بازدید 18254
گزارش

وزنه برداری ایران آماده ضرب طلای آسیایی در جاکارتا

مجید عسگری، علی مکوندی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، محمدرضا براری، علی هاشمی، بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی 8 وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران هستند که بعد از حضور در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، سعی دارند تا شایستگی و توانمندی خود را در جدال با رقبای آسیایی روی تخته مسابقه به رخ حریفان بکشند
کد خبر: ۸۲۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 22 August 2018

هشت وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران پس از مشخص شدن استارت لیست نهایی اوزان ثبت شده در بازی‌های آسیایی اندونزی، توانمندی رکوردی خود را نسبت به رقبای آسیایی قبل از رفتن روی تخته مسابقه آنالیز کردند.

به گزارش تابناک ورزشی ، مجید عسگری، علی مکوندی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، محمدرضا براری، علی هاشمی، بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی 8 وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران هستند که بعد از حضور در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، سعی دارند تا شایستگی و توانمندی خود را در جدال با رقبای آسیایی روی تخته مسابقه به رخ حریفان بکشند. البته به جز مجید عسگری که در دسته 69 کیلوگرم به دلیل نداشتن آمادگی ایده‌آل رکوردی در گروه B مسابقات وزنه می‌زند، 7 وزنه‌بردار دیگر تیم ملی وزنه‌برداری ایران همگی در گروه A اوزان خود یعنی دسته‌های وزنی 85، 94، 105و 105+ کیلوگرم قرار دارند و تقریبا در بیشتر این اوزان مدعی اصلی کسب مدال‌های خوشرنگ و مرغوب به شمار می‌روند.

در این میان سهراب مرادی و بهداد سلیمی در اوزان 94 و 105+ کیلوگرم که با ثبت رکوردهای مجموع 415 و 440 کیلوگرم در صدر اوزان خود قرار گرفته و تقریبا با توجه به آمار و مستندات موجود از نظر شرایط آمادگی و انگیزشی، این دو وزنه‌بردار شاخص و المپیکی ایران شاه مهره‌های اصلی وزنه‌برداری ایران برای کسب نشان طلا در جاکارتای اندونزی به شمار می‌آیند.

مکوندی آینده «میان وزن» وزنه‌برداری ایران

علی مکوندی در بین ستاره‌های پا به سن گذاشته تیم ملی، جوانترین وزنه‌بردار حاضر در ترکیب اصلی تیم وزنه‌برداری اعزامی به بازی‌های آسیایی است. مکوندی وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم خوزستانی تیم ملی، جزو آن دسته وزنه‌بردارانی به شمار می‌رود که پله‌های رشد را یکی، یکی و در زمان خودش به بهترین شکل ممکن طی کرده است. وزنه‌برداری باانگیزه، جوان و خوش آتیه که مطمئنا در سال‌های آینده اگر درست هدایت شود (فارغ از هر نتیجه‌ای که در جاکارتا برای او ثبت می‌شود) می‌تواند در اوزان جدید (81 کیلوگرم وزن المپیکی یا 89 کیلوگرم وزن جهانی) یکی از چهره‌های شاخص ایران در میان وزن باشد.

مکوندی در جاکارتا اگرچه برای نخستین بار در یک میدان رسمی و معتبر در رده سنی بزرگسالان حاضر شده است اما او با رکورد ورودی 361 کیلوگرم همراه با 6 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای کره‌جنوبی، کره‌شمالی، ازبکستان، ژاپن و عراق همگروه است و تقریبا طبق رکوردهای ثبت شده در این گروه مکوندی اگرچه نخستین حضور رسمی‌اش را در بازی‌های آسیایی و در این وزن تجربه می‌کند اما او هم جزو شانس‌های اصلی کسب مدال در این وزن به شمار می‌رود البته اگر اسیر فضای موجود و جو مسابقه نشود.

سهراب یک سروگردن بالاتر از رقبای آسیایی

بدون شک با نیم‌ نگاهی به استارت لیست دسته 94 کیلوگرم بازی‌های آسیایی اندونزی، همچنین آمادگی فوق‌العاده بالای سهراب مرادی ستاره بی‌چون و چرای وزنه‌برداری ایران در این وزن، می‌شود دریافت که مرادی با ثبت رکورد ورودی 415 کیلوگرم بدون داشتن رقیبی جدی، یک سرو گردن از 9 وزنه‌برداری که با او در این گروه هم وزن هستند بالاتر است. حتی کیانوش رستمی دیگر چهره‌ شاخص وزنه‌برداری ایران که به تازگی در وزن 94 کیلوگرم ساکن شده نیز خیلی نمی‌تواند در این رویداد با ثبت مجموع 400 کیلوگرم برای سهراب مرادی تهدیدی جدی به شمار بیاید.

در این وزن به جز رستم و سهراب وزنه‌برداری ایران که رکوردهای مجموعی بالاتر از 400 کیلوگرم را برای خود ثبت کردند، بقیه رقبای خارجی همگی پایین‌تر از این مجموع را برای خود ثبت کردند. البته در این وزن ابراهیم فارس وزنه‌بردار جوان قطری‌ها و یکی دو وزنه‌بردار از کشورهای کره جنوبی و تایلند جدی‌ترین رقبای ملی‌پوشان کشورمان در جاکارتا به شمار می‌روند که البته بعید است خیلی برای مدال‌آوری وزنه‌برداری ایران در این وزن مشکل‌ساز باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل