بازدید 3170

کاهش ذخایر سوخت آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

با فرا رسیدن فصل برداشت محصول و سرما و کاهش ذخایر گازوئیل و نفت کوره در آمریکا به کمترین میزان 4 سال گذشته، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر: ۸۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 21 August 2018

با فرا رسیدن فصل برداشت محصول و سرما و کاهش ذخایر گازوئیل و نفت کوره در آمریکا به کمترین میزان 4 سال گذشته، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه بازار سوخت آمریکا با کمبود مواجه شد، قیمت نفت امروز ثابت ماند هرچند که آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا تاحدی کاهش عرضه نفت ناشی از تحریم‌های ایران را جبران می‌کند.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 66.70 دلار فروخته شد.

تاجران گفتند به علت اینکه چشم‌انداز بازارهای سوخت در ماه‌های آتی با کمی عرضه روبروست، بازار آمریکا شاهد افزایش قیمت بود.

ذخایر محصولات پالایش شده آمریکا نظیر گازوئیل و نفت کوره برای این زمان از سال در کمترین میزان 4 سال گذشته قرار دارد.

این اتفاق درحالی افتاده است که زمان اوج تقاضا برای این سوخت‌هاست. گازوئیل برای تراکتورها برای فصل برداشت لازم است و فرا رسیدن هوای سرد در نیم کره شمالی و فصل پاییز مصرف نفت کوره را افزایش می‌دهد.

خارج از آمریکا، بازارها بر تحریم‌های ایران تمرکز کرده است که از ماه نوامبر بخش نفتی این کشور را هدف می‌گیرد.

هر بشکه نفت برنت با 4 سنت افزایش 72.25 دلار معامله شد.

واشنگتن امروز اعلام کرد 11 میلیون بشکه از نفت با سولفور بالا یا شور از ذخایر استراتژیک خود را برای تحویل در یک اکتبر تا 30 نوامبر در بازار آزاد خواهد کرد. این اقدام می‌تواند کمبود نفت ایران در بازار در اثر تحریم‌ها را جبران کند.

بانک فرانسوی، بی ان پاریباس، فرانسه اعلام کرد انتظار دارد تولید نفت اوپک که ایران عضوی از آن است از 32.1 میلیون بشکه در روز در سال 2018 به 31.7 میلیون بشکه در روز در سال 2019 کاهش یابد.

تاجران می‌گویند در مجموع احساس حاکم بر بازار به علت چشم‌انداز تقاضا در میان اختلاف بین آمریکا و چین هنوز محتاطانه است.

هیئت تجاری چین این هفته برای حل این اختلاف به واشنگتن سفر می‌کنند اما ترامپ گفته است که انتظار پیشرفت زیادی ندارد.

از طرفی میزان تاثیر تحریم‌های ایران هنوز مشخص نیست. درحالی که بیشتر شرکت‌های اروپایی از واشنگتن تبعیت کردند اما چین اعلام کرده است که به خرید نفت ایران ادامه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر