بازدید 1826

نقش موثر دانشجویان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

کد خبر: ۸۲۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 20 August 2018

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: باتوجه به پهنه وسیع جامعه دانشجویان می‌توانند به عنوان بدنه موثر در عرصه دانشگاهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

به گزارش مهر، به نقل از معاونت فرهنگی وزارت علوم، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

غلامرضا غفاری با اشاره به داده‌های موجود در فضای دانشگاهی و قیاس آن با جامعه عام، بر مطلوب بودن وضعیت مجموعه‌های دانشگاهی و برخورداری محیط‌های آموزشی از کمترین آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: بر اساس این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت میزان آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها نسبت به سایر فضاهای عمومی جامعه به مراتب کمتر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: باتوجه به پهنه وسیع جامعه دانشجویان می‌توانند به عنوان بدنه موثر در عرصه دانشگاهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

در این نشست بر نقش دانشگاه به عنوان دومین کانون تجربه زندگی مشترک و جامعه پذیری آن و همچنین نقش موثر دانشگاه در کنترل انحراف از ارزش‌های اجتماعی تاکید شد. شناخت صحیح آسیب ها، ترسیم وضعیت موجود و برنامه ریزی دقیق، گسترش و تقویت برنامه‌های اجرایی در قالبی نظامند و پیوسته و ارائه راهکارهای کاربردی با هدف مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی دیگر مقولاتی بود که به آن پرداخته شد.

همچنین آگاهی بخشی به دانشجویان و دادن آموزش‌های لازم به ویژه در سطح خوابگاه‌های دانشجویی و ارائه خدمات در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی در طول دوران دانشجویی از جمله موارد موثر در کاهش میزان خودپنداره‌های منفی اشاره شد.

در پایان اعضا ضمن تاکید بر لزوم تطابق برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت دقیق و هوشیارانه بر همگرایی و هم افزایی مسئولان دست اند کار تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر