سامانه سنا عنوان کرد و همچنین گزارش‌های دیگری در خصوص خریداران ارز توسط معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی عنوان شد. همچنین وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری ۴۱ تن که کارت ملی‌شان در اختیار افراد سودجو قرار داشت، گزارش‌هایی داد.

از طرف دیگر، مرجع انتظامی در ۹۷.۵.۸ گزارش‌هایی از اقدامات مجرمانه متهمان با استفاده از کارت‌های ملی صوری که دست‌های پشت پرده در آن وجود داشت، دخالت داشتند ارائه کرد.

نماینده دادستان گفت: متهمان اقرار کردند، کارت‌های بانکی اشخاص متعدد اعم از بستگان را در اختیار داشته و از آن استفاده می‌کردند که در سامانه سنا ثبت شده است. همچنین اظهارات و عقاید متهمان دلالت بر آن دارد که این افراد با علم بر خلاف قانون بودن دریافت ارز دولتی برای امور کشور مبادرت به انجام معامله با افراد سودجو نموده‌اند.

سرنوشت ارز‌هایی که متهمان خریده‌اند مشخص نیست

حسینی در ادامه گفت: اتهامات متهمان به گونه‌ای است که به درخواست صرافی‌ها و با همکاری آنان این مسائل به وجود آمده است، ریاست محترم دادگاه با عنایت به مطالب ارائه شده و با توجه به قانون پولی-بانکی کشور به معاملاتی که مبلغ آنان از ۱۰ هزار دلار بیشتر باشد معاملات عمده تلقی شده و متهمان مشمول اخلال عمده می‌شوند.

وی افزود: اخلالگران در نظام پولی از طریق قاچاق ارز، سکه و اسکناس اعم از داخلی و خارجی اقدام به کسب درآمد کردند که با اقدامات انجام شده دستگیر شدند.

نماینده دادستان تهران با اشاره به این مطلب که متهمان با استفاده کارت‌های ملی اشخاص اقدامات مجرمانه انجام داده اند گفت: در حال حاضر سرنوشت ارز‌ها مشخص نیست که باید از طریق کارت‌های بانکی بررسی شود.

در پایان جلسه قاضی زرگر بیان داشت: مدارکی که تهیه شده است با استفاده از قانون قابل استفاده هستند.

وی خطاب به متهمان گفت: این کار شما لطمه به نظام وارد کرده و مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است. من برای همه شما جداگانه دادگاه تشکیل می‌دهم و امیدوارم بتوانم برای دفاع این افراد که در دام افتاده‌اند تلاش کنم. واقعاً اگر به جایی برسیم که مطالب ارائه شده با اصل موضوع انطباق نداشته باشد مطمئناً اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. از هفته آینده متهمان با حضور وکلای خود به دادگاه معرفی می‌شوند و به موضوعات آنان رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۸
عزیزانی! که در توزیع غیرمجاز ارز با شگرد‌هایی که حضار بهتر می‌دانند فعالیت داشته اند، تشکیل شده است
چرا چندتاشونو به جرم فساد فی الارض اعدام نمیکنن تا درس عبرتی برا بقیه شه
الان تو چین بودن سریع اعدامشون میکردن
بحثی که توسط نمایندگان مجلس مطرح شده 90 هزار میلیارد تومان است . پس بقیه ایش کجاست !!!
متهم ردیف 10 ه چه دلیل با قید وثیقه آزاداست؟ متهمان بعد از او همگی کمتر خریدوفروش ارز داشته اند. دادگاه باید توضیح دهد .
قاضی زرگر گفت : " این جلسه در ارتباط با عزیزانی که در توزیع غیرمجاز ارز دخالت داشتند......"
قاضی این افراد را " عزیزان" خطاب کرده؟؟؟!!!!!!!
قاضی گفته این افراد از مشکلات مردم خبر نداشتند!!!!!
این جمله یعنی چه؟؟؟!!!!!!!
من که راه و روش این کارا بلد نیستم
اگر بلد بودم بدم نمی یومد چند صد میلیاردی به جیب بزنم و نهایتش اگر چیزی ثابت بشه ته تهش چند سال آب خنک و بعدش کیف دنیا با پولهای باد آورده !!
دونه درشت ها و آقا زاده ها هم اعلام كنيد
اينها همشون در مقابل اونها پادو هم نيستن
وی افزود: این جلسه در ارتباط با عزیزانی که در توزیع غیرمجاز ارز با شگرد‌هایی که حضار بهتر می‌دانند فعالیت داشته اند، تشکیل شده است. تعداد این متهمان ۱۹ نفر است و ارزش ریالی فعالیتی که باعث لطمه به نظام ارزی کشور شده ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

عزیزانی !!!!!!!!!!!!!
چیزی که جالبه اکثر این افراد متولدین دهه 60 و 70 و دیپلمه هستند . خداییش کی باور میکنه که این افراد به تنهایی در این قضیه نقش داشته اند . اینها فقط عروسک خیمه شب بازی گردانندگان و خریداران اصلی هستند که همچنان غایب هستند .
اون اصل کاریهاروکی میگیرید...نمیدونم چرادیگه اعتمادبه شماها ندارم
این رقم ها که چیزی نیست ، مشگل اصلی رو پیگیری کنید که میلیارد دلار جابه جا میکند
یکی از این افراد را در ملا عام اعدام کنید بعدش ببینید سرنوشت ارزهای خریداری شده پیدا میشه یا نه
"وی افزود: اکثر افرادی که به عنوان متهم حضور دارند از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند که با دریافت مبلغ ناچیز کارت ملی خود را در اختیار افراد سودجو قرار دادند و آنان نیز با استفاده از این کارت شرایط را به اینجا رساندند."

توجه كنيد اكثر متهمان از اقشار كم درامدو ضعيف جامعه.
حالا خودتون قضاوت كنيد
اونایی که از دولت دفاع میکنن و میگن هیچ کارست خب الان این دولت بیاد بگه دلار ها رو چرا به اینا داده؟
مدرک تحصیلی متهمین جالب است
این اسامی معلومه آدم های بدبختی هستن ک فقط برا بقیه خرید کردن باید اون اصلیا ک به مثلا بچه متولد 78 پول داده تا 50 میلیون دلار ارز بخره رو پیدا کرد
القصه ، يكي بود يكي نبود .......................
اینکه چهارتا پادو رو بگیرید و بیارید محاکمه کنین که هنر نیست!
میلیآرد ها دلار هاپولی شده
ماستمالی
چرا با وجود اون همه هدایت گر و نصیحت کننده به دین، این مملکت به اینجا رسیده؟؟؟
هیچ شکی نیست افرادی هم که کارت هویت شناسایی خودشان را در اختیار اینجور افراد گذاشته اند ، به شکلی مجرم هستند . آخه کدوم آدم عاقلی سند هویت خودش رو به این راحتی در اختیار کسی میزاره .
سوال : چرا خود اون افراد که اینها برای آنان کارمیکردند محاکمه نمیشوند؟
برگرفته از متن مقاله : ارز‌هایی که باید برای بهداشت، آذوقه و معیشت مردم صرف می‌شد توسط افرادی که این متهمان برای آنان کار می‌کردند لطمه وارد کرد.
سوال : چرا خود اون افراد که اینها برای آنان کارمیکردند محاکمه نمیشوند؟
در میان این افراد حداقل دلار دریافتی ۱/۹ میلیون دلار بوده که اگر دلار را همان ۴۲۰۰ محاسبه کنید میشود مبلغی قریب ۸ میلیار تومان سوال این است که این پولها را این افراد از کجا آورده اند ؟
صرافیهایی رو میشناسم که مستندا ثابت کنم طی سالهای 89 تا 92 صد ها میلیون دلار رو با ارایه یه پروفرمای جعلی و دادن
حالا این ها را دستگیر کردید دلار ارزان شد ؟؟؟
آیا پای بانکهای خصوصی نیر در بی انضباطی اقتصادی و فروش ارز مشخص شده است.
احکام سنگین بدون تخفیف همراه با رسانه ای کردن و مطلع کردن همه مردم تا دیگر تکرار نکننند
الله اکبر از بانک و خزانه
سامانه سنایتان بخورد سرتان
بجای این اداها سپرده های بانکی مارو تبدیل به دلار4200 تومنی بکنید .
ردیف ۳ چطوری متولد ۱۳۷۸ هستش بعد لیسانس داره.ملت و چی فرض کردید
واقعا خیال کردید اینها هستند اخلال گر ارزی اینا نمایشی هستند پشت پرده اینا غولهای بزرگ سران هستند که با استخدام عده ای که نشناخته و سالم که رد پایی از خود ندارن این بازیها رو سر ملت در میارن
اینها متهم اند اینها که فاقد سابقه کیفری انذ و دزدان آزاد....
این سامانه سنا هیچ دروپیکری نداره که هر کس از راه برسه بیاد تو این سامانه ثبت نام کنه و ارز بگیره ؟
اگه نظام واقعا اسلامی باشد باید تمام این افراد پس از گرفتن دلارها از متهمین سریعا اعدام شوند تا عدالت برای مردم معلوم شود . فقط اعدام . فقط اعدام
با عرض سلام و احترام
چنانچه به ردیف های اول تا سوم نظری اجمالی داشته باشیم .
جمعا ۱۲۰ میلیون دلار ارز میشود.
چگونه این افراد توانسته اند کارت ملی افراد را جمع آوری نمایند؟
دوم اینکه چگونه این افراد این مبلغ پول را بدست آورده اند؟ چگونه ،چطور و....
ریشه فساد می بایستی ریشه کن شود.
در دادگاه اول بعضی از متخلفین شروع به خنده نمودند.
یک روز به یک چینی گفتن کجا میروی گفت میروم از رییس جمهور امریکا شکایت کنم گفتن چرا گفت بخاطر اینکه هرموقع ایشون یک صحبتی میکند زندگی من به هم میخورد واز این وضعیت خسته شده ام .
یادش بخیر جچناب اقای فاضل خداداد
من با برخورد با افراد متخلف مشکلی ندارم ولی چرا اسامی این آفتابه دزد ها کامل منتشر میشه ولی شتر دزد ها میشن حروف الفبا؟متهم ردیف ۳ چطور در ۱۹ سالگی متاهل و دارای لیسانس هست؟ نکنه سر کاریم؟
اگه راست میگین اخلاگرواقعی رو بگیرین اگه صلاح باشه!
من جای این پولها را می دانم. بین خودمان باشد ای تابناک عزیز. این پولها در کانادا جایشان امن است. نگران نباشید.
۲۵۰۰ میلیارد که اختلاص یه روزه امثال خاوریهاست
کار سختی نیست میگید اینها ارز گرفتن حسابهاشون رو چک کنید ببینید این رقم مابه التفاوت کجاست اینها پادوهای صرافی بودن و نهایتا فقط پورسانت گیرشون اومده چرا صراف اصلی رو نگرفتن
باید دید کی پشت اینها هست که اینجوری بخور بخور کردند.
یه عده بدبخت رو گرفتن به اسم اخلاگر ارزی
حالا خوبه خودشون هم میدونن
پس بازم کله گنده ها در امانند.
نمایندگان محترم به دولت فشار بیاورید ارز بی زبون رو به رانتی ها ندهند
سلام به همگی من ادم کندذهنی هستم لطفا منو راهنمایی کنین بانک .... بخاطر عدم تطبیق عکس کارت ملی باوضعیت فعلی من ( چکارکنم تواین 11 سال موهای سرم ریخته) چک 175 هزارتومن روپرداخت نمی کرد . چه کسی به اینها باکارت ملی یکی دیگه 10 میلیون دلارداده ؟ اونو دستگیرکنن یانه ؟ نه؟ اره؟
بدون حمایت سیستم بانکی و استفاده ابزاری از این افراد امکان دریافت یک دلار از شبکه بانکی برای این افراد وجود نداشت
متولد 1378 و لیسانسه و متاهل؟؟؟؟؟
مسخره است از اینرو ارز می فروشند از آنور اینها را می گیرند که چرا ارز خربدید مالشون مصادره می کنند خودشون زندانی
همه اینها احتمالا با بانکها همکاری داشتند و تامین منبع تامین ریال با بانکها بوده است.
سرنو شت 60 میلیون دلار من چی شد
از روسای بانک مرکزی سوال کنید خیلی دقیق می دانند ارزها کجاست
این افراد متهم به اخلال در نظام اقتصادی با این سوابقی که براشون درج کردید، مطمئنن ضلع پایین هرم فساد اقتصادی رو تشکیل می دهند و قوه قضاییه طبق معمول به جای گرفتن افراد در راس هرم فشار رو به قشر مستضعف آورده.
خدیا این پولها خراج ده مملکت است
یک دادگاه هم برای کسانی که با سیاست غلط و عدم نظارت موجب این تخلفات شدند، برگزار شود!
همه میدانند که این افراد سودجویی کرده اند ولی 1- آیا سودجو مفسد فی الارض است؟! 2- اگر پول داشتیم ممکن بود ما هم سکه و ارز بخریم 3- قانون از کجا آورده ای و بررسی منشا این پولها مهم است نه خرید ارز یا سکه 4- آیا مشکل مملکت ما همین 3 میلیون دلار یا همین 100 میلیون دلار است؟! خیر مشکل خود دولت است که این پولهای بی زبان را داده به اینها و الان هم به اشتباهات خود ادامه می دهد. ادامه اشتباهات دولت هم با دموکراسی ظاهری و رای گیری است تا نگویند فلانی خود رای شده...
تابناک کجا 2500میلیارد .کل کشور با تورم وبی ارزش شدن پول ملی دست به گریبان شده تمام کالاها ضروری واجناس گرون شده حالا شما میگید .... اینها باید جوابگوی کل مردم ایران باشند. اینها باید به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای دیگران شود.اینها خیلی کیثف هستند.
این ارقامی که 18 نفر اختلاس کردند که جمعا 50 ملیون دلار است که نمیتواند نرخ ارز را به 11000 تومان برساند باید میلیارد ها دلار در کار باشد تا نرخ ارز این گونه شود ان را پیدا کنید
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باعث گرانقدر و عدم نظارت بر روند بازار دولت لست
مشخص است که موضوع سازمان یافته بوده
مشخص است که موضوع سازمان یافته بوده صدها کارت ملی چگونه به دست ایشان افتاده اشتباه نکنید یک جریان قوی و با پشتوانه در پس این اتفاقات است که میخواهد دولت را زمین گیر کند.
کسانی که به کشورعزیزمان ایران ومردم لطمه می زنن باید اعدام بشن چون اینا ازجنس مردم نیستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل