بازدید 6696
۹

رقم چشمگیر فرار مالیاتی پزشکان

کد خبر: ۸۲۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 21 August 2018

یک کارشناس سیاست گذاری حوزه سلامت اعتقاد دارد، فرار مالیاتی پزشکان هم اکنون بیش از شش هزار میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، حسین بانکی یکشنبه شب در برنامه پایش گفت: هم اکنون در کشور 40 هزار پزشک متخصص داریم. درآمد ماهیانه این پزشکان متخصص را 50 میلیون تومان لحاظ می‌کنیم که در مجموع درآمد سالیانه پزشکان متخصص، 24 هزار میلیارد تومان است. برای دندان پزشکان که تعداد آن‌ها 28 هزار نفر است، مبلغ ماهانه را 30 میلیون تومان در نظر می‌گیریم که مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان 10 هزار میلیارد تومان شد. با این احتساب مجموع درآمد سالیانه دندان پزشکان و پزشکان متخصص 34 هزار میلیارد تومان است. اگر نرخ مالیات را 20 درصد در نظر بگیریم مقدار مالیاتی که دندان پزشکان و پزشکان متخصص باید بپردازند شش هزار و 800 میلیارد تومان است. هم اکنون طبق اظهار نظر رئیس سازمان مالیاتی باید 700 میلیارد تومان مالیات از پزشکان دریافت شود که با رقم محاسباتی ما فاصله زیادی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۹
نخبه های کشور چرا از مالیات فرار می کنند؟؟؟؟واقعا از پزشکان محترم کشور بعیده این حرکت
به جاشون کارمندای بدبخت با این حقوقهای ناچیز سر ماه مالیات پرداخت میکنن
ولی این ها خیلی راحت از زیرش در میرن با این درامدای نجومی
.
در ایران بعلت نبود مکانیزم تعریف شده تعرفه کالا و خدمات و سیر تشریفات خاص و دست و پاگیر شکایت از فروشندگان کالا و اراِه دهندگان خدمات ، در نهایت کل مالیات مالیات دهندگان بر سر مصرف کنننده نهایی که اکثرا کارمند هستند سرشکن می شود.
.
البته این کارشناس محترم احتمالا هزینه ها را در نظر نمی گیرن یا از مبالغ اجاره مطب و دستمزد کارکنان و بیمه بی اطلاعند.
بیخود نیست که مملکت روز بروز عقب می افتد و نقدینگی بیشتر می شود. واقعا دولت برای اینهمه فرار مالیاتی چه برنامه ایی دارد. در کانادا برای فرار مالیاتی جریمه سنگینی در نظر گرفته شده. مالیات بر درآمدهای بالا در اکثر کشورها پلکانی بالا می رود ولی در ایران مالیات بر درآمد عدد ثابتی است و این اشتباه است.
همه باید در برابر قانون برابر وتمکین کنند چرا یک کارمند جز و.......باید قبل گرفتن حقوق مالیات بدهد ولی بعضی ها فرار مالیاتی داشته باشند به حساب خودشان زرنگی کردن این عین خیانت به جامعه هست
شما هنوز اطلاع دقيقي از درآمد پزشكان نداريد؟! ماشالله پزشكان در خريد و فروش خودرو، املاك و غيره هم هستند كه در اونجا هم ماليات نميدهند
آمار اشتباهه. درآمد متخصصان نزدیک به میلیارد در یک ماه است. پزشکان عمومی حدود 50 تومنه.
اگر درامد همه متخصص ها واقعا ۵۰ میلیون بود نصف اون مال شما!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر