بازدید 11993
۳
آمریکا و چین مذاکرات تجاری خود را از سر می‌گیرند؛

ترامپ: چین به "لوس" بودن عادت کرده است/ چین: از مقررات سازمان تجارت جهانی پیروی می‌کنیم

آمریکا و چین مذاکرات خود را بر سر مناقشه تجاری بین دو کشور از روز چهارشنبه در واشنگتن از سر می‌گیرند. مذاکرات بین نمایندگان دو اقتصاد بزرگ جهان در حالی از سر گرفته می‌شوند که دونالد ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به نتیجه این نشست چندان خوشبین نیست.                  
کد خبر: ۸۲۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 22 August 2018

آمريكا و چين مذاكرات تجاري خود را از سر مي گيرندآمريكا و چين مذاكرات خود را بر سر مناقشه تجاري بين دو كشور از روز چهارشنبه در واشنگتن از سر مي گيرند. مذاكرات بين نمايندگان دو اقتصاد بزرگ جهان در حالي از سر گرفته مي شوند كه دونالد ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه به نتيجه اين نشست چندان خوشبين نيست. مذاكرات كه در روز پنجشنبه نيز ادامه پيدا خواهد كرد بين مقامات مياني دو كشور انجام خواهد شد و در پي آن است كه زمينه گفتگوي بيشتر ميان مقامات بالاتر را آماده كند.               

به گزارش «تابناک اقتصادی»، ديويد ملپاس از وزارت خزانه داري آمريكا در يك سمت مذاكرات قرار دارد و ليائو مين معاون وزير دارايي و همچنين وانگ شوون معاون وزارت خارجه چين به نمايندگي از چين در مذاكرات حضور دارند.                                    

گفتگوها در حالي ادامه پيدا مي كنند كه در پايان اين هفته تعرفه هاي آمريكا برروي ٤٦ ميليارد دلار واردات از چين اعمال خواهند شد و بيش از چهار برابر اين رقم يعني ١٩٤ ميليارد دلار تعرفه ديگر نيز توسط دولت ترامپ در حال برنامه ريزي مي باشد.                

ترامپ همچنين تهديد نموده كه در صورت برآورده نشدن خواسته هاي آمريكا اين آمادگي را دارد كه برروي كل واردات از چين ( به ارزش ٥٠٠ ميليارد دلار) تعرفه وضع كند.

در پاسخ به تهديدات آمريكا، پكن نيز اعلام نموده كه آماده است كه برروي واردات آمريكا به ارزش ٦٠ ميليارد دلار تعرفه هاي تنبيهي لحاظ كند. آخرين بار و در سطح بالاتر وزير تجارت آمريكا ويلبر راس و مشاور اقتصادي دولت چين ليو هه در ماه ژوئن در پكن ديدار كردند. لو كنگ ، سخنگوي وزارت خارجه چين روز چهارشنبه اظهار اميد واري كرد كه دو كشور "بتوانند به طور آرام به گفتگو بنشينند و به وسيله گفتگو هاي جدي بتوانند نتيجه سودمندي را براي هر دو طرف رقم بزنند."                                                           

اما ترامپ در مصاحبه خود با رويترز با لحني سرسختانه اعلام نمود "حل اختلافات تجاري نياز به زمان دارد زيرا چين براي مدت طولاني روزگار خوشي داشته" و به همين دليل به ”لوس" بودن عادت كرده است.                                                       

او همچنين چين را متهم نمود كه پول ملي خود را دستكاري مي كند تا از تأثير تعرفه ها كم كند. برخي كارشناسان براين باورند كه هر نوع توافق معنادار براي كاهش تنش تجاري بين پكن و واشنگتن تنها در ديدار بين دونالد ترامپ و شي جين پينگ ريس جمهوري چين محقق خواهد شد. 

ترامپ: چین به

ليست تقاضاي واشنگتن                                                         

از جمله تقاضاهاي اصلي آمريكا از دولت چين براي پايان دادن به اختلافات تجاري مراقبت و احترام به حقوق مالكيت معنوي شركت هاي آمريكايي در چين، پايان دادن به يارانه هاي دولتي براي صنايع و باز كردن اقتصاد چين براي عرصه رقابت خارجي مي باشند. در ماه مه سال جاري مقامات آمريكا ليست طويلي از درخواست ها به چين ارائه دادند كه يك بند درخواست تقاضاي كاهش تراز منفي تجاري آمريكا با چين به مقدار ٢٠٠ ميليارد دلار را داشت.

چين اين ادعاي آمريكا را كه شركت هاي غربي از جمله آمريكايي را مجبور مي كند كه در برابر سرمايه گذاري در بازار عظيم چين فناوري خود را به شركت هاي بومي منتقل كنند رد مي كند و بر اين عقيده پافشاري مي كند كه از مقررات سازمان تجارت جهاني پيروي مي كند.  

در واكنش انتظاري به گفتگوهاي تجاري آمريكا و چين اكثر بورس هاي اروپاي در روز چهارشنبه روز كم تلاطمي را گذراندند. به گزارش سي ان بي سي، سهام هاي خودرويي بدترين نتايج روز چهارشنبه را ثبت كردند.

به گزارش اين شبكه بعد از مصاحبه وزير تجارت آمريكا با روزنامه وال إستريت ژورنال كه اعلام كرد تصميم اين كشور براي اعمال تعرفه بر واردات خودرو به علت ادامه مذاكرات با كانادا، مكزيك و كمیسون اروپا تا زماني نامعلوم به تعويق افتاده است، سهام هاي خودرويي ٢.٤ درصد سقوط كردند. بورس هاي آسيايي اما در واكنش به تحولات مثبت بازار هاي وال استريت افزايش هاي كمي را ثبت نمودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
الان دیگه دیر شده و آمریکاییها و غربیها در دام چین گیر کرده اند شرکتهای خارجی و حتی افراد به خاطر سودهای سرشاری که در چین نصیبشان میشد به چین آمدند و فن آوری خود را به چینیها دادند یا توسط چینی ها کپی شد. کپی شد رفت تمام شد. و چین هر چند هنوز هم به مرزهای فن آوری نرسیده ولی بقیه راه را میتونه خودش طی کنه . الان شرکتها و برندهای غربی فقط دو راه دارند یا همین الان بیان بیرون یا با شرایط جدید با چینیها کنار بیان و در طی یک رقابت محلی در چین با چینیهایی که کالایشان را کپی کردهاند رقابت کنند و چند سال بعد کلا از چین خارج بشن . من این روند را در خیلی از شرکتهای خارجی در چین دیدهام و میبینم....
پاسخ ها
خودم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
چین بیشتر شبیه یک مونتاژ کار است فن اوری میگیرد و تولید میکند
به نظر میاد امریکا میخواهد چشم انداز اینده چین را از بین ببرد و به هند واگذار کند
در این صورت چین ممکن است مقداری از بازار جهانی خود را از دست بدهد
همونطور که خودت گفتی چین کپی کاره نه تکنولوژی ساز تکنولوژیها و تحقیقات پویاست و فرداها اکتشافات جدید میاد که چین کپیش رو نداره در آینده جایی برای چین نیست مگر همینطور ادامه بده تا ابد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل