بازدید 63664

نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند!/ از پنج پاسخ، تنها یکی قانع کننده بود

این پرسش شامل پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی بود.
کد خبر: ۸۲۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 28 August 2018

صبح امروز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سؤال از رئیس جمهور آغاز شد. سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهوری ـ که دهم مرداد با ۸۰ امضا در مجلس اعلام وصول شده بود ـ در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ این سؤال شامل پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.

مدت طرح سؤال یا سؤالات از طرف نمایندگان منتخب سؤال‌کنندگان حداکثر سی دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهور حداکثر یک ‌ساعت بود که طرفین وقت خود را به دو بخش تقسیم کردند.

جلسه علنی سئوال از رئیس‌جمهور آغاز شد/ حضور روحانی در مجلس

محمد دهقان، نقوی‌حسینی، حمیدرضا فولادگر، محمد حسین فرهنگی و کوروش کرم‌پور، پنج نماینده ای بودند که در بخش نخست سؤالات خود را از حسن روحانی پرسیدند. سپس رئیس جمهور نیم ساعت به سؤال نمایندگان پاسخ داد و پس از آن نیز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پشت تریبون رفت و درباره سؤالات مطرح سخنرانی کرد و در نهایت روحانی در بخش دوم گفته های خود به این سؤالات پاسخ گفت.

پس از اتمام سخنان روحانی، رئیس مجلس نیز طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، تک‌تک سؤالات را جداگانه به رأی وکلای ملت گذاشت که نتایج این رأی‌گیری‌ها به شرح زیر است؛

 سؤال اول: چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق، که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟  وکلای ملت با 123 رأی موافق، 138 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند. 

سؤال دوم: علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال و علیرغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟  وکلای ملت با 137 رأی موافق، 130 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده دانستند. 

سؤال سوم: چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟ وکلای ملت با 74 رأی موافق، 190 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند. 

سؤال چهارم: علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟  وکلای ملت با 116 رأی موافق، 150 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند.

سؤال پنجم: علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟  وکلای ملت با 68 رأی موافق، 196 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سؤال را قانع‌کننده ندانستند. 

بر اساس قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به چهار سوال، سؤالات مطرح به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود و مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

اینک مشروح جلسه امروز را در زیر بخوانید.

آغاز رأی گیری از سؤال نمایندگان
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۹

نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور درباره دلیل استمرار تحریم های بانکی قانع شدند.

نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور به سؤال در مورد "کنترل قاچاق " قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور درباره بیکاری قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور درباره رکود اقتصادی قانع نشدند.

نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور درباره افزایش قیمت ارز قانع نشدند.

روحانی، رئیس جمهور در پاسخ به مجلس بخش دوم؛
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۵

من اولا از وزرای مربوطه در زمینه همه این ۵ سؤال و نکاتی که در زمینه آن مطرح شد، توضیح لازم به نمایندگان بدهند و هم به مردم. نکته اساسی این است که چه شد کشور؟ کشوری که در مسیر آرام حرکت می‌کرد و آمد در منطقه خلیج فارس و همان ایام انتخابات بود و حماسه بزرگ آفریدند و ضربه بزرگی به ترامپ و کشورهای اطرافش زدند، چرا یک مرتبه تغییر کرد؟

تاریخ این تغییر، پنجم دیماه ۱۳۹۶ است؛ هرکس تاریخ دیگری بدهد، آدرس غلط داده است. ۵ دی ۹۶ بود که مردم دیدند ناگهان عده‌ای آمدند، شعار دادند و بعد شعارهای هنجارشکنانه و غیرقابل قبول برای مردم. مردم دچار حیرت شدند، پاسخ قاطع در راهپیمایی ها دادند، اما حادثه کم‌نظیری بود و نداشتیم. حادثه دی ماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دیماه اعلام کند، من در برجام نمی‌مانم مگر آنکه اروپا و دیگران درباره منطقه و موشک همراه شوند و اگر نشوند، یکجانبه خارج می‌شوم.

پس از آن تهدید و با ناآرامی داخل، مردم نگران شدند. بدانید تخریب، خرابی می‌آورد. بدانید سیاه نمایی، زندگی مردم به سمت سیاهی می برد. کلام نیست، شعار در گوشه و کنار نیست. البته اگر شعار درباره فردی مثل حسن روحانی باشد، اهمیتی ندارد. من اگر تهدید شوم به ترور، مهم نیست.

چه شد که عده‌ای هوس کردند رئیس جمهور را مملکت را به ترور تهدید کنند؟ احساس کردند اختلاف وجود دارد. اگر اتحاد داشته باشیم،‌ فیضیه انقلاب به جایی تبدیل نمی‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزند.

پی ام دی چیزی بود که تمام کارشناسان می‌گفتند غیر ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید. طرح نظامی بلند مدت تبدیل به ۵ ساله شد، در زمینه اقتصادی هم قدم های اساسی برداشته شد، برخی هم نشد که عمدتا تقصیر آمریکا بود.

نمایندگان محترم می فرمایید زندگی مردم مطلوب نیست و ناراحتند، کاملا درست است. می پرسم آیا دولت یازدهم برای رفاه مردم کاری نکرد، آیا تورم در ۴ سال ۶۰ و چند درصد شد، حقوق کارگر، دو برابر نشد. آیا مستمری ۳.۴ برابر و در برخی مواقع به ۴ برابر افزایش ندادیم؟

دوستان می‌گویند اگر اشتغال دارند، آنهایی که رفتند را حساب نکردید، من می گویم اشتغال خالص، یعنی همه رفته ها از اشتغال جدید کم شد، این حرف من نیست، حرف مرکز آمار است.

در دنیای امروز آنچه من قول دادم در انتخابات ۹۲ و انتخابات ۹۶ گفته ام راه من، راه اعتدال است، با تندروی به جایی نمی‌رسیم، از راست باشد یا چپ. راهی جز اعتدال و دوستی و برادری و وحدت نداریم. اشکالی ندارد مخالف دولت باشید، اما وحدت داشته باشیم.

خواهش می کنم هم شما هم ما، هر کاری می خواهیم بکنیم، اصل ۴۰ قانون اساصی را بخوانیم. نمی‌توانیم به منافع ملی آسیب بزنیم. اینکه دولت نقص دارد، حتما دارد. اما تلاش من این بوده که بهترین‌ها را جمع کنم. به همین دلیل است که سؤال می کنید، استیضاح می‌کنید و این حق شماست.

مهم است دست به دست هم بدهیم برای حل مشکل مردم. مردم نمی‌خواهند از من بپرسند و من آمار و ارقام بدهم. مردم درد را بهتر از من و تو می‌دانند و به صورت روزمره‌ای می‌بینند. در مغازه و اتوبوس. لمس این که زندگی مردم توام با سختی شده، وجود دارد. مردم درمان موقتی نمی‌پذیرند. درمان دائم می خواهند. چطور درست می‌شود؟ با کار دولت؟ به تنهایی نه، با کار مجلس؟ به تنهایی نه. با کار قوه قضاییه؟ به تنهایی نه. همه با هم.

پشت تریبون ها نگویید دچار بحران شده‌ایم. ما در مرحله آسیبیم. گاهی در لبه آسیبیم، اما نه بحران. ما مشکل داریم، باید دست به دست هم بدهیم. ما بدون ایراد نستیم، شما باید تذکر بدهید. اما هیچ تصمیم بدون مشورت جمعی انجام نمی‌دهم. من برای تصمیمی، صددرصد قاطع بودم، اما دیدم حمع مخالف است و از تصمیمم برگشتم.

نمایندگان عزیز، می فرمایید یا در برجام بمانیم، یا برویم، اما راه سوم هم داریم که اگر به نتیجه رسیدیم، اعلام می‌کنیم تا همه بدانند. به رئیس جمهور فرانسه گفتم اگر اروپا تعهدات خود در قبال برجام را انجام ندهد، ما راه سومی به جز خروج یا ماندن در برجام معرفی می کنیم.

مردم، مشکلات اقتصادی ما قابل حل است. تمام توانمان را به کار گرفتیم تا کالاهای اساسی تأمین شود، همه تلاش ما بر این است که تولید حفظ شود. قیمت ها را آنچه مربوط به دولت بوده، دست نزدیم تا در رفاه بیشتر باشند. این همه تلاشی که امسال در زمینه برق انجام شد، چون مردم همکاری کردند در صرفه جویی، عبور کردیم.

اگر با گاز همکاری کنیم در زمستان، صادرات گاز بیشتر می‌شود. اگر در سوخت نفتی صرفه‌جویی کنیم، درآمد ما بیشتر می‌شود. اگر مردم با ما باشند، سریع عبور می‌کنیم. اگر باهم نباشیم، زمان طولانی می‌شود. برادران عزیز و خواهران گرامی، ملت ایران؛ مردم مسأله اولشان اختلاف نداشتن ماست. مردم از امریکا نمی‌ترسند، از تحریم نمی‌ترسند، از تهدیدهای خارجی نمی‌ترسند، اما از دعوای بین خودمان می‌ترسند.

بیاییم امروز دست به دست هم بدهیم و کنار هم برای حل معضلات مردم و مشکلات مردم کار کنیم و آنان بدانند در کنار هستیم، وقتی این را بفهمند، آرام می‌شوند. نمایندگان محترم سؤال کردید از سر دلسوزی، اما اگر نتیجه آن این باشد که مردم قانع شده باشند، موفق شده‌ایم. این به معنای بالاترین هدیه به ملت بزرگ ایران است.

تلاش دولت بر این است که قیمت ارز متعادل تر شود. در هفته اخیر متعادل شده، در هفته های بعد متعادل می‌شود. ما ذخایر ارزی را بالا می‌بریم. ارز ما کم نشده، صادرات غیرنفتی ما غیر از میعانات گازی، ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است. ذخایر ارزی را در داخل و بانک‌های دنیا افزایش می‌دهیم. این کار احتیاطی است.

اگر بخواهیم مثل پارسال عمل کنیم، ظرف دو هفته ارز به قیمت پارسال می رسد. گفتید طلا؛ خب یک جاهایی، پشتوانه اسکناس است و حق نداریم دست بزنیم.

ذوالنور در سؤال از رئیس جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۴

ذوالنور، نماینده قم خطاب به روحانی: رئیس جمهور کاهش قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار فرمودند و بخشی هم از کاهش واردات از ۷۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار گفتند.

اگر این آمارها صحیح باشد، باید در چند جا نمود داشته باشد؛ تقاضای ارز کاهش پیدا کند. خودنمایی حنبش خارجی باید کم شده باشد. باید تولیدات داخلی برای تأمین آن کاهش بیشتر فعال شده باشد. اما چنین نشده است. این بحثی که قاچاق و واردات کم شده، درست نیست.

آقای رئیس جمهور، در این شش سال که رئیس جمهور هستید، تاکنون نماینده ویژه ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتید.

گفتید با ۳۰۰ بانک دنیا ارتباط برقرار شد، این ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیاست یا بانک های کوچک دنیا؟ اگر مشکل نرم افزار است، با بانک‌های کوچک و درپیتی مشکل نداریم و با بانک های بزرگ داریم؟

اگر ارجاع به FATF می‌دهید، که بخشی تصویب شد، این دو سال که مشکل FATF نداشتیم، چرا بانک های بزرگ دنیا با ما ارتباط نگرفتند؟ مشکل در برجام بود. قصه این است. برجام مأموریت را انجام نداد. تحریم های بانکی سرجایش است.

بعدی درباره بیکاری است؛ زمانی که مسکن مهر ساخته شد، کارگران سر کار بودند. سه سال بعد از شروع به کارتان گفتید دو میلیون و ۶۰۰هزار شغل ایجاد کرده اید، سال بعد هم گفتید ۷۰۰ هزار تا میشود سه میلیون و ۳۰۰هزار شغل، اما اکنون می‌گویید دو میلیون و ۷۰۰هزار تا تاکنون.

گفتید ساعت ۹ نمی‌دانیم ساعت ۱۱ قیمت ارز چه می‌شود. مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی است، مشکل مشورت نکردن با کارشناسان است.

چه اتفاقی افتاده که بازار ما به هم می‌ریزد؟ این فضا را کی درست کرد؟ یک کاخی ساختید به اسم کاخ آرزوها، برجام و تهش ارتباط با آمریکا بود. توانمندی داخلی تکیه نشد، ارتباط با همسایگان فراموش شد. بارها گفتید برای گزینه‌های مختلف برنامه دارید. اما ما نتوانستیم مدیریت کنیم. مشکل در توزیع ارز بود.

روحانی در مجلس بخش نخست؛
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۴۰

امروز روز مبارکی برای دموکراسی است

صبح سه شنبه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری در صحن مجلس شورای اسلامی در ابتدای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان، گفت: امیدوارم سخنان امروز من در چهارچوب آیه شریفه «و قل لعبادی یقولوا التی هی احسن» (همه باید به بهترین کلام و سخن و نیکوترین جملات نسبت به هم به کار ببریم) باشد. همچنین امیدوارم که بتوانم نقاط مورد نظر مقام معظم رهبری را که در توصیه‌هایی که نسبت به جلسه امروز به من فرمودند، دقیقا مراعات کنیم.

وی افزود: این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردمسالاری دینی می بینم. هیچ کس فکر نمی کند پاسخگو بودن به عنوان ضعف است. پاسخگو بودن به عنوان بالاترین نقطه قوه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است. همه مسئولان باید پاسخگو باشند در چهارچوب وظایف خود و چهارچوب قانون.

هیچ کس از مردم شریف ایران و از دوستان ما در جهان و دشمنان ما فکر نکنند امروز آغاز شکافی در بین مجلس و دولت است؛ مجلس و دولت هدف بزرگی را بر دوش دارند و می‌بینند و این بار را باید با هم به مقصد برسانند.

همواره روش من در دولت یازدهم و دوازدهم در ارتباط با مجلس، برادرانه بوده و بسیاری از نماینده ها در انتخابات سال ۹۶ در کنار هم بودیم؛ اما اکنون گله دارند که گله‌های دوستانه و برادرانه است.

سؤال نماینده‌های محترم که در پنج بند تدوین شده، سؤالات ملت ایران هم هست، نه تنها یک چهارم نمایندگان امروز این سؤالات را دارند، بلکه به اعتقاد من بسیاری از مردم این سؤال دارند که چرا بیکاری، چرا قاچاق آنچنان، چرا رکود و رونق شرایطی را طی می‌کنند که مورد انتظار مردم نیست و چرا رشد قیمت ارز و به هرکوچه و خیابانی بروید، شاید بخشی از سؤالات مردم، همین سؤالات باشد و حق دارند بپرسند.

مردمی که در طول دولت یازدهم در چهار سال شاهد تحول در اقتصاد، فرهنگ، امنیت ملی و سیاست داخلی و خارجی بودند، این سؤال مهم مطرح بوده که چه شده است که مردم باید از آینده زندگی و کشور خود نگران باشند.

چرا حرکت ما در ۴.۵ سال همه چیز رو به تحول بود و همه آمارها وجود دارد. اما در این ۷-۸ ماه اخیر چرا شرایط نویی آغاز شد؟

ممکن است بفرمایید این شرایط نو از قاچاق، از سیستم بانکی و یا از ارز بود. به نظر بنده اشکال از تصور مردم از آینده ایران بود؛ ناگهان تصور مردم دچار تغییر شد.

اشتغال بسیار مهم است، بیکاری درد بزرگی است، نابسامانی بانکی مهم است، مسأله رکود و ارز هم مهم است، اما در برابر امید مردم ناچیز است. چرا مردم نسبت به آینده ایران دچار تردید شده اند؟ حتی بالاتر نسبت به آینده عظمت نظام دچار شک و تردید شده اند؟

باید با زبان درست به گونه ای با مردم سخن بگوییم که مشکلات این چند ماه زودگذر است. باید به مردم توضیح بدهیم با هدایت رهبری و هماهنگی مردم و نیروهای مسلح، عبور خواهیم کرد.

ما باید به مردم بگوییم نمی‌گذاریم توطئه‌های آمریکا به نتیجه برسد. کاخ سفید باید بداند از پایان این جلسه امروز خوشحال می‌شود. باید بداند پایان جلسه امروز اتحاد به دولت و مجلس، دوقوه و قوه قضاییه و نیروهای مسلح و … است.

چطور توانستیم از ۲۵ میلیادر دلار قاچاق توانستیم برسیم به ۱۲.۵ میلیارد دلار در مدت ۴.۵ سال. می دانید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرا قوه‌ای است. مبارزه با قاچاق تنها کار دولت نیست.

در زمینه قاچاق، نقش نیروی انتظامی و سربازان گمنام و نیروهای نظامی دیگر بخصوص سپاه، پررنگ است. مرزهای جنوبی را در اختیار سپاه قرار دادیم و با کمک همه اینها توانستیم به این عدد برسیم.

سؤال باید چنین باشد که دولت چطور توانست قاچاق ۲۵ میلیارد را به ۱۲.۵ میلیارد برساند و حالا برنامه‌اش چیست که آن را به صفر برساند؟

در زمینه اقتصادی هم گشایش‌هایی هم حاصل شد. بعد از امضای برجام و اجرایی شدن، تحریم‌هایی که مربوط به برنامه هسته‌ای بود، لغو شد. اما تحریم‌ها بخش‌های دیگر دارد که به هسته‌ای مربوط نیست.

با ۲۷۸بانک رابطه کارگزاری داریم. هزاران حواله رد و بدل می‌شود. در زمینه بانک، ۴ لایحه تقدیم مجلس کردیم که برای بانک اساسی است. برای حیثیت ایران اساسی است؛ ما کشوری هستیم ضد پولشویی و ضدتروریسم. بنابراین این لوایح بسیار کمک می‌کند در ارتباط بانکی. یکی تصویب شده، سه تا مانده است. درخواست می کنم تسریع کنید در تصویب این لوایح.

رئیس جمهور در پاسخ به مجلس: ببینید از سال ۸۴ تا ۹۱ بیکاری، چقدر بوده است؟ اشتغال خالص ما آنقدر کم بوده که نمی توانم بگویم، ۱۰ هزار نفر بوده!

اشتغال خالص ما دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر است. این افتخار بزرگ برای کشور است. به آمار بانک مرکزی مراجعه کنید. البته اشتغال ارتباط خارجی، امنیت داخلی و آرامش سیاسی می‌خواهد، ولی برای اولین بار در بهار ۹۷ بیش از داوطلب کار، کار ایجاد کردیم؛ ۷۱۱ هزار جویای کار بودند و ۷۵۶ هزار کار ایجاد شده است.

البته مردم ما قانع نیستند، هنوز بیکاری فراوانی داریم. بیکاری مضمن چندین ساله داریم، رقم بیکاری ما ۱۲.۱ درصد است و به نظر من قابل قبول نیست. خانواده‌های فراوانی هستند که این اشتغال را حس نکرده اند. اگر دولت یازدهم و دوازدهم مثل نهم و دهم کار می‌کرد، رقم بیکاری ما ۲۲ درصد بود. این هنر دولت یازدهم و دوازدهم است. که البته در همه این زمینه ها قوای دیگر کمک کردند.

تنها دولتی هستیم که با رشد منفی سر کار آمدیم، اما از سال ۹۳ رشد اقتصادی داشتیم و ۹ فصل پیاپی، رشد اقتصادی را پشت سر گذاشتیم. اما چرا شرایط ارز چنین شد؟ عامل اقتصادی بود یا سیاسی بود یا عامل روانی بود؟ یا همه اینها بود؟

در زمینه ارز آثار سیاست خارجی و روانی بیشتر بوده است تا شرایط اقتصادی داخلی. قبل از تحریم امریکا جوری تصمیم گرفتیم و پس از آن جور دیگری؛ تصمیم اول، اجماع همه اقتصاددان‌های ما بود. می دانستیم چه شرایطی دارد، اکنون هم پیش‌بینی‌های خود را انجام داده‌ایم.

 

کوروش کرم پور حقیقی در سؤال از رئیس جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۸

آقای روحانی خطر قاچاق کالا جدی است

کوروش کرم پور حقیقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ششم مردادماه) با تبریک هفته دولت به دولتمردان به ویژه رئیس جمهور به عنوان یکی از سؤال کنندگان از رئیس جمهور، گفت: امید دارم در عید بزرگ ولایت، عید غدیر دولت و مجلس در خدمت به ملت به درستی انجام وظیفه کنند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی، افزود: همواره حامی دولت از زمان انتخابات تاکنون بوده و هستم؛ امروز دنیا بداند حضور رئیس جمهور در مجلس برگ زرینی است از پاسخگویی مسئولان این نظام به مردم که آن را وظیفه خود می دانیم.

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، اگر کالایی قاچاقی وارد کشور شد، در انظار عمومی به آتش کشیده شود، گفت: همه ما شنیدیم که معظم له فرمودند که مراد من از قاچاق آن کولبر ضعیف نیست، بلکه قاچاق های سازمان یافته بزرگ است. آیا بعد از شنیدن از این جملات حرفی باقی می ماند که من نماینده در باب قاچاق و راه مبارزه با آن مطرح نمایم؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: آیا دستور قاطع رهبری درباره برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده حتی در یک مورد اجرا شده است؛ عدم توانایی دولت در مهار قاچاق کالا و ارز چیست؟ موانع و مشکلات پیش روی شما در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز چیست.

کرم پور حقیقی ادامه داد: آقای روحانی! خطر قاچاق کالا جدی است و لازم است با جدیت تمام با آن مبارزه شود؛ لطفا نگویید نمی شود و نمی گذارند؛ از قدرت نظام جمهوری اسلامی صحبت می کنم که به کمک مردم سوریه و عراق می رود و فرزند نامشروع آمریکا و عربستان، داعش را شکست می دهد؛ چطور نمی توانیم با قاچاق مبارزه کنیم؟ چگونه صدها کانتینر قاچاق می شود و مسئولی آنها را نمی بیند؟!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور با تأکید بر اینکه معضل بزرگ امروز کشور بیکاری است، تصریح کرد: آیا مبارزه جدی با قاچاقچیان عمده خدمتی بزرگ در جهت ایجاد اشتغال جوانان نیست؟

 

نقوی حسینی در سؤال از رئیس جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۰۲

آقای رئیس جمهور اختلاف سیاسی داریم، اما ما در کنار شما ایستاده‌ایم

سیدحسن نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور با تبریک هفته دولت، گفت: امروز روز ملت و دولت است. اصل ۲۸ و ۳۴ و سایر اصول قانون اساسی از شما خواسته اشتغال مناسب، تأمین اجتماعی و دستمزد مکفی را برای ملت ایجاد کنید.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور به نمایندگان ملت بگویید شورای عالی اشتغال که بالاترین مرجع تصمیم گیری شغل است، طی ۵ سال دولت شما چند بار تشکیل جلسه داد؟ بانک اطلاعات بیکاران که شما در دو دوره انتخابات قول آن را دادید، کجا تشکیل شد؟ سرانجام طرح کارورزیِ شما چه نتیجه‌ای داشت؟ باید پاسخگوی ملت باشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به دشمنان نظام هشدار داد: به دشمنان ایران اعلام می‌کنیم که آمریکا را له و از تحریم‌ها عبور می‌کنیم و مجلس پشتیبان شما هستند. دشمنان بدانند تا زمانی که پشت رهبری ایستاده‌ایم از هر گونه گزندی به نظام، کور خوانده‌اند.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور تو را به خدا به نخبگان، صنعت و تولید و به داشته‌های داخلی خودمان توجه کنید. کاش شما یا معاون اول شما از نمایشگاه صنایع کوچک که وزیر صنعت مدتی قبل تشکیل داد، بازدید می‌کردید. به والله در منزل مردم دلار به اندازه کافی وجود دارد، اعتماد آنان را جلب کنید. ظرفیت‌های اشتغال مهمتر از خودِ شغل است. روی ایجاد ظرفیت اشتغال فکر کنید. بخش مسکن را راه بیندازید. ۳۰۰ نوع شغل در حوزه صنعت وجود دارد. همه این بخش‌ها، بیکارند. بیش از ۵۰۰۰ مرکز تولیدی و خدماتی که منشأ تولید و شغل است، تعطیل است.

نقوی حسینی در پایان رو به روحانی کرد و گفت: آقای رئیس جمهور اختلاف سیاسی داریم اما امروز روز عزت ملت ایران و به تعبیر شما امروز روز سخت کشور است. مرد کسی است که امروز مقابل سختی‌ها بایستد و ما در کنار شما ایستاده‌ایم.

محمد حسین فرهنگی در سؤال از رئیس‌جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۹:۰۰

آقای رئیس‌جمهور رکود تورمی در دولت شما به اوج رسید

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: در اصل ۱۳۴ قانون اساسی آمده که رئیس جمهور مسئول اقدامات هیأت وزیران است. جناب آقای رئیس‌جمهور در ابتدای شروع دولت، شما تصویر موفقی از مدیریت آتی خود در اقتصاد ترسیم کردید؛ هر چند رکود مسأله نیست که در دولت شما ایجاد شده باشد، در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد، تشدید شد و به اوج رسید و به رکود تورمی مبدل گشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: تعطیلی ۵۸۰۰ کارخانه در دولت شما اتفاق افتاد. رکود کسب و کار و رکود فعالیت های عمرانی از آثار رکود اقتصادی دولت شماست. این رکود سنگین در شرایطی اتفاق افتاد که تورم کشور طی سال های گذشته مدام بیشتر شده است. افزایش ۲.۳ برابری نقدینگی و عبور از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان موجب بهم ریختن بازارها شده است. نقدینگی در حال حاضر بیش از جی دی پی شده است. تورم اعلامی مرداد بانک مرکزی ۹.۷ اعلام شد، در حالی که زندگی مردم این را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تورم ۹۰ درصدی را شاهدیم که بالاترین تورم کشور است. کاهش کالا در بازار به همراه کاهش تقاضا به دلیل کاهش ارزش پول ملی و کاهش توان مالی مردم و کاهش تولید اتفاق افتاده است. برخی از مالکان مسکن به دلیل شوک های وارد به بازار، خانه هایشان را از دست می‌دهند. همچنین جوانان شاغل کارشان را از دست می‌دهند که تأثیر این مسأله در زندگی آنان هویداست. در چنین شرایطی باید با مدیریت های عملیاتی اصلاحات اقتصادی می کردید. شما از سال ۹۲ کدام اصلاحات بنیادین در زمینه‌های مسکن، بیمه، عمران، حمایت از بیکاران متقاضی کار، بانک‌ها و همان یارانه ها که منتقدش بودید، را انجام دادید؟

فرهنگی ابراز امیدواری کرد: همکاران محترم با توجه به واقعیات جامعه تصمیم بگیرید، نه براساس ادعاهایی که مرتب در سال های گذشته مطرح شد و تاثیر داخلی و خارجی مثبت هم نداشته است.

محمد دهقان در سؤال از رئیس‌جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۵۱

رئیس‌جمهور کسانی که به کشور خسارت وارد کرده‌اند، معرفی کند

محمد دهقان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از متقاضیان سؤال از رئیس جمهور به بیان دلایل طرح سؤال از رئیس جمهور پرداخت و عید غدیر را تبریک گفت و یاد شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان الگوهای ساده‌زیستی گرامی داشت.

اعلام نحوه و زمان‌بندی طرح سؤالات و پاسخ رئیس‌جمهور
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۴

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنج سؤال نمایندگان از رئیس جمهور، زمان‌بندی این پرسش و پاسخ را اعلام کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در ابتدای بررسی سؤال از رئیس جمهور گفت: سؤال ۸۲ نماینده از رئیس جمهور درباره‌ی عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش خرید ارزش پول ملی است.

امیرآبادی ادامه داد: طبق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مدت طرح سؤال از طرف سؤال‌کنندگان سی دقیقه و مدت زمان پاسخ رئیس جمهور یک ساعت است که طرفین می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند.

در ادامه از نمایندگان سؤال کننده خواسته شد برای تشریح سؤالات خود پشت تریبون بیایند.

روجانی برای پاسخگویی به نمایندگان وارد مجلس شد
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۲

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

حجت الاسلام حسن روحانی با استقبال علی مطهری، کاظم جلالی، احمد مازنی و محمدرضا تابش و همراهی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد.

سئوال از رئیس‌جمهور چطور انجام می‌شود؟
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۰

طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی پارلمان و بنا بر اصل 88 قانون اساسی، در صورتی‌ که حداقل یک‌ چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یک یا چند وظیفه رئیس‌جمهور سؤال کنند، باید سؤال یا سؤالات خود را صریح و روشن و مختصر همگی امضا و به رئیس ‌مجلس تسلیم نمایند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون‌های تخصصی مربوط، ارجاع می‌نماید. هر کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس‌جمهور به آن کمیسیون و نماینده منتخب سؤال‌کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس‌جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد تا به نمایندگان سؤال‌کننده گزارش شود.

پس از یک ‌هفته از طرح سؤال در کمیسیون یا کمیسیون‌ها چنانچه هنوز حداقل یک‌ چهارم کل نمایندگان مجلس از سؤال خود منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سؤال یا سؤالات آنان را قرائت و فوراً برای رئیس‌جمهور ارسال کند. این سؤال یا سؤالات ظرف چهل و هشت ساعت تکثیر می شود و در دسترس نمایندگان قرار می‌گیرد.

طبق تبصره یک این ماده، تعداد سؤالات نباید از پنج سؤال بیشتر باشد.

همچنین در تبصره 2 این ماده تصریح شده است، پس از ارسال سؤال یا سؤالات برای رئیس‌جمهور، کاهش امضاها سبب خروج سؤال یا سؤالات از دستور نمی‌گردد.

بر اساس ماده 213 آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور موظف است ظرف یک ‌ماه از تاریخ دریافت سؤال یا سؤالات، در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سؤال یا سؤالات مطروحه نمایندگان پاسخ گوید مگر با عذر موجه با تشخیص مجلس شورای اسلامی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۶۷
سوالات را کتبی میپرسیدند تا جوابشان را کاملتر بدهد.
پاسخ ها
محسن ،پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مگر قرار نبود 100 روزه حل کند؟
چی شد؟
فقط همین یک سؤال را لطفا جواب بده نه دری وری و من نبودم آستینم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سوالها را چهار گزینه ای میداند تا اقای روحانی خسته نشود ایشان احتیاج مبرم به استراحت دارند.الان بهتره چند روز بعد از سونا جکوزی و استخر با حسن اقا برود توچالگردی و بعد با روحیه بالا ساعت 9 در کاخ پاستور حاضر شود
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
متاسفانه پاسخهای رئیس جمهور مثل مصاحبه های تلوزیونی ایشان کلی و خارج از موضوع بودن و طوری جواب میدهند که دونالد ترامپ و مردم ایران مقصر هستند و دولت هیچ قصوری نداشته وندارد.
The Nostalgia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عزیزان لرزش دست آقای روحانی رو مشاهده فرمودید؟!!!
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
درباره همون برجام هم بنظرم نباید قانع می شدند
اینو تا حالا نشنیده بودیم که رئیس جمهور اومده و میگه که
ترامپ بخاطر اعتراضات دی ماه در ایران، از برجام خارج شد!!!!!!
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
درباره همون برجام هم بنظرم نباید قانع می شدند
اینو تا حالا نشنیده بودیم که رئیس جمهور اومده و میگه که
ترامپ بخاطر اعتراضات دی ماه در ایران، از برجام خارج شد!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دقیقا درست گفتید. تو امتحانات کتبی اگر کل کتابو بلد بودی ولی اون یک صفحه که
سوال ار توش انتخاب شده بود رو نخونده بودی نمره سوال رو نمیگرفتی!!!!!!!
حالا قصه روحانی هم همینه کل کتابو از حفظ میگه ولی جواب سوال رو بلددددد نیست!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همه مردم اکثرا امید داشتند تا روحانی واقعیات و پشت پرده ها و دشمنی هایی که برای زمین زدن او انجام میگیرد ولی دودش در چشم مردم میرود را بگوید ولی باز هم نشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقا این حسن آقا را از خواب بیدار کنید هنوز میگه سیاه نمایی !! مردم یادتتون پراید 15000000 بود الان شده 40000000! مردم یادتونه لوازم خانگی تو بازار پر بود الان پیدا نمیشه ... مردم یادتونه ماست بود و شیر بود و پنیر بود و میوه چه رنگیه داداش !!
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این قراره استیضاح بشه و بعد ملت برای چند سال دیگه حضور پر شور داشته باشن!!!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جلسه امروز کاملا صوری بود
نماینده ها گفتن که سؤالاتی که رأی نیاورد را به قوه قضائیه نخواهند فرستاد!
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
گفته می شد ما بین اروپا و آمریکا اختلاف انداخته ایم اما ظاهرا بین خودمان اختلاف افتاده
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بشذت به این مشکوکم که رئیس جمهور ما و تیم اقتصادی یا دوستان محرم و متحد او در کابینه، بانک مرکزی و غیره بی صبرانه منتظر خروج ترامپ از برجام بودند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اعتراض اقتصادی چند روزه را بهانه میکنید
پس اعتراض سیاسی 6ماهه تان با کشور چه کرد؟؟؟
تعداد سؤالات نباید از پنج سؤال بیشتر باشد.
جالب نیست؟چرا؟مگر سوالات کنکور است؟
خوب است در قانون پاسخها را هم چها گزینه ای در نظر بگیرند تا نه مجلس و نه رییس جمهور خسته نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فراکسیون امید که کلا قانع بود
تو رو خدا نمایندگان ما رو ببین
لطفا علت اينهمه گراني بالخصوص خودرو با محوريت پرايد 40 ميليوني نيز پرسيده شود پشت پرده اينهمه ظلم به مردم چه کساني هستند؟؟؟
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خود مردم
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
معلوم است.خود خود خود دولت است.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جالب اینکه این از مجلس توقع شیرنی هم داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همان کسانی که به گفته ظریف انتخاب کردن ما اینجوری زندگی کنیم
تااینجای کار که حسن هم داره از خودش سوال میپرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
در بخش اول صحبتهاش کلی آمار داده. در بخش دوم میگه مردم از ما انتظار ندارند که ما اینجا آمار بگیم، خودشون تو اتوبوس و ... قیمت ها رو از ما بهتر می دونند.
آیا این تناقضها نشانه بیماری پارانویید حاد نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اعدامش کنید.نسل ما دهه 60 و هفتاد رو سوزوند.نه اینکه میتونیم خونه بخریم نه ماشین و نه زنی بگیریم.خودتون اینکارو نکنید و با دست عزت سرشو نزنید چند ساله اینده سر خیلیاتون بالای داره.فکر کردید ما نسل های 60 70 منتظر گند کاری های شما میمونیم .که شما ها خوش نشین برای ما تصمیم بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ای ول گل گفتی .ایشان کارش همینه.خود گویی و خود خندی عجب مرد خردمندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این مشکلات دست روحانی نیست.ا
روجانی برای پاسخگویی به نمایندگان وارد مجلس شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۲
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تکبیر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ا... اکبر
هیچ اتفاقی قرار نیست بیفته . طبق معمول لبخند خواهند زد و خواهند گفت که به زودی همه چی درست خواهد شد . علتش هم اینه که مسئولین ما اینکاره نیستند . هیچ کدومشون سواد و علم لازم به شغلشون رو ندارند . بعضی ها هم که اصلا برای یک کار دیگه اومدند . کاش یه نماینده بپرسه در خوشبینانه ترین حالت هشتاد الی نود درصد تورم در چند ماه اخیر به وجود اومده . پس چرا حقوق کارمند فقط شش درصد افزایش پیدا کرده ؟ آیا سیاست اعمال فشار بر مردم به خاطر مهار اونه که یه وقت توان برای اعتراض نداشته باشه ؟
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دقیقا دارن همین رو میگن که مشکلات موقتیه و زیر سر ترامپه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر مسئولین ما اینکاره نیستند . پس چرا مي رويد راي مي دهيد؟ اگر سرانجام كاري را مي دانيد ؛ انجام آن كار دور از عقل است!!!
استیضاح فقط استضاح رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه قرار بر استیضاح هست باید عاملین اصلی یعنی عاملین سر وصداهای 5دیماه96 استیضاخ بشن
ناشناس
| - |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
استیضاح هم بشه مشکلات ما پابرجاست تا زمانی که رانت و اختلاس تو کشور زیاده و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عاملین 5 دیماه، مـــــــــــردم هستند که از وضعیت افتـــــــــــــــضاح اقتصادی در فشار هستند.
مگه رکـــــــــــــود تــــــورمی و بیــــــکاری را نمی بینید؟؟؟
جمع مملکت خراب کنها جمعه !!! و من الله التوفیق !!!!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تکرار میکنم: علی برکت الله!!!! خخخخخخخخخخخخ
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اتفاقا اصل کاریها نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
البته چند نفرشان کم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
علی برکت الله یادت رفت
چاقو هیچ وقت دسته خودشو نمیبره
مسئولیت وضعیت کنونی کشور متوجه شخص رییس جمهور می باشد.

آقای زیبا کلام معتقد است که افراد دیگری که احتمالا پول دارن چوب لاچرخ دولت کردن و وی بایست آنها را معرفی می کرد
! حتی اگر این مسئله درست باشد رافع مسئولیت ریاست جمهور در تامین و دفاع از حقوق مردم نیست زیرا آنچه که بزرگترین سرمایه یعنی رای اعتماد اکثریت مردم است (که قوی تر از قدرت پول گروههای احتمالی مخالف وی است) در اختیار وی قرار گرفته و پشتوانه اصلی رئیس جمهور است حال اگر وی نتوانسته یا نخواسته یا نگذاشته اند از این قدرت مردمی در راستای منافع اکثریت جامعه استفاده کند در پیشگاه مردم و خدای مردم بدهکار بوده و مسئول و ملزم به پاسخگویی است که با این اعتماد احاد مردم چه کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آخه ا نمیدونن که همه این سوالاتشون یه علت داره اونم شاخ و شونه کشیدن های توخالی و تحریم. اقدامان دولت در سایه هم موثر تر از دولت ظاهری بوده
15 دقیقه اول سخنان رئیس جمهور همان شعارهای 40 ساله اخیر بود! فقط شعار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بله!متاسفانه مشکلات فقط مربوط به این دوره نیست!یک مقدار کم و زیاد در همه دوره ها این مشکلات بوده است!
در ایران رییس جمهور تصمیم گیرنده نیست همه میدونن!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بسه دیگه 6ساله این حرفارو به خورد ما دادین
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برادر من کسی که از یک انتخاب دو مرحله ای این سمت رو گرفته انتظار دارید برای منافع مردم کار کنه؟ طبیعتا باید هوای مرحله اول را داشته باشد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پ چرا برای انتخاب شدنش خودتون به هر مشکلی می اندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حالم از این جمله به هم میخوره
اگر رئیس جمهور تصمیم گیرنده نیست پس چرا برای رئیس جمهور شدن تودشو به اب و آتیش میزد؟؟ اه اه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اون روزی که برجام امضا شد، پس چرا می گفتی روحانی مچکریم؟! گذشته امثال شماها پر از سیاهی و دروغ و ریاکاریه. دست بردارید از دروغ گفتن و انگ زدن به بقیه.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما هم لطف کن ایشان را تبرئه نکن!!! فعلاً که تمام تصمیمات اقتصادی و سیاسی در 6 سال گذشته در اختیار ایشان بوده.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس ما هر 4 سال به کسی که هیچکارست رای میدیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر رئیس جمهور کاره ای نیست چرا صندلی ریاست را ول نمیکنه و حقایق رو به مردم نمیگه؟ چرا با چنگ و دندون در انتخابات 96 برای این صندلی جننگید؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
در عمل کار برآید نه سخندانی،
در طی ۵ سال گذشته با موج سواری بر مشکلات گذشته و برجام موفق بودن وقتی که مشکلات خودرا نشان دادند عملا نشان دادند که قادر به حل آن نیستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
احسنت
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر دولتها هیچ کاره اند پس چرا به احمدی نژاد ایراد می گیرید یا برای خاتمی کف می زنید؟پس هر کاری که آنها کردند ،کار خودشان نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نیازی به تبرئه نیست چرا تا قبلاز 5دیماه 96 مشکل وجود نداشت.
عامل بهم خوردن برجام چه کسی بود؟ غیراز اینه که جلوی ورود شرکت های آمریکایی گرفته شد و وقتی اونا دیدن نفعی نمیبرن زیر برجام زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این بابا کنایه زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
موقع تصویب برجام اینها قهرمانان دیپلماسی و مذاکره بودند، حالا شدند هیچ کاره که تصمیم گیرنده نیستند؟!
این بازی برای همه دوره ها بوده، وقتی ناکارامدی آقایان نمایان می شود از خودشان خلع مسئولیت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بعضیها طوری نظر داده اند مثل اینکه تا قبل از این ۶ سال مثل سویس بودیم حالا شدیم سومالی!
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
در پاسخ به پاسخ ها ! :
از کجا می دونید عده ایی که فکر می کنن رئیس جمهور تصمیم نهایی رو نمی گیره، اومدن رای دادن؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تند روها دقیقا با سنگ اندازی ها میخواهند دولت را ساقط و خودشان بیایند و کار تمام نکرده احمدی نژاد را تمام کنند . ولی بدانند که روحانی اخرین سنگر است و اگر به او کمک نکنند و او نتواند دیگر مردم فرصت مجددی به هیچکسی نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بله فقط مردم مقصرند . پس این من بودم که اینهمه وعده دادم؟ چرا آمارهای غلط داد؟
دانشجو دکترا
| Netherlands |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر تصمیم گیرنده نیست استعفا بده. چیه این میز که 2 دستی بهش چسبیده وقتی کاره ای نیست.
محمد
| Ireland |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شش ساله با این حرف ها مردم رو سر کار گذاشتید
زمان کاندیداتوری که میگفت من مشکلات رو میدونم و برنامه دارم و ... حالا بی اختیار؟!
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر روحانی موفق میشد باز هم همین حرف را میزدی؟؟؟
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
"ه"همچنین امیدوارم که بتوانم نقاط مورد نظر مقام معظم رهبری را که در توصیه‌هایی که نسبت به جلسه امروز به من فرمودند، دقیقا مراعات کنیم"م
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آی ایرونی که این پیام رو گذاشتی!
دست شما رو شده

و مردم رو نسبت به افراد خیرخواه و سالم بدبین کردید
دیگه تموم شد
اغلب شما رو شناختند و حناتون رنگ نداره!
نیروهای امنیتی باید به شدیدترین شکل و قاطعانه و محکم با عوامل فاسد در هر مقامی برخورد کنند و هزینه و مجازات اینگونه فسادها رو آنقدر بالا ببرند که کسی حتی جرات فکر کردن هم نداشته باشد
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دانیم اما تصمیم گیرنده اصلی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
اشتباهی مثبت دادم هزارمنفی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
درست است ولی اوست که باید صریحا به مردم بگوید
استیضاح و سوال های نمایشی و فرمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چطوره رییس جمهور هیچ کاره است
مگر همه وزارت خانه ها ، ادارات ،گمرگ ،فرودگاه ها ، راهها، بنادر ، بانک ها، کارخانجات ، خودروسازان،ارز و پول و کالا و ... همه تحت امر و اراده او نیست . دیگه چی میخاد که کاره ای بشه
آقای رئیس جمهور!!!! جواب شما باعث توهین به شعور ملت است،‌ سعی کنید بدانید که شاید مردم می فهمند که کدام حرفهای شما راست است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کلا همه حرفهای همه مسئولان این مملکت توهین به شعور مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فکر نکنم در کشور کسی وی پی ان مولداوی بفروشه. احتمالا شما از حقوق بگیرای این دولت در سفارت مولداوی هستید که این طور سنگ این دولت رو به سینه میزنید.
ناشناس
| France |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نابغه 10:47 قند شکن خوش خودکار آی پی یک کشور رو تعیین می کنه موندم شما چطور با این سطح کم از آکاهی نظر قاطع هم می نویسید!!.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
صلوات
همش سرکاریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فیلمهای انتخاباتی رو مرور میکردم
چه حرفایی ک برای رای آوردن زده نشد
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من که از حرفای آقای ریس جمهور قانع قانع شدم و الان هم دیگه تصمیم گرفتم برم هر چی پول دارم تبدیل به دلار و طلا کنم ، از این بهتر قانع نشده بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سکه دوباره از 4 میلیون گذشت! داریم بیچاره میشیم و اینها دارند دعوای زرگری میکنند
احتیاجی به معرفی نیست. مردم همه رو میشناسند. ولی کسی شهامت و غیرت ایستادن جلوشون رو نداره
پاسخ ها
کدروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فرزندان شهدا هم شهامت دارند هم غیرت برای ابراز نفاق از اسمی دیگر استفاده کن
ناشتاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
من شهامت ندارم
آقایان وکلای ملت ، لطفا تعارف را کنار بگذارید و حرف دل ملت را به منشأ بیش از 70 درصد به وجود آمدن وضعیت فعلی اقتصادی کشوربزنید . چون اگر شما اینکار را نکنید و از مجرای قانونی این مشکل را حل نفرمایید به تعبیر قرآن مجید : « وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (25انفال ) و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران نباشد (بلکه ظالمان و مظلومان همه را فرا گیرد)
رئیس جمهور مثل اینکه تو باغ نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تو باغ شما دلواپسا نه نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کاخ نشینان را چه به درک کوخ نشینان . یادتان هست که مردم زلزله زده کرمانشاه را اگر همین دلواپسان نبودند چه بر سرشان نمی آمد . .و یا لا اقل به همان منشور کورشتان عمل میکردید .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تو باغ نبود تو مجلس بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه یه خورده غیرت و دلواپسی تو وجود مدیران بود که الان شرایط اینجوری نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ناشناس که میگی دلواپسان تو کلا تو باغ نیستی ساده اندیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
والله الان همه مردم دلواپس فردای خودشون و بچه هاشونن مگه یه عده آقا و آقا زاده که ویلاهای کاناداشونم ساختن و آماده است
می لطف کنید بگید رییس جمهور سخنرانی ش رو قطع کنه
الان تنها نتیجه اون، افزایش قیمت ها و بحرانی تر شدن وضعیت
می شه
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بعد سخنان گهربار ایشان سکه و ارز رشد کرد. نمیشه آقایان حرف نزنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
طی ماههای گذشته اینها هر وقت قیمتها رو به پایین میشده آمده اند وسط و حرفهایی زده اند تا قیمتها بالا برود! من مطمئنم همه این بدبختی ها و گرانی ها نه به ترامپ ربط دارد و نه به عامل خارجی بلکه زیر سر خود مدیران است
چی شد چرا ادامه صحبت های ایشان رو پخش نکرددید
هر چند فرقی هم نمی کرد
چرا تجاهل می کنید چه کسی رو معرفی کنه شما تمام مدیران موسسات ملی غیرقانونی رو ببینید به چه نهادهایی وصل هستن.روحانی چی بگه اسم بیاره جنگ داخلی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همه اختیارات دست رئیس جمهوره. برا اینقدر دروغ میگید؟
حتی بودجه صدا و سیما و قوه قضاییه هم دست رئیس جمهوره. تمام پول ها برای هر نهادی که باشه در بانک هاست که در نهایت زیر نظر بانک مرکزی هستش.
کلی قدرت و پول در اختیارش هست. چی میگید واقعا؟ یک چیزی به خوردتون دادند همه جا تکرار می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اینکه گفتید همه اختیارات دست رئیس جمهور است . حتما" بچه هستید و دست کشیدن روی سرت
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
الان درگیر جنگ داخلی زیرپوستی هستیم ! شما خبر نداری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باز هم جرات نکرد و نگفت که اقتصاد در دست باند و مافیای کجاست .
این جلسات همه سرامثال من شیره مالیدن الان من یک ماه بیکارشدم یک نفرازمن نمیپرسه توبیکارازکجازندگی تو میچرخونی اگه من دزدیاموادفروش بشم گناهش گردن شماست
سر لیست خود روحانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اشتباه نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جالبه تابناک در نظرات هم دست میبره
سر لیست خرابکاری ها خود خود روحانی است
رییس‌جمهور همش میچسبه به اینکه چه کردیم و برجام اینطور بود و اونطور بود، اینا به درد مردم نمیخوره، الان چه باید بکنیم، هیچ امیدی به آینده نیست، این چه وضعیه؟ برجام به فنا رفت تموم شد، الان چه کردید؟ چرا اینقدر تورم داریم؟ چرا قیمت ارز رفت بالا؟ چرا قیمت خودرو اینقدر رفت بالا؟ و هزاران چرای دیگه، چرا اوضاع رو کنترل نمیکنید، چرا جلوی فساد رو نمیگیرید، هی میگن برجام این نتایج رو داشته، بابا برجام تموم شد، این حرفا به درد مردم نمیخوره، بحای برگزاری شوی تلویزیونی به درد مردم برسید
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

اینکه رییس جمهور ایران اعلام میدارند : دموکراسی یعنی چه ؟

این دموکراسی است که اقتصاد کشور را به دست مردم دادید ؟ یا یک عده، و اقتصاد ایران در حال اهتزاراست...زندگی امثال بنده هر چه پس انداز کرده بودم در طول 25 سال از راه

کار و در بانک ملی گذاشتم تا بتوانم یک خانه بخرم حالا به 50 درصد ارزش نقدینگی خود را از دست داده است .....

حاصل تلاش اینجانب 50 درصد نابود شد با ندانم کاری

و عمر اینجانب هدر رفت ......اینها چه جور نماینده ی مردم هستند که خطی عمل میکنند .

باید شجاع و نترس و با اقتدار و با اصول انسانیت صحبت کنند ...........
آ
آقای رییس جمهور حرف مقام رهبر انقلاب را زدند ..........


حاضرم قسم بخورم همین حالا مقامات از اوضاع اقتصادی کشور رضایت ندارندوای به حال آدم هایی مثل ما که معلوم نیست ما وجود داریم یا نه ؟


این کشور متعلق به همه ملت ایران است .............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
برادرعزیزمایکه خانه هم خریدیم باحقوق یک میلیونی نه می تونیم قسطشو بدیم بانک می خواد خونه رامسادره کنه اگرخدای ناکرده مریض شدی بای بمیری چون جیبت خالیه
با شعار مردم بدبخت تر می شوند، بگویند برای بیکاری و گرانی چه می خواهند بکنند؟ بس کنید شعار دادن را مردم نابود شدند
خستمون کردن با شعاراشون
بازم همه چی تقصیر آمریکا و مردمه
حرف درستو دکتر ظریف زد گفت خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ما انتخاب نکردیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما که به ربنای شجریان و کنسرت رای دادی، دردت چیه این وسط؟
روحانی حراف است و به مسخره گرفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مثل اینکه دیر می یاد سر کار و هم زود برمی گرده خونشون!
سیدحسن نقوی حسینی ....... به والله در منزل مردم دلار به اندازه کافی وجود دارد، !!!!

خونه ما که نیست - شاید خونه شما باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اقای نقوی حسینی چقدر در خانه ذخیره کرده اید
هاجر چنارانی بره پشت تریبون
چرا پخش زنده نیست
بابا از چی نگران شدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شبکه نسیم پخش نمی کنه. بزن شبکه خبر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شبکه خبر پخش زنده بود دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بزن شبکه خبر از اول تا آخرش مستقیم پخش شد
متاسفانه .انگار ما بايد هميشه کذب مسولين را بشنويم
رییس جمهور دوباره ادعا کرد از سال 84 تا91 فقط 10 هزار شغل ایجاد شده است! این در حالی است که قبلا جهانگیری ادعا کرده بود دولت سابق فقط در نهادهای دولتی 350000 نفر را به طور غیر قانونی استخدام کرده است!
اقلا با هم هماهنگ کنید.
تازه اگر ارتباط با خارج اشتغال می آورد کرواسی با 15 درصد بیکار رکورد دار بیکاری در اتحادیه اروپایی نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هه هه این دولت از اول کارش همين بود چهار سال هم کلا حرفش این بود که تقصیر احمدی نژاده حالا هم میگه تحریم شدیم .کلا دولت .استراحت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دولت قبلی به جای اینکه بیاد بچه های مسئولین ببر سرکار بچه ها ملت برد ولی مردم ما هیچ وقت ..
اعتماد به نفس روحانی مرا کشته. عملکردش به کنار. این همه توهین به شعور مردم غیرقابل تحمل است
چطور می شود 5800 کارخانه در این دولت تعطیل شده باشد و دو میلیون و هفتصد هزار شغل هم ایجاد شده باشد.با توجه به آمار تورم دولت که در حد سوییس می باشد و با واقعیت بسیار فاصله دارد به آمار اعلامی رییس جمهور محترم به اندازه یک ارزن هم اعتماد ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نوبخت گفته بود کسی که در آمار رسمی تشکیک ایجاد کنه پیگرد قانونی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دولت راستگویان است دیگه.نتیجه مهندسی انتخابات میخوای چیزی بهتر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مهمتر از او چطور میشود طبق گفته ظریف درامد ارزی کشور بیش از 110 میلیارد دلار و هزینه های کشور حتی با احتساب واردات کالاهای لوکس کمتر از 90 میلیارد دلار در سال باشد اما در کشور دلار بیش از 10 هزار قیمت بخورد؟؟؟!!! اگر این معما را حل کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نتیجه بی‌مسئولیتی تو انتخابات و رأی دادن به درختی که 4 سال ثمر نداده همین میشه آقا مرتضی.
از ایشون سوال میشود که
چرا تحریم شدیم
چرا بانکهامون تحریم شدن
چرا بیکاری هست
چرا تورم است
چرا ارز گرون شده

عزیزان دو سوال اول که رییس جمهور تعیین کننده سیاستهاش نیست

تحریم شدن کار آمریکاس و باید برای برطرف شدنش برین درست و حسابی و صلح جویانه حرف بزنین و اقدام کنین
سه تا سوال بعدی هم
معلول و مفعول دو سوال اول است
دو سوال اول رو حل کنین
سوالات بعدی خود به خود حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
رئیس جمهورم فقط واسه توچال رفتن انتخاب میشه. این شعرایی که گفتی خودتو قانع میکنه واقعا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقای زیباکلام چرا اسمت رو نوشتی ارسطوی بی افلاطون؟ کد
این همه چیزو شوخی گرفته
پس اشکال از مردم بوده ... :)
بازم تعریف از خود و حرفهای تکراری! بابا یه کلام بگو نمیتونم و برو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بره و رییسی بیاد تا دهنمون در جنگ سرویس بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
12:11 تو دیگه چقدر شوت هستی. سایه جنگ و ... فقط برای جمع کردن رای امثال شما بود.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کدوم جنگ فقط بلدید همه رو از جنگ بترسونید . اگه کسی جرات حمله داشت همون زمان که چیزی برای دفاع نداشتیم حمله میکرد نه حالا که همه چی داریم
آقای روحانی به دنبال سیاسی کردن بحث های اقتصادی است، زیرا با فرافکنی به راحتی میتوانند از زیر بارمسئولیت خود در پاسخگویی به مردم شانه خالی کنند آقای روحانی برای مردم قابل قبول نیست که در پاسخ به مسائل و مشکلات اساسی، مسائل سیاسی را را برجسته کنید و هی به دولت گذشته نقب بزنید و بگویید اگر آنها بودند الآن همه ملت ایران از بیکاری و بدبختی مرده بودند . شما 5 سال است رئیس جمهورید بفرمایید چه قدر به وعده هایی که دادید عمل کردید ؟ آیا کاری کردید که مردم آنقدر وضعشان خوب باشد که یارانه برایشان اهمیت نداشته باشد ؟
با سلام پاسخ های رئیس جمهور به هیچ وجه مربوط به سوالهای نمایندگان و قانع کننده نبود همانند صحبت ناامید کنند در تلویزیون . فقط حرف خودش را می زند و آنچه من فهمیدم یا مقصر مردم بودند یا آمریکا . در ضمن انگار سوال کننده رئیس جمهور بود نه نمایندگان . نمایندگان نبایستی اجازه می دادند رئیس جمهور فقط حرفهای دیکته شده خودش را بزند. به نظر من نماینده های مجلس با آن همه تعداد نتوانستند رئیس جمهور را به چالش بکشانند . وای بر ما
شعار شعار شعار .....بیکاری فقر اختلاس دزدی های بیشمار اختلاف طبقاتی فاحش زندگی مردم و مسئولین ژن های برتر ووووووووووووووو عاقبت اینا چی میشه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به رای مردم توهین نکنید. خود مردم انتخاب کردند. اگه مردم دنبال کم شدن فساد و آقازادگی بودند به کاندیدای دیگه رای می دادند.
همون موقع هم بحث فساد، دختر مظلوم وزیر، بیکاری و رکود و ... عیان بود.
لطفا به رای مردم احترام بذار.
ناشناس
| India |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
۱۰.۳۷
چی میگیییی
کم شدن فساد؟؟؟؟
جل الخالق!!! برو خراسان ببین اولین موسسه مالی ورشکسته اسمش چی بود برادر گرامی.نکنه فکر کردی مردم هیچی حالیشون نیست؟
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این مسائل به رئیس جمهور محدود نمی شه بلکه به مسائلی مربوط می شه که تابناک نمی تونه انتشار بده !!؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وووووووووووووووووووووووو میشه
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
مهم نیست اینا، خواهرم حجابت
.........
جمع کنید این شوو ها رو! اینقد متوجه ایم که اینها نمایش است. دست همه شما توی جیب مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نتیجه مهندسی انتخابات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نتیجه رای دادن لیستی و فاقد مسئولیت‌پذیری
باز هم همون امارهای الکی قبلی زندگی و سفره کارگری ما وکارگاه ما که با هفتاد نفر پرسنل داره تعطیل میشه قیمت هایی که داره سر به فلک میکشه واقعیت ماست مرغ یازده هزار تومانی گوشت شصت هزار تومانی واجاره خونه که دو برابر شده دروغ شماست
چرا آقای روحانی به اصل موضوع نمی پردازد و به حاشیه می رود
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون هم اطلاعی از اصل موضوع نداره و هم تخصصی.
سهراب
| Germany |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چون برا تابناک غیر قابل انتشار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کدام اصل موضوع .خودش اصل موضوعه
بدتربن رئیس جمهور دنیا روحانی است بره. بهتره برای ایران
بابا بدین کسی تایپ کنه که سواد کافی و تسلط کامل داشته باشه.
آقای ریس جمهور آمار را رها کن بیا ببین وضع مردم چطوره . دولت شما کشور را به سقوط کشاند(رکود تورمی). اما دولت احمدی نژاد حداقل رکود نداشت. شما حرف نزنی بهتر است. تابناک هم که همیشه حق به جانب دولت است.
آقاي روحاني از دوبار راي كه به شما دادم خيلي پشيمانم و آن را پس مي يرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دلواپسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ن اون موقع کار درستی کردی ن الان
باید مسئولیت کارمون رو قبول کنیم
یه مشت حرف فقط بار مردم کرد. ایشون نمی دونه که قیمت پراید شده 43 میلیون تومان. سرش را زیر برف کرده تا کی؟
پاسخگو بودن به عنوان بالاترین نقطه قوه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است!!!!!!!!!!!

بله مخصوصا در برجام و مذاکرات پنهانی و واگذاری خزر به روس ها و واگذاری سواحل ایران در خلیج فارس و عمان به چینی ها وو اگذاری پایگاه نظامی به روس ها و صرف هزینه دهها میلیارد دلاری در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان و .... !!!!!!
سلام
من نه به سوال مجلس اعتقاد دارم و نه به پاسخ رییس جمهور چون در طول سالیان مختلف فقط ریا ، وعده های پوشالی و ... را شاهد بوده ایم .
‏ولی درستش این بود سخنرانی روحانی رو از شبکه نسیم پخش میکردن , ابوطالب حسینی و علی صبوری دیگه شانسی برای برنده شدن نداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تنه به تنه رضا عطاران میزد. کاندیدای سیمرغ بهترین نقش اول مرد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مهران مدیری بیکار میشد
مزمن درسته نه مضمن !
آیا نمایندگان به گفته های نامرتبط آقای روحانی قانع شدند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی میخواهد کار کند عده ای نمی گذارند. نمایندگان شریف به خوبی این موضوع را میدانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بمیرم برای کار کردن این شیر دلاور.خاله جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
۱۰:۲۶ برادر
در هر صورت مقصره چه بذارن کار کنه و نکنه
چه نذارن
مهم اینه که همیشه میگن دستهای پشت پرده کین اینا
معرفی کنید بگید کین
بسه دیگه
البته ما خودمون میدونیم کین اینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
اگرقانع نشدن بایدچه شود مگرنه اینکه استیضاح وتمام پس چرانمی شود
اگر آقای حسن روحانی دو تابعیتی یا در واقع خارجی است باید از کلیه مشاغل، مَناصب، سمت و پُست های خود عزل و ممنوع الخروج گردیده و وضعیت و مسائل او مورد بررسی و بازجویی قرار گیرد.

در صورت احرار یا مشخص شدن اتهام به آقای روحانی او باید عادلانه محاکمه شود.

در اعمال حقوق مردم و اجرای قانون مبتنی بر عدالت مورد تائید مردم نه قصور کنید، نه پارتی را بکار بگیرید، نه سستی کنید نه اغماض.

ورود در نظام ایران و اجرای قانون، شهر هرت نیست
مردم را چی فرض می کنه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Saint Kitts and Nevis |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
همه مسئولان خود را قیم مردم و ارباب مردم فرض می کنند غافل از اینکه این صندلی های قدرت و مقام را مردم به آنها داده اند می توانند دوباره آن را پس بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پاسخ به پرسش 1021: بله
(( چنانچه اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه از پاسخ رئیس‌جمهور به سؤالی قانع نشده باشند و موضوع مورد سؤال، نقض قانون و یا استنکاف از قانون محسوب شود، آن سؤال به قوه قضاییه ارسال می‌شود. ))
من که یک شهروند معمولی هستم
حرفهای دکتر روحانی را قانع کننده نمی بینم و جوابهایش دردی را دعوا نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شهروند معمولی عزیز، ربنای شجریان گوش بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اصلا مگه جوابی مرتبط با سوال ها داد؟؟؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من هم بعد شنیدن نطق ایشان دیگر یک شهروند غیر معمولی هستم
خواهش میکنم هم شما هم ما، هرکاری می خواهیم بکنیم، اصل ۴۰ قانون #اساسی# را بخوانیم؛
روز خوش . وقتی اقای رییس جمهور اعاز سخن را با فرمایش رهبری که توصیه فرمودند رعایت خواهم کرد معلوم شد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
دوم من بیسواد چیزی از گفته های ریاست جمهور نتوانستم برداشت کنم مسلما نمایندگان باسواد بهتر نظر دادند .واقعا جای تاسف داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دقیقا نکته همون جا بود!!
بابا استیضاحش کنید بره

روحانی تیمش نمیتونن یه کشور در حالت معمولی مدریت کنن

کشور ما نیمه بحران بود با مدریت تیمش رسیدیم بحران

اگه بمونن میرسیم ب اخر خط اوج بحران ونزوئلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اتفاقا اگه بره طلبکار میشه. باید همه بفهمن که شعارایه قشنگ اعتدالگرایی و مذاکره با دنیا، هیچ دستاوردی نداره و امیدمون باید به توان جوونای خودمون باشه نه اجنبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی باید تا 1400 باشد. روی رایی که داده اید بایستید و هر روز رنگ عوض نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
مگرالان ازونزویلا بهتریم
با قانع نشدن نمایندگان ، حالا توپ توی زمین قوه قضائیه است
ببینیم قوه قضائیه چه میکند
بدون شک اقدام موثری نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هیچی. مگر تاحالا کار مفیدی کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
انشااله استیضاح وانتخابات زودهنگام
معلوم شد که همه نماینده ها افراطی و تندرو هستند. کاش مجلس دست اعتدالیون و اصلاح طلبا بود تا شاهد چنین اتفاقات زشتی نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آی گفتی.از دست این تندرو.ها.مردم دارن زندگیشونو میکنن بعد اینها با این نمایشها ارامش کشورو بهم میزنن.همه چی خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دفاع از حقوق مردم افراط گرایی و تند روی نیست . مگر شما ایران زندگی نمیکنی؟ اینها امروز حرف مردم را زدند. حتی اصلاح طلبها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برو مجلس امریکا را ببین بخاطر هیچی ترامپ بیچاره کردن انتقد تند رو تندرو نکن یعنی چی تندرو یه چی یاد گرفتی تا میشه میگید همه مثل تو وضع مالیسشون خوب نیست یا سکه فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تَکرار میکنم
واقعا حرفهای تکراری.متاسفم برای رای که بهش دادم.شاید برای همین یک رای جهنمی شدم.خدا از تقصیر من بگذر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقا روحانی مرم را چی فرض کرده ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هر چی فرض کرده شما با رایتان ثابت کردید که فرضش درست بوده. پس به جای انتقاد از روحانی به رای خودت فکر کن.
ناشناس
| India |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نه جهنمی نمیشی.چون اگه به اونیکی رای داده بودی پراید الان ۱۲۰میلیون بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ناشناس از هند، برای خودت جهانگیری ای هستیا. تو انتخابات میگفتید اگه رییسی بیاد دلار میشه 5 تومن. الان که دلار شده 10 تومن باز یه چیز جدید نوشتی که اگه رییسی میومد پراید میشد 120 میلیون.
اگه تو همین دولت پراید بشه 120 میلیون باز میای مینویسی خدا رو شکر کنین که رییسی نیومد وگرنه پراید میشد 300 میلیون.
با خودت چندچندی؟
جواب دادنش با این کلی گویی ها فقط توهین به شعور مجلس و ملت هست
و باز هم مردم گوشت قربونی اند
چی شد روحانی رف هیچ کسی هم قانع نشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
اگرواقعانمایندگان بامردم هستن وقتی قانع نشدن بایداستیضاح بشه وانتخابات زودهنگام اعلام بشه
تنها یک پاسخ از پنج پاسخ قانع کننده بود؛ نه یک سوال از پنج سوال
چی شد روحانی رف هیچ کسی هم قانع نشد!
مثله همیشه و تکرار سینوسی مقامات و مسئولین کشور انداختن توپ تو زمین دولتهای گذشته ... خوب شما که میدونستی عملکرد منفی دولتهای گذشته را چرا اومدی کاندید شدی و کنترل کشور را بر عهده گرفتی !
روحانی، حسن، حسین،...... هرکی بیاد همینه، اینا دارن حقوق بالا سر ماه میگیرن، خوب آره تحریم کاریشون نمیکنه
متاسفانه از اول هم مشخص بود افزایش نرخ ارز به دستور شخص حسن روحانی انجام شده ، یعنی کاهش ارزش پول ملی توسط رییس جمهور کلید خورد و دارایی های مردم نابود شده
ایشان اعتراف کرد که اجازه نمی دهد نرخ ارز پایین بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من موندم چرا این سایت درباره این ناکارامدی اشکار دولت سکوت کرده...واقعا شرم اوره
مردم سرکارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سر کاری برادر متوجه شو لطفا
طرح بدید استیضاحش کنید راست راست تو چشم مردم نگاه میکنه میگه اینکه بحران نیست مشکل هست اسمش. اگه اینجوره که وای به حال بحران پس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بحران آب خوردن مردم بود که با برجام حل شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به نظرم گر سربه سرم بذارید و با وزرا و معاونین من کار داشته باشید تازه وارد بحران میشوید.
روحانی بای بای
برای رای به رئیس جمهور باید از روبیکا استفاده کنیم یا با *780 هم میشه رای داد؟ اگه کسی میدونه جواب بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
من که صدرصدرایم منفی منفیست
هم نمایندگان و هم روحانی می دانند ریشه قااق کالا از کجاست هر دو می دانند ریشه بی ارزش شدن پول ملی از کجاست هر دو می دانند ریشه همه مشکلات داخلی و بین المللی کشور از کدام عامل داخلی سرچشمه می گیرد اما نمی دانم چرا تصور می کنند مردم این نمایش ها را باور می کنند!!! آقای روحانی ماندن و رفتن شما و همه دولتتان و یا تغییر همه نمایندگان مجلس هیچ مشکلی از مردم را حل نمی کند کما اینکه این همه دولت و مجلس آمد و رفت و مشکلات مردم هر سال از سال گذشته بیشتر شده است .کسانی که مقصر وضع موجود هستند باید بیایند و به مردم پاسخگو باشند نه زیردستان آنها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این دست های پشت پرده ای که می گی کیا هستند واقعا؟
من می گم مردم، اگر مردم به تربیت فرزندانشان بها می دادند و رئیس جمهور و سیامت مدار و اقتصاد دان و ... خوب برای این مملکت تربیت می کردن وضع به این جا نمی رسید
جواب های اقای رییس جمهور به نمایندگان که در واقع سؤال تمام ملت ایران بود با کمال تاسف بسیار بسیار مایوس کننده و غیرمسؤلانه می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
مگردرطول این 5سال اقایون چقدمسئولانه کارکردن
خلاصه کلام کله پاش میکنن یانه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دعا میکنیم هرچه زودتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انشالله زودتر برکنارش کنند با این مدیریت ضعیفش

بابا صد رحمت به احمدی نژاد

اگر گرانی بود، کار هم فراوان بود

کلی مسکن ساخت و کلی راه و کلی کار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
خداکنه ولی فکرنکنم
آقای رییس جمهور شما طوری سخن می گویید که انگار در کشور همه جیز آرام است
تمام کارخانه ها در کشور تعطیل وکارگران اخراج شدند
گرانی وتورم مردم را بیچاره کرده وطبقه پایین و متوسط در کشور هیچ گونه امید به زندگی ندارنن
قیمت خودرو های داخلی 2برابر افزایش پیدا کرده است (قیمت پراید در کارخانه 42میلیون تومان ووووووو
قیمت مواد غذایی ولبنی 98درصد افزایش قیمت دارنن
مردم الان به هیچ یک از گفته های شما وسایر مسوولین اعتماد ندارنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقا همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم تازه اعلام کردند نرخ تورم منتی به مرداد ماه ۹.۸ درصد هست برو حالشو ببر.فقط بگم همه امار و ارقام همینجوری درست شده خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
آره آرومه خیلی هم آرومه البته نه برای منو تو برای خودشان
بسمه تعالی
همش حرف اضافی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حرف مفت.....
جناب رئیس جمهور همانطور که انتظار می رفت عمل کردند.
آقای روحانی می گه وضع خیلی خوبه. اگر مشکلی هست از شماست.
جناب رئیس جمهور همانطور که انتظار می رفت عمل کردند.
آقای روحانی می گه وضع خیلی خوبه. اگر مشکلی هست از شماست.
روحانی بماند یا برود،اش همین اش و کاسه همین کاسه است،تا زمانی که مرگ بر همه غیر از خودم میگویید.پاسخ تمام مشکلات اقتصادی هم در این شعار خلاصه میشود.ت
جناب رئیس جمهور همانطور که انتظار می رفت عمل کردند.
آقای روحانی می گه وضع خیلی خوبه. اگر مشکلی هست از شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
صدرصدمشکل ازماست چون چه بسته گول حرفاشو خوردیم وبهش رای دادیم
روحانی بماند یا برود،اش همین اش و کاسه همین کاسه است،تا زمانی که مرگ بر همه غیر از خودم میگویید.پاسخ تمام مشکلات اقتصادی هم در این شعار خلاصه میشود.تبدیل شدیم به یکطرف تمام دلایل فروش سلاح به منطقه،داعشی که قصد نابودی اروپا و جنگهای صلیبی داشت خودمان را با او
ای کاش مسئله باز بشه برای مردم
بعد از ارشال به قوه قضاییه چی میشه مگه؟؟!!!
قراره چیزی تغییر کنه؟!!!
فقط جنگ قدرت - مردم حلقه فراموش شده هستن
بابا مردم از دستت دیوانه شدن .... بخدا حرف قشنگ زدن کار همه است... آقای رییس!! از تو و وعده های پوچت خسته شدیم ... لطفا از صندلی ریاست خداحافظی کن تا این ویرانه به همین مقدار ویرانه بمونه!!!
پاسخ ها
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بدبختی اینه قشنگ هم حرف نمیزنه، توی دلم بود بگه این مشکل اینم راهکارش
خوب حالا که جوابها قانع کننده نبود چي مي شود ؟ روحاني از کدوم ايران صحبت مي کند؟
با سلام به من ربط داره من رفتم لواسان از اون بالا اوضاع رو رصد کنم دیدم همه چی ارومه وامریکا هم داره به فنا میره گفتم دلارها گران بشه این طفلی ها زیاد زجر کش نشن پریدا وگرون کردم تا اونا هوس سوار شدن به خودروی ما رونکنن شاید نسلشون منقرض بشه گرانی شد تقصیر مردومه کمتر بخورن وهزینه های اضافی را نکنن تا بتونیم حقوق مدیران واون بالا بالای ها رو بدم ازمن سپاس گذار باشن من کارگر نون شب محتاجم به درک
جالبه تا اینجای کامنتها فقط ملت عدم اطمینانشونو نشون دادند و همه اذعان داشتن سر کاریم...خدا قوت
نظر همه محترم . اما بخدا من از امریکا میترسم . چرا از زبان من میگی نمیترسم . ترس چیز بدی نیست .
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
.به قول نماینده قم آقای روحانی شما رییس جمهور سوئیسی یا ایران؟از طرف کدوم مردم حرف میزنی؟
ناشناس
| Romania |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خدا شما را ترسو افرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
ای کاش از خدا بترسی خدایی که به مورچه در زیر زمین روزی می رسونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فقط دعا کن جنگ نشه. چون خود من که به رییسی رای دادم یک کمپین راه میندازم تمام بیفکرهایی که برای رفع سایه جنگ به روحانی رای دادند رو معرفی می کنیم اول اونا باید برن جلو بعدش ما هم پشت سرشون میریم.
آخرش یه علی برکت الله میگه و میره واقعا من از اون 24 میلیون نفر نمیگذرم تک تکشونو اون دنیا مواخذه میکنم
پاسخ ها
ایران دوست
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دموکراسی شما همواره همینطور بوده . از طرف خس و خاشاک 24 میلیونی
عاملین مشکلات سوال می کنند روحانی برای جلوگیری از تفرقه و آب به آسیاب دشمن ریختن جواب های درست رو نمیده. نمایندگان عاملین مشکلات قانع نمیشن
وقتی ما بسیاری از قوانین بین المللی را قبول نداریم و حاضر به اجرا نیستیم چطور انتظار داریم دنیا با ما همکاری کند؟ امروز کشورهایی که ارتباط مالی بین المللی نداشته باشند قطعا اقتصادشان ورشکسته خواهد شد. مگر میشود در یک جزیره بدون هیچ ارتباطی با خارج آن به شکل مطلوب زندگی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بسیاری!؟ آمار از کجا آوری
هر کسی بنا بر مصالح و منافع ملی خودش می تونه عمل کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آخه چرا اینقدر ساده لوحید شما؟ چرا اینقدر راحت بازی میخورید آخه؟ چرا راحت قبول میکنید که ریشه مشکلات خارجیه آخه؟ چرا ما ملت مسئولیت‌پذیری نیستیم که قبول کنیم بین دوتا راه که یکی حل مشکلات با توانمندی داخلی رو پیشنهاد میداد و یکی آویزون شدن به خارجیا و دست دراز کردن جلوی اجنبیا، ما دومی رو انتخاب کردیم و شرایط الانم تقصیر خودمونه آخه؟؟؟؟؟
ایران دوست
| Netherlands |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آیا شما برای صادرات اجناس داخلی خود به روابط بین الملل احتیاج ندارید.؟ این ساده لوحیه؟ پیشنهاد میکنم بروید وسط کویر لوط زندگی کنید آب و برق مورد نیاز رو هم خودتون تهیه کنید غذا را به خودکفا کشاورزی کنید. با هیچ شهر و روستا هم ارتباط نگیرید.
من هرگز نگفتم آویزون شدن به خارجیها ... گفتم روابط بین المللی. راستی چین و روسیه که احتمالا اجنبی نیستند!! وبنا به مصالح ما دارن به ما کمک میکنند !!
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا شعر میگی عزیزم؟ کی گفته همه دنیا آمریکا و چندتا کشور قلدر اروپایی‌ان؟ همین چین مگه تو وضعیت تحریم بیشترین همکاریو با ما نکرده؟ مگه همین چین چند روز پیش اعلام نکرده با تحریمای آمریکا همراهی نمیکنه؟ مگه همین روسیه نگفته با تحریما همراه نمیشه؟ چرا قدرت تشخیص دوست و دشمنتون اینقدر ضعیفه؟ چرا هرکی بیشتر تحقیرتون کنه بیشتر جذبش میشین؟ کمبود شخصیت دارین؟
امروز عصاره و ریشه بدبختی ملت در یک قاب دور همی جمع هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
البته چند نفری نیومده بودند
نه تنها اغازاده ها بلکه کل مسئولین از مردم طلبکارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بهترین راه حل اینه که مردم از کشور بروند و اینقدر مسئولین محترم و با عزت و شرف را اذیت نکنند .
آنوقت میبینید ایران گل وبلبل میشود .
کیه که ندونه که کی باید جواب میداد بجای حاج حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
لابد احمدی نژاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بله درسته

خاتمی و لیست تکرار میکنم هم باید امروز جواب میداد

خوب شد یاداوری کردی
ناشناس
| Romania |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
یا می تونه یا نمی تونه
از خاتمی به این ور هر کی ریس جمهور شد و ناکارامد بود تهش گفت ما اختیارات نداریم اگه نداری استعفا بده بذار کسی که اخیارات داره بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
احمدی نژاد خیلی بهتر از روحانی بود لا اقل پراید زمان احمدی نژاد 3برابر نشد
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نه داداش ، احمدی نژاد نه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بله همه میدونن،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آره همه بدن و مقصر همه هستن الا رئیس مملکتی که وقت وعده دادن حتی اب خوردن رو هم وعده میده ولی وقت عمل میگه نمیزارن!!!
از رئیس جمهور سوال می شود
چرا قاچاق کالا کنترل نشده
چرا تحریم ها برداشته نشد
چرا بیکاری هست
چرا تورم است
چرا ارز گرون شده
و ...
رئیس جمهور در جواب همه سوال ها با بی توجهی تعمدی به موضوع اصلی سوال:
الآن زمانی است که همه ما( قوه مجریه و قوه مقننه و البته قوه قضاییه) باید دست در دست هم و کنار هم باشیم و با همکاری ما مشکلات حل می شود.
قشنگ معلوم بود میخواد ذهن همه رو از اصل موضوع منحرف کنه و نماینده ها رو تو رو دربایستی بذاره که مثلا باهاش همکاری کنن و کنارش باشن اما در اصل میخواست خامشون کنه که رای منفی ندن
جنگ زرگری که میگن یعنی الان مجلس دلتون خوشه مگه مجلس میتونن اقای روحانی رو استیضاح کنن اقای روحانی هم همش حاشیه میرفت فردا هم با چند تا شعار سرهم میارن موضوع رو
جای تلسف بود.طوری حرف می زنند که آدم خیال می کنه خارج از حکومت هستند.هم جناب روحانی هم نمایندگان محترم!
آقای روحانی یا اختیار دارید یا ندارید اگر دارید باید جواب مشکلات را واضح و شفاف بیان کنید اگر اختیار ندارید باید واقعیات را به مردم بگویید قرار نیست شما منویات دیگران را اجرا کنید قرار بود شما خواست کسانی که به شما رای دادند را پیاده کنید این مماشات و استخوان لای زخم گذاشتن مردم را بیشتر عصبانی می کند در هر صورت شما امتحان خود را به مردم پس دادید و من به عنوان کسی که چند ساعت در صف رای دادن به شما بودم نظرم این است که باید استیضاح و برکنار شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اخه ادم نادون

روحانی اگه اختیار نداشت که الان گوش فلک کر کرده بود

روحانی انقدر اختیار داره ک اگه توانایی کار کردن داشت میتونست جلوی خیلی از این مشکلات پیش امده بگیره و کمتر کنه

نه اینکه بدتر شتاب بده ب بحران و سقوط اقتصاد کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگر این صندلی قدرت نداشت هاشمی احمدی نزاد خاتمی روحانی خودشون بخاطرش نمی کشتن
تئاتر
با این حساب لازم است نمایندگان طرح استیضاح ریس جمهور را تهیه کنند
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| United States of America |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فقط یه عامل میتونه اونا رو در استیضاح روحانی مردد
کنه، بحث انتخابات و کشاندن دوباره ملت به پای صندوق رای. ملتی که دیگر نخواهند آمد.
ایران دوست
| Netherlands |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
جدا فکر میکنید اگر مردم از روحانی روی برگردانند به شخص رقیب او در انتخابات 96 رای خواهند داد؟
خیر . دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
استیضاح و تمام
اون کسانی که مسول اصلی این وضعیت هستند و دنبال نابود کردن روحانی و دولتش هستند دارند پشت پرده به ریش هممون می خندند.
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اشکالی نداره بگذار همون کسان از سایه بیرون بیایند تا مردم تکلیفشان را بدانند ما توجیه گر مشکلات نمی خواهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باشه طبق گفته شما ما قبول می کنیم یه عده توطئه کردن اوضاع کشور رو به هم بزنن فقط برای اینکه آقای روحانی بره
اون وقت چرا خود رئیس جمهور دو کلام حرف درست و حسابی نمیزنه و جواب منطقی نمیده و برای ناکامی های دولتش دلایل رو بیان نمی کنه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شما هم با مطرح کردن این بهانه های مسخره در این وضعیت بحرانی مردم مسئول هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
توهم توطئه داری ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
از نظر شما حتما ترامپ هم اصول گرا و طرفدار رییسی بوده، حالا که رییسی رای نیاورده میخواد انتقام بگیره. مگه نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بیدار شو وببین مشکلات رو!
طرح استیضاح وزیز صنعت و معدن هم در جریان است
باز دم نمایندگان گرم
روحانی برود یا بماند همین هست هر کشوری آرمانی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مگه شهر تهران الان با زمان قالیباف قابل مقایسه است که میگی اگه روحانی باشه یا یکی دیگه هیچ فرقی نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
روحانی رفتنی است
اعدامش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اووووووووووووووووووووووون چنان روووووووووووووووووووونق اقتصادییییییییییییییییییییییییی
جالبه .میشه از همین کامنتها یه تحقیق جالب در اورد.کافیه یکی بیاد این کامنتها رو تحلیل کنه.به نظرم هسته اصلی این کامنتها وجود عدم اطمینان هست.وجود امار های عجیب و غریب به نظرم مهمترین عمل ایجاد این عدم اطمینان.برای مثال امار تورم که میگن زیر ده درصده هنوز.به نظرم این امار سازیا بزرگترین ضربه به اطمینان ملت است.
نظر من و امثال من اینه که حرفای این جماعت مهم نیست
چون کشور دست اینها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
هموطنان این حرف بهانه ای میاره برای همه ی مقامات کشور.اگه کاره ای نیست هیچ از گناهش کم نمیکنه چون باید بره
روحانی چرا باز نگفتی همه چیز شما میگید درسته ولی من کاره ای نیستم و همه کاره ....هستند بگو مرد ,بگو هر چند ملت میدانند, ولی تو بگو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه هیچ کارس چطور دلار به بالای ۱۲ هزار رسوند و بعد از مدتی دوباره ب قیمت قبل تر برگردوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خودش میگه ما داریم دلار ذخیره می کنیم وگرنه اگه من الان به رئیس بانک مرکزیم بگم مثل شهریور پارسال دلار توزیع کنه قیمت برمیگرده به قیمت پارسال. یعنی تو از خود روحانی هم بیشتر میدونی؟
ما انتظار نداریم تدارکاتی مشکلات را توجیه کنه اصل کاری باید جواب مشکلات کشور را بدهد
پاسخ ها
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس چرا یکسال پیش داشتید برای این تدارکچی خودتون رو میکشتید بس کنید تورو خدا .تدارکچی بود برای چی اومد روی کار که بار خودشو شمارو بیشتر ببنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سر قضیه برجام ولی از تدارکاتچی تشکر می کردید که؟!
من که قانع نشدم شما را نمی دانم.؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من که از حرفای آقای ریس جمهور قانع قانع شدم و الان هم دیگه تصمیم گرفتم برم هر چی پول دارم تبدیل به دلار و طلا کنم ، از این بهتر قانع نشده بودم
ببخشید
جسارت نباشه
ایشون رئیس جمهور ایران بودن دیگه؟
لطفا به عنوان پیشنهاد مطرح کنید رئیس جمهور از حالا به بعد هر موقع اومد سوال جواب بده قبلش یه آزمایش خون بره که خدای نکرده چیز خورش نکرده باشن هذیان بگن
تو رو خدا بگید اینقد بی پرده و شفاف با ما مردم صحبت نکنه ما طاقت این همه شفافیتو نداریم (مثلا کنایه بود به آقای آشنا)
میگه تو دوران احمدی نژاد 10 هزار شغل ایجاد شده!!!!!!!!!
میگه ایجاد شغل از تعداد بیکاران سبقت گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(واسه همین وزرا و مدیران همه چن شغلین که کارا رو زمین نمونه)
بخدا اجازه بده صدا و سیما من یه برنامه 900 قسمتی ازین صحبتا بجای دورهمیو خندوانه میتونم
یعنی اینا چقد مارو جیگر فرض کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام اگر چه بنده عقایدم به عقاید اصلاح طلبی نزدیک تره تا اصولگرایی ولی واقعیت اینه که محتوای جلسه امروز با توجه به پاسخهای گنگ و گمراه کننده رئیس جمهور نشان دهنده ضعف نظام مسئولیت و پاسخگویی در جمهوری اسلامی بود. نکته تاسف برانگیزش این بود که آقای دکتر روحانی نه در قامت یک رئیس جمهور بلکه در قامت یک سخنگو و مسئول روابط عمومی صحبت کردند و صحبتهای ایشان مملو از حاشیه رفتن فرافکنی گنگ گویی و اتهام زنی به جبهه مبهم و موهوم استعماری بود! با این تفاصیل بعنوان یک اصلاح طلب عرض میکنم خدمت مردم که با این رئیس جمهور ما به جایی نخواهیم رسید و ادامه رفتارهای اشتباه آقای احمدی نژاد البته از این طرف خواهد بود. راه حل نجات تغییر رویه در پیش گرفته و برقراری روابط خوب و مسالمت آمیز با دنیاست. از طرف دیگر ما باید در سیاستهای در پیش گرفته اقتصادی داخلی و خارجی سریعا بازنگری کلی کنیم زیرا نشان داده که حتی دولتهای بظاهر دوست ما که هزینه های سنگینی برای آنها انجام داده ایم در باطن دوست ما نیستند
من نمی دونم این همه ناراضی که در این سایت هستند از کجا پیدایشان شده؟ مگر خود شما نبودید که پارسال با افتخار به ایشون رای دادید؟
مگر شرایط با 4 سال اول چه فرقی کرده؟ تورم که هنوز تک رقمیه. اشتغال هم که بیشتر شده. یارانه مستمندی بگیران هم که نزدیک 4 برابر شده.
احتمالا دلواپسا به این سایت حمله کرده اند و میخواهند به روحانی ضربه بزنند. غافل از اینکه دکتر روحانی 24 میلیون رای و پایگاه مردمی دارد!!!
پاسخ ها
ریاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
من رای ندادم و هرگز هم به هیچ جناحی رای نخواهم داد
دانشجو دکترا
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
فراموش نکن رقیبش گاندی نبود که ملت رای نداده باشن بهش رقیبش رئیسی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
درسته رقیبش گاندی نبود ولی روحانی هم نبود :)))
من یکی که راضی نشدم. با حقوق اداره کار دارم سعی میکنم که زنده بمونم. فقط
به نظرم با برکناری روحانی و بدون داشتن ریس جمهور اوضاع اقتصادیمان بهتر شود .
یادی بکنیم از این جمله تاریخی زمان انتخابات: درختی که در 4 سال میوه ندهد، هرگز ثمر نخواهد داد!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه یکدرختی ثمر نده تکلیف چیه؟
وقتی رییس جمهور در صحنه بین المللی جهت مذاکره و تعامل دستش باز نیست و بایستی از جاهای دیگری اجازه بگیرد . هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در واقع مثل کشورهای دیگر حرف اول و اخر را رییس چمهور نمیزند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چند بار دستش باز بود یا به خودمون گل زد یا تو افساید بود یا کرنر زد، بابا این آقا گل زن نیست واسه چی بهش پاس بدیم
ناشناس
| Malaysia |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه دستش باز نبود این برجام با این همه مشکل رو امضاء نمی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این جمله (( در واقع مثل کشورهای دیگر حرف اول و اخر را رییس چمهور نمیزند))
گویای اطلاعاات بسیار زیاد و شم سیاسی بی بدل شما است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
وقتی رییس جمهور در صحنه بین المللی جهت مذاکره ))
خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
چرا رئیس جمهور شد وقتی دستش باز نیست. من نمیدونم این چه بیماریه که وقتی یه کار خوب تو کشور میشه، دولتها فوری تو بوق و کرنا میکنن که ما کردیم ولی وقتی گند میزنن شروع به بهونه گیری میکنن که نذاشتن نشد؟ نه عزیز ساده دلم همه این مشکلات از ناکارامدی خود آقای روحانی و دولتشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
شانس آوردیم دستش باز نیست وگرنه تا الآن جمعیت ایران از گرسنگی نصف شده بود . کمی به خوتان بیایید . حد اقل کمی به آینده فرزندانتان فکر کنید تمام جامعه را فساد گرفته هم مالی و هم اخلاقی .مگر نمی بینید؟ آیا میتوانی به جوانت بگویی ساعت 2 نیمه شب کجا بودی ؟ این معنی آزادی نیست . این بد ترین خیانت به جوانان است . دیگر جوانان ازدجواج نمی کنند چرا که حد اقل نیازهایشان را رفع میکنندو این دیگر در جامعه معنی بی آبرویی را نمیدهد . این کجایش خوب است ؟ دیگر نمی شود در خیابان حتی برای خرید رفت . سری به پارکها و ماشینهای پارک شده و..... که همه بهتر میدانید بزنید ببینید . این ناموس پرستی و غیرت و وطن پرستی نیست ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
حرفتون خجالت آوره وبی سوادانه ایشون بالاترین مسئول اجرایی کشورن .تمام استاندارن فرماندارن مدیران کل روسای دانشگاهها وزار روسای بانکها از گروه تبلیغات انتخاباتی ایشون تعیین شدن چرا عقلتونو به کار نمیگیرن کی میخواد جلوی این تیم بزرگ رو بگیره بزرگوار تیم کاری رییس جمهور یک ارتش ناکارامد هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خلیج فارس رو که اجاره داده به چینیا. خزر که هنوز معلوم نیست چی شده. برای حفظ برجام حتی آشپزخانه رجا رو اجاره دادن به اتریشی ها. اگه دستش باز بود که تو و خانوادت رو هم فروخته بود بنده خدا. چی میگی واسه خودت؟
الفاتحه
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
پس چرا اومد ، وعده وعید داد خودش که میدانست هیچ کاره است
آقا این حرفا خریدار نداره
چه الکی چه راستکی
دم مجلس گرم کمی امیدوار شدیم
حد اقل دلمون خنک شد کمی هم ریس جمهور نگران بشه نمیشه فقط ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سرکاری برادر. جنگ ، جنگ زرگریه
روحانی فرمود فعلا کشور در مرحله آسیبه و هنوز به مرحله بحران نرسیدیم و مردم هم فک میکنند کشور دچار مشکل شده و اگه بخواهیم دلار وارد بازار بکنیم قیمت مثل پارسال میشه،فک کنم روحانی آدم راست گویی هستش و واقعا به فکر ملت و مملکت هست و فعلا نذاشته کشور به مرحله بحران برسه و باید کمکش کنیم و ریاضت بکشیم و نون خالی بخوریم تا یه کوچولو از حاشیه بحران دور بشیم تا دولت به کاراش برسه و یه خورده هم دلار جمع کنه ....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
سلام کوچولوی ریاضت!!! داداش ما خیلی وقته داریم ریاضت میکشیم!!! بعدشم ما اگه میدونستیم واقعا دولت راستشو میگه پشتش بودیم ولی راستشو نمیگه نمونه هاشم فراوونه که کلی کذب گفته از فواید برجام گرفته تا..... وقتی دولت ناکارامد باشه نمیشه براش کاری کرد وقتی دختران وزرا مظلوم شناخته میشن ولی مردم زیر خط فقر دردسر شناخته میشن
بنام خدا
استیضاح و یا برکناری و ....رییس جمهور در کوتاه مدت جز بلبشو و امیدی واهی هیچ نتیجه ای بر کشور نداشته و جز ایجاد هزینهای مضاعف و شنیدن وعده و ویدعد چیز دیگری نصیب ملت نخواهد کرد کار منطقی و کم هزینه تحمل صبر و شکیبای و کمک به دولت در جهت رفع مشکلات و ادامه فرهنگ مطالبه گری از دولت است .و بزرگترین عوارض برکناری رییس جمهور طلبکار شدن دایم همین دولت موجود از مردم و نظام با این ادعا که نگذاشتن دولت کارش را ادامه دهد و طرحهایش به اجرا گذاشته و ترسیدن که منافعشان به خطر بیافتد همین انگ هایکه تا همین امروز هم ورد زبان دولت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
بی خودی رومانتیک و احساساتی نشوید دعوا سر قدرت است همین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
کاملا حرفتون غیر منطقی هست وقتی داریم راه رو اشتباه میریم هر لحظه که از اون راه برگردیم سود کردیم به قول قدیمیا جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته!!! تو عرض یک سال دوره دوم حسن جان دلار سه برابر شد . خزر رو دادیم رفت!! در برجام سرمون کلاه رفت!!! خلیج فارس رو اجاره دادیم!!! و اگه با این شرایط میخوای 3 سال دیگه هم منتظر باشی برات متاسفم
Reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
به نظر می آید بیش از اندازه اجازه داده شده 5 سال عمر مردم با بطالت گذشت 50 سال از اقتصاد دنیا عقب بودیم و عقب تر افتادیم.بالاتر از سیاهی رنگی نیست مردم آنچه داشتند از دست دادند دارایی و امید . دیگر قدرت خرید نداریم گرانی کمر مردم را شکست دیگر بس است....
فقط این جنگ زرگری برای دلخوشی ملت است چهار ماه دیگه باید حماسه دیگر افرید
متاسفانه مسئولین ما فکر می کنند هنرپیشه هستند که جلوی دوربین با یک سری حرفها و حرکات و یا چوب لای چرخ همدیگر بگذارند و اخرش هم حقوق نجومی دریافت کنند و کنار خانوادهایشان بخندن و از زندگی تجملی خود لذت ببرند و پز بدهندو کار مملکت هم می خواهد درست بشود یا نه . از زمان جنگ ایران و عراق یک خبری شنیدم صدام اول جنگ بهر خانواده عراقی مقداری مایحتاج مثل ارد و روغن به صورت رایگان تحویل داد در صورتی که انقدر بعضی مسئولین ما مرفه شده اند که اقا زاده های انها با مردم طلبکارانه صحبت میکنند . اقایان اگر می خواهید با این مردم و مملکت کار کنید در وحله اول هر کسی خطای اقتصادی انجام داد به شدید تری مجازات محکوم بشوند و مواد غذای و بهداشت و اموزش در کم ترین قیمت برای عموم مردم در نظر گرفته شود و حقوق کارمندان غیر هیئت علمی تا بالای خط فقر اضافه گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آقا چه ربطی به هیات علمی داشت.
این داستانا بیشتر ارزو برد بالا تا اینکه بیاره پایین
شواف خوبی بود
درحالیکه اکثریت کارمندان وبازنشستاگان وکارگران زیرفشاراقتصادی ناشی از عملکرد ناکارآمد دولت روحانی کاردبه استخوانشان رسیده ایشان در مجلس درتوجیه اشتنباهات فاحش با لبخند به نمایندگان محترم متذکر میشود ماشمارادعوت کردیم بیایید در خصوص وضعیت اضطراری بحث کنیم مابه شما سیرینی میدادیم وبرزخمهای عمیق ناشی ازعملکرد ناکارآمد اقتصادیش نمک میپاشد
شما مردمو چی فرض کردی هی میای شعار میدی و سعی میکنی همه چیو به شکم وصل کنی؟؟؟ من مثل خیلی ها شاید مشکل معیشتی نداشته باشم ولی با گشت ارشاد و حجاب اجباری و بگیر ببند مخالفم
زنده باد احمدی نژاد.سلام بر مشایی و بقایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خدا شفا بده!
آقای روحانی بد جور رو دست خوردی نه حرفتو زدی نه از حقوق مردم دفاع کردی دو طرفه ضربه خوردی
از روحانی بپرسید چه شد ۵ دیماه مردم اعتراض کردند چرا مشکلات را گردن مردم بیاندازید
تنها ساعتی پس از جمله "در روزهای اخیر بازار ارز متعادل شده"، سکه از 4 میلیون عبور کرد. یه زمانی فکر می کردیم دیبی یک عروسک ساده در کلاه قرمزی است، ولی همه اشتباه میکردیم.
حالا نماینده ها قانع نشدند، که چی
مگه قرار پرونده بره قوه قضاییه
این بنده خدا بیاد به چی پاسخ بدهد؟؟..مگر بیشتر از یک تدارکات چی است...نبض قدرت و گردش بازار در جایی دیگر تعیین می شود...در ضمن همه ما می دانیم از قدیم حتی از زمان شاه مشکل گرانی بوده..چه برای موادغذایی داخلی و چه برای خرید الزامات روزمره..ولی به این شکل گسترده نبوده امروز تقریبا 85 درصد جامعه ایران درگیر فقر نسبی هستند و از ان 15 درصد هم فقط 5 درصد مرفه بی درد هستند....به نظر من مشکل کشور ما فقط چند مورد اصلی است...
1- رفع مشکلات سیاسی و تحریمی و رفع کدورت سیاسی با سایر کشورها و بخصوص مشکل ایران هراسی در خاورمیانه از اولویت های اول است..چرا که با تحریم بودن عملا کشور نمی تواند درست با دنیای خارج تبادل مالی داشته باشد...پس باید سعی در رفع محدویت ها نمود...(که رییس جمهور در این ضمینه فاقد اختیار است چون سیاست کلان است...)

2- نداشتن سیستم اموزشی درست و حسابی که متخصص و نخبه پرورش دهد تا بتوانند به صنعت کشاورزی و تولید،، به کشاورز و صنعت گر کمک کنند..که این مورد هم باید به کمک دولت باشد...یعنی دولت باید با هزینه خود متخصص پرورش دهد و انها را برای گذراندن دوره های تخصصی به سایر کشورهای پیشرفته بفرستد تا بتوانند در اینده با دانش خود به کشور کمک کنند..دانش تخصصی ما در ایران متعلق به 40 سال قبل است نظارت بر این افراد و استفاده درست از انها هم خود مهم است....بجای تزریق پول به بنگاه های کاری به انها کمک کنید تا بتوانند صنعت و دانش روز را استفاده کنند...

3- داشتن یک سیستم ناظر بر گردش پولی و مالی درست..که جلوی دزدی و رانت را بگیرد..باید بخش پولی کشور شفاف و مستقل باشد تا معلوم شود که میزان دخل و خرج کشور چقدر است و از تولید رانت و دزدی جلوگیری شود...که این مورد هم از وظایف رییس جمهور خارج است و وظیفه مجلس است...

3- کسب مالیات به منظور ایجاد توسعه اقتصادی و تجاری فقط با گزارش شفاف سالیانه ...(نه برای پرداخت به کشورهای دیگر.....)

4- بستن سیستم ورود کالاهای قاچاق و چتربازی....حتی برای فرزند بالاترین مقامات ..که این مورد خودش جای صحبت فراوان دارد..

5- ایجاد تسهیلات و رفاه در همه نقاط کشور تا منجر به مهاجرت نشود..

6- نظارت دقیق بر نرخ گذاری کالاها بصورت استانی نه کشوری...مثلا قیمت خودرو بایددر استان محروم سیستان و بلوچستان خیلی کمتر از استان تهران باشد...و از طرفی برای جلوگیری از رانت، خریدار نتواند ان خودرو را در سایر استانها بفروش برساند...مگر بعد از 5 سال استفاده از ان خودرو...
7-شنیده شدن صدای جامعه و ایجاد تسهیلات کاری بهتر برای انها یعنی هر شخصی سواد دارد بیاید سرکار نه هرشخصی رابطه و پارتی دارد..بقول معروف شایسته سالاری..نه پارتی بازی...
8- تلاش برای کسب تعامل با دنیا و افزایش توریست.....توریست با خود سرمایه وارد می کند...نمونه ان هم کشورهای امارات و ترکیه....

همین 8 قلم فعلا حل بشه باور کنید کشور از این رو به ان رو می شود..قدرت را هم بدهید به کی خواستید فقط موارد بالا را رعایت کند....
مجلس از حیثیت خودش دفاع کرد
روحانی بازط هم مردم را مقصر اصلی می دونه ... میگه به نظر بنده اشکال از تصور مردم از آینده ایران بود؛ ناگهان تصور مردم دچار تغییر شد.
همه ساختار های نظام در کشور که در حد اعلا بهترین هستند !!! همه مسئولان هم که الحمدلله معصوم هستند و اشتباه نمی کنند!!!! همه مسئولان هم که در حد نعوذ بالله پیامبر اسلام تعهد دارند و یک ذره به فکر منافع شخصی و خانوادگی و پست و مقام هم نیستند!!!! فرزندانشان هم اگر خطایی می کنند یا ثروت بادآورده ای درست کرده اند خب به مسئولان چه ربطی دارد؟!!!!! همه مدیران کشور هم الحمدلله از بستگان درجه یک و دو و سه همان مسئولان معصوم خطا ناپذیر هستند که بصورت چرخشی قبول زحمت می کنند و رنج و مشقت مدیریت و مسئولیت را در کشور به دوش می گیرند !!! ما مردم واقعا ممنون از این همه زحمت این مسئولان متعهد دلسوز خدمکتگزار معصوم هستیم!!!!

واردات ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا از مرزهای رسمی و قانونی کشور و نابودی قدرت خرید مردم و تورم و بیکاری و فقثر و فحشا و مواد مخدر و نابودی محیط زیست و کمبود آب و برق و ...این همه مشکلات داخلی و بین المللی برای کشور هم خدای نکرده به مسئولان و اختیارات و تصمیم های آنها هیچ ربطی ندارد مقصر یا دشمن همیشه در صحنه و استبکبار و شیاطین و اذناب آنها هستند یا مردم که شکر گذار این همه نعمت نیستند و قدر این همه امنیت را نمی دانند!!!!!!
اقای روحانی من به شما رای دادم پشیمان هستم.گرانی کمر خانواده ما رو شکسته.لطفا محترمانه خودتون و دولتون برید شاید اشخاص دیگر بتونند این مشکلات رو حل کنند.شما و گروهتون فرصت زیاد داشتین.یک سر به بازار بزنید.پراید شده 40 میلیون.پراید بسیار بی کیفیت که بیشتر 5 میلیون تومان نمیرزه شده این قیمت.واقعا متاسفم نمیدونم پی باید بگم.مجلس کاری بکن تا دیر نشده با این رویه این اقا تا دو سال دیگه ایران نابود میشه
سلام
به نظر می رسید رییس جمهور محترم برای پاسخ به سوالات مجلس حتی بصورت ساختگی و توجیحی نیم ساعت آنهم شب امتحان وقت نگذاشته اند، تعجب من این است که ان همه مشاور و دستیار با انهمه حقوق دریافتی پس چه کار می کنند؟!!! مشکل ما از بالا تا پایین این است که فکر می کنیم بدون زحمت و‌ تلاش مدبرانه و علمی و دانشگاهی می شود میانبر زد و مشکلات را حل کرد. راستش را بخواهیم بدانیم، در دنیای با پیچیدگی بالای امروز این اصلا شدنی نیست!
حالا اخرش چی شد داریم از گرونی می میریم
نظر من کارشناسانه و فاقد توهین و افترا و مطابق قوانین اعلامی شما بود.

اگر نظرم را در این صفحه منتشر نکنید به نیت شما شک می کنم و نه تنها دیگر در سایت شما نظر نمی گذارم ، دیگر به سایت شما هم مراجعه نمی کنم و این مسئله عدم حسن نیت تان را تا توان داشته باشم در شبکه های اجتماعی به اطلاع دیگران نیز می رسانم.

لعنت خدا و مردم این سرزمین بر منافقین ، دورویان و جیره خواران مزدور
اون زمانی که میگفتید برجام هیچ نفعی نداره و تا تونستید تضعیفش کردید،حالا که هوا شده و دودش داره میره توی چشم مردم ژست مردم داری گرفتید حضرات!!
جالبه من ندیدم مخالفای روحانی آخرش یه برنامه برای اداره مملکت بدن. یه جایگزین تا بدونیم چی به چیه؟؟!!
هرچند که روحانی هم داره بد عمل میکنه منتها این ژست اصولگراها برام جای تعجب داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
آی کیو آمار نمایندگان مردم رو ندیدی احیانا؟! بیش از 70درصد مجلس رو اصلاح طلبها و لیست امید تشکیل میدن!
در جواب روحانی که پرسیده مردم چرا نسبت به آینده نا امیدند ، باید بگم مردم هزار دلیل برای ناامیدی دارند . شما اگه راست می گی یه دلیل برای امیدواری شون بگو !!!!
کو پس اون حرف هایی که قرار بود توی مجلس بزنه؟!
ای کاش روحانی بعنوان یک حقوقدان بطور مستند به یکی ازاقدامات مثبتی که دراین 5سال برای ملت انجام داده اند اریه میکردند به کدام وعده سال 92 انتخاباتیشان عمل نمودند اصولا پس از برجام ورفع تحریمها وآزادشدن بیش از یک صضد میلیارددلارازاموال بلوکه شده ودوبرابرشدن قیمت جهانی نفت وافزایش تولید وفروش نفت ودرآمد سرشار نفتی چه اقدام مثبتی برای بهبود وضعیت وخیم اقتصادی گارگران وبازنشستگان وکارمندان انجام دادند که پس از5سال 80درصد کارمندان وبازنشستگان با حقوق زیر دومیلیون تومان ویا کداکثر دومیلیون واندی زیرفشاراقتصادی استخوانهایشان خردشده ازکدام بهبود اقتصادی ورشد اقتصادی ورفع بی کاری صحبت میکنید در حالیکه اکثریت ملت زیر فشاراقتصادی کمرشکن له شده اند ودرهرخانواده بطورمتوسط یک الی دوفارغ التحصیل دانشگاهی بی کارداریم
۱- گفته بودند ایشان میخواهد افشاگری در باره کسان یا عوامل مانع کار ایشان با عدم صداقت ۲- بنطر بنده ایشان روش حسابگری وعدم صداقتشان از احمدینژاد بیشتر است وپشت هم اندازی زیادی بکار برد ۳- ایشان نه با مردم نه با دیگران صداقت لازم را ندارند
روحانی اصلا عملکرد خوبی نداشته است وبعد از احمدی نژاد بدترین رییس جمهور کشور بوده ولیکن در بین کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان بازهم بهترین است د
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
احمدی نژاد بهترین رییس جمهور تاریخ ایران است

فقط امیر کبیر باهاش رقابت میتونه بکنه
اقای روحانی یادته اب خوردن مردم رو هم به برجام ربط دادی !!! فقط رای به عدم کفایت شما رو میخواهیم
نمایندگان محترم مجلس که سهل است هرانسان عاقل وبالغی از توجیهات متضاد ومغایر روحانی در خصوص حقایق موجود کشور قانع شده باشد باید به سلامت عقلیش شک نماید واقعا برای خودم وسید محمدخاتمی عزیز و24میلیون رای دهنده به روحانی ازصمیم قلب متاسف وپشیمان هستم هم ظلم وجفای عظمای عملکرد 5ساله ایشان را متحمل شویم وهم باید ازایشان تشکروقدردانی هم بنماییم روحانی ازاینکه درمدت 5سال بااجرای سیاستهای ماقبل تاریخ کمراکثریت ملت ومن بازنشسته رازیر فشاراقتصادی خم نمود مجکریم
چطور موقع رای گیری، رئیس جمهوراین همه وعده میداد نمی دونستید که حرف اخررو رئیس جمهور نمی زنه .الان به این نتیجه رسیدید؟
برای روحانی ومشاورانش بسیارمتاسفم که رییس جمهوری که مدعی است مردمسالاراست اشراف کامل بروضعیت اقتصادی کشوردارد اینقدر ازوضعیت فلاکت باراقتصادی که 80درصد ملت با گوشت واستخوانشان لمس میکنند بی گانه باشد ومدعی رشد اقتصادی وازملت زیرفشارفقر وگرسنه انتظار امید به آینده داشته باشد
حالا مثلا استیضاح بشه و اون هم رای بیاره و بر کنار بشه
فکر میکنید کی میاد؟؟
هر کی بیاد وضع همین که هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
این مملکت قطح الرجال نیست

پر است از نخبگانی که تنه به تنه مریم میرزاخانی می زنند
بنده خدا اقای روحانی بی تقصیره !
برای نابودی یک ملت نیازی به بمب هسته ای یا ترامپ و موشکهای دور برد نیست!
فقط کافیست سطح و کیفیت آموزش را پایین آورد و اجازه تقلب را به دانش آموزان داد...
مریض به دست پزشکی که بتواند تقلب کند خواهد مرد(پزشکان ما را ببینید خدایی می کنند!)
خانه ها بدست مهندسی که موفق به تقلب شده ویران خواهند شد(وقتی تو اسانسور هستم کل ساختمان می لرزه!)
منابع مالی را بدست حسابداری که موفق به تقلب شده از دست خواهیم داد(...........که از دست رفته)
و انسانیت بدست عالم دینی که موفق به تقلب شده می میرد و عدالت بدست قاضی که موفق به تقلب شده ضایع می شود
و جهل در کله فرزندانمان که موفق به تقلب شده فرو می رود

سقوط آموزش = سقوط ملت
دوستان ما دچار انحطاط اجتماعی شده ایم که خیلی هم خطرناکه!
روحانی راست گفت بالا رفتم دلار وپنیر و مرغ و خروس ربطی به پارامترهای اقتصادی نداره و مردم اعتمادشون رو به کل ......از دست دادن و تا این اعتماد بازسازی نشه وضع به همین منوال خواهد بود!
عاقبت امنیتی کردن و سیاسی کردن تمام امور رو همین الان در سفره مردم می بینیم !
وزیر سیاسی انتخاب می شه
استاندار سیاسی
فرماندار سیاسی
بخشدار سیاسی
دهیار سیاسی
شورا سیاسی و با گزینش ...
همه چی شده امنیتی و سیاسی
و
تورم وگرانی داره گلوی منو خفه می کنه و مهمتر از اون هم اینکه اونهایی که در طی چند دهه با رفتار واعمال بچگانه و لج بازانه و به دور از ادب و کرامت جهانی بوجود اورنده این وضعیت نابسامان اجتماعی بوده اند امروز طلبکار هستند و در نقش اپوزیسیون !
این یدونه رو نمی تونم هضم کنم!
امید به اینده ........
مهاجرت.........
خدا به دادمون برسه ......
ا
شبکه های کشورهای دیگه رو که نگاه می کنی همش از اعدام تو ایران شلاق و بدبختی و گیر دادن به جوونها و ....تبلیغات می کنن و اونوقت ما می گیم چرا شرکتهای بزرگ در ایران سرمایه گذاری نمی کنند!
یکم خجالت داره!
مشکل از اون جایی شروع شد که متدین بودن برخی را بر متخصص بودن ارجعیت دادیم !
متخصصان را فراری دادیم و یک عده چاپلوس را پروراندیم !
خدا به داد انقلابمان برسد! خدا به داد بچه هایمان برسد!
بالاخره مجلس هم خودی نشان دادو یک حرکتی کرد !!!
هر وقت رییس جمهور ما شبیه به بقیه رییس جمعور های دنیا اختیارات داشت ، پاسخگوی مشکلات هم خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه اختیاراتش بیشتر از این بشه من و تو و مابقی ملت رو زنده ب گور میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اگه واقعا راست میگی اختیارات رئیس جمهورت رو با کشورهای دیگه مقایسه کن ببینیم چه اختیاری برای حل مشکلات مردم میخواد که نداره؟ بانک مرکزی که زیر نظر رییس جمهوره. بودجه کشور که دستشه. مجلس که باهاش همراهه. چی میگید شماها واسه خودتون؟
استیضاح کنید رییس جمهور رو.
نه تنها نمایندگان محترم مجلس بلکه اکثریت 24میلیون رای دهنده به روحانی هم توجیهات واظهارات مغایر ومتضاد ودورازواقعیت ایشان هم متقاعد نشدند وابهامات زیادی هم ایجاد شد ومشخص گردید رییس جمهورمحترم از حقایق موجودی که 80درصد ملت با پوست وگوشت واستخوان لمس میکنند بیگانه است وفرسنگها فاصله دارد
هی هی هی. حسن حسن ای حسن . کلاف سر در گمی درست شده که خودت خواستی درست کنی به هدفت رسیدی تیمت هم میدونه برنامه چیه عزیز من ربطی هم آمریکا نداره .
هی
هی
به جزدولت کسان دیگری هم مقصرهستن
فقط موندم با چه رويي ميخواد دوباره با مردم حرف بزنه، مسخره ترين پاسخهايي بود كه در عمرم در جواب سوالها شنيدم اونم از رئيس جمهور يه مملكت با اين همه منابع و استعداد و امكانات... بخدا به وا... به دين به مذهب بايد بره با زندگي و حيثيت هشتاد ميليون نفر دارين بازي ميكنين ما هزاران هزار شهيد و جانباز پاي آرمانهاي اين انقلاب داديم نه اينكه هر دولتي بياد يه عده رو بياره سركار بعد به گردن اينو اون بندازه هي بگن "ح.ر" يا "م.ج"... باباب بس كنين چند نفر رو الساعه به اشد مجازات برسونين تا بقيه جرات نكنن تو كشور اسلامي اينطوري آشكارا دزديهاي ميلياردي بكنن و خون مردم رو تو شيشه كنن بعدشم اروم برن كنار و بعضا فرار كنن به كشور اجنبي....
الان مثلا قانع نشدنه نماینده ها میخواد چی بشه؟؟ چیش بررسی شه؟؟
برگرده نماینده ه ا چیچیشو بررسی کنن؟؟؟
روحانی که قرار نیست عوض بشه دیگه 300 تا بررسی هم بشه میشه شو آف!!!
نیازی به این جار و جنجال و جنگ زرگری نیست ........ خود مردم همه چیز را خوب میدانند . تاریخ بعدها به ما خواهد خندید .....!!!!!!!!!
حال که ادعاها واظهارات دورازواقعیت روحانی درخانه ملت نمک پاشیدن برزخمهای عمیق فشاراقتصادی کارمندان وبازنشستگان وکارگران واقشارآسیب پذیر بود وبا حقیقت فرسنگها فاصله داشت نمایندگان محترم بارای قاطع این دولت ناصادق را استیضاح نمایند تا عبرتی شود برای دولتمردان آینده که سعی وتلاش ننمایند ناکارآمدی وبی کفایتی خودشان رادراداره امورکشور باتوجیهات الکی وتشبث جستن به دشمنان خیالی لاپوشی نمایند
بورس بیش از 3000 واحد منقی .
سکه 100000 تومن مثبت
بنظرم تا دیر نشده روحانی استعفا بدهد تا مردم دستشون به ناجی برسه و بیشتر از این غرق نشوند!
اظهارات وتوجیهات آقای روحانی مختص امروز مجلس نبود ایشان ازسال 92 باوعده های توخالی واظهارات تکراری وتوجیهات ناکارآمدی کمر اکثریت ملت ایران رازیرفشاراقتصادی خم نموده بازنشستگان وکارمندان را با پرداختیهای ناعادلانه که هرگز کفاف هزینه های سرسام آورزندگیشان رانمیدهد درنزد خانواده شرمنده نموده
بنام خدا
باورکنید 5 دقیقه دیگه بهش وقت میدادن مردم رو بدهکارهم میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
مردم رو بدهکار آورد! شما ظاهرا اون 5 دقیقه رو ندیدی

فقط باید استیضاحش کنند، این مدیر پیر و خسته رو
اووووووووووووووووووووووووووووووون چنان رونق اقتصادی.....
اشتغال خالص ما دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر است. این افتخار بزرگ برای کشور است. به آمار بانک مرکزی مراجعه کنید. البته اشتغال ارتباط خارجی، امنیت داخلی و آرامش سیاسی می‌خواهد، ولی برای اولین بار در بهار ۹۷ بیش از داوطلب کار، کار ایجاد کردیم؛ ۷۱۱ هزار جویای کار بودند و ۷۵۶ هزار کار ایجاد شده است.......به نظر من یکی از بدترین حرفهای رئیس جمهور این حرفه
آقایان رجال سیاسی از جمله خود روحانی فرزندت کجاست ؟
رییس جمهور حتی حاضر نیست کابینه خودش را عوض کند اصلا روحانی اهل تغییرات نیست یک نگاه به کابینه او بیندازید یک مشت آدم پیر و ناتوان و بازنشسته که توانایی کار ندارند
معاونین وزرا بازنشسته و ناتوان
واقعا برای روحانی متاسفم متاسفم متاسفم
اقتصاد ایران را نابود کرده وداره روضه میخونه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
تازه منت گذاشته به خاطر رفاه مردم سوخت رو گرون نکرده!!!!
باورم نمیشد تا نمیشنیدم!!
بابا یکی نیست به این حسن روحانی بدبخت بگه آخه تو ن سر پیازی نه ته پیاز ...........
به مجلس و رئیس جمهور بگویید بیخود خودتان را خسته نکنید مردم دیگر به حرفهای شما ذره ای اعتنا و باور ندارند و می دانند که این کارها نمایشی است و سودی به حال مردم نخواهد داشت . این مجلس اگر می خواست کاری بکند قبل از اینکه دلار به اینجا برسد باید جلویش را می گرفت الان اینها بازی دادن ملت است که کمرش زیر بار چاپ اسکناس بدون پشتوانه شکسته است . ما هم احمدی نژاد را دیده ایم و هم روحانی را . نمایش کافی است !
آقای روحانی امروز درصحن مجلس بااظهارات دورازواقعیت نظیر چهارالی پنج برابرشدن حقوق کارمندان وبازنشیگان قلوب 80درصد کارمندان وبازنشستگان وکارگران را بدرد آوردند وبا لبخندهای تلخ همانند اظهارات وادعاهای گذشته نمک برزخم آنان پاشیدند ومیزان انزجار وتنفرراازعملکرد ناکارآمد 5سال گذشته چند برابر نمودند بنابراین نمایندگان محترم بهترین روش را که استیضاح دولت روحانی است انجام دهند تا دیگر ملت بامشاهده روحانی در صفحه تلویزیون واظهارات کذب وتکراری نارحتیشان ازعملکردایشان مضاعف نشود
من تو کار تو موندم تابناک که تواین اوضاع و احوال باز هم مردم رو سانسور می کنی
نمیذاری لااقل سی ثانیه حس کنیم حرف ما رو حداقل یه تعداد هم وطن دیگه خوندند...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
برو تو شبکه های اجتماعی که کسی نیست سانسور کنه ببین چه خبره. اگه سانسور نکنن آنقدر رکیکه که نیم شه خوند
کاش یه قانونی وجود داشت که به هر رئیس جمهوری مهلت مثلا 200 روزه میدادن که ببینن به وعده هاش عمل میکنه یا نه و در غیر اینصورت برکنار میشد تا مجبور نباشیم این همه سال تحمل کنیم و ببینیم هیچ کاری صورت نمیگیره که هیچ بلکه عمرمون هدر رفته و قابل برگشت هم نیست.
حالا دیگه سئوال و استیضاح چه فایده داره ...
علنی اعتراف کردید که گرانی دلار به خاطر سیاست دولت و کاهش عرضه آن به بازار است، یعنی در واقع احتکار آن، پس جنگ روانی و .....
همه فیلم و فریب اذهان است.
با آرای احتمالی رییس جمهور شدن سودی ندارد جز بدبختی و فلاکت برای ملت و ...
ایکاش روحانی در دوره دوم کاندیدا نمی شد تا اوضاع به این روز نمی افتاد و یا اینکه اگر به این روز می افتاد به اسم یک روحانی شیعه مذهب تمام نمیشد و اسلام و دین اینقدر آسیب نمی دید و تضعیف نمیشد. حالا دشمنان احتمالا به هدف خودشان رسیدند
کشوری که با ایجاد دانشگاه آزاد، جوانان بیشمار کم سواد و صاحب مدرک با بضاعت علمی بسیار ضعیف تحویل جامعه می دهد کجا می تواند قوی و مستقل و عزیز باشد؟
مثل همیشه پاسخها بی ربط و ادعای گل وبلبل بودن...من نوعی تو جامعه نیستم و حتما نمیدونم بحران چیه و در نتیجه اشتباه میکردم که فکر میکردم بدبخت شدم و نانی برای خوردن نیست...
روحانی فقط برو، تو رو هرکی میپرستی فقط برو!!! ما را به خیر تو امید نیست...
کل مردم ایران دعات هم میکنند،؛ ولی بمونی هم دنیاترو بیشتر باختی و هم آخرتت رو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
استعفا بدهد سنگین تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انشالله که استیضاحش می کنند
والله نه سوالها سوال بود ونه جوابها جواب .. امتحان شهریور هم رفوزه شدید
واقعا" حرفی برای گفتن نداشتند .دباره صحبت های کلیشه ای .کاملا" واضح بود که دولت هیچ برنامه مشخص و علمی جهت برون رفت از وضعیت ندارد؟؟؟!!! بنظر من هرچه سریعتر به سمت انتخابات زود رس بریم بهتره چون با این دولت هر روز بدتر از دیروز خواهد شد .ضمنا" با این مجلس هم ره بجایی نمیبریم .انتخابات زود رس برای هر دو قوه باید اتفاق بیفتد.اخه مگر شده هرروز شک قیمت داشته باشیم؟؟!!!
وقتی به حرفای حسن گوش میدم احساس میکنم رئیس جمهور یه کشور دیگه داره حرف میزنه!!! بیخود نیست فکر میکنه مردم در فشار نیستن!!! کلا اصلا خیلی وقته جمع مردم رو ترک کرده و همیشه اون بالاها بوده!!! البته مقصر ما پایینی ها هستیم که به کسی که همیشه اون بالا بوده رای دادیم امیدوارم سال1398 و 1400 به خاطر حرف یه عده تکرار نکنیم و عاقلانه برای کشورمون تصمیم بگیریم
هیچ کس رئیس جمهور رو تهدید نکرده لطفا جو سازی نکنید واذهان مردم رو مشوش نکنید پاسخ درست بدین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باید برکنارش کنند خسته شدیم از دستش
این منم ، این منم ، تی تیش مامانی به تنم!
هرانسان سلیمی بااظهارات وتوجیهات روحانی درخصوص مشکلات عدیده ناشی ازعملکرد ناکارآمد وبی کفایت دولتش قانع شده باشد باید به سالم بودن عقلش شک نماید اظهارات مغایر وکذب ایشان آنقدر هویدا بود که نیازی به فکرکردن ندارد
ترامپ که قبل از انتخابات آمریکا مخالفت صریح خودش رو با برجام اعلام کرده بود چرا آقای رییس جمهور تاریخ ۶ دی ۹۶ رو بعنوان تاریخ آغاز بحران اعلام میکند؟ ترامپ بارها گفته بود که از برجام خارج خواهد شد و اینکه عده ای آمدند تو خیابانها و اعتراض کردند و ترامپ به طمع افتاد حرف بسیار غیر اصولی و غیر منطقی هستش.
چرا روحانی قبل از رفتن به مجلس انفدر در چند روز اخیر تهدید شد که نباید حرف ها و افسانه های مگو را مطرح کند در مجلس
واقعا در شرایطی که امروز اکثریت مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند و فریادرسی نیست متاسفانه رئیس جمهور طوری صحبت می کند که انگار در شرایط ایده آل هستیم و از هر دری سخن می گوید جز مشکلات مردم .
جالبتر این است که می گوید ما بحران نداریم و تصور ناگهانی مردم باعث به هم ریختگی کشور شده و علت دیگر آن اختلاف دولت و مجلس است ای داد بیداد
فقط موندم چرا نمایندگان حتی به آن یک سئوال هم جواب مثبت دادند ؟؟؟؟؟؟
واقعا در شرایطی که امروز اکثریت مردم تحت فشار اقتصادی قرار دارند و فریادرسی نیست متاسفانه رئیس جمهور طوری صحبت می کند که انگار در شرایط ایده آل هستیم و از هر دری سخن می گوید جز مشکلات مردم .
جالبتر این است که می گوید ما بحران نداریم و تصور ناگهانی مردم باعث به هم ریختگی کشور شده و علت دیگر آن اختلاف دولت و مجلس است ای داد بیداد
فقط موندم چرا نمایندگان حتی به آن یک سئوال هم جواب مثبت دادند.
ما صورت خودمون را با سیلی سرخ نگه داشتیم و دائم مسئولین به زخمهایمان با سوء مدیریت نمک می پاشند آنوقت آقا توقع شیرینی خورون داره و باز هم آمار آمار آمار آمار آمارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
ما صورت خودمون را با سیلی سرخ نگه داشتیم و دائم مسئولین به زخمهایمان با سوء مدیریت نمک می پاشند آنوقت آقا توقع شیرینی خورون داره و باز هم آمار آمار آمار آمار آمارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
واقعا متاسفم که با بدبختی یک ملت منهای ۵ درصد تمام ثروت این کشور در اختیار گرفته این طور صبحت کردن زجر کش آرام هدیه این مردم هدف است. تا پارتی گردن کلفت مفت خور نباشد شغلی نیست ۸ سال ۴ جوان تحصیل کرده بیکار یدک می کشم .در صورتی که کار فقط برای آقازاده نوه زاده و نتیجه زاده وجود دارد. باورکن و خوب می دانید.افسوس صد افسوس دو بار به شما رای دادم.
حضرت مولانا فرموده است :

هر دو گر یک نام دارد در سخن لیک فرق است این حسن با آن حسن
آيا رئيس جمهور بايد اين جوري پاسخ دهد . آيا كسي از مردم قانع شده كه نمايندگان بخواهند قانع شود. متاسفم براي كسي كه صرفا براي سركارگذاشتن مردم و مجلس به مجلس رفت.
هركي به روحاني راي داده حقشهاين بلا سرش بياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دادش گول وعده خوردیم، ببخشید تکرار نمی شود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
انصاف نیست این حرف
مردم به مثل همیشه دولت رو با رای دادنشون شرمنده
خودشون کردن حالا اگه به مردم خیانت مردم مقصر نیستند،
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
اونایی که موشک پروندن چی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
اگرجهانگیری نبودعمرا اگررای می اورد
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
چرا انصاف نيست حرف من علي آقا؟
اون زمان هرچي از روحاني گفتم با مدارك واضح كسي به حرفم گوش نكرد.
بالاخره هركسي بايد تبعات انتخاب بدشو بپذيره.
1-مبارزه با قاچاق که کار ناجا و سپاه است نه دولت 2- علت اجرا نشدن برجام هم که تیز کردن دشمنی با امریکا و موشک هوا کردن با شعار اسرائیل باید از بین برود و گزگ دست ترامپ دادن بود و اینکه بخش عمده ناکارایی برجام خروج غیرقانونی و عهدشکنانه ترامپ بود3- این دولت اقرار کرده که دو سوم بودجه مملکت در اختیار دولت نیست از همان یک سوم هم نصف آن بر خلاف قانون هزینه نهادهای بی بازده می شود 4- بخش عمده سیاست خارجی هم که در اختیار دولت نیست 5 - قوه مجریه یعنی اجرا کننده قوانین مصوب توسط مجلس! بفرمائید این مجلس ما و نمایندگان آن چه قوانین بدرد بخوری در مبارزه با رانت و تورم و فساد و غیره تصویب کردند که دولت آنرا اجرا نکرد و کار باینجا کشید، بهتره فرافکنی نکنیم و از خود شروع کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
دقیقا بهتره فرافکنی نکنیم و از خود شروع کنیم. پس لطفا جواب بدید که واسه این هیچ بود که این همه تو انتخابات خودشونو میکشتن و هزینه میکرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
نه بابا؟؟؟!

پس دولت چه کاره است؟؟؟
قوه قضاییه چی؟؟؟

یکی نیست بگه این کابینه پیر و بازنشسته که درست کردی ، قرار است چه عملکردی داشته باشد؟؟؟
شرکت های بیمه ای ، تنها شرکت های هستند که با کاهش ارزش پول ملی سود می برند چون در سال های که فرد حقوق خود را پرداخت می کرده پول با ارزش بالا داده الان که بازنشست شده باید پول با ارزش پایین تحویل دهد!!!
لطفا نمایندگان مجلس در این اتفاق ورود کنند.
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
برادر عزیزم مگر شرکت بیمه پولی که از مردم را می گیرد در بازار خودرو و دلار سرمایه گذاری می کند؟! شرکت های بیمه ای هم این پولها را به عنوان سپردا در بانک ها سرمایه گذاری می کنند! در ضمن این رو هم بگم که از همون پول شخص ثالثی که شما می دین نصفش مال اداره مالیات و ارزش افزوده و نیروی انتضامیه و شرکت های بیمه الان در وضعیت بسیار اسفناکی قرار دارند با توجه با اتفاق زلزله و هزاران بلایای طبیعی !!
چنان رونق اقتصادی ایجاد کرد که قیمت کلید هم بالا رفت .
همش تقصیر مردمه , خب چرا ناشکرید و میرید اعتراض میکنید , اگر اعتراضات دی ماه نبود الان قیمت دلار 1000 تومن بود بیکاریم نبود ...
طبق قانون اساسی ریس جمهوری اختیارات ندارد و فقط مجری است و تصمیماتی که برای کشور بحران ایجاد کرده جای دیگری گرفته شده و توسط نهاد هایی که زیر نظر دولت هم نیستند اجرا می شود .
انگار آمریکا موفق شده بین ما اختلاف ایجاد کند
روحانی واقعا به درد حل اقتصاد ایران نمی خوره وفقط روضه میخونه.
فقط و فقط استــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــضاح رییس جمهور!

مـــــــــــــــــــردم در دی ماه نشــــــــــــــــان دادند که خواستار اســــــــــــتیضاح این آدم شعاری هستند
پاسخ ها
مم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
به نظر شما کی بیاد؟؟
همه مردم ایران متحد بشوند و یک ماه نخرند همه چی درست میشه وارزان
ما نیازمند اتحاد هستیم
مواد خوراکی - وسیله نقلیه- ارز- سکه طلا- لبنیات - گوشت - مصالح ساختمانی و.....
از اين كه تحليل ارايه شده در مورد پاسخ آقاي رييس جمهور به سوالات نمايندگان محترم ملت را مرتبط با شعارهاي ايشان در زمان انتخاباتي حدود ساعت 10.50 تقديم و منعكس نفرموديد، بسيار متاسف شدم.
اين دولت مقصر نيست روحاني بيگناهه !!!! تقصير دولت قبل تا زمان شاه و حتي ممكن است تقصير هخامنشيان باشد! البته حمله مغول ها هم بي تاثير نبوده! وگرنه اين دولت روحاني فقط خدمت كرده ! اين همه آغازاده تربيت كرده و به كشورهاي مختلف چون امريكا و اروپا صادر كرده است! حالا پرايد شده چهل ميليون تقصير دولته؟ مردم كه مسخره مي كردند مي گفتند اين ماشين امنيت نداره چرا مي خرند به قول دولتمردان نخريد شايد ارزان بشه! همچنين ارزش پول ملي شده كاغذ باطله ان هم مهم نيست بالاخره اين همه از صندوق ها و موسسات مالي اختلاس شده و هيچ ربطي به سو مديرت دولت نداره ! بعدشم براي جبران بدهي هاي دولت بايد پول بي پشتوانه چاپ كنيم بايد ذخاير ارزي را اتش بزنيم بايد سكه بديم به دلال ها بايد حقوق هاي نجومي بدهيم بايد رانت باشد وگرنه چه فرقي دارد اين دولت با دولت قبل!
تعجب میکنم از عده ای که فکر می کنند رییس جمهور کاره ای است در این طویله ۷۰ میلیون راسی
باسلام وعرض خسته نباشید این آقا از اول هیچ برنامه مشخصی نداشت اصلا ردای ریاست جمهوری شایسته این آق نبود وهیچ کدام از کاندیداها برنامه نداشتند فقط بلدن شعار بدن وعوامفریبی
مردم بدون مطالعه رای میدن یابر اساس حزب گرایی
واگذارشون میکنم به خدا
روحانی با عدم معرقی موانع اصلی یعنی همان دولت در سایه که مطهری در باره عامل اصلی خروچ امریکا از برجام به آن اشاره کرده بود،وهمچنین گردش به راست،آخرین فرصت اصلاح نظام را به باد فنا داد
هم دولت و هم مجلس ملت را سرکار گذشتن و نمی خواهند کاری بکنن
این همه نابه سامانی را مساله و اسیب عنوان کرد در صورتیکه بحران را گذشته و انفجار و انتحار است و ایشان برداشت تعادل اط وضع موجود را دارند
خودشو زده به...
کدام هدف برجام به نتیج رسیدند
تحریم‌های اجتماعی فرهنگی سیاسی ‌واتفاق. افتاده بود یا تحریمها اقتصادی بود؟
بنظر تحریمها ی اقتصادی بود که داشت به کشور فشار می اورد که اه اعتراف خود ایشان این هدف. که برداشتن تحریم‌های اقتصادی بود نه تنها برداشته نشد بلکه کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن و هند هم خرید نقاشان را یا قطع کردند یا به حداقل رساندند
چه کسی قسم جلاله خورد که وقایع بد اقتصادی سالهای احمدی‌نژاد تکرار نمی شود ؟
چطور میتونه بگه که اگه تورم بوده حقوق کارمند 2 برابر شده
در حالیکه شوهر من با مدرک فوق لیسانس کارمند قراردادی ماهی یک میلیون و سیصد میگیره
تازه صد تومن کمتر از پارسال شده
مگه تورم روی ما تأثیری نداره
آقای رییس جمهور یه فکری به حال بدهکاران مهریه بکنین... به والله 2700 حقوق میگیرم , یه نیم سکه بابت مهریه میدم ... دیگه با چی زندگی کنم؟؟؟؟؟؟ وزیر دادگستری شما چکار میکنه؟؟؟؟؟ ما بهت رای دادیم که وضع مملکت اینجوری بشه؟ سکه قیمتش این بشه؟
همه اینها فقط یک بازی دیگه برای سرگرم کردن مردم است اینها هیچکدام به فکر مردم نیستند
اقایان روحانی یه چیزایی می دونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر