بازدید 2635

جدیدترین جزئیات سلامت حجاج

کد خبر: ۸۲۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 21 August 2018

ئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با حضور زائران ایرانی در صحرای عرفات و سرزمین منا، خدمات مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر به شکل وسیع تری ارائه می‌شود.

به گزارش میزان، دکتر علی مرعشی با اشاره به حضور بیش از ۵۷۰ نفر کادر درمانی برای پوشش مراسم حج تمتع امسال اظهار داشت: از چند روز گذشته بیمارستان صحرایی در عرفات و منا آماده بهره‌برداری شد و از دو روز پیش با توجه به حضور زائران اهل تسنن که حدود ۱۰ هزار نفر هستند بیمارستان منا آغاز به کار کرد و همزمان با حضور زائران در صحرای عرفات این بیمارستان آماده پذیرش بیماران بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر شرایطی را فراهم کرده است که زائران ایرانی با کمترین اتفاق و بهترین کیفیت بتوانند اعمال خود را انجام دهند، افزود: خوشبختانه مشکل خاص یا بیماری شایعی در میان زائران وجود ندارد و بیشترین حجم حضور زائران در درمانگاه تخصصی ما که شامل متخصصان قلب، داخلی، ریه، چشم پزشک، دندان، زنان، قلب و عروق و... است؛ مربوط به گرمازدگی‌های شدید، افت فشار، مشکلات تنفسی، سرما خوردگی‌های مزمن بود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر یا تاکید بر اینکه تیم‌های اصلی ما در سرزمین منا حضور دارند، افزود: خدمات درمانی تا شب گذشته در عرفات ادامه داشته و تیم‌های درمانی تا شب گذشته در عرفات بوده و امروز در منا به سایر تیم‌های درمانی می‌پیوندند تا ارائه خدمات به شکل وسیع تری ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به استقرار دو آمبولانس مجهز در مشعر عنوان کرد: پزشکان ایرانی نیز با کوله پشتی‌های مجهز به لوازم پزشکی در میان زائران هستند تا اگر مشکلی برای زائران ایرانی ایجاد شد بتواند در کمترین زمان ممکن، خدمات را به آن‌ها ارائه دهند؛ بنابراین گزارش ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت نیز در بازدیدی که شب گذشته از بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر در عرفات، اظهار داشت: در شرایط سخت وضعیت آب و هوایی و ازدحام جمعیت خدمات ارائه شده بی‌نظیر است و تلاش شده خدمات جامعی به حجاج ارائه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امسال با تمهیدات انجام گرفته بار مراجعات حجاج برای دریافت خدمات درمانی کمتر شده همچنین با کاهش گرمازدگی و بیماری‌های عفونی همراه بوده‌ایم که امیدواریم با اقدامات جهادی و تدابیر صورت گرفته وضعیت به همین منوال پیش رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر