بازدید 2103
۱

ترامپ مرگ «مک‎کین» را تسلیت گفت

رئیس‌جمهوری آمریکا علیرغم اختلافات عمیقی که با سناتور کهنه‌کار ایالت آریزونا داشت، از مرگ وی ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۸۲۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 26 August 2018

رئیس‌جمهوری آمریکا علیرغم اختلافات عمیقی که با سناتور کهنه‌کار ایالت آریزونا داشت، از مرگ وی ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از مقامات و دولتمردان آمریکایی در پیام‌های توییتری از مرگ جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ابراز تاسف کردند که در میان آنها نام‌های آشنایی چون مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه و باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا به چشم می‌خورد.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در پیام توییتری کوتاه خود، از بابت مرگ سناتوری که یکی از ارکان حزب جمهوریخواه آمریکا و درعین‌حال از مخالفین سرسخت وی بود، ابراز تاسف کرد.

ترامپ در این‌باره نوشت: عمیقترین همدردی‌ها و احترام من تقدیم خانواده سناتور مک‌کین. قلب و دعاهایمان همراهتان است.

این درحالی است که خبرگزاری سی‌ان‌ان، در گزارشی از برنامه‌ریزی دقیق مک‌کین برای مراسم خاکسپاری خبر داده و اعلام کرد: همانطور که پیشتر اطلاع‌رسانی کرده بودیم مک‌کین علاقه‌ای به دعوت از ترامپ در مراسم ترحیمش نداشت و این خواسته تا لحظه مگ پابرجا بود.

به گزارش مهر، اواسط اردیبهشت، ۲ نفر از نزدیکان مک‌کین درخواست وی را به اطلاع کاخ سفید رسانده و به جای ترامپ خواستار حضور مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تدفین رفیق‌شان شدند.

ترامپ در مراسم ترحیم «باربارا بوش» همسر جرج بوش پدر رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز به بهانه اینکه مبادا مسائل امنیتی دست‌وپاگیر در روند اجرای مراسم اخلال ایجاد کند، شرکت نکرد و همسرش ملانیا را به آنجا فرستاد حال‌آنکه اختلاف وی و خانواده بوش بر کسی پوشیده نیست.

این درحالی است که رابطه مک‌کین و ترامپ نیز پرتنش بود و سناتور ۸۱ ساله بسیاری از اظهارات و رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا را دور از شان حزب جمهوریخواه می‌دانست.

باتوجه به آنکه مک‌کین یکی از اسطوره‌های حزب جمهوریخواه تلقی می‌شود؛ وصیت وی مبنی بر عدم حضور ترامپ در مراسم ترحیمش، خدشته بزرگی به وجهه رئیس جمهوری آمریکا و به منزله این خواهد بود که حتی از آن دنیا هم قادر به تلخ کردن کام حریف است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تسلیت نگو نوبت خودته شیطان صفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار