بازدید 23814
بسته خبری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ـ روز دوم؛

سومین طلای ایران برسینه ستبر پرویزهادی/ رقابت شرم آور ایران و عربستان درگل خوردن و باختن!/درشمشیربازی و تکواندو برنزی شدیم+جدول مدالها و تصاویر

در دومین روز بازی های آسیایی 2018 که به میزبانی اندونزی در جریان است، ورزشکاران ایران سه مدال طلا و برنز کسب کردند. پرویز هادی در سنگین وزن کشتی آزاد با صلابت مدال طلا گرفت و در تکواندو نیز فرزان عاشورزاده با قبول شکست بسیار نزدیک مقابل نیاز ازبکستانیبه نشان برنز بسنده کرد. در شمشیربازی نیز پاکدامن برنز گرفت تا در جدول مدالها ایران با هشت مدال که سه طلا در آن دیده می شود، دو پله سقوط کرده و فعلا ششم باشد.
کد خبر: ۸۲۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 20 August 2018

ورزشکاران ایران در روز دوم بازی‌های آسیایی 2018 در رشته‌های مختلف رقابت با حریفان هم قاره ای خود را آغاز کرده اند که مهمترین موفقیت را کشتی گیر سنگین وزن اهل آذربایجان یعنی پرویز هادی به دست آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی امید فوتبال ایران که صعودش به مرحله بعد مسجل شده بود، برای صدرنشین نشدن(!) از ساعت 13/30 به مصاف تیم درجه سه میانمار رفت و هر چه سعی کرد مقابل این تیم درجه سه قاره گل بخورد اما از پس گل خوردن های عربستان برنیامد(!) و در یک نمایش مفتضح دو قدرت فوتبال غرب آسیا برای دوم شدن، بازنده شد و به عنوان صدرنشین به دور حذفی رسید. شاگردان کرانچار در نتیجه حیرت انگیز مقابل میانمار با دو گل باختند اما در سوی دیگر، سعودی ها هم بی شرمانه 3 گل از کره شمالی پذیرفتند تا به کره جنوبی برخورد نکنند.

جدول مدال های روز دوم بازی هایی آسیایی 2018

سومین طلای ایران برسینه ستبر پرویزهادی/ رقابت شرم آور ایران و عربستان درگل خوردن و باختن!/درشمشیربازی و تکواندو برنزی شدیم+جدول مدالها و تصاویر

کشتی آزاد منتظر طلای سنگین وزن هادی

 پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم  کشتی آزاد در نخستین دیدار خود به مصاف «سومیت» از هند رفت و در مدت زمان 113 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در دومین مسابقه‌اش موفق شد حریفی از قزاقستان را 10 بر صفر مغلوب کند و راهی نیمه نهایی شود. 

در جدال حساس و نزدیک نیمه نهایی، هادی مقابل مودزمانشویلی ازبک قرار گرفت و در حالی که اغلب دقایق کشتی را مقابل این نایب قهرمان المپیک عقب بود و قافیه را با زیرگیری های پیاپی حریف واگذار کرده بود اما در دو دققیه پایانی با استفاده از خستگی مشهود حریف نامدار و خاک های پیاپی کشتی 8بر4 باخته را با نتیجه 11 بر 8 برد و راهی دیدار نهایی شد تا برای مدال طلای سوم کشتی آزاد بجنگد. در فینال نیز هادی با قدرت تمام 6 بر صفر حریف چینی را درهم کوبید و سومین طلای کاروان ایران را بر سینه زد.

`پرویز هادی

حذف پرچمدار ایران 
در تیراندازی تفنگ مقدماتی و فینال 10 متر مردان و زنان، امیرمحمد نکونام، ملی‌پوش تیراندازی در ماده تفنگ 10 متر انفرادی در رده ششم قرار گرفت و راهی فینال شد. نکونام روز گذشته در ماده میکس تفنگ 10 متر در کنار نجمه خدمتی از راهیابی به فینال بازماند، امروز در نهایت به عنوان هفتمی مسابقات بسنده کرد. در این مسابقات تیرانداز چینی قهرمان شد و تیراندازهایی از کشور هند و تایوان نقره و برنز گرفتند. دیگر نماینده ایران امیرسیاوش ذوالفقاریان که اولین حضور خودش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند در رده دوازدهم قرار گرفت.

الهه احمدی پرچمدار کاروان ایران و همچنین آرمینا صادقیان در رشته تفنگ 10متر در جایگاه پنجم و ششم ایستادند و هر دو راهی فینال شدند تا با نمایندگان چین، هند، کره، مغولستان، چین تایپه و سنگاپور برای مدال رقابت کنند. در فینال الهه احمدی با امتیاز 141.8 در رده هفتم ایستاد و آرمینا صادقیان جوان ترین عضو کاروان ایران هم با امتیاز 206.3 چهارم شد تا حسرت مدال برنز برایش بماند.

در رقابت‌های تیراندازی اهداف پروازی و در بخش بانوان، شیوا فرح‌پور با 110 امتیاز در رده چهاردهم و سپیده سیرانی با امتیاز 107 در رده نوزدهم قرار گرفتند و موفق به صعود به فینال نشدند.در بخش مردان نیز 30 تیرانداز حضور داشتند که محمدحسین پرورش‌نیا با امتیاز 112 در رده 23 ایستاد و علی حافظی با امتیاز 103 رتبه 28 را به خود اختصاص داد تا هر دو نماینده ایران به فینال صعود نکنند.

شکست تیم ملی هندبال مقابل بحرین
تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله دوم به مصاف بحرین رفت و با نتیجه 29 بر 23 مغلوب شد. تیم ایران در دیدارهای بعدی‌اش در این مرحله به مصاف هنگ‌کنگ و کره جنوبی می‌رود که برای صعود به نیمه نهایی بسیار تعیین کننده خواهند بود.

در ادامه حضور رشته های ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا، تیم ملی ژیمناستیک ایران متشکل از مهدی احمد کهنی، سعیدرضا کیخا، محمدرضا خسرونژاد و سامان مدنی با حریفان خود رقابت کرد و در نهایت به فینال این رقابت ها رسید. در بخش خرک حلقه سعیدرضا کیخا و در بخش دار حلقه مهدی احمد کهنی عملکرد خوبی از خود نشان دادند. حضور نمایندگان ایران در بخش پرش خرک نیز با کمترین میزان خطا همراه بود تا نوبت به مادهخ پارالل برسد. در پارالل فرود سامان مدنی با خطا همراه بود اما عملکرد سه نماینده دیگر ایران در این بخش قابل قبول بود. بهترین بخش برای نتمایندگان ایران بارفیکس بود که به زیبایی حرکات خود را انجام دادند و تیم ایران با قرار گرفتن در بین هشت تیم به فینال این رقابت ها صعود کرد.سعیدرضا کیخا نیز در خرک حلقه انفرادی ششم شد و به فینال راه یافت.

تیم ملی ژیمناستیک

ناکامی دوچرخه‌سوار ایران در ماده دانهیل
حسین زنجانیان در مقدماتی دانهیل هفتم شد و به مرحله فینال راه یافت اما در فینال با زمان 2:21:632 دقیقه در رده پنجم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند. 

امید مدال های تکواندو در بعدازظهر امروز
الهه شیدانی وزن 53- کیلوگرم: الهه شیدایی نخستین هوگوپوش ایران بود که امروز روی شیاپ‌چانگ رفت. او در نخستین گام به مصاف آراگون از فیلیپین رفت و توانست این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد. شیدایی با نتیجه 10 بر 2 نماینده فیلیپین را شکست داد. شیدایی در مبارزه دوم مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه 11 بر 3 شکست خورد و حذف شد.

ملیکا میرحسینی در وزن 67- کیلوگرم به مصاف باک تای خیم از ویتنام رفت و توانست برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا کند. میرحسینی این بازی را با نتیجه 23 بر 8 به سود خود به پایان رساند تا حریف اردن در مرحله بعد مسابقات شود. وی که جایگزین کیمیا علیزاده در ترکیب تیم ملی شده بود، در مبارزه دوم با نماینده اردن روبرو شد و 21 بر 5 باخت تا حذف شود.

فرزان عاشورزاده هوگوپوش وزن 58- کیلوگرم تیم ملی در نخستین مبارزه‌اش به مصاف سوناتف از تاجیکستان رفت و به پیروزی 26 بر 3 دست یافت. فرزان دومین رقابتش را هم با پیروزی مقابل هونگ پشت سر گذاشت تا به مدال نزدیک شود. او در صورت غلبه بر حریف ازبکستانی به فینال راه خواهد یافت اما تا اینجا فرزان مدال برنز خود را حتمی کرده است.

نتایج نه چندان رضایتبخش ووشو
فاطمه حیدری در فرم تالو که روز گذشته در نان چوان به امتیاز 9،37 رسیده بود، امروز در فرم نن دائو امتیاز 9،54 کسب کرد و به کار خود با قرار گرفتن در رتبه نهم پایان داد.

هانیه رجبی در بخش تالو که روز گذشته در فرم «نان چوان» به امتیاز 9،43 رسیده بود، امروز نیز در فرم «نن دائو» با امتیاز 9،66 به کار خود پایان داد و در مجموع دو فرم در رتبه ششم ایستاد.

زهرا کیانی که روز گذشته در فرم «جین شو» عملکردی ایده آل داشت و امتیاز 9،70 گرفت و در رتبه دوم ایستاد، صبح فردا (سه شنبه) در «چیانگ شو» به اجرای فرم می‌پردازد و از شانس بالایی برای رسیدن به کسب مدال برخوردار است. همچنین در رقابت‌های نوبت عصر امروز، «رضا سبحانی»، «عرفان آهنگریان» و «فرود ظفری» به مصاف رقبای خود می‌روند.

نتایج درخشان پاروزنان ایران در قایقرانی روئینگ
تک نفره سبک وزن مردان: محسن شادی، نماینده ایران در روئینگ تک نفره سبک وزن مردان در مرحله مقدماتی دوم و راهی رپه شارژ شد. شادی که در گروه A با قایقرانان مالزی، قزاقستان، بنگلادش، اندونزی و هند همگروه بود با ثبت زمان 7:54.98 دقیقه در رده دوم قرار گرفت. شادی در شانس مجدد با رقبای خود دیدار خواهد کرد.

تک نفره سبک وزن زنان: نازنین ملایی، نماینده ایران در روئینگ سبک وزن تک نفره زنان دوم و راهی فینال شد. ملایی که با نمایندگان کشورهای تایلند، ویتنام، چین، قزاقستان و هنگ‌کنگ همگروه بود، با ثبت زمان 8:30.49 در رده دوم قرار گرفت و به فینال رسید. در این ماده تنها یک گروه وجود داشت و نماینده چین اول شد.

دو نفره سبک وزن مردان: تیم ایران در مرحله مقدماتی روئینگ سبک وزن دونفره مردان با ترکیب امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی دوم شد. تیم ایران که در مرحله مقدماتی روئینگ سبک وزن دو نفره مردان در گروه B با کشورهای کره و تایلند همگروه بود دوم شد و به رپه شارژ رفت. تیم کره در این گروه اول شد. تیم ایران باید روز چهارشنبه در رپه شارژ با حریفان خود رقابت کند.

قایق دو نفره سبک وزن مردان: با ترکیب امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی با ثبت زمان 7:15.77 در گروه دوم شد و به شانس مجدد رفت.

دو نفره سبک وزن زنان: مریم رحمانی و مریم امیدی پارسا در تیم روئینگ سبک وزن زنان دوم و راهی فینال شدند. تیم روئینگ سبک وزن زنان در مرحله مقدماتی با ثبت زمان 7:42.83 پس از تیم چین در رده دوم ایستاد و راهی فینال شد. این ماده تنها در یک گروه برگزار شد و بدین ترتیب دختران روئینگ دونفره به فینال رفتند. فینال این ماده روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

نازنین رحمانی و مریم امیدی‌پارسا در رقابت تعیین خط قایقرانی روئینگ دونفره سبک‌ وزن با زمان 7:50:87 دقیقه دوم شدند. فینال روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

روئینگ سبک وزن چهارنفره مردان: تیم ملی روئینگ سبک وزن چهارنفره مردان در مرحله مقدماتی در رده نخست ایستاد و به فینال رفت. صبح امروز در رقابت‌های روئینگ تیم چهار نفره مردان در سبک وزن به ثبت زمان 6:22.27در رده نخست گروه خود ایستاد و به فینال رفت. ترکیب تیم ایران را سیاوش سعیدی، بهمن نصیری، مسعود محمدی و مجتبی شجاعی تشکیل می‌دادند و در گروه B این مرحله با تایلند و ازبکستان و کره همگروه بودند. روئینگ سواران باید روز پنجشنبه در مرحله فینال برای کسب مدال پارو بزنند.

دومین برد کبدی بانوان ایران
تیم ملی کبدی بانوان ایران در دومین دیدار خود مقابل بنگلادش قرار گرفت و با نتیجه 47 بر 19 برتری رسید تا صعودش به مرحله بعدی را مسجل کند. تیم ایران فردا و از ساعت 9:50 به وقت محلی به مصاف چین تایپه می‌رود.

کبدی مردان
ایران- پاکستان ساعت 14:30

شکست های پیاپی تنیس ایران درجاکارتا
غزل پاک باطن بانوی ملی‌پوش تنیس ایران با شکست برابر تیم عمان از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

امیرحسین بادی با شکست 2 بر صفر برابر جیسیون جون از چین تایپه از دور رقابت‌های انفرادی حذف شد.

یک برنز پاکدامن در شمشیربازی حتمی شد
سابر مردان انفرادی: علی پاکدامن با پیروزی برابر نمایندگان ژاپن، ویتنام، هنگ‌کنگ و قطر ، راهی مرحله حذفی مسابقات شد. پاکدامن در مصاف با هین چونگ از هنگ کنگ 15 بر 10 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. پاکدامن در مرحله بعدی با «آن» از ویتنام دیدار کرد و با نتیجه 15 بر 11 پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود. بدین ترتیب مدال برنز پاکدامن مسجل شد.

مجتبی عابدینی در دو بازی اول خود شکست خورد. او 5 بر 4 برابر هوتین از هنگ‌کنگ و 5 بر یک برابر یینگ از چین مغلوب شد. عابدینی در ادامه سه برد پیاپی را کسب کرد تا راهی دور بعد شود. او در دیدار سوم خود 5 بر 2 «آن» از ویتنام را برد و سپس 5 بر 4 پوترا از اندونزی و 5 بر صفر نصر از قطر را مغلوب کرد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. عابدینی در این مرحله مقابل یینگ مینگ ژو از چین با نتیجه 15 بر 6 به برتری رسید و به جمع 8 شمشیرباز برتر راه یافت. وی در دیدار بعدی‌اش با «بون گیل» از کره جنوبی روبرو شد و با شکست 15 بر 12 مقابل این حریف، از صعود به نیمه نهایی و کسب مدال باز ماند.

سپک‌تاکرا:
تیم ملی سپک‌تاکرا کشورمان در دومین بازی خود مقابل هند با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

پاراگلایدر
سید علیرضا عمیدی نمین یکی از سه نماینده رشته پاراگلایدینگ کشورمان در راند اول مسابقات رشته پاراگلایدینگ با بهترین امتیاز (2 سانتیمتر) در جمع پنج نفر برتر دور مقدماتی قرار گرفت. نتیجه و امتیاز مسابقات پاراگلایدینگ با فاصله ورزشکار هنگام فرود از محلی که برای فرود مشخص شده محاسبه می‌شود که هر چه این فاصله کمتر باشد، ورزشکار نتیجه بهتری گرفته و امتیاز صفر یا همان فرود در نقطه مشخص شده بهترین نتیجه است. حسین عباسقلی‌زاده و محمود شیرازی نیا دیگر نمایندگان کشورمان با 22 و 52 سانتیمتر فاصله به ترتیب در جمع 20 و 30 نفر اول راند نخست قرار گرفتند.

 دوازدهمی درساژ ایران در سوارکاری
لیتا سهیلا سهی نماینده کشورمان در ماده درساژ مسابقات دوازدهم شد و نتوانست امتیاز مناسبی در بازی های آسیایی کسب کند.

والیبال ساحلی

تیم ملی والیبال ساحلی الف ایران با ترکیب بهمن رئوف و عبدالحامد میرزاعلی با نتیجه 2 بر صفر و با امتیازات 21 بر 12 و 21 بر 10 تیمور شرقی را مغلوب کرد. این تیم ساحلی با تیم‌های تیمور شرقی، ژاپن و ویتنام همگروه است و در دومین دیدار روز چهارشنبه با ژاپن دیدار خواهد کرد.

تیم والیبال ساحلی ب ایران با ترکیب بهمن سالمی و آرش وکیلی در نخستین مسابقه خود موفق به برتری 2 بر صفر با نتایج 21 بر 17 و 21 بر 18 برابر تیم تایلند شد. تیم ایران ب در این مسابقات با تایلند، مالدیو و قطر ب همگروه است و فردا با مالدیو روبه‌رو خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
این چه تیم فوتبالیه که فرستادند اسیایی به نظر می رسه که بیشتر اینها علیل هستند ، به نظر می رسه هم یعنی تیم میانما ر و تیم ایران دروازه ایران را حدف گرفتند ، تیم ایران همیشه رو به دروازه ایران هستند ، دروازه بان ایران معلوم نیست که ایا نرمال هست یا چیزی مصرف کرده ، دفاع ایران توپ داره می یاد بره گل بشه سرشو می دوزه که خود توپ عصبانی می شه می زنه به گوشش اینها رااز کجا آوردند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تیمی که از الگوی امیرالمومنین حیدر کرار، پوریای ولی و اقا تختی پیروی نکنه و مرامش فقط جهت رسیدن به هدف به هر طرق ممکن باشه همون بهتر که حذف شه. این تیم چ هم بازی باخت و هم اخلاق، تازه عربستان هم با باخت از قصدش زد رو دست اونا و بد نامیش فقط برای ایران موند. آه کجایید پهلون های واقعی خوب شد این زمونه رو ندیدید.
خان محمدعلی آقا
| United Arab Emirates |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
باید یه انقلاب اساسی تو هندبال ایران اتفاق بیفته
یه نگاه به جدول مدال ها و رتبۀ کشوری که ناجوانمردانه مورد شدید ترین تحریم تاریخ قرار گرفته ، نشون می ده که چرا هر جور شده می خوان ترمز ایران رو بکشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
روزهای تعطیل بیشتر استراحت کن. خستگی بهت فشار آورده.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هیچ ربطی به موضوع نداشت.
جهت اطلاع
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
کسی لازم نیز ترمز ایران را بکشه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
کاملا درسته
حرف حق رو زدی
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
توهم خودبزرگ بینی داری، نصف مردم دنیا اصلا نمیدونن ایران کجاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
باز حس برتر بینی بعضیا گل کرد
زنده باد پرویز هادی.....ثابت کردی سال گذشته تورا عمدا کنار گذاشتن
یه گل بیشتر میخوردیم‌ حدف میشدیم و کره شمالی و میانمار میرفتن بالا
کلمه بی شرمنه برای عربستان به کار میره!!!
بازی ایران هم بی شرمانه بود خوووو
واقعا شرم آوره كه از ترس نخوردن به كره جنوبي جلوي ميانمار دو گل خوردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان