بازدید 6074
گزارش

همه چیز درباره تیم ملی و رقبا تا اولین بازی درجام ملتهای آسیا

در برنامه تیم ایران تاریخ بازی‌های تدارکاتی سپتامبر و اکتبر نهایی شده اما خبری از نام حریف نیست. تنها برای مقطع بعدی روزهای فیفا گفته شده ایران در تورنمنت کافا ازبکستان سه بازی برگزار خواهد کرد که هنوز نهایی نشده.
کد خبر: ۸۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 26 August 2018

فقط چهار ماه و دو هفته تا برگزاری نخستین دیدار ایران در جام ملتها فاصله و فرصت داریم.

به گزارش تابناک ورزشی، قبل از جام ملت های آسیا 2019 در سه مقطع می‌توانیم در روزهای فیفا برای تیم ملی بازی‌های دوستانه ترتیب بدهیم. در سه ماه متوالی و در سه مقطع در ماه‌های شهریور، مهر و آبان می‌توانیم از فیفادی‌ها استفاده کرده و با تمام توان و نیروهای داخلی و لژیونر 5 ،6 بازی تدارکاتی برگزار کنیم و آماده جام ملتها شویم.

همه چیز درباره تیم ملی تا اولین بازی درجام ملتهای آسیا

اردوی نهایی تیم ملی هم از 22 آذر شروع خواهد شد و با توجه به فاصله مناسب تا بازی نخست در تورنمنت، از آن مقطع هم می‌توان برای برگزاری یکی، دو بازی دوستانه دیگر استفاده کرد اما فدراسیون فوتبال ایران با وجود اعلام برنامه زمانی و اینکه در هر مقطع از روزهای فیفا دو بازی تدارکاتی در نظر گرفته هنوز نام هیچ حریفی را برای بازی‌های دوستانه معرفی نکرده است.

هر چند در شرایطی که تیم ملی ایران سرمربی ندارد - یا اگر دارد فقط ریاست فدراسیون فوتبال و برخی مدیران ارشد ورزش از آن خبر دارند - نباید انتظار داشت تیم ملی از حالا حریفان تدارکاتی‌اش را بشناسد اما عنقریب نخستین مقطع از روزهای فیفا خواهد رسید بدون اینکه تیم ملی حریفی در ماه سپتامبر یا همین شهریور خودمان داشته باشد.

این اتفاق وقتی نگران کننده و تلخ به نظر می‌رسد که بیشتر تیم‌های حاضر در جام ملتهای 2019 برای هر سه مقطع برنامه‌ریزی کرده‌اند و حریفان تدارکاتی‌شان را می‌شناسند. این برای نخستین بار است که جام ملتهای آسیا با 24 تیم برگزار می‌شود و تیم‌های کوچک و متوسط زیادی در این تورنمنت حضور دارند اما بیشتر آنها هم از تیم ملی ایران جلوترند.

*در گروه اول امارات میزبان که با زاکرونی آماده تورنمنت می‌شود و مدعی قهرمانی است در روزهای 6 و 11 سپتامبر دو بازی تدارکاتی مقابل ترینیداد و توباگو و لائوس برگزار خواهد کرد. همگروهی جنوب شرقی میزبان، تیم تایلند است که یک بازی در اکتبر خواهد داشت و مقابل هنگ کنگ دیدار می‌کند. هند دیگر تیم این گروه غیر از بازی با سه تیم باشگاهی استرالیا در روزهای پایانی آگوست، طی روزهای 5 و 9 سپتامبر و در چارچوب سوزوکی کاپ مقابل سریلانکا و مالدیو به میدان خواهد رفت. بحرین که شاید بتواند موی دماغ امارات شود هم در روزهای 6 و 10 سپتامبر مقابل فیلیپین و چین بازی خواهد کرد و برای این فیفا دی برنامه دارد.

*در گروه دوم استرالیا که کلا اهل بازی تدارکاتی نیست برنامه‌ای برای این ماه ندارد اما در ماه نوامبر مقابل کره جنوبی به میدان خواهد رفت. سوریه هم شرایط مشابهی دارد با این تفاوت که بازی آنها با چین در ماه اکتبر قطعی شده است. فلسطین دیگر تیم این گروه نیز از ایران پیش است. آنها تا شروع جام ملتها 5 بازی دوستانه ثابت کرده‌اند و در روزهای 6 و 11 سپتامبر مقابل هند و چین به میدان خواهند رفت. اردن تیم سید چهارم این گروه است که روز 7 سپتامبر با لبنان بازی خواهد کرد اما عجیب اینکه آنها هم قبل از جام ملتها با آلبانی و کرواسی مصاف خواهند داد.

*در گروه سوم کره جنوبی که مثل همیشه مدعی قهرمانی خواهد بود در روزهای 7 و 11 سپتامبر دو بازی خوب با کاستاریکا و شیلی برگزار خواهد کرد. آنها در ماه‌های اکتبر و نوامبر هم مقابل اروگوئه و استرالیا به میدان خواهند رفت. دیگر تیم شرقی این گروه تیم ملی چین است که طی روزهای 7 و 10 سپتامبر مقابل قطر و بحرین بازی خواهد کرد. قرقیزستان حریف کوچک این دو تیم هم در ماه اکتبر مقابل مالزی یک بازی تدارکاتی برگزار می‌کند. فیلیپین 6 سپتامبر مقابل بحرین بازی می‌کند و در ماه نوامبر در یک تورنمنت چهار بازی برگزار خواهد کرد که حکم بازی تدارکاتی خواهد داشت.

*در گروهی که تیم ملی ایران قرار دارد عراق با سرمربی جدیدش یک بازی تدارکاتی در کویت مقابل تیم ملی این کشور را نهایی کرده که روز 10 سپتامبر برگزار می‌شود. ویتنام دیگر حریف ایران در جام ملتها هم به بازی‌های سوزوکی کاپ که در ماه نوامبر برگزار می‌شود امید بسته تا آماده شود.آنها در این مسابقات با لائوس، مالزی، میانمار و کامبوج بازی خواهند کرد. در این گروه تنها از برنامه یمن جنگ‌زده خبری نیست و آنها هم شرایطی مشابه ایران مدعی قهرمانی دارند! جالب اینکه در برنامه تیم ایران تاریخ بازی‌های تدارکاتی سپتامبر و اکتبر نهایی شده اما خبری از نام حریف نیست. تنها برای مقطع بعدی روزهای فیفا گفته شده ایران در تورنمنت کافا ازبکستان سه بازی برگزار خواهد کرد که هنوز نهایی نشده.

*در گروه بعدی عربستان سعودی با خوان پیتزی در سکوت کارش را پیش می‌برد و قرار است روز 3 سپتامبر مقابل بولیوی بازی کند. این تنها بازی آنها در این ماه است اما قطر حریف اصلی سعودی‌ها 7 سپتامبر با چین بازی خواهد کرد و در ماه‌های نوامبر و دسامبر به ترتیب مقابل تیم ملی سوییس و ویتنام قرار می‌گیرد. لبنان هم برای فیفادی پیش رو برنامه دارد و در روزهای 7 و 9 سپتامبر مقابل اردن و عمان به میدان می‌رود و سه بازی دیگر هم تا پایان سال میلادی در برنامه خواهد داشت. کره شمالی هم قرار است در ماه نوامبر با فلسطین بازی کند و برنامه‌های دیگرش را اعلام نکرده است.

*در گروه آخر مسابقات ژاپن مدعی 7 و 11 سپتامبر مقابل شیلی و کاستاریکا بازی خواهد کرد و برای ماه اکتبر هم دو بازی با پاناما و اروگوئه ثابت کرده اما دو حریفش در ماه نوامبر مشخص نیست. از برنامه‌های تدارکاتی ازبکستان و ترکمنستان خبری نیست هر چند اگر ازبکستان بخواهد با تیم قدرتمند زیر 23 سالش در جام ملتها شرکت کند، این تیم بازی‌های آسیایی جاکارتا را در نقش بازی‌های تدارکاتی برای جام ملتها در نظر گرفته است. عمان دیگر تیم این گروه است که روز 9 سپتامبر مقابل لبنان بازی خواهد کرد و برای ماه‌های دسامبر و ژانویه هم برنامه دارد و دو بازی دیگر با حریفان آسیایی برگزار می‌کند تا این تیم کوچک هم از ایران مدعی جلو باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس